Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.7 ahdinspeksiä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alkuperäinen kirjoittaja Mikse Näytä viesti
    Ei ollu rs6 turbiinia kun viimeeksi luin sun postia, oot näköjään muokannut sen ihan uuteen uskoon... Tietääköhän nyt kukaan niitä oikeita specsjä?
    Tietää.
    Laitoinkin sulle Mikse privaa selvennyksen vuoksi. Se on ollut tiedossa koko ajan että turbiinipesä on RS6:n. Myös turbiinipyörä näytti olevan kutosesta.

    Fin-Turbolla se vaan oli mennyt vahingossa sekaisin TT:n vastaavan kanssa.

    Palvelu vaikuttaa kyllä todella asiallista.. enpä malta odottaa että saa joskus kierukat vielä autoon kiinni.

    Eli osat ovat:
    RS4 kompressorikotelot
    RS6 kompressoripyörät
    RS6 turbiinikotelot
    RS6 turbiinipyörät

    Eiköhän noilla sopivat tehot saada käyttis-ässään.

    Comment


      Minä kannan vastuun siitä, että potkuri eksyi väärään laatikkoon. Joskus niin käy ja sitä hetki ihmetellään, miksi toinen on isompi kuin toinen.. :)

      Comment


        Alkuperäinen kirjoittaja Mikse Näytä viesti
        Ei ollu rs6 turbiinia kun viimeeksi luin sun postia, oot näköjään muokannut sen ihan uuteen uskoon... Tietääköhän nyt kukaan niitä oikeita specsjä?
        Kyllä se josh on alusta asti sanonut turbiinikotelon ja turbiinipyörän olevan RS6:n.

        Comment


          Alkuperäinen kirjoittaja Lupe-81 Näytä viesti
          Kyllä se josh on alusta asti sanonut turbiinikotelon ja turbiinipyörän olevan RS6:n.
          Välissä oli väärin"oikaisu" että ois ollu rs4 pakopesät mutta Josh editoi postin sen jälkeen kun olin kommentoinut asiaa. Siksi ei ole enää mainintaa. Mutta nyt on varmuus specseistä niin sitten arpomaan vaan lopullista kokoonpanoa.

          Comment


          • Onko millaista eroa ahtimen heräämisellä 2280-siipi vs RS6:n vastaava?

            Comment


              Ei kuulemma käytännössä mitään eroa, ei juurikaan edes huomaa. Näin sanoo herra jolla kokemusta kummastakin omassa autossaan.

              Mutta. Jos et meinaa kiertokankia vaihtaa etkä ruveta ison rahan sylinterikansihiposteluihin niin kannattaa varmaan pysyä niissä RS6-siivissä. Et saavuta juurikaan hyötyjä vakiokansilla 2280-siivillä koska ässän omat kannet kuulemma alkavat olemaan tukossa jo RS6-turboilla. Näin olen käsittänyt.

              Comment


                Ei ole siipien heräämisellä eroa, molemmat heräävät hemmetin hyvin.

                Tuottavissa ahtimissahan on vaarana se, vaikka säätää ohjelman, niin tekee mieli kokeilla isoilla ahdoilla ja väännöillä :) tai vahingossakin voi joksus ahdot karata. Sitä ei tiedä milloin se raja tulee vastaan kangilla.
                Ei ole tarkoitus pelotella. Oma vinkki on, että tee kerralla niin iso ku uskallat/rahat riittää :)
                Sulla on nyt aika hyvä ahdin setti.

                Sen verran niissä 2280 siivissä on vääntöä 4000rpm kohdalla, että sadekelillä irtoaa 2. vaihteen kiihdytyksessä pyörät asfaltista...

                Comment


                  Onko kellään kokemuksia RS4 ahtimista RS6:sen kompurasiivillä? Miten eroaisi RS4 tai RS6 ahtimiin tuollainen hybridi. Onko RS4/6 turbiinisiivissä kuinka iso ero?

                  Comment


                    Jossain triidissä oli 100-varmasti juttua siitä, että kumman puoleisista RS6-ahtimista on helpointa modata S4:een sopivat. Mutta en millään löydä sitä. Olisko jollain muistikuvaa osanumerosta, niin vois kysyä päivän tarjouksen?

