Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
3.0 TFSI softa
Collapse
X
-
Mikähän lie, kun hihnapyörämodit kumpikin jää selvästi ihan pelkälle softavirille? Joku hässäkkä joo, mutta mikä? A7 kuulostikin aika kiukkuiselle.
-
Mielenkiintoinen video Kanadasta, dynovetoja eri pajojen softilla stage1 ja stage2. Bensasta sen verran, etta kun puhuvat 93 oktaanisesta, niin se on verrattain samaa kuin 98 Suomessa. Pohjois-Amerikan oktaaniluvut esitetaan hieman eri lailla kuin Euroopan. V-Poweria kuitenkin. https://www.youtube.com/watch?v=u0BkDlnf2gA
Leave a comment:
-
Trimmit on hyvin hallinnassa koska tämä on ihan oikeasti skaalattu sille etanolille eikä ole haettu trimmeillä kohdilleen. Tarkoittaa siis myös sitä, että bensalla ei voi ajaa.
Aine on suoraan pumpusta eli käytännössä varmaan noin E75. Niin se tässä maassa menee vaikka markkinoidaan jotain muuta.
Takalambdoja valvotaan kyllä.
Leave a comment:
-
Kuulostaa hyvältä. Onko tietoa missä saakka bensatrimmit huiteli? Ja oliko tietoa onko softassa takalambdojen valvonta mukana?
Leave a comment:
-
Nyt se on saatu sitten ihan todistettuakin, että soppalaitteet riittää e85-käytössä vähintään 500hv luokkaan (em. muutoksella). Imulämmöt muodostui kuitenkin tänään ongelmaksi, kun kiipesivät pitkään (34s) kestävän vedon aikana. Pienemmällä vaihteella tai pienemmällä vastuksella ajaminen ei ollut mahdollista, koska rengas löi tyhjää rullilla. Paperilla 502hv ja 651Nm 90 asteen imulämmöillä ja dokumentti löytyy luonnollisestikin omistajalta. Tästä jäähdytys kuntoon niin kyllä sieltä vielä kaivetaan lisää :).
- Likes 2
Leave a comment:
-
Tänään tehtiin e85-ohjelma lähes valmiiksi Juhan em. autoon. Vetoja on persdynolla enemmän kuin oli bensalla, mutta omistaja itse analysoikoon fiilispohjaisia asioita ennen dynoa. Se on kuitenkin tässä vaiheessa jo varmaa, että polttoainelaitteet (vain Autotech hpfp -mäntä vaihdettu) riittää vielä tässäkin "dual pulley" -viritysasteessa; ainakin kun asioihin paneudutaan Erikoismoottorin ottein. Ja mistään ei ole tingitty eli pohjana täysin valmis bensaohjelma.
- Likes 1
Leave a comment:
-
En lähde mutuilemaan mitään arvioita, kun ei ole mustaa valkoisella tällä hetkellä, mutta bensavirien teholuokan täällä jokainen tietää ja kyllä se muutos selkään oli siihen nähden selkeästi huomattava. Omistajan ensisijainen tavoite oli tässä toki kustannussäästön tavoittelu polttoainevaihdoksen myötä - ei niinkään viimeisen hevosen metsästäminen. Ensi viikolla nyt tarkoitus tuo Juhan "PerheFarkkuS4" viinoittaa niin ehkä sieltä saadaan hieman lisää dataa kerättyä. Dynon aikataulun salliessa olisi tavoite saada myös ennen ja jälkeen tulokset.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Toteutettiin keväällä tässä Tampereella Erikoismoottorin Re85-protosofta tällaiseen täysin vakiorautaiseen (A6 4F) ja vuosi sitten bensasoftattuun moottoriin ja siinä ainakin riitti vielä pa-laitteet hyvin. Lähiaikoina tarkoitus protoilla projektikejusta tuttu Juhan "PerheFarkku", jossa siis jo tunnetusti hihnapyörämodit ja hpfp-päivitys. Tästä raporttia varmasti sitten myöhemmin.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Loppuvuodesta pääsee tälläkin platformilla taas pykälää lujempaa, kun alkaa port injection kitit tulla markkinoille.
