Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.7 ahdinspeksiä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ei taida Suomessa olla kellään? Kyllä kai noita jenkeissä jonkun verran on asenneltu ja ilmeisesti eivät välttämättä edes leviä alkukilometreille ainakaan.:) Teholuokka on ilmeisesti "speksattu" johonkin samaan kuin LO600.

    Toinen "halpis"vaihtoehto on tietenkin SRM RS6 K24 jotka hönkää vissiin enemmän.

    Onko tarkotus päivittää kansia ja kiertokankia?

    Comment


      Kansia ei ainakaan vielä ole suuremmin mietitty. Veivit menossa kyllä uusiksi mahdollisesti myös männät.

      Silly Rabbitit ei jostain syystä oikein sytytä!

      Comment


        Jotenkin itseä hieman kiehtoisi kokeilla noita JHM:n RS6-R:iä. Tokihan kotelot on kiinavalua, mutta sisukset pitäs olla jopa kestävämmät, kuin RS6:en K04:ssä.

        Comment


          Kyllähän JHM kehui noita turbojaan.
          Sanoivat että kehitystä niihin ollaan tehty ja rahaa sidottu aika nivasta joten ihan kakkaa ne eivät myy.

          Reiluun 600 hv mennään noilla. Eli RS6 tursseja isommat ovat.

          Kelles paan tilaten tuommoiset?

          Comment


          • Itsellä on SRM billetti RS6 turbot ja 7tkm takana, ei mitään pahaa sanottavaa kop.kop. Suomeen veroineen, posteineen 2900€ luokkaa. Pitihän sitä testata jotain muuta kuin orkkis RS6. Ei kai noista mitään pahaa sanottavaa palstoilla ole, vaikka ovat "halpikset";)

            Comment


              jsahlman: Mitäs noista JHM:n mutkista joutuu noin suurinpiirtein euroopan yhteisvaluutassa köyhtymään? Entäs mahdolliset takuu- ja huoltoasiat?

              Comment


                Tarkempi hinta katsotaan aina tilausmäärän mukaan mutta johan sitä normikaavalla voi suunta-arviota laskia.

                Comment


                • Mitäs arvon raati on mieltä sopivasta ahtimesta seuraavanlaiseen projektiin:

                  Tarkoitus olisi rakentaa mahdollisimman alhaalta heräävä ja nopesti kaasuun vastaava moottori käyttäen 3L rs4 alakertaa ja tehotavoite olisi 500-600 kampiakselilta.

                  Olisko ne rs6 ahtimet vai riittäisikö modatut rs4 ahtimet?
                  Painottaen sitä heräävyyttä. Joskus näin jonkun pätkän missä oli vitosella lähtö ja rs6 ahtimilla laitettu ässä jäi pahasti rs4 mutkalaisille.
                  Joskus oli frankenturbon mutkat mielessä mutta eipä ole täälläpäin niistä kokemusta ja olen vähän skeptinen jenkkien hypetyksiin...

                  Comment


                  • Eikö 3L koneella Pitäs olla tehotavote 750hv ;). Loban turboja tutkimaan mikä herää sopivassa kohtaa :D
                    Viimeksi muokannut Sleepy2; 2.1.2014, 12:00. Perustelu: Kuvalliset hymiöt kielletty.

                    Comment


                      Jos tavoite "vain" 500-600hv, niin kyllähän se OEM RS6 ahdin riittää. On todettu luotettavaksi ja varma valinta. Jos herääminen mietityttää, niin Lobalta sais sitten Loba 530. Se on RS4 pakopesällä. Liekö Loba 550 RS4 pakopesällä, mutta isommalla imusiivellä.

                      Voihan RS4 ahtimiakin modata esim. Fin-Turbolla. Asentaa niihin RS6 siiven tai 2280 siiven.

                      Auton heräävyyteen vaikuttaa muutkin tekijät kuin pelkkä ahdin. En olisi sen heräämisen kanssa yhtään huolissaan, vaikka laittaisit isompaakin ahdinta.

                      Comment


                      • Ei ole tällä päätöksellä onneksi vielä kiire kun on vielä parit kalliimmat osaset hankkimatta.
                        Taidan kuitenkin päätyä näillä näkymin rs4 ahtimiin ja jos niistä leikkaisi pakosiipeä ja etsisi jonkun isomman billettisiiven.
                        Pitäisi tehdä kokonaan oma aihe tuosta kyseisen moottorin suunnittelusta/kokoamisesta niin saisi sinne enemmänkin viisaampien neuvoja ja ajatelmia.

                        Comment


                          Tarkoitus olisi rakentaa mahdollisimman alhaalta heräävä ja nopesti kaasuun vastaava moottori käyttäen 3L rs4 alakertaa ja tehotavoite olisi 500-600 kampiakselilta.
                          Jos oikeasti 540hv riittää (myös silloin kun se alkaa tuntua laiskalta), niin ei tarvis ostaa hunajaa maksavaa rs4 imusarjaa ja kilkkeitä. Tai jos sellainen jo on, niin voi kyniä jonkun sillä. Kait pikkukanava kannet ja imusarja myös vähän alempaa vääntää.

                          Comment


                          • Menettääkö 3L alakerta vähän merkityksensä jos tehotavote on "vain" 540hv. Vai mitä tolla alakerralla haetaan?

                            Comment


                              Jos männät ja kiertokanget vaihtaa niin miks ei tekis samalla isompaa alakertaa. Eihän tuossa jää ku kampura hommattavaksi.

                              Mutta varmaan sillä pienemmälläkin kuutioilla pärjää.

