Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TFSI softa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ei varmaan jenkeissäkään kovin moni, sillä taisivat vasta tällä viikolla saada nuo b8.5/c7 nokat markkinoille. B8 olleet pitempään markkinoilla. Itse oottelen, että saisivat polttoainepuolelle jotain fiksun hintaista systeemiä kehiteltyä E85 varten. Nämä loppupään päivitykset alkaa olla jo vähän turhan arvokkaita, vaikka jo pitkään on tullut todettua että olisi ne softatkin voineet pelkästään riittää.
    Viimeksi muokannut Killeri; 10.11.2023, 19:29. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

    Comment


      Hinta karkaa hurjasti ”loppupäässä”. Just tilasin ahtimen, katsotaan mitä sille saadaa talven aikana tehtyä.

      Vaikuttaa vahvasti entistä enemmän siltä, että tämä nykyinen siirtyy kevennettynä kilpien välissä pysyvänä leikkikaluna ja käyttikseksi tullee joku pikkuinen sähkökikkula.

      Comment


        Onkos kukaan hommannut 207mm alapyörää? Lähinnä siis saatavuus euroopasta kiinnostelee sekä toki kokemukset asennuksen suhteen, tarviiko näyttää vinkua vai meneekö ihan pulttaamalla paikoilleen.

        Comment


          Kannattaahan se turha lohkossa oleva tappi amputoida muutenkin tieltä pois.

          Varmistaisin etukäteen myös laadukkaan sopivan hihnan saatavuuden (riippuu tietysti yläpyörän koosta).

          Comment


            Tuolla 207mm pyörällä ei mun käsityksen mukaan ole tarvetta yläpyörän vaihtolle. Vastaa välityssuhteeltaan dual pulley:ta. 207mm + vakio yläpyörä tulee välityssuhteeksi 3,273.

            Hyvä vinkki tuo hihna. Täytyypä tarkistella saatavuus.

            Saako muuten jotain kautta euroopasta järkevästi IE:n tai 034:n tuotteita?

            Comment


              En tiedä järkevästä, mutta turbozentrumista olen jotain 034 hilpettä tilannut.

              Comment


                Jonkin verran näiden kanssa pelanneena tuo 3,2 on mielestäni liian iso välitys. Ahtimesta tulee lämpöpumppu ja yläkierrosteho on heikompi kuin pienemmällä välityksellä. En ylittäisi 3.1 jos moinen auto olisi omana.

                Comment


                  Kiitoksia porkkis infosta. Onko millasia kokemuksia e85 softauksesta ihan vakioraudalle, mitä tehoja saadaan ulosmitattua?

                  Comment


                    Eipä taida olla yhtään vakiota viinoitettuna. Aina on muutakin vilunkia ollut. Yhdessä jenkkimallissa en saanut soppaa riittämään millään. Eurovehkeiden kanssa ei ole ollut moista ongelmaa. Vähän mysteeriksi jäi.

                    Comment


                    • Hei, minä haluaisin tiedustella jos joltain löytyy kokemusta tai tietoa auton moottorin ohelmoinnista. Minulla on tällä hetkellä 2017vm s5 tfsi ja haluaisin siihen laittaa tällaisen stage ohjelman, niin löytyykö antaa vinkkejä, että onko luotettava ja pysyykö auto kunnossa tämänkin jälkeen?

                      Comment



                      On niitä ohjelmoituna vaikka kuinka paljon. Osaavan tekijän jäljiltä ei tarvi jännittää. Pelkkä säätö ilman rautamuutoksia ei ole vielä kummoinen juttu ja kone kestää sen varmasti, jos vaan on lähtöjään kunnossa.

                      Ps. Ne staget voi olla sitten mitä vaan tekijästä riippuen. Stage 1 puhutaan yleensä pelkästä ohjelmoinnista, ns. lastutus. Stage 2 on jollain imuilmakitin vaihto, jollain jotain pakopuolejuttuja tai kuulerin vaihtoa, ehkä jopa kaikki. Niitä ei ole siis mitenkään standardoitu. Tästä syystä moni virivelho haluaa tietää vain, millaisen luonteen moottorille haluaa ja teholuokkatoiveen.

                      Comment


                      • Hei, kiitos tästä vastauksesta haluaisin vielä kuulla kun puhuit rautamuutoksien tekevän eron, niin onko stage 2 ja downpipen vaihto 200 kennoiseen katilliseen vielä kestävän rajoissa?
                        Viimeksi muokannut Killeri; 8.2.2024, 12:59. Perustelu: Tarpeeton vastaus poistettu.

                        Comment


                          Stage 1 joo toimii lähes joka isolla ns tunnetulla valmistajalla jo mainitun Erikoismoottorin lisäksi mm. APR, Revo, MTM. Stage 2 kohdalla alkaa sitten jo eroja tulla, kun osia menee vaihtoon imu/pakopuolella niin ei ihan bulkkisofta aina osu kaikille niin hyvin mutta pääosin edellä mainitut toiminnee, jos niiden speksaamilla osilla kasattu.

