Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S-Tronic?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jenze
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja JPStone Näytä viesti

    Voisiko nuo "oireet" saada pois jos tekee lootalle adaptoinnin uusiksi?

    https://www.youtube.com/watch?v=wihOLejOszE
    Liikkeellelähdön nytkähdys poistui adaptoinnilla, päiväksi.

    Mutulla tuo korjaantuminen johtuu vain siitä että laatikko on aluksi varsin ”konservatiivinen”, ei siis tee äkkinäisiä liikkeitä opettelun aikana.
    Kytkimet näennäisesti ok kun ”kosketuspaine” asettui muistaakseni johonkin 2,7bar paikkeille molemmilla kytkimillä.

    Kokeilin adaptointia pari kertaa uudestaan, mutta antaa vain tuntemattoman virheen enkä pysty tekemään mitään adaptointia/nollausta.

    Leave a comment:


  • TonySoprano
    vastasi
    Missä päivitit laatikon? Onko hintavaa?
    Miten muuttuu laatikon toiminta?

    Leave a comment:


  • Laaf
    vastasi
    Mulla on noin 320 hv ja 730 nm omassa autossa, toki laatikon softa on sekin päivitetty. Hyvin sitä toimii, on toiminut moitetta noin vuoden.

    Leave a comment:


  • TonySoprano
    vastasi
    Moro audi - äijät!
    Reilu 2kk ollut ajossa meillä audi a5 sportback, 3.0 V6 tdi 2012vm facelift ja s-tronic!
    Hieno laite ajaa ja komea korimalli. Omassa lodju on skulannut hienosti. Harvakseltaan käy niin, että R-->D vaihdettaessa on auto jopa sammahtanut, kun tuntuu, että kytkimet jäis jotenkin jumiin, eikä vapauta heti, vaan aika pitkällä viiveellä. Öljynvaihtoon menee kohta. Vanhat öljyt on, johtuneeko niistä? ??‍♂️
    Toinen kyssäri koskee ecun ohjelmointia. Oulussa turbotec lupailee 300hv ja 600nm... Miten lodju kestää / pelittää viritetyssä? Onko toiminassa jotain negatiivista eroa vakioon?
    Kiitän vastauksista etukäteen!
    ???
    Viimeksi muokannut TonySoprano; 24.6.2021, 18:46. Perustelu: Typo

    Leave a comment:


  • jussi101
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Jenze Näytä viesti
    Onko kellään tullut dl501 laatikossa näitä oireita:

    1.
    Auto alkoi hytkymään punaisissa valoissa.
    vaikeaa selittää, mutta tuntui kuin moottori kävisi jotenkin vajaalla ja koko auto heiluu. Kuin joku heiluttaisi autoa kevyesti kulmasta..
    hytkyminen loppui kun vaihteiston asetti N tilaan.
    Kun palautin D:lle, hytkyminen jatkui.
    Ilmeisesti siis kytkin/kytkimet otti kiinni vaihtelevalla voimalla oskilloiden.
    Tämä siis tapahtunut vasta kerran.

    2.
    Jos hidastaa pysähdyksiin hitaasti, juuri ennen pysähtymistä auto nytkähtää eteenpäin.
    ilmeisesti tyyppivika/ominaisuus.
    Mutta millä olette tästä päässeet eroon?

    3.
    Kun vaihteiston asettaa P tilaan ja polkaisee kaasua, tuntuu siltä kuin auto pyrkisi eteenpäin. Pari kertaa sattumalta huomannut tämän.

    4.
    Paikoiltaan reippaasti lähtiessä ensin auto nytkähtää liikkeelle, siten veto pois kokonaan, ja sitten vaihde kytkeytyy taas ja meno jatkuu.
    Kuin 1. vaihde kytkeytyisi kahdesti

    Moottori ja tcu ohjelmoitu muutama tkm sitten.
    En voi tätä suoraan syyttää kun oireet ei alkaneet heti.
    Nyt on toki lämpimämpää, ostin auton talvella.
    Oire 2. oli jo ennen.

    Ei vikakoodeja, ainakaan suoraan ajotietokoneella.