https://www.jxbperformance.com/port-...-preorder-form sekä https://precisionraceworks.com/produ...8-b8-5-mpi-kit
Leave a comment:
-
Millaset päivitykset tuo täys RE85 vaatii? Mitä nuita 034motorsportin Q&A youtube pätkiä katellu, niin ne muistaakseni meinasi, että tuo autotechin hpfp riittää vaan ~E50-60 asti. Sieltä löytyy aika paljon enemmän tai vähemmän hyödyllistä keskustelua tästä platformista
Leave a comment:
-
Väkevämpi re85 blendi on suunnitelmassa, ja samalla tulee etanolianturi. Näitä ennen vaihtuu isompi kaasuläppä ja sille sopiva softa.
Leave a comment:
-
On se tilattuna ja odottelee jonossa vuoroaan.. jos se parin kk sisään tulisi
Leave a comment:
-
Ajeleeko täällä kukaan E40 blendillä? Tarkoitus omaan laittaa sopivat 034motorsportin softat ja autotechin hpfp päivitys lähiaikoina. Lisäksi asennusta odottelee mercracinging jäähy.
034motorsportin intake tulee jossain välissä kunhan jenkit saa toimitusketjun kuntoon. Tästä intakesta dynokäppyröiden lisäksi on myös painehäviötä on dokumentoitu: https://store.034motorsport.com/imag...Drop-Chart.png
Leave a comment:
-
Vähän lisää asiaa selvittelemällä vaikuttaa siltä, että ahtimen porttaminen ei ole kannattavaa varsinkin jos ajetaan re85 blendillä. Hyvin todennäköistä ettei bensatrimmeissä riitä säätövara yhtäaikaa sekä blendille että portatulle ahtimelle. Tilanne saattaa olla toinen jos laittaa ensin isomman kaasuläpän ja sille sopiva ohjelma. Ja vaikuttaisi myös siltä, että korkeapainepumpun päivitys on välttämätön, sekä re85 blendillä etanolianturi.
Suuttimet riittää tai sitten ei, fifty-sixty. Jos varman päälle ottaa niin nuokin menisi vaihtoon.Viimeksi muokannut marre; 9.10.2020, 13:32.
Leave a comment:
-
Jos tekee niinkuin mäkihypyn tyylipisteissä, että huonoimmat ja parhaimmat tulokset ensin pois, niin muutos about 20-25 whp. Pari ketjuja:
https://www.audizine.com/forum/showt...got-me-30-whp!
https://www.audizine.com/forum/showt...Blower-Porting
Leave a comment:
-
Eli ihan todettua hyötyä. Minkähän hintaisesta prosedyyristä on kyse ja millaisia muutoksia teholappuihin ovat saaneet?
Leave a comment:
-
Tuskin ahtimen kanavat varsineisesti pullonkaulana, mutta hieman lisää tehoa ja vääntöä koko aluelle siinä vaiheessa kun "pulttaa kiinni" modit alkaa olla tehtyinä. Luettua foorumeilta, että reaalimaailmassa parantanut hieman varttimailin aikaa ja loppunopeutta, ja dynollakin havaittu kehitystä. Suurimman lisähyödyn varmaan saisi kun/jos on vakiota isompi kaasuläppä ja hengittävämpi putkisto.
Vakioahdin kuitenkin melko pieni, 1,32 litraa/kierros.
Viimeksi muokannut marre; 28.9.2020, 11:40.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja marre Näytä viestiAlustavaa kiinnostusta aiheeseen. Onko foorumilla kokemusta mekaanisen ahtimen porttaamisesta? En oikein löydä tietoa siitäkään, että onko tunnettua tekijää härmässä. Jos tuollaiseen modiin päätyisi, niin mahtanee tarkoittaa uudelleen ohjelmointia vrt. isommalle kaasuläppärungolle ohjelmointi.
