Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TFSI softa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • marre
    vastasi
    Jos ajatuksena optimoida ohjelmistolla ja remmipyörilllä 3.0 TFSI, niin onko moottorikoodilla väliä?

    Leave a comment:


  • pasi_
    vastasi
    3.0 TDI:ssä on ainakin saman tyypin laatikko ja omassa autossa (240 tkm) on ollut ("uudesta" lähtien?) ABT:n isompi ahdin ja 610 Nm:n luvattu vääntö. Onko bensan ja dieselin välillä eroja? Dieselissä on kuitenkin 500 Nm jo tehtaalta.

    Leave a comment:


  • porkkis
    vastasi
    Kestää ihan hyvin.

    Leave a comment:


  • Colaolli
    vastasi
    Kestääkö tuo ZF 6HP19 laatikko tuota ohjelmointia? Eikös se ole tuo laatikko tiptronic A6 vm 2009 Audissa? Laatikon maksimiväännöksi luokiteltu 400nm ja se vääntö olisi 500 nm tuon ohjelmoinnin jälkeen.

    Onko porukalla kokemusta tuosta kestävyydestä pitkällä aikavälillä ja suurilla kilometrimäärillä?

    Leave a comment:


  • Zikke
    vastasi
    APR:ssä on vielä se hyvä puoli että ilmoitettu teho ei ole mitään "muumiwatteja".

    Leave a comment:


  • koirra
    vastasi
    jjoo, totta. ja tuo hinta on vähemmän kuin muistelin. Tosin taidettiin jutella että samoin tein kannattaa sitten tehdä full job pylpyröineen sun muineen. Vaikka paljon rahaa tuokin on.. siitä että on vähän kivempaa. Tai vähän vielä kivempaa pitäisi kai sanoa sillä minun perspektiivistäni tuo on arkiautoksi varsin kiva noinkin :)

    Jälleenmyyntiarvo ei ole ykkösjuttu mutta ainaisen autokuumeen riivaamalle toki tärkeä seikka.

    Mutta joo. nyt pitää itsekseen miettiä mitä haluaa ja mihin hintaan. Täytynee tähän väliin kartoitoittaa stereoiden upgraden kustannuksia.. sillä ne menee vaihtoon myös jos tuon päätän pitää vielä pitkään.
    Kiitos kaikille vastanneille.

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    APR:n pelkkä softa on 1380€. Ei kai se ole paha raha softasta joka toimii 100% varmuudella, kun muut tarjoaa vaihtoehtona " ehkä, voi olla, en usko, ei osaa".
    Hihnapyörällä toki hinta nousee, mutta edelleen muut tarjoa "ehkä, voi olla, en usko, ei osaa".

    Jos taas jälleenmyynti ja siitä saatava hyvitys on ykkösjuttu, niin tappioksihan kaikki kulut on. Pitää vaan päättää mikä on se hinta minkä haluaa maksaa, että on vähän kivempaa ;)

    Leave a comment:


  • koirra
    vastasi
    Kiitos vastauksista. Jossain vaiheessa tuolta optimoiautosi.fi sivulta yhteen liikkeeseen (Dtech, Helsinki) juttelinkin. Ainakin näin tietämättömän korvaan kaveri tuntui kyllä tietävän näistä. Sanoi että tuon syksyllä 08 rekisteröidyn a6:n ecua ei löydy hänen listoiltaan ja näin ollen hänen tuskin kannattaa ottaa sitä työn alle. Todennäköisyys onnistua softaamimisessa ei kuulema ole kummoinen mutta aina on pieni riski että jotain menisi totaalisen pieleen.
    Kaikki lisäkommentit erittäin tervetulleita! Tuhansien investointi softaan ei ole poissuljettua mutta ei myöskään todennäköistä.

    Leave a comment:


  • Repo/promo
    vastasi
    Kyllä tän hintatason vehkeeseen kannattaa kuitenkin ostaa merkkisofta ammattilaiselta.

    Leave a comment:


  • Tammi
    vastasi
    Ei ole kiellettyä kysyä myös tuolta: http://www.optimoiautosi.fi/database...i-290hp-420nm/

    Leave a comment:


  • koirra
    vastasi
    Kiitos kommenteista! Onpa harmillista että tossa sattuu olemaan jonkin sortin odd ball ecu. Pitää vielä kelata mitäs tässä nyt sitten.
    Vaihtoehdot taitavat ainakin toistaiseksi siis olla APR tai vakio.

    Lisäkommentit toki enemmän kun tervetulleita! ja jos jolla kulla on tuollainen softattu a6 ja sitä voisi kokeilla niin pistäkää privaa.