                              Comment


                                Kyllä se vaan on niin ettei mikään koskaan riitä. Aina sitä vaan tahtoo lisää woimaa ;)

                                Comment


                                  Ei kait sitä woimaan totu jos auto seisoo pajalla :D

                                  Comment


                                    Varmaankin lisä njyyttoneita alipaineen puolelle ja heräämistä.

                                    Comment


                                    • Juurikin niinkuin Mika tuossa sanoi :) Tarkoitus on rakentaa oikeasti ajettava käyttöauto jolla pääsee välillä lujaa ja ilman että tarvitsee aina tiputtaa vaihdetta.
                                      Tosiaan olen saanut kerättyä edukkaasti noita moottorin osia niin sama raha menee siihen 3.0l rakentamiseen kuin että sen kokoaisi vakioksi. Alakerrasta puuttuu vielä toistaiseksi kampura,laakerit ja männät. Jospa sen saisi syksyksi nippuun :)

                                      Comment


                                        3,0l ja RS4 ahtimet on vähän kuin tappaisi kärpäsen 9-millisellä :) Siihen vielä viinaa kehiin..
                                        Onko tässä nyt menossa niin, että ensin pistetään rahaa palaamaan ja sen jälkeen otetaan perusasioista selvää? Kyllähän tuollainen setuppi vääntää mutta "hukkaan" menee 3,0l upotettavat rahat vs mikä hyöty on noilla ahtimilla. Vähintäänkin RS6 pohjaiset ahtimet. Se herääminen kun ei oleellisesti muutu mutta ei menokaan hyydy heti 5000rpm jälkeen.

                                        Comment


                                        • Hassu vertaus :D Nauraisitte tuolle kun näkisitte mun asekaapin :D

                                          Luulen että minulla jonkinlainen käsitys aiheesta on mutta toki voin olla väärässä :O
                                          Olen joskus ollut kerran tuollaisen 450hp ässän kyydissä ja mulle jäin sellainen kuva vahvasti että se kaipaa runtua alemmas. Tämä nyt on vain minun visioni mitä haen... Onko tuon nyt ihan faktaa että hyytyy tuollaisilla modatuilla risan mutkilla jo n. 5000rpm meno täysin? Onko täällä kellään kokemusta 3.0l biturboista?

                                          Comment


                                            Millä siivellä nuo LO750 turssit onkaan? MIe oon hukannut sen mailin missä oli infoa noista?
                                            Jos noista LO600:sta muokkais isommat. Tai voishan ne myydä tuommoisenakin pois ;)

                                            Mikä pakosarja noille?
                                            Wagner lähtee 38mm mutta kuristuu 32mm josta jatkaa 42mm toisioputkena tursseille.
                                            Niall rosterisarjat olis 36mm primaareillä ja 42mm secundäärillä. Mutta miten ne kestää polkemista.
                                            KKD satsit on tuosta välistä eli 34mm ja secundääriä en ees muistakkaan.

                                            Comment


                                              Ekalla sivulla on mun linkki Lo750 V1 specseihin. Eikös Lo750 V3 ole Loban omaa tuotanto niin tuskin sitä edes erikseen myyvät.

                                              Comment


                                                LO700, 47mm kompurallekkin Loba on tehnyt isomman sisääntulon eli 55mm. Eli isommat imuputket vaatii ainakin.
                                                Lo750, 49mm pyörällä.
                                                Mitenhän pakosiipi? Ainakin leikattu niinku väittävät mutta onko jopa vaihdettu isommaksikin.

                                                Comment


                                                  Loba 700 siivellä ei tarvi tehdä uutta imukaulaa. Kuhan ovat hifistelleet, näyttää hienommalta.
                                                  Loba 750 on joku omalla speksillä tehty siipi, kokoluokka jotain 48/62 about.

                                                  Pakosiipi on varmasti oem, leikattu vain. Sinne ei mahdu koneistamaan ilman riskiä isompaa.

                                                  Comment


                                                    Mut onhan ne isommat imuputket hienommat :)

                                                    Sulla 47mm imusiivellä? Miten se vetää? Oliko sulla logia jossain?

                                                    Loba väittää et LO700 ja LO750 on kaikki eriä kuin esim LO600. Jopa laakeroinnitkin yms..

                                                    Comment


                                                      Juu on hienommat:)

                                                      Minulla on 2283 siipi eli 47/59, sama mitä lo700. Laakerointi on parannettu ja pakosiipi leikattu.
                                                      Ihan ok se vetää, mihin nyt vertaa? Aika hyvät hyrrät biturboon, jos all around performancea hakee.
                                                      Pääsee sinne 650-700 haarukkaan.

                                                      On mulla jotain sata logia, mitä tarviit tietää:)?

                                                      Comment


                                                        Alkuperäinen kirjoittaja Marko77 Näytä viesti
                                                        .
                                                        On mulla jotain sata logia, mitä tarviit tietää:)?
                                                        Hehheh tää oli paras :D

                                                        Comment


                                                          Tuolla SRS-palstalla topikissa vuodelta 2010 oli että LO700 2283-siipi olisi 46,3mm/59,5mm.

                                                          ja vuonna 2010 oli LO750 2383-siipi 48,5mm/63mm, oisko tää nyt se V1.

                                                          Comment


                                                            Taitaa olla se V1. Tuolla Miksen linkeissähän nuo oli myös.

                                                            Comment


                                                              Mikäs se oli Janin tehotavoite löytyykö kapasiteettia LO-sarjan hyrristä vai käännätkö katseen jo TTE:n k16/24 hyrriin?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X