Itseänikin ohuesti kiinnostellut tuollaisen tekniikan laite tässä viime aikoina..
Leave a comment:
-
C7:n filttereissä on tuo esisuodatin huopa myös. 3.0TFSI/TDI:stä aina RS6 4.0TT asti. Saattaa olla pienemmissäkin moottoreissa. Itse laitoin kanssa Mannin ja siinä oli matto mukana.
Leave a comment:
-
Joksikin äännenvaimentimeksi tuon villasukan uskoisin olevan tarkoitettu.
Uusi Mann Filtteri löysi eilen paikkansa. Joissain kuvissa näkyy että tuo tulisi aina uuden suodattimen mukana mutta tuossa laatikossa ei ollut. Tosin laatikko oli kertaalleen avattu. Mutta eipä haittaa koska en olisi tuota huopaa laittanutkaan vaikka olisi mukana tullutkin.
Sen sijaan uuden suodattimen mukana tuli O-rengas ja joku liukuvoide. Vanhaltaan noita ei löytynyt kokoonpanosta mutta epäilen että O-rengas oli tarkoitettu suodattimen kauluksen ja kotelon väliin. Siellä sille oli melko sopiva kolokin. Sen liukkarin käyttö kohdetta en vielä keksinyt mutta eiköhän se aikanaan johonkin käyttöön mene.
Leave a comment:
-
Hei Lipponen, mika ehmetti tuo lasivillakaare on tuon ilmansuodattimen ymparilla? Ei mun SQ:ssa tuommosta tietenkaan ollut, tuohan aiheuttaa hengenahdistusta jo nakemattakin. Ensiapuna se kuikkaan sielta ja uusi filtteri. Ite laitoin ihan K&N:n vapaavirtausfilsun. Ja mulla on myos tuolla alhaalla olevassa pyoreassa reiassa lapat, joita voi aukoa tai laittaa kiinni.
Leave a comment:
-
Mitä tohon viinan sekottamiseen tulee, niin itse olen nyt muutaman tankin ajellut suhteella 4 osaa re85 ja 5 osaa 98E5. Auto tuntuis pelaavan ihan normaalisti, jopa paremmin. Laskurin mukaan liemen etanolipitoisuus on 40,56 ja oktaanit 99. Auto A6 2009, apr:n yläpyörä ja softa.
Lambdasäädön korjauskeskiarvo (group 032) näyttää tyhjäkäynnin osalta 21%:n luokkaa ja osakuormalla 7,5%. Persdynolla on vaikea sanoa, että vaikuttaako positiivisesti tehoihin. Mieli tekis sanoa, että vaikuttaa. Tarkoitus on viedä auto lähiaikoina penkkiin, niin näkee mitä sieltä tulee. Moottorin käynti on tuolla seoksella tasaisemman tuntunen ja käyntiääni myös hieman hiljaisempi. Kulutuslukemista en ole pitänyt kirjaa, mutta hieman enemmin lientä palaa. Väittäisin että litra - puolitoista 98:a enemmin.
Leave a comment:
-
Tehtiin pientä huoltoa 2010 S5:lle tänään jonka seurauksena tuli myös ilmansuodatin kotelo ja sille tuleva ja lähtevä torvi nostettua pöydälle.
Kun näitä 3.0tfsi virityksiä lukee niin melko alkumetreillä aletaan puhua että vakio suodatin koteloineen ahdistaisi. Onkohan tästä ihan mitattua todistetta? Marre ainakin tuolla ylempänä ketjussa on logeistaan huomannut että paineet jää vähän pyynnistä.
Suodatin kotelon purkamista en tässä sen enempää selosta. Sen saanee irti autostaan kaikki ne jotka sen haluaa ottaa irti.
Tässä kuvassa on kuitenkin tuo keksintö siten että orkkis suodatin äänenvaimennushuopineen on malliksi paikallaan. (joo tiedetään likaiset on ja vaihtoon menossa)
Jos hengitystä haluaa helpottaa niin ensimmäisenä kannattanee tuo äänenvaimenninhuopa ottaa pois. Alla olevassa suodattimessa kuitenkin pintaa on ihan kivasti.