                    Comment


                    • Pari päivää sitten kysyin hintaa STK turbo tecnikiltä Saksasta. Tässäpä vastaus

                      Dear Sir...

                      Thank you very much for your inquiry...
                      As per your request we have enclosed a price for a genuine brand new turbocharger:

                      OE-Nr.: 077145704K
                      Part-Nr.: 5304 988 0029

                      Manufacturer: Audi
                      Vehicle Type: RS 6
                      Year: 01.04.2004 - 31.12.2004
                      Engine: BCY Biturbo
                      Capacity cubic: 4172
                      Engine power: 353 KW / 480 PS

                      Price: 980,00 EURO
                      Tax/Vat: 186,20 EURO
                      ------------------------
                      Total: 1166,20 EURO

                      Please add shipping cost. Shipping cost varying with country, Zip code and weight.
                      Please compare the numbers you have got from us, with the number you will find on the type plate of your own turbocharger.
                      Check with your country´s customs agency for information regarding customs fees and import taxes.

                      We will be happy to assist you with any further questions...

                      Best regards

                      Carla Idelberger


                      tuo tarjoushan on oikean puolen ahtimesta ja vasemmasta muistin mukaan helpompi tehdä. Ja osanumeero sille 077145703P
                      Viimeksi muokannut olli_pekka; 13.3.2013, 19:49. Perustelu: lisäystä

                      Comment


                        Apukuskinpuoleisesta on helpompi tehdä, tai siis siitä tulee parempi.

                        Joku noista STK:n turboista joskus kyseli, mulle jäi sellainen käsitys ettei ne olisi alkuperäisiä.

                        Comment


                        • Minulla on yhdet K04:set jotka on hankittu STK:lta. Tuossapa vielä kuva
                          https://lh4.googleusercontent.com/-z...119_213737.jpg
                          Viimeksi muokannut olli_pekka; 13.3.2013, 20:58.

                          Comment


                            Tuo 077145704K on apukuskinpuoleinen ahdin. Tarvii kysästä tarjous turbolader.netistä parille kappaleelle kyseistä ahdinta. Hinnasta päätellen taitaa tuo STK:n ahdinkin olla ihan genuinea BW:n tavaraa...

                            Comment


                              No kyllähän tuo turbo näyttää alkuperäiseltä. Liekö sitten sotken johonkin samantyyliseen nimeen. Ei kauhea hinta RS6 turbolle.

                              Comment


                                Kröhöm. Turbolader.net ja STK Turbo Technik ovat sama pulju. http://www.turbolader.net/
                                Näyttäisi olevan sentilleen samassa hinnassa RS6 turbot kuin vuosi sitten kun tilasin helmikuussa 2012.
                                1166,2 x 2 + rahti päälle niin 2409,75 oli hinta kokonaisuudessan kun nyt tarkistin.

                                Aika jännä että hinnat eivät ole vuodessa noussut nyt yhtään. Nyt kannattaa ostaa jos on ostaakseen, kohta ahdinparin hinta pompsahtaa 500 eurolla. ;)

                                Comment


                                  Juu huomasin eilen samantein, että ovat yksi ja sama asia. Mieluummin kyllä silpoisi ja hitsailisi neitseellisessä kunnossa olevat ahtimet, kuin muutaman vuoden öljyyä huokosiinsa imeneet. Saattaa lopputuloksen jälki olla aavistuksen miellyttävämpi.

                                  Comment


                                    Kappas, vai on se sama firma :) Kyllä sen käytetynkin putsaa niin hyväksi ettei ole ongelma hitsata. Mutta onhan se uusi aina uusi.

                                    Comment


                                    • Nyt Karvis otat testiin tuon osasuora.fi puljun ja ostat parin niitä rs6 ahtimia sieltä . Saa siitäkin firmasta sitten faktaa pöytään . Hinnat ovat niin edullisia, että en vieläkään nää järkeä muualta tilata.Joku tuolta oli jo rs4 ahtimet tilannut, mitä utelin myyjältä mutta en tiedä onko foorumilaisia ollut. Ilmoittautukoon jos näin on !

                                      Comment


                                        No voisihan sinnekin tietty soitella ja kysyä saatavuutta ennenkuin mitään päätöksiä mihinkään suuntaan tekee.

