Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.7 ahdinspeksiä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • RS6 turbot 2.7:ssa

    Mielessä on käynyt päivittää orkkis K03-turbot mehukkaampiin. Kaikki tuntuu päivittävän RS4 turbot, mutta mitä hyötyä saavutettaisiin RS6 turboilla?

    Tunnustaako kukaan tehneensä tuollaista upgradea? Myykö joku jossain valmiita pakosarjoja tuolle muutokselle tai löytyisikö täältä halukasta tekijää?

    Comment


      On tuollaisia monessakin autossa. Ja itse kyllä olen suositellut ehdottomasti RS6 turboja, niillä ei tule kauheasti haittapuolia, mutta iloa sitäkin enemmän :)

      Pakosarjoja ei tarvitse vaihtaa, mutta turboja pitää vähän katkoa/hitsata.

      Siirsin tämän ketjun jatkoksi, täällähän näistäkin on jo turistu.
      Viimeksi muokannut okkim; 2.6.2018, 06:08. Perustelu: Threadit yhdistetty.

      Comment


      • Okkim, eli siis RS6 turboissa on samat laipat pakosarjan puolella kuin K03:ssa? Tuota en tiennytkään... Löytyiskö tältä foorumilta osaavaa kaveria katkomaan/hitsaamaan RS6 turbot niin että ne vielä pelaa muutoksen jälkeenkin?

        Comment


          Justhan tuossa ylhäältä löytyy foorumin kaveri joka noita osaa tehdä!

          Skydio ottaa näppiksen kauniiseen käteen ja klikkaa hakua ja googlea. Aihe on kolutumpi kuin huaran perse Tallinnan torilla...

          Comment


            Kyllä pakosarjan laipat on samat, downpipen laipat taas ei.

            Comment


            • Alkuperäinen kirjoittaja Mikse Näytä viesti
              Justhan tuossa ylhäältä löytyy foorumin kaveri joka noita osaa tehdä!

              Skydio ottaa näppiksen kauniiseen käteen ja klikkaa hakua ja googlea. Aihe on kolutumpi kuin huaran perse Tallinnan torilla...
              Muutama kerran oon lukenut tämän ketjun muttei osu silmään, pitää varmaan ottaa silä rumaan käteen. Mutta hei, jos jollain on myydä jigiä tai ammattitaitoa tuohon muutokseen niin yv:tä vois laittaa, ehkä pitää laittaa oikein ostoilmoitus. Laitoin juuri RS6 turbot tilaukseen niin kohta alkaa silpominen.

              Comment


                Ja kannattaa sitten muistaa myös sekin että RS6-turbot tarvitsevat "muutamia" muitakin osia vaihto listalle jos niistä aikoo täyden hyödyn ottaa. Ja niistäkin löytyy haulla lisää.
                Viimeksi muokannut okkim; 2.6.2018, 06:10. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                Comment


                  Mitenkähän se auto pelaa kun vaihdat turbot ja välijäähdyttimet etkä ohjelmaa tee samalla?

                  Comment


                  • Se jää nähtäväksi. Joku tässäkin ketjussa kertoi kokemuksia että pelittää kyllä, mutta eihän siitä tietenkään täyttä hyötyä saa. Ja ei tosiaan ole tarkoitus kierrättää tolkuttomasti, tämä setuppi tulee käyttikseen.

                    Yksi asia tässä mietityttää. Pystyykö joku sanomaan jonkinlaiseen kokemukseen perustuen miten käy alaväännön, eli missä järjestyksessä menee alavääntö seuraavissa komboissa (2.7 AJK):
                    1. kaikin puolin vakio K03 turboilla ja vakiosoftalla
                    2. RS4 turboilla ja kaupan hyllystä löytyvällä softalla
                    3. RS6 turboilla, RS6 välijäähyillä ja kaupan hyllystä löytyvällä softalla
                    4. RS6 turboilla, RS6 välijäähyillä, suuttimilla, 3" DP virtaavilla kateilla ja 3" virtaavalla putkistolla ja custom-softalla
                    5. S6 4.2 vaparikoneella

                    Oikeastaan eniten kiinnostaa että olisiko alavääntöä helpommin saatavissa RS4 turboilla kuin RS6 turboilla tuossa koneessa.