Seuraava ahdistava kohta olisi minun mielestä tuo torvi joka tuo ilmaa suodatin kotelon sisälle. Etenkin sen kotelon puoleinen pää.
Tähän aukkoo saisi lisää pinta-alaa helposti leikkaamalla.
Tuosta vain aiheutuu se että ilma varmaan pyörteilee kotelossa eri tavalla kuin aikaisemmin.
Vakio
Modattu
Modatussa siis ilma varmaankin kiertäisi ajoviiman paineesta vähän molemmille puolille suodatinta. Suodattimeen myös muodostuisi tuollainen alue johon ilma puhaltuisi suoraan.
Haittaako nämä seikat?
Yksi helppo modi näyttäisi myös olevan että pohjassa oleva pyöreä lähtö avattaisiin. Meillä ei ainakaan tuossa ole mitään venttiili systeemiä vaan ihan umpiseinämä. Tuo lisäilmareikä aukeaisi apumiehen lampun taakse/alle. Ei ihan kuumin paikka mutta konehuoneen lämmössä kuitenkin. Toisaalta liikkuisiko ilma tuosta sisään vai ulos?
Viimeksi muokannut Lipponen; 26.9.2020, 13:08.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja marre Näytä viestiAutossa APR:n dual pulley ohjelma (98) ja vaihteisto päivitetty saman firman softalla.
VCDS:n logi näytti kolmosvaihteen täyskaasuvedossa, 2krpm-punarajalle, minun ymmärryksellä aika puhtaalta. Ei nakuta, ennakot max 22-23 astetta, bypass venttiilli täysin kiinni paineilla, imulämmöt pysyi alle 60 astetta ja ilmamassa max 458 g/s (1652 kg/h).
Pari asiaa mietityttää. Ilmeisesti ohjelman paineiden maksimipyynti on 2450 hPa hujakoilla? Toteutunut paine on noin 100-200 hPa alle. Voisiko olla että imupuoli ahdistaa? Autossa vakiosuodatin ja suodatinkotelo.
Toinen mikä itseäni mietityttää on pakolämpö, joka maksimissaan noin 1050 astetta. Onko tuo ihan OK? Onkohan tuo ihan mitattu lämpötila vai laskennallinen? Lambda-arvoja tai polttoaine-ilma -seosta en ole vielä loggaillut.
- mallinnettu/laskennallinen taitaa olla, koska ei siellä vissiinkään anturia mittaamaan pakolämpöjä
Pakolämmoista sen verran, että toinen katalysaattoreista tyhjensi keväällä itsensä, jonka seurauksena toinenkin suolistettiin ja laitettu 200 kennoiset metallikatit alemmas vaihteiston viereen viileämpään paikkaan.
Muoks: re85 blendattu tankilliseen noin 12-13 litraa, joka tekee noin E20. Bensatrimmit menee 16-18 %.Viimeksi muokannut marre; 25.9.2020, 16:13.
Leave a comment:
-
Alustavaa kiinnostusta aiheeseen. Onko foorumilla kokemusta mekaanisen ahtimen porttaamisesta? En oikein löydä tietoa siitäkään, että onko tunnettua tekijää härmässä. Jos tuollaiseen modiin päätyisi, niin mahtanee tarkoittaa uudelleen ohjelmointia vrt. isommalle kaasuläppärungolle ohjelmointi.
Leave a comment:
-
Guest repliedYleisesti jos softa on oikein tehty ja asiallinen, kulutus laskee hieman normaalissa ajossaa mutta en ehkä lähtisi sitä sen enempää mainostamaan.
Leave a comment:
-
Onko muuten minkälainen ollu polttoaineenkulutus ennen ja jälkeen softan? Erityisesti maantieajon osalta kiinnostaa.
Leave a comment:
Leave a comment: