Kuormaliina varmaan auttaa, voi vaikka jättää kannenpultit kokonaan pois. :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Golf Variant 4-motion VR6T
Collapse
X
-
No onko palikat liian heikkoja vai onko ennakkoa liikaa. :) Ennakkoahan tulee helposti "liikaa" jos nakutus ei rajoita kun optimialue hyötysuhteen kannalta on aika laakea mutta sylinteripaine nousee tasaisesti ennakkoa lisäämällä. Eli pelivaraa sylinteripaineeseen saa hyvin lisää kun vähentää ennakkoa niin kauan kun teho laskee vain lievästi. Itse etanolivehkeitä säätäessä lopetan ennakon lisäämisen heti kun teho lakkaa nousemasta jyrkästi, ei pelkästään sylinteripaineen vaan myös tulpakärjen lämpötilan takia. Käytännössä yläkierroksilla ennakkoa voi siis jopa olla vähemmän kuin bensalla (mutta teho on silti korkeampi nopeamman palamisen ansiosta).
Comment
-
Mielestäni lopetettiin ennakon lisääminen juurikin, kun tehon lisääntyminen loppui. Tämä ei tietysti tarkoita etteikö sitä liikaa voi olla jollain alueella. 11mm ARP pultteja laiteltu kyllä näihin hyvällä menestyksellä, joten se voisi myös olla upgreaduksen paikka.
Ps. Löytyykö keneltäkään Arppeja ylimääräisenä? ARP 204-4101
Comment
-
Löytyi tiivisteestäkin hieman vikaa. Oli vahva ajatus tuosta kierteistämisestä, kunnes vertailin uusia pultteja. 058 lohkossa kierre alkaa lohkon tasopinnasta ja tässä uudemmassa 06A lohkossa 20mm tasopinnan alapuolelta.
06A = 140mm pinnapultit
058 = 120mm pinnapultit
Tuo 20mm ero tarkottaisi, että saataisiin noin 10mm kierteistä käyttöön. Mutterin päässä tuskin ongelmaa, mutta lohkon päässä hieman huonompi asia.
Sain vihjettä, että VR6 moottorissa voisi olla pidemmät M11 pultit. Onko kellään tietoa pituudesta? Tai löytyisikö jostain muusta passelia. Alapään kierre pitäisi olla M11 x 1.5mm. Yläpään kierre tuosta aavistuksen tiuhempi. Mahdollisesti 7/16 unf.
Ps. Isot kiitokset Loimaalaiselle foorumilaiselle pulteista vielä!
E: 12v VR6 moottorista löytyy 10kpl oikean pituisia kannenpultteja. Ja jos uskoo mutterin kierteen olevan sama, pitäisi löytyä oikeat pultit ARP 204-4705 setistä.
Comment
-
-
Tämän kanssa tuli hieman aikaa vietettyä viikonloppuna. Ilmeisesti joku muukin törmännyt samaan ongelmaan kuin minä, koska Bar-tek myi valmiiksi oikeaa sarjaa.
Ajattelin homman hoitaa magneetti poralla, mutta liiallinen väljyys pahensi asiaa ja tyydyin akkukoneella lykkimiseen.
-Ensiksi Tasopinnasta kierteen alkuun asti reiän suurennus 10.8mm > 11.5mm.
-Tämän jälkeen kierteen harjat matalaksi 8.5mm > 9.5mm.
- Ja viimeisenä kolmella tapilla uusi kierre.
Kasaus uudella alkuperäisellä tiivisteellä, ahtoja pikkasen alas ja ennakkoa pari pykälää. Koe ajojen jälkeen vaikuttaisi pelaavan. Lauantaina jos kelloa vastaan vesivehmaalla sitten.
Comment
-
Vieras
-
Tämän kanssa alkoi tilanteet jo perjantai iltana, kun dampperi otti ja lensi tien varteen. Kasattu nord lockeilla ja 12.9 pulteilla, mutta jotenkin päässyt löysälle ja lopulta löi pultit poikki. Ei auttanut kuin nilkuttaa tallille ja hitsailla pultin pätkät irti ja asentaa alkuperäinen dampperi. Tässä oli siis paikoillaan fluidampr.