                                        Comment


                                        • Myykös tuo osasuora ahtimia suoralla kaupalla?

                                          Comment


                                            Myy, pitää vain se pantti maksaa ylimääräistä.

                                            Comment


                                            • Edukkaathan ne sitten ja hyvä vaihtoehto uusille jos miettii ässään sovittelua.

                                              Minkälaisilla muutoksilla discopotut saa sopimaan ässään?

                                              Comment


                                              • Myy osasuora turboja suoralla kaupalla, mutta tuntuu rs ahtimet olevan pitkällä toimitusajalla, kun eivät saa tilalle korjaukseen niitä mistään. Heittääkö kaikki sit rikki menneet roskiin vai miten on? Itselle kelpais rikkinäiset rs mallin ahtimet, mutta en niistä maksa montaa sataa niinkuin moni pyytää jostain syystä. Kyllähän korjauskelpoisia ahtimia nurkissa varmasti ihmisillä on, mutta he eivät tällaisia foorumeita todenäköisesti lue. Täytyy lehteen ilmoituksia ruveta kirjoittelemaan...

                                                Comment


                                                  Takuille voi varmaan toivotella hyvästit siinä vaiheessa, kun kompurakotelosta tipahtaa pätkä lattialle? Vai onko mahdollisen takuunalaisen rikon todennäköiset syyt mitenkään todennettavissa jälkeenpäin komponenttivirheisiin?

                                                  Comment


                                                    Ainakin tuon Osasuoran takuuehdoissa lukee ettei takuu korvaa jos ahtimia on yritetty purkaa ja/tai modifioida. Joten siinä taitaa mennä se takuu vaikka selvä komponenttivirhe olisikin.

                                                    Comment


                                                    • Ei kenenkään muunkaan myyjän takuuseen kuulu purettujen tai itse muutettujen ahtimien korvaaminen jos ne sattuvat menemään rikki.

                                                      Comment


                                                        Juu, eipä saa Osasuoralta ainakaan tällä hetkellä RS6-ahtimia. Osa myydyistäkin on jälkitoimituksessa.

                                                        Comment


                                                        • Alkuperäinen kirjoittaja Lupe-81 Näytä viesti
                                                          Kröhöm. Turbolader.net ja STK Turbo Technik ovat sama pulju. http://www.turbolader.net/
                                                          Näyttäisi olevan sentilleen samassa hinnassa RS6 turbot kuin vuosi sitten kun tilasin helmikuussa 2012.
                                                          1166,2 x 2 + rahti päälle niin 2409,75 oli hinta kokonaisuudessan kun nyt tarkistin.

                                                          Aika jännä että hinnat eivät ole vuodessa noussut nyt yhtään. Nyt kannattaa ostaa jos on ostaakseen, kohta ahdinparin hinta pompsahtaa 500 eurolla. ;)
                                                          Itse kysyin kyseisestä firmasta viime kesänä (6.6.2012) ja vastaus meilissä oli 2.431,17€

                                                          Comment


                                                          • Mitenkäs kattavia modifikaatioita tarkalleen ottaen pitää tehdä, että noi rs6 hyrrät tuonne motin uumeniin sais asennettua. Minulle uskoteltiin jo että ei kannata lähteä leikkiin hurjaan edes kokeilemaan, mutta onhan niitä ässiä/rÄssiä monta jo maailmalla niillä ahtimilla. Kai kyse oli siitä kuinka vaikeaa autoa on saada toimimaan ja ottaa ilo irti palikoista.. Tiedä sitten. mutta
                                                            Oliko mikon (Okkim) projekteissa kerrottu tai sitten muita linkkejä mistä vois alkaa perehtymään tarkemmin ? Luulis noita Rs ahtimia Osasuorallekkin jossain vaiheessa tulevan maailmalta.ehkä.

                                                            Comment


                                                              Tuollapa siitä on kuvia. Ei se mitään rakettitiedettä ole, mutta saahan siinä olla tarkkana että katkaisee ensimmäisellä kerralla oikeasta kohdasta, ettei joudu turaamaan.
                                                              http://www.valitalo.org/second_widebody_s4_project.htm

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X