    170tkm ajettu, vaihteistoöljyjä vaihdettu huoltokirjan mukaan ajallaan. Nyt olisi taas aika km mukaan.
    Mutta kannattaako tehdä/teettää muuta samalla?
    Tuo kohta 1. on Audin Stronicin ominaisuus. Marmoritiskillä ja ihan tehtaalta saakka vastaavat, että on ominaisuus ja mitään vikaa ei ole ja kyseessä on vain mukavuusongelma. Lue lisää:
    https://www.audi-sport.net/xf/thread...tronic.410923/
    https://www.audiworld.com/forums/a4-...3009059/page2/
    https://www.motor-talk.de/forum/audi...32.html?page=4

    Leave a comment:


  • jussi101
    vastasi
    Kyseessä Audi A4 B9 2.0 TDI Stronic ja kilometrit 110tkm. Seuraavia oireita, voisiko johtua kaksoismassavauhtipyörän väsymisestä?

    - tärisee erityisesti kylmänä liikennevaloissa seistessä vaihde D-asennossa

    - ajossa tulee satunnaisesti, mutta usein pompahdus ilmeisesti juuri vaihtotapahtuman kohdalla kun painaa kaasua. Tämä erityisesti pienemmillä nopeuksilla kaupungissa

    - kaasua nostettaessa saattaa pompauttaa ja antaa sen jälkeen moottorijarrulla pientä havaittavaa tärinää/pompotusta, kunnes kaasua uudestaan painaessa saattaa antaa aluksi pompahduksen

    - ajossa kaasua painaessa ohjaamoon kuuluu vaimeaa rätinää, jota ei kuulu kun auto seisoo tyhjäkäynnillä paikoillaan. Rätinä kuuluu vain kun painaa kaasua eli kun "veto" on päällä ajaessa. Kaasu vapautettuna rullatessa rätinää ei kuulu

    - voimakasta selkeästi havaittavaa metallista kilkatusta niin kuin joissain videoissa tai kuvauksissa ei ole kuultavissa

    Olen vertailun vuoksi ajanut muutamaa uutta eri automerkkien DCT-vaihteistoilla varustettua autoa, eikä niissä tuollaisia oireita ole ollut.

    Autossa olisi vielä vaihtoautotakuuta jäljellä, mutta pitäisi jotenkin saada riittävän varma diagnoosi ennen kuin ehdotan dmf:n vaihtamista.

    Leave a comment:


  • JPStone
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Jenze Näytä viesti
    Onko kellään tullut dl501 laatikossa näitä oireita:

    1.
    Auto alkoi hytkymään punaisissa valoissa.
    vaikeaa selittää, mutta tuntui kuin moottori kävisi jotenkin vajaalla ja koko auto heiluu. Kuin joku heiluttaisi autoa kevyesti kulmasta..
    hytkyminen loppui kun vaihteiston asetti N tilaan.
    Kun palautin D:lle, hytkyminen jatkui.
    Ilmeisesti siis kytkin/kytkimet otti kiinni vaihtelevalla voimalla oskilloiden.
    Tämä siis tapahtunut vasta kerran.

    2.
    Jos hidastaa pysähdyksiin hitaasti, juuri ennen pysähtymistä auto nytkähtää eteenpäin.
    ilmeisesti tyyppivika/ominaisuus.
    Mutta millä olette tästä päässeet eroon?

    3.
    Kun vaihteiston asettaa P tilaan ja polkaisee kaasua, tuntuu siltä kuin auto pyrkisi eteenpäin. Pari kertaa sattumalta huomannut tämän.

    4.
    Paikoiltaan reippaasti lähtiessä ensin auto nytkähtää liikkeelle, siten veto pois kokonaan, ja sitten vaihde kytkeytyy taas ja meno jatkuu.
    Kuin 1. vaihde kytkeytyisi kahdesti

    Moottori ja tcu ohjelmoitu muutama tkm sitten.
    En voi tätä suoraan syyttää kun oireet ei alkaneet heti.
    Nyt on toki lämpimämpää, ostin auton talvella.
    Oire 2. oli jo ennen.

    Ei vikakoodeja, ainakaan suoraan ajotietokoneella.

    170tkm ajettu, vaihteistoöljyjä vaihdettu huoltokirjan mukaan ajallaan. Nyt olisi taas aika km mukaan.
    Mutta kannattaako tehdä/teettää muuta samalla?
    Voisiko nuo "oireet" saada pois jos tekee lootalle adaptoinnin uusiksi?

    https://www.youtube.com/watch?v=wihOLejOszE

    Leave a comment:


  • Yypee
    vastasi
    3300€,siinä tosiaan kytkin, kaksoismassavauhtipyörä, öljyt, suodatin ja toki uuden kytkimen sopeutus. Paikallisessa merkkiliikkeessä olisi ollut 1000 euroa kalliimpi. Palvelu oli hyvää ja vaikuttivat kyllä tietävän mitä tekevät. Hinta arvio piti ja aikataulukin piti. Voin suositella.
    Viimeksi muokannut Killeri; 12.6.2021, 17:27. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

    Leave a comment:


  • Jt28
    vastasi
    Mitä tuli operaatiolle hintaa tuolla järvenpäässä?
    Viimeksi muokannut Killeri; 12.6.2021, 11:38. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

    Leave a comment:


  • Yypee
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Yypee Näytä viesti

    Käyttöautossa vaihdettu nyt mekatroniikka ja laatikko ei tullut kuntoon. Öljyn seassa metallihippuja Kuulemma kytkimen arvot ovat kohdillaan ja ehdottavat koko laatikon vaihtoa. Kuulemma kannattaa käytettyä heidän mielestään etsiä. He eivät tätä itse tule tekemään. Eli mikäs firma hoitaisi tällaisen vaihto laatikon etsimisen ja vaihtamisen? Ihan sama missä päin suomea on. Vai onko muita hyviä ajatuksia, mitä kannattaisi tehdä.
    Oma tarinani lopputulema oli, että Käyttöauto laittoi vielä datan tehtaalle analysoitavaksi ja sieltä tuli vastaus, että kytkin on loppu, eli mekatroniikka oli kuluttanut kytkimen. Sinällään jännä että samoista arvoista itse antoivat tuomion että kytkin kunnossa, mutta hyvä että konsultoivat tehdasta. Nyt alkuviikosta sitten vaihdettiin kytkin ja samalla kaksoismassavauhtipyörä järvenpäässä am gearissa, kun heidän hintansa oli lompakolle mukavampi, kuin merkkiliikkeessä, vaikka pieni kesäretki pitikin tehdä. Nyt laatikko vaikuttaa taas toimivan yhden päivän kokemuksella.

    Leave a comment:


  • Jenze
    vastasi
    Onko kellään tullut dl501 laatikossa näitä oireita:

    1.
    Auto alkoi hytkymään punaisissa valoissa.
    vaikeaa selittää, mutta tuntui kuin moottori kävisi jotenkin vajaalla ja koko auto heiluu. Kuin joku heiluttaisi autoa kevyesti kulmasta..
    hytkyminen loppui kun vaihteiston asetti N tilaan.
    Kun palautin D:lle, hytkyminen jatkui.
    Ilmeisesti siis kytkin/kytkimet otti kiinni vaihtelevalla voimalla oskilloiden.
    Tämä siis tapahtunut vasta kerran.

    2.
    Jos hidastaa pysähdyksiin hitaasti, juuri ennen pysähtymistä auto nytkähtää eteenpäin.
    ilmeisesti tyyppivika/ominaisuus.
    Mutta millä olette tästä päässeet eroon?

    3.
    Kun vaihteiston asettaa P tilaan ja polkaisee kaasua, tuntuu siltä kuin auto pyrkisi eteenpäin. Pari kertaa sattumalta huomannut tämän.

    4.
    Paikoiltaan reippaasti lähtiessä ensin auto nytkähtää liikkeelle, siten veto pois kokonaan, ja sitten vaihde kytkeytyy taas ja meno jatkuu.
    Kuin 1. vaihde kytkeytyisi kahdesti

    Moottori ja tcu ohjelmoitu muutama tkm sitten.
    En voi tätä suoraan syyttää kun oireet ei alkaneet heti.
    Nyt on toki lämpimämpää, ostin auton talvella.
    Oire 2. oli jo ennen.

    Ei vikakoodeja, ainakaan suoraan ajotietokoneella.

