Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.7 ahdinspeksiä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    No no nyt tulee LO600 turssit, käytetyt. Katsotaan modataanko ne vai laitetaanko semmoisenaan paikoilleen.
    Tietty jos joku haluaa nuo LO600:et ostaa pois niin yhteyttä vaan.
    Jos ne menee taipaleelle niin sitten tilataan LO750. PIenempiä ei oteta jos tilaukseen menee.

    Jos modifioidaan LO600:et niin hinta kertoo sen et mitä tapahtuu.

    Eli jos innokkaita LO600:en ostajia on niin yhteyttä tähän suuntaan.
    Saattas olla pakosarjatkin noille myös hyvään hintaan saatavilla.

    Muuten kone tehdään siihen malliin kuitenkin että saa isompaa puhallintakin laittaa. Alakertaa kasataan mm korsetin kera.
    Kansiin tulee Loban nokat yms isommat venat..
    Imusarja on vakio mutta Loballa on tulossa uuta versiota joten voi olla että se joudutaan hommaamaan.

    Comment


      Elä ny hyvä mies, ihan hukkaan menee Kaikki sun yyberhilut noiden pikkuhyrrien kanssa ja jos korsetin kanssa käyt tappelemaan rs4 lohkon kanssa niin unoha LO-XXX!

      Comment


        Eihän noissa mitään tappelua ole :D Senkun panee paikoilleen :D

        3.0L alakerralla mitään lagista paskaa kannata laittaa joka puhaltaa vasta 6000rpm jälkeen. Laakista vainaa ku ajelee yli 8000rpm.

        Comment


          No ei kait se kannata 2.7 koneestakaan tehdä lagista paskaa. :)

          Comment


            Voi kierrättää pitempää. Toisesta loppuu taika kesken :D

            Comment


              Kyllä Audirevolution-palstalla on aika hyvin sanottu :)

              The b5 world seems to always want to get stuck on doing everything possible and waiting 3 years for it to happen. By that time you reach a condition called modification exhaustion and you hate the car and sell it. Fuck it.

              Its the 80/20 rule in a b5. You will get 80 percent of the performance out of 20 percent of the modifications. Turbos tuning fuelling cooling clutch and downpipes will get you 80% of the way to being the fastest b5.

              The remaining 20% of performance requires the other 80% of mods... the built motor and revised valvetrain with new heads and cams and blah blah blah. You will also spend a fortune on this stuff and introduce a million new things to go wrong.

              Stock b5 s4
              Decent exhaust
              Nicely sized turbo like an k04 or etter yet rs6 or rs6r
              Great tuning
              Fuelling
              Cooling
              Clutch
              Some lightweight parts.


              Two choices

              1. Moderate build as outlined, spend 10 grand, run awesome, be happy, whip everyone but late model supercars' asses

              2. Monster build, spend tens of thousands, run shit, be miserable, whip nobodys asses because your build isn't done, and when it is, it keeps breaking, sell it and leave the b5 platform a broken man. Or start a thread wanting 600 whp with no more money invested

              Kyllähän tuossa totuuden siemen on. No ei vaan, jatkakaa. Kuhan ei mene yhtä kauan ku okkimilla. :)

              Comment


                Noinhan se monesti menee :)
                Puhujia on enemmän kuin tekijöitä.
                Ja haluja on ainaki kaikilla.
                Eiköhäm tuo kone ole kasassa jo ensikuussa.
                Se että mitä jää uupumaan on arvoitus itsellenikin :)

                Comment


                  Antti, ainakin kaksi omaa konetta ja yksi auto on jo tehty RS6 reseptillä, ei kait sitä joka vuosi uutta tehdä ;) Sitä seuraavaa kannattaakin odottaa ;)

                  Comment


                    2. Kärsii AVLL-syndroomaa

                    Kysytään näin päin, että millä rpm setuppi pitää alkaa repimään isoa kovaa (ja/tai mihin rpm asti pitää vetää ennen kuin loppuu hönkä) Helpompi rajata vaihtoehdot hyrrille.