    Leave a comment:


  • jcarlson
    vastasi
    Pelkkä hihnapyörä ei tuo onnea, vakiosofta kyllä hoitaa bypassin avulla sen ettei ahtoja tule enempää kuin mitä on määritelty.

    Sen sijaan softalla saa lisää vetoja koko alueelle, joskin selkeiten 5000rpm eteenpäin jossa bypassi hukkaa suuren osan tarjolla olevasta ahtopaineesta. Alakierroksillekkin tulee softalla hieman lisää koska vakiona on vääntökäyrästä haluttu tehdä keinotekoisen tasainen ja häivyttää remmiahtimen ääni.

    Noissa alkupään 3.0TFSI A6 tosiaan on hieman erilainen ecu kuin saman vuosimallin S4 B8, muuten olisin voinut tarjotakkin softausta. Omani softasin ecun avaamalla siis, mutta työkalu ei tue sitä ecuversiota joka yleensä löytyy noista C6 A6.

    Leave a comment:


  • porkkis
    vastasi
    Välttämättä muuta tarjontaa ei löydy ihan hirmuisen paljon varsinkaan tästä maasta. Käsittääkseni APR:n lisäksi vain yksi työkalu (magpro) osaa alkupään 3.0TFSI-ohjainlaitteet flässätä. Taitaa Suomessa jollain sellainenkin olla, mutta ei varsin monella. Harmillisesti ohjainlaitteen tarkka tyyppi varmistuu vasta, kun se on kaivettu autosta irti ja auki.

    Leave a comment:


  • koirra
    vastasi
    Kovasti tekis mieli tuota a6:n 3.0 tfsi:tä vähän kutitella. APR:n setti kiinnostaa mutta on hintansa takia jäänyt ja jäänee hankkimatta. Autot vaihtuu usein ja virittelyyn käytetyt rahat voi suoraan laskea menetetyiksi. Saattavat jopa laskea itse autonkin arvoa.
    Muitakin vaihtoehtoja löytyy mutta löytyykö huomattavasti halvempia? Ainakin Jenkkilässä myydään tuolle ahtimelle tarkoitettuja pienempiä pylpyröitä ihan ilman softaakin. Tarvitsevatko nekin kuitenkin softan tuottaakseen mitään iloa? Vai toisiko pelkkä pylpyrä juuri voimaa alas jossa sitä kaipaisin ja vakio softa vain päästäisi ylimääräiset paineet pois sitten kierrosten noustessa? Arkiautoiluun tuon huipputehot piisaa muutenkin mutta mitä enempi räyhätunnetta alakierroksilla niin sen kivempi :)

    Kaikki kommentit olisivat tervetulleita... kuten kysymyksistäni huomanneette.. mulla on tästä perusteetkin vähän hukassa.

    Leave a comment:


  • joonas05
    vastasi
    Kiitos nopeasta vastauksesta !

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    APR;n tuotteen saat kotinurkilta http://www.erikoismoottori.fi/.
    Täällä nimimerkki porkkis.

    Leave a comment:


  • joonas05
    vastasi
    Mistäs kannattas lähteä kyselemään softaa a6 c6 3.0tfsi, ja minkälaisia hintoja siitä ohjelmoinnista pyydetään?

    Leave a comment:


  • Jarkko Kalsi
    vastasi
    Tässä ensimmäisiä testivideoita:
    https://www.facebook.com/photo.php?v...type=2&theater

    Leave a comment:


  • Johto
    vastasi
    http://www.goapr.com/products/tcu_up...0_exx_fxx.html
    APR julkaisi vihdoin S-Tronicille ohjelman, tosin ei vielä S4:n DL501 versiolle, mutta kuulemma seuraavana listalla. Odotettavissa on, että lähiaikoina julkaisevat päivitysahdinpaketin 3.0TFSI:lle ja sen myötä myös tuon S-Tronicin ohjelman? Itseäni kiinnostaa ainakin kovasti myös tuo vaihteiston ohjelma ja miten se muuttaa vaihteiston käytöstä parempaan suuntaan. Linkin mainostekstit lupaavat ainakin paljon hyvää. Varmasti erittäin harkitsemisen arvoinen moottorin ohjelman päivityksen yhteydessä.

    Leave a comment:


  • MacceS4
    vastasi
    Peräkkäisissä vedoissa teho kyllä hiipuu mutta + 2 teur APRn tai MRCn jäähdytysjärjestelmästä on toistaiseksi ollut liian suolaista.
    Kesäksi harkinnassa mutta epäilen.

    Leave a comment:

Working...
X