    170tkm ajettu, vaihteistoöljyjä vaihdettu huoltokirjan mukaan ajallaan. Nyt olisi taas aika km mukaan.
    Mutta kannattaako tehdä/teettää muuta samalla?
    Viimeksi muokannut Jenze; 25.5.2021, 22:22. Perustelu: Lisätty oire

    Leave a comment:


  • Timppi
    vastasi
    Nyt meni TVS:ltä pyyntiin pieni muokkaus tuohon omaan laatikon softaan jolla saataisiin nimenomaan tuo taajamassa köröttely hieman järkevämmäksi, eli tavoitteena olisi että ei vaihtaisi enää isompaa pykälää liian aikaisin. Saas nähdä saako ton laatikon sillä toimivammaksi

    Leave a comment:


  • Timppi
    vastasi
    Kyllähän se aika paljon napakammin vaihtaa nimenomaan S-modella ja kytkinten pieni luisto pieneni/hävisi. D-modella tuossa TVS ohjelmassa onkin sellainen ominaisuus että se mukautuu kuskin ajotyyliin eli jos ajat rauhallisesti niin laatikkokin vaihtelee aikaisin, mutta olisin nimenomaan tuohon ongelmaan kaivannut muutosta

    Leave a comment:


  • Laaf
    vastasi
    3.0 TDI:llä sen kyllä vaihtaa vähän samalla lailla, mutta siinä pannus riittää vääntöä jotta ei oikein pahasti on sanottava siitä. Oiskohan Audi säätänyt S-Tronic sillee että ne toimii hyvin matalalla kieroksilla olkoon 2.0 tai 3.0 TDI.
    Oletko huomannut paljon eroa laatikon toimivuudessa TVS softalla S-tilassa? Ainakin omalla autolla softauksen jälkeen suurin muutos olikin S-tilassa.

    Leave a comment:


  • Timppi
    vastasi
    No itsellä hiukan samaa oiretta, mutta omasta mielestäni kylmänä pahempi. Siis välillä tekee sitä kun parkista lyö pakin päälle niin auto nytkähtää, mutta ”tumppaa” siihen ja melkein tuntuu kuin sammuisi. Onko tietoa voiko mekatroniikka oireilla ajon aikana ja selittää noita aikaisia vaihtoja yms?

    Leave a comment:


  • Juha.H
    vastasi
    Minulla ainakin rupesi oireilemaan niin ettei pakilla meinannut lähteä liikkeelle, lämpimällä laatikolla oireili pahemmin. ~1300€ olisi maksanut korjaussarjan laitto. Omalla tuurilla ei kuitenkaan olisi tullut kuntoon niin menee nyt pörhölle koko mekatroniikan vaihtoon. 8kk sitten ostin liikkeestä ja maksavat osan remontista ihan ilman tappelua.
    Ja vikakoodit on.
    P2753 - valve for transmission fluid cooler - open circuit
    P2755 - valve for transmission fluid cooler - short to plus
    P17E1 - Sensor for gear actuator 2 - mechanical malfunction
    P179C - main pressure valve - electrical malfunction

    Koodit kun nollaa niin heti käynnistyksen jälkeen tulee P2753 ja P179C takaisin.
    ​​​​

    Leave a comment:


  • Timppi
    vastasi
    Osaako joku suoralta kädeltä sanoa yleisimmät oireet jos mekatroniikka alkaa olemaan remontin tarpeessa. Ja siis kyseessä tämä 7 pykäläinen DL501 S-tronic. Kyseinen remontti taitaa pyöriä jossain 1300€ paikkeilla teetettynä, niin ei viitsi ihan huvikseen korjailla

    Leave a comment:


  • any1
    vastasi
    Itsellä kanssa pykältää turhan nopeaa ylöspäin mutta tuota alaspäin vaihtamista liika myöhään en ole huomannut. Tehnyt tätä samaa ennen ja jälkeen mekatroniikan vaihdon.

    Leave a comment:


  • jonni
    vastasi
    Vähän samanlaisia havaintoja olen tehnyt, ilmeisesti ominaisuus?

    Leave a comment:


  • Timppi
    vastasi
    Elikkäs sellasta kyselisin mahtaako olla vika vai ominaisuus, kun omassa autossa (A4 2.0tfsi DL501 s-tronic) laatikko vaihtelee vaihdetta liian aikaisin isommalle ja liian myöhään pienemmälle. Esim 40kmh alueelta kevyesti kiihdytettäessä laatikko napsuttelee isompaa silmään niin että kierrokset jää 1100rpm. Sitten taas nopeutta laskiessa jos rullaa ilman kaasua tapahtuu sama homma että ei suostu vaihtamaan pienemmälle ennen kuin kierrokset taas siellä 1100rpm. Autoon ajettiin juuri TVS Engineeringin softat eculle ja laatikolle, mutta tällä en toivottua parannusta laatikkoon saanut tähän ongelmaan.

    Leave a comment:

Working...
X