Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.7 ahdinspeksiä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Joo aika iso on pakonen, itse valitsisin pienemmällä pakopesällä eli onko se juurikin gtx2867R.
    Yhtä ahdinta syöttää kuitenkin vain 1,5 litraa.

    Sen tietysti näkee sitten, kun auto ajossa :)

    Comment


      28 ja 29 on samat pakopesät, vaihtoehtoina on 0.64 tai 0.86. GTX2967R on Garretin sivuilla vain 0.64 pesällä ja otettiin minulle tuon 28:n 0.86 pesällä, ihan suosituksien mukaan.
      Viimeksi muokannut juutasqsa; 7.11.2015, 20:19.

      Comment


        Joo yhden garretin gt28 sarjalaisen 0.64 ja 0.86 setin testannut ja yhdyn mielipiteessä Diffakseen eli tulossa on lagisuutta varmasti. Kuitenkin kokemus oli 2 litran koneessa ja siinäkin ero huima eli 0.64 tuli takas.

        Comment


          Älkää ny olko tuollasia. Sitä varten on vaihdekeppi. :)

          Voin luvata, että on lagisempi kuin oli aiemmin, mutta myös vähän jotain vastapainoakin sille saa.

          Comment


            Joo, 6 vaihdetta korvaa lagisuutta :)

            Comment


              Paljoonko 3L konetta on tarkoitus kierrättää?

              Comment


                Tuskin sillä 8000 yli mennään...

                Comment


                  Eikös niissä ole erona pakosessa ihan turbiinin koko kuitenkin lisäksi. 28 on 53,90 ja 29 on 56,50.
                  Mikä combo sulle oli tulossa? Kysely ikä, kun asia kiinnostaa.

                  Sattui eteen tuommonen zinen linkki, missä rai on dynossa testannut erikoon pakoset 2 litukan koneella.
                  Varmaan jotain tuollaista se tulee olemaan eli isommallla luonnollisesti vääntö tulee hiukan myöhempään.
                  Sitähän ei kukaan tiedä, miten bitukassa käyrät sitten ajossa sijoittuu. Kierroksilla varmasti tapahtuu ja nopeasti:)

                  http://www.audizine.com/forum/showth...R-Turbine-Dyno

                  Comment


                    Joo bitukan pikkulohko saattaa sysätä lagia lisää vielä, toki bitukassa on apuna imunokan aikaistus mutta mielenkiinnolla odotan tuloksia ;)

                    Omassa tapauksessa en samoilla ahdoilla saanut 0.86 pesällä kuin huomattavasti kapeamman käyttöalueen, enkä edes ahtoa lisää ja tosiaan 2 litran lohko työnsi tässäkin tapauksessa energiaa turbiiniin.

                    Comment


                      29 ja välimallin 30sta on kahdella siivellä, 52 ja 54 jättöisellä, sama 56.5 otto, riippuu et on ko 84 tai 90 trimmi.

                      Comment


                        Varmaan saadaan nokkienkin valinnalla tuota toimivuutta haluttuun suuntaan, saas nähä. Ja softaajahan kaivaa viimeiset kikkansa salaisista syövereistä :)

                        Comment


                          tuossa jonkun vertaliua TTE550 ja TTE600 tursseista

                          http://www.myaudis4.com/2015/11/09/tte-550-vs-tte-600/

                          Comment


                            Mielipiteitä SRM RS6 hybridi ahtimista, heräävätköhän miten hyvin snelkussa?
                            http://sillyrabbitmotorsport.com/eng...6-billet-turbo

                            Comment


                              Eiköhän nuo herää ihan samalla tavalla ku oem RS6 turbotkin. Heräämisestä ei mielestäni tarvitse olla huolissaan tuon kokoisten turbojen kanssa. Kaikki k04 perustaiset herää hyvin, millä komboilla tahansa.Mun mielestä ainakin.
                              Tuollaisten huolto voi olla jossain vaiheessa mielenkiintoista, jos ei ole tietoa mitä sisukset sisältää.

                              Comment


                                Onkohan nämä SRM:n ahtimet kuinka laadukkaita hintaansa nähden?

                                Comment


                                  Ei noista taida täälläpäin olla kenellekään kokemuksia. Itse en ole törmännyt. Jenkeissähän ne ylistää SRM:n tuotteita, mutta kiinasta nuokin tulee. Mitä sitten ovat itse niille tehneet, tai speksanneet, sehän vaikuttaa asiaan.

                                  En minäkään heräämisestä olisi huolissani, RS6 kokoiset turbot pelaa erittäin hyvin 2.7:ssa.