                    Comment


                      Onko skydio A6:ssa AUT vai MAN loota?
                      - OTS softaa ei taida muille ahtimille löytyä
                      - RS6 välijäähyt ei taida mahtua eikä järkevää mahduttaa
                      - Alaväännön ero RS4 vs RS6 ahtimilla ei ole oleellinen. Pieni ero toki on kun ahtimien koko kasvaa.
                      - Ajat nykyisellä softalla sen aikaa, että varaat ajan säätäjälle.

                      Comment


                      • Manuaali on. Mikä on OTS softa? Välijäähyt mahtuu, auton olen jo muuttanut wide bodyksi.

                        Comment


                          Mitenkähän se auto pelaa kun vaihdat turbot ja välijäähdyttimet etkä ohjelmaa tee samalla?
                          Ihan normaalisti, tehoja vaan ei tule enempää.

                          OTS= off the shelf (eli kaupan hyllystä) http://idioms.thefreedictionary.com/off+the+shelf

                          Comment


                            En niitä tehoja kysellytkään vaan miten se pelaa muuten. Noilla voi ajaa muutenkin kuin nilkka nurin.
                            Adaptaatiot menee rajoille ellei yli ja WOT vedossa toimii sinnepäin jos ees toimii.
                            Kyllä se softa pitäisi aina tehdä kun konetta rukkaa,tai ainakin tarkistaa miten se menee.
                            Turbojen vaihtoa varten joudut irroittamaan moottorin niin helpommalla selviöt kun teet kaikki kerralla. Kytkin, downpipet yms... Ja softa kerralla kuntoon. POlttoainepumpun joudut orkkiksesta ainakin vaihtamaan parempaan.
                            A6:een ei suosiolla tuo 044 pumppu mahdu eli jotain muuta joutuu sovittamaan jos tankin sisälle haluaa pumpun.
                            RS4 ja RS6 turbojen alaväännössä on eroa. Kuten yläpään menohaluissakin. Tietty AJK kone pienine kanavineen hiukan muuttaa asiaa parempaan suuntaan.
                            RS6 turboilla AJK koneesta todennäköisesti menee kanget solmuun ku aletaan irroittaa turbojen kapasiteettia käyttöön.

                            Comment


                              No en minä ihan ilman kokemusta tuota kommentoinut. Itse ajelin muutaman kuukauden RS4 turboilla, ja auto toimi täysin normaalisti eikä mitään hätää ollut adaptaatioiden taikka muunkaan kanssa. Miksi adaptaatiot muuttuisi jos suuttimiin ei kosketa? Toinen kaveri ajeli vuosia vastaavalla setupilla, K03 lastulla ja silläkään ei ollut minkäänlaista ongelmaa.

                              Toki se softa pitää tehdä jos haluaa saada raudasta kaiken irti.

                              Comment


                                Joo toimii vakio softalla ihan normaalisti, kun ajetaan normi suuttimilla.

                                Comment


                                • Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                                  .. auto toimi täysin normaalisti.
                                  Itsellä tuli 40g ilmaa lisää, kun pelkät RS4 hyrrät pisti ja vakio softa oli kiinni.

                                  Comment


                                    Ongelmaksihan se voi muodostua siinä kohdassa, jos boksi ei ole enää tehtaan kunnossa ja virisoftassa tilataan enemmän kuin vanhoissa ahtimissa on ollut kapasiteettia. Aika monesti tilanne on sellainen. Siinä sitten voi sattua ja tapahtua, jos lähtee isompien hyrrien kanssa yrmäyttämään.

                                    Comment


                                    • Mä en noista nykysoftista paljon ymmärrä, itse tulee pelattua lähinnä megasquirttien kanssa. Siellä käy siten että jos vaikka hengitystä parantaa mutta suuttimet pysyy samoina niin sitten jossain vaiheessa mennään laihalle eli tarvii säätää karttoja. Tarkoittaako tuo adaptaatio sitä että boksi osaa kompensoida itse esim lambda-arvosta? Eli suora johtopäätös on että jos vaikka vaihtaa pelkät välijäähyt niin tehoa pitäisi tulla automaattisesti lisää tuon adaptaation kautta?