                    Comment


                      Mitä alempaa sen parempi ja tuonne 7500 rpm koko matkalla 1000nm väännöllä.
                      Löytyyks?
                      Eiköhän se ole aina monen asian kompromissi. Ja yks muutos saattaa huonontaa koko kokonaisuutta jopa.

                      Comment


                        Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                        Antti, ainakin kaksi omaa konetta ja yksi auto on jo tehty RS6 reseptillä, ei kait sitä joka vuosi uutta tehdä ;) Sitä seuraavaa kannattaakin odottaa ;)
                        No näinhän se on. Pisti vaan naurattaan tuo lainaus kun näin sen, jenkkiläisiähän se koskee.

                        Ja Mikse, mikä on AVLL-syndrooma?? Niin ja ala nyt laittaan niitä sun speksejä ja käppyröitä sinne fats-topikkiin niin saa jsahlmanni lisää mietittävää.:) (vaikka taitaa olla niitä LOBA-uskovaisia)

                        Comment


                          Niin olishan se hyvä nähdä ees yksi Tiali vehe joka ees menee.
                          Noilla LO600:lla on kuitenkin menty 100-200 sinne 5,8sek luokkaan.

                          Missä muut? LO750:llä mennään jonnekkin 5 sek luokkaan eli onko se nyt niin nopeempi sit ainakaan tuossa. Mutta yläpäässä jaksavat sitten eli kun huippunopeutta haetaan.

                          Comment


                            Auton Viritys Lähti Lapasista -syndrooma :)

                            Onhan se eräs 3.0l 770R sedan vielä nopein B5 koppainen 60-130mph 5,7s ja oisko ollu 100-100kmh 4,7s... Full weight.

                            Ihme eroja noissa LO750 autoissakin kun jotkut pääsee nipin napin 6s puolelle ja viimeisin tekele meni kaikkien syiden ja selittelyiden jälkeen 7,1s. Ylärekisterissä kyllä menohaluja varmasti enemmän kuin LO600, joka ilmeisen optimi tuohon 100-200 vetoon.

                            3.0l/E85/LO600 voi kyllä olla aikamoinen vääntövammalaitos :)

                            Comment


                              Ninku ne lo750 tarttee varmaan kaiken oikein ympärilleen.
                              1 säästö pilaa sen. Ja kuulema noi ei ole mitään yksinkertaisia tehdä eli varmaan koodaajissakin eroja.

                              Comment


                                Ai ahtimien heräämisestä punarajalle koko alueelle 1000nm? :)

                                Comment


                                  Täytyy muistaa ja ottaa huomioon speksit, kun yleistetään kuinka nopea autosta "pitää" tulla verrattuna netin tuloksiin. Skaala voi samalla raudalla olla yllättävän laaja. Loban hulk eikös ole ainakin 200kg riisuttu painoa ja ajettu jollain 103oktaanisella. Noilla on aivan mieletön vaikutus.

                                  Omakin menee fatsit 2.5-3.2s väliin riippuen kelistä, ilman mitään muutoksia välissä.

                                  Kun ottaa isomman ahtimen, niin sillä voi kompensoida monta muuta updeittiä, joidenka vaikutus on vähäinen ja hinta korkea.

                                  Comment


                                    Kyllä kun kyse oli toiveiden esittämisestä :D

                                    Saapipahan hiukan aikaa miettii ;)

                                    Comment


                                    • Toinen Makken Laki: Tehon saaminen ei ole ongelma, ajettavaksi saaminen on ongelma.

                                      Comment


                                        Alkuperäinen kirjoittaja Mikse Näytä viesti
                                        Ihme eroja noissa LO750 autoissakin kun jotkut pääsee nipin napin 6s puolelle ja viimeisin tekele meni kaikkien syiden ja selittelyiden jälkeen 7,1s.
                                        Oliko Mikse näihin linkkejä olemassa?