                                  Comment


                                    http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=142852

                                    Comment


                                      Onkohan nämä JHM:n RS6-RS ahtimet paremmat/laadukkaammat kuin nämä SMR:n tekeleet?
                                      https://jhmotorsports.com/shop/catal...7t-p-3552.html

                                      Comment


                                      • Tuosta soivat pelit, 519€ / pari :D
                                        http://www.ebay.de/itm/Turbolader-K0...3D302007266091

                                        Itse ajattelin kokeilla jos ei saa halvemmalla ostettua rikkinäisiä ahtimia ja kunnostettua niitä itse.
                                        Minusta se nyt vaan on hävytöntä riistää ~800€ jostain niin yksinkertaisesta kapineesta kuin turbo.
                                        Viimeksi muokannut V.J.S; 5.11.2016, 15:42. Perustelu: Jatkotekstit lisätty

                                        Comment


                                          Nuo ei sitten sovi suoraan 2.7 moottoriin. Hiton halvat ovat, mutta pelkään että ovat hintansa väärtit.

                                          Comment


                                          • Joo taitaa vaatia jotain laippamodauksia? No mut se selviää sitten kun on hyrrät kourassa ja pannu tipautettu tallin lattialle. Röissä voinee teettää muutamalla kympillä passelit laipat.

                                            Comment


                                              Enemmänki kellon ja lähtöputken modausta jos noi on 6risan turbot. dp laipat myös.
                                              Viimeksi muokannut okkim; 2.6.2018, 06:13. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                              Comment


                                                Joo ei riitä pelkät laippojen vaihdot. Kompurakotelot pitää leikellä uusiksi ja tehdä uusille hukkaportin kelloille paikat sekä kääntää hukkaportin vipua. Aika työläs homma.
                                                Tuolta löytyy siitäkin aiheesta kuvia: https://goo.gl/photos/fCj6ivZAuBFY5Uw38

                                                Comment


                                                • Noniin, hyvää faktaa!! Mutta lienee sama homma sovittamisessa vaikka ostais miten orkkikset RS6 turbot 3000€:llä :D Rälläkän käyttö ei pelota, ja kompurakotelon lähtöputkenkin saanee hitsuutettua TIGillä joko töissä tai jossain pajalla muutamalla kybällä kun vaan näyttää että mihi asentoon halutaan. Jos on jigit sun muut valmiina niin mieluusti maksan jollekin vähän vaivanpalkkaa jos tulee kerralla kuntoon.
                                                  Viimeksi muokannut okkim; 2.6.2018, 06:17. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                  Comment


                                                    Helppohan se on hitsata ne oikeaan asentoon kun ensin on leikelty osat oikein ja tietää mihin asentoon ne pitää "tinata" :)
                                                    Viimeksi muokannut okkim; 2.6.2018, 06:14.

                                                    Comment


                                                    • Kiitos rehellisestä vastauksesta. Otan siis selvää itse miten RS6 ahtimet asentuu V6 biturboon. Lupaan jakaa muille löydökseni, ja jos sattuu vielä toimimaankin, niin julkaisen ilmaisen työ-ohjeen osahankintoineen muidenkin harrastajien iloksi. En näillä ole rahaa tekemässä, vaan yritän saada jotain järkeä tuohon valloillaan olevaan hintatasoon 2.7T biturbojen tunetuksessa. Säännöt ja lainalaisuudet on kuitenkin eri jos tähdätään budjetilla karvan alle 500hv kuin niissä 1000+ hv vehkeissä...

                                                      Comment


                                                        Ei niihin tarvitse hommata kuin 2.7 moottorin hukkaportin kellot, muut menee muokkaamalla. Noista minun kuvista näkyy mitä pitää tehdä. Ja AudiSRS:ltä löytyy myös kuvia ja tarinaa.

                                                        Comment


                                                          Tee Ville projektikertomus aiheesta 2.7 Bit viritys kengännauha budjetilla. Nähdään onko meidän rahat menneet hukkaan :)

                                                          Comment


                                                          • ^ Njoo, voishan sitä periaatteessa pyöräyttääkin jonkinlaisen kertomuksen pystyyn. Idea siis jo on kuinka hommaa voisi lähteä toteuttamaan, mutta realiteetit huomioiden projektin eteneminen tullee olemaan sen verran hidasta, että lukijakunnan mielenkiinto lopahtanee jo alkumetreille.

                                                            Toistaiseksi on haalittuna kasaan vasta IC:t, ja nekin on tietäjien toimesta jo haukuttu pask...verkonpainoiksi. Toki myös käytänön kokemuksiin perustuvan yhden puoltavan lausunnonkin olen niistä saanut. Mutta se tuntuu olevan aika normaalia näissä virihommissa jos erehtyy vähänkin poikkemaan "yleisesti hyväksytystä" kaavasta.

                                                            Comment


                                                              Joku syy siihen varmaan on jos ne on paskoiksi jo haukuttu.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X