                                      Comment


                                        Se on melkein yksi ja sama, jos k03 tai rs4 ahtimilla ahdetaan se vakio reilu 0.5 Bar. Siksi softa toimii kyllä ihan ok pelkkien ahtimien vaihdolla, tullut ajeltua myös rs6 hyrrillä vakiosoftalla ilman ihmettelyä.

                                        Välivaiheen voi siis ihan surutta ajaa noin, sehän on selvää jos suuttimia vaihdellaan tai moottorin täytöstä aletaan nostelemaan, niin alkaa vakio softa kyllä yskiä mutta siitä ei ollut tässä kyse.

                                        Comment


                                        • Omassa A Kutosessa tällä hetkellä just näin ku Porkkis tossa ylempänä kertoi. APR K03 softa, RS4 ahtimet. Ei toimi. Osakaasulla voi ajella. Mutta asiahan olis toinen vakio ohjelmalla missä pienemmät ahto pyynnit.

                                          Comment


                                            Minulla toimi kyllä lastunkin kanssa, kuten myös kaverilla josta mainitsin. Liekö sitten softassa jotain oleellista eroa.

                                            Comment


                                              Kai siinä on eroa pyytääkö ahtoa kaikki mitä irtoaa eli pyytää jopa enemmän kuin tuottaa. Samalla pyynnillä rs4 ahdin tuottaakin ne pyynnit ja ilmamäärä on melko eri.

                                              Comment


                                              • Juu. 1.8 Bar käy mittari APR softalla eikä ehdi nostaa jalkaa kaasulta. Täytyy softa päivitellä uusiksi jahka saa Wagner coolerit ja isommat dp:t hommattua.

                                                Comment


                                                • Taidanpa laittaa samalla kerralla vahvemmat veivit kun tulee RS6 turbotkin. Oliskohan RS4 veivit riittävät? Tarkoitus ei ole ottaa kaikkea mahdollista tehoa irti vaan selkeästi parempaa alavääntöä eli käytettävyyttä. Täällä on haun perusteella puhuttu kohtuullisen vähän tasapainottamisesta. Onko vakio AJK-koneen veiveillä ja esim RS4 veiveillä kuinka paljon painoeroa ja mihin suuntaan. Eli riittäisikö jos keventäisi painavammat/järeämmät veivit orkkispainoiseksi ettei tarttisi käyttää kaikkia liikkuvia puntituksessa?

                                                  Comment


                                                    Taitaa ne H-profiiliveivit painaa vähemmän kuin vakiot. RS4 veivit kestää, mutta haluatko maksaa veivin laakereista 500€?

                                                    Noita on kasattu aika paljon H-veiveillä ilman tasapainotusta, eikä yksikään minun tietämä ole hajonnut.

                                                    Comment


                                                    • Hyvä pointti! Mikä olis sellainen kustannustehokas H-veivi? Sori OT...
                                                      Viimeksi muokannut okkim; 30.10.2015, 17:03. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                                      Comment


                                                        Kiinaveivit on halpoja ja yleensä myös ihan hyviä. Itse olen ostanut Maxspeedinrods nimisestä firmasta.

                                                        Ei nyt sotketa turbokeskustelua enempää näillä jutuilla.

                                                        Comment


                                                          Kuvien mukaiset turbot pitäisi saada mahtumaan RiSan pellin alle vakiopaikoilleen, voihan se olla että pitää lekaa konehuoneeseen näyttää :) Tuo on siis vaim laaiturbo, tuliterät GTX2967R solmut tulee minulle 0.86 pakopesillä. Vertailin EFRien kokoa ja kyllä tulee olemaan hankalaa saada EFR:t mahtumaan konehuoneeseen, noilla Garreteilla on kyllä mahdollista... Töitä sekin teettää.
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                            Melko laginen kyllä toi isompi pesä, yhden ahtimen setupissa ero ~400-500rpm. Gt25:sta saa sorvattua snadimman kompurakotelon, jos tarvii tilaa lisempää. Yllättävän hyvin toimi gtx28:n 0.64ar pesä johon sorvattu toi gtx29/30 54mm jättöinen pakosiipi.

                                                            Comment


                                                              Saa nähdä miten kokonaisuus tulee toimimaan, luulisin että ei tule kovin lagisempi kun noilla aiemmilla ahtimilla.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X