                                        Comment


                                          Alkuperäinen kirjoittaja Repo/promo Näytä viesti
                                          Toinen Makken Laki: Tehon saaminen ei ole ongelma, ajettavaksi saaminen on ongelma.
                                          :D pätee omaan kotteroon!

                                          Comment


                                            Sitten oli se sen toisen ukon laki niistä kierrosalueista...

                                            Nimittäin 1000Nm @7500rpm tekee noin 1050hv. Tarvii sun Jani ehkä vaihtaa vielä ahdinspeksiä tuohon.

                                            Comment


                                              Eihän mun tarte vaihtaa mitään vaan ehdottajat halusivat laitella tuotteita mun toiveiden mukaan :)

                                              Comment


                                                Tossa jotain jupinaa. Nopeampi on mitä ajat antaa ymmärtää mutta kuitenkin. MRC/LOBA herkut on.
                                                http://audisrs.com/ftopic50894-0-asc-45.php

                                                Ei tässä vissiin kukaan ole 1000nm punarajalle hakemassa.? Mikä sitten kenenkin mielestä on ajettava ja mikä ei. Sanoisin, että Markon setuppi ajettava vääntöalueen puolesta mutta kytkimestä riippuen ei ehkä kaupunkipyöritystä tykkää heittää. Itse jopa tykkään siitä ettei joka pikkukiihdytyksellä ole hyökkäämässä (kuten oli k04) mutta käyttökelposta vääntöä normiliikkumiseen sopivasti.

                                                Comment


                                                  Nii joo kyllähän mä tuohon keskusteluun osallistuin itekki.:) Joo selityksiä piisas. Mikähän "säästö" tuosta koneesta sitten muka puuttui, rahaa meni ainakin kymmeniätuhansia. Ai nii, mutta eihän ne ahtimet ollu edes aidot LOBAt. :)

                                                  Se on kumma tuolla Brittilässä ku kavereilla on hädin tuskin ahtopainemittari autossa vaikka moottorissa kiinni jokunen euro. Ei ole mitään käryä ahtopaineista, ennakoista yms käppyröistä. Ajetaan vaan ja sitte ihmetellään ku auto ei kuljekkaan että mikä mättää.

                                                  Comment


                                                    Kyllähän se pojat taitaa niin ruveta olemaan että sinkku turbolla niitä tehoja otetaan ja nopeimmat fats ajat. Eri asia taas miten vehkeet kestää.

                                                    Comment


                                                      Tai sitten lusikoi tilaa ja erillisillä hukkiksilla ahdin kompinaatiota ajamaan? Käsittääkseni kun noita kaikkia hyrriä vaivaa pakopuolen ahtaus, jotka varustettu omalla hukkaläpällä.

                                                      Comment


                                                        Tuskinpa kaikkia. Esim EFR:issä on aika jouhea ulostulo hukkaportille. Mitoituksestahan tuo on kiinni.

                                                        Comment


                                                          Se pakopuolen "ahtaus" johtuu ihan vaan siitä, että ahtimien halutaan heräävän edes kohtuullisesti. Löytyy ihan bolt-on ahtimia, joissa ei pakopuoli ahdista, jos ei haluta paljoa yli 800hv.

                                                          Esim. RS4 ahtimien pakopesän koko on 4cm², RS6 6cm², TiAL 770R 7cm² (mitsun TD05) ja K16 8cm². Vielä jos noista isompaa haluaa niin alkaa jo 3.0l setupillakin olemaan aika laginen laitos. Singlet on mielestäni enemmin niille, jotka haluaa harrastamisen ilosta tehdä jotain erilaista tai sitten tehotavoitteet 800++hv ja onhan se auton luonne myös aika erilainen.

                                                          Comment


                                                            Mites, onko monelle tullut tälläinen sivu vastaan?

                                                            Comment


                                                              Eipä ole. Entäs tällainen?
                                                              http://www.theturboengineers.com/home/

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X