                          Stage 2 imupuolen muutoksilla ja 200 c katilla on siis ihan varma tekniikka, katti vaan määrittää päästöt katsastukseen niin ei se kestävyyteen niin vaikuta oli cellit mitä tahansa. Moni noista stage 2 tekijöistä vaatii 200c katin vakion tilalle.

                          Sitten kun turbon muutoksia tulee niin aletaan vasta hakemaan niitä tekniikkaan koostuvia rajoja oikeasti, kaikki alle tämän on perussettiä koneelle/kestävyydelle, kunhan softa tulee osaavista käsistä.

                          Comment


                            Itse en rupea noita stageja määrittelemään, mutta periaatteessa asia on noin kun Vayne esitti. Tuon 3.0 tfsi -koneen kohdalla katin vaihto ja siirto hieman kauemmas pakosarjasta on jopa suositeltavaa. Niitä on hajoillut jonkin verran, ainakin lastuviritetyissä, yhtään kovemmassa käytössä. Eli jos mieli tekee esim. radalla käydä, suosittelen katin vaihtoa ja siirtoa.

                            Näistä löytyy forumilta lisää juttua toisista ketjuista.

                            Comment


                              Huomasithan ARTO ,että kysyjällä on uudempi (2017) s5 eli turbollinen 3.0tfsi, ei remmiahdettu joista paljonkin puhetta ja joista katteja sulanut. Vai koskeeko samat murheet myös noita uudempia erilaisella tekniikalla olevia ?

                              Comment


                                Ei noista katteja ole sulanut mutta viripajat pääosin haluaa vaihtaa ne sporttiversioihin Stage 2 kohdalla. Osa ei edes anna softaa, jos ei ole. APR on ainoa, joka ajattaa vakiokatilla jopa stage3 niin kyllä se varmasti kestää. Kyseinen katti on melko erikoinen ja iso.
                                Attached Files

                                Comment


                                  Alkuperäinen kirjoittaja marre Näytä viesti

                                  Tähän sen verran väliaikatietoa, että keskusteluyhteys on nyt avattu pajalle, joka rakentaa virikoneita. Tällä hetkellä arvioidaan millainen ahtimen kanavien porttaus olisi hommana, ja ratkaistaan sen jälkeen miten edetään. Omana toiveena olisi, että keväällä asennetaan avarrettu ahdin ja aletaan taas ihmettelemään säätöjä.
                                  Nyt on kairattu.
                                  Click image for larger version

Name:	IMG_2168.jpeg
Views:	540
Size:	77,4 Kt
ID:	1969720 Click image for larger version

Name:	IMG_2169.jpeg
Views:	533
Size:	70,7 Kt
ID:	1969721 Click image for larger version

Name:	IMG_2170.jpeg
Views:	540
Size:	85,2 Kt
ID:	1969722

                                  Comment


                                    Aiheesta ja aiheen sivusta yksinkertainen kysymys: Millä tulpilla olette softattua kompressori- 3.0TFSI:tä ajelleet? Vakiotulpalla (esim NGK PFR8S8EG) vai jollain muulla?

                                    Comment


                                      Ainakin marre käyttänyt niitä tulppia: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...14#post1580614

                                      Comment


                                        Vakiotulppa (NGK PFR8S8EG) toimii erittäin hyvin.

                                        Comment


                                          Hyvin mätsätty ahtimen inletin, sekä kaasuläpän ja ahtimen välisen tötterön pinta-ala. 80 mm kaasuläpän jälkeinen hormi on kauttaaltaan vähintään 76,5mm. Jos nyt oikein ja oikeita lukuja osasin laskea, niin imupuolen pinta-ala kasvoi 19,45%.

                                          Click image for larger version

Name:	IMG_2576.jpeg
Views:	194
Size:	60,7 Kt
ID:	1970490

                                          Comment


                                            Porttaus ei pitäisi aiheuttaa välitöntä softaustarvetta, vaan lambdat hoitaa rikastuksen lisääntyneeseen ilmamäärään mukaisesti.

                                            Seison kokemuksen opettamana korjattuna jos näin ei ole. Softauksesta voisi olla hyötyä varsinkin jos siinä pystytään huomioimaan optimaalisesti vesi-metanolin tekemä rikastus ylärekisterissä.

                                            Comment


                                              Viikolla meni avarrettu ahdin kiinni. Vielä kuvatus kairatusta tötteröstä kaasuläpän ja ahtimen väliin.

                                              Click image for larger version  Name:	IMG_2569.jpeg Views:	0 Size:	58,9 Kt ID:	1970818

                                              Muoks. Miten saa liitettyä kuvan edelliseen viestiin?

                                              Comment

                                              Working...
                                              X