Varttimailia päästiin siis ajamaan, vaikka hieman vastusti. Paikan päälle kun päästiin, joutui heti suuttimia putsailemaan, kun ei meinannut käydä kunnolla. Tätä tehnyt muutaman kerran aiemmin myös.
Ensimmäisellä vedolla 11.5s / 205 km/h, josta 2 vaihteella sutimista.
Tämän jälkeen lähtöpaukkua 500rpm alaspäin, joka vaikutti positiivisesti lähtöön. Kuitenkin 5-vaihteelle vaihdossa fuelcut ja maaliin ilman vetoa. Tulos parani tästä huolimatta ( 11.48s / 178km/h)
Viimeiseen vetoon turvat pois ja suhteellisen puhdas ajo. Tällä päästiin nopeimpaan aikaan : 11.1s / 210km/h 60ft 1.8s
Paluumatkalla sitten löytyi syy suuttimien sihtien tukkeutumiseen. Siirtopumppu sanoi sopimuksensa irti. Lajitoverit toivat pari purkkia viinaa ja suoraan välisäiliötä täyttämällä päästiin kotiin.
Kaiken kaikkiaan täytyy olla tyytyväinen tuohon aikaan. Nyt vaan uutta pumppua ja samalla palattava takaisin 10 micronin suodattimeen. Alkujaan vaihdoin metalliseen viinan keston toivossa, mutta ei paljoa tässä kohtaa auta jos kaikki lika suuttimien sihdeissä...
Comment
-
Vieras
No aika hyvä lähtöhän tuo jo on, itellä paras 60ft viime kesältä 1.850s ja nyt viikonloppuna paras oli 1.922s.
Milläs hehtaarilla lie voimaa noilla säädöillä, eikös ollut hiljan penkitetty?
Ajat on vaan niin lähellä että mielenkiinnosta kyselen, ite ku ei oo penkissä tullu käytyä nykyisellä kokoonpanolla.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Mikko.P Näytä viestiTämän kanssa alkoi tilanteet jo perjantai iltana, kun dampperi otti ja lensi tien varteen. Kasattu nord lockeilla ja 12.9 pulteilla, mutta jotenkin päässyt löysälle ja lopulta löi pultit poikki. Ei auttanut kuin nilkuttaa tallille ja hitsailla pultin pätkät irti ja asentaa alkuperäinen dampperi. Tässä oli siis paikoillaan fluidampr.
En tiedä ihan tarkalleen mikä ongelman tuollaisessa kohteessa oikeasti aiheuttaa, mutta nordlock löystyy katastrofaalisesti heti jos pääsee vähänkään liikahtamaan.
Käyttöolosuhteisiin soveltuva lukite ja oikeaan momenttiin normaalilla aluslevyllä vedetty pultti kestää kiinni.
Comment
-
Lisäksi oikea lujuusluokka pulttiin. Lyhyt 12.9 sinne kuuluvan 8.8 tilalla ei ole välttämättä varsinaisesti päivitys, vaikka numero onkin isompi :)
12.9 pitäisi kiristää huomattavasti tiukempaan ja epäilen, että tuskin kestää vastakierre remmipyörässä sitä. Veikkaan, että on ollut yksinkertaisesti liian löysässä eli pultissa ei ole ollut venymää riittävästi.
Tässä aiemminkin tällä foorumilla esillä ollut taulukko, joka havainnollistaa homman.
Comment
-
Liian pienellä momentilla voi käydä myöskin niin, että Nordlock ei puraise kovan pultin pintaan kuten sen kuuluisi.
Comment
-
Vieras
Ilmeisesti jotkut semi sliksit alla? lämmäytikkö yhtää pyöriä, meinasko kuitenkin sutia?
1.77s 60ft, vielä ois mahkuja parantaa ;)
Onnittelut kympin ajasta!
Comment
Comment