Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S-Tronic?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Avantbre20tdi
    vastasi
    Hei, minkälaisia ääniä vaihteistosta voidaan pitää vielä "normaaleina".Olen huomannut autossani pientä rominaa tyhjäkäynnillä, tämä hieman vaimenee kun kytkee D:n tai R:n, kylmänä ei juurikaan ääntele mutta lämmettyään selvästi.


    Ääntä voisi kuvailla että se on epätasaisesti resonoiva romina.Huollon mukaan "ei vielä huolestuttavaa" eikä vaihteisto antanut vikakoodeja.Oma epäilykseni äänen aiheuttajaksi on vauhtipyörä.

    Ajossa kaikki toimii mielestäni normaalisti.Auto on A7 3.0tdi cduc koneella vm.2011 ja ajettu 265tkm.Huoltotiedoissa ei merkintöjä vauhtipyörän tai kaksoiskytkimen vaihdosta.

    Leave a comment:


  • harri81
    vastasi
    Pitänee febit ja suodatin vaihtaa ja sopeuttaa kytkimet. Kattoa mitä se siitä tuumaa.

    Pitää asennoitua kytkimen ja megatroniikan vaihtoon jos et korjaannu. Onnistuukohan tuo kotona miten?

    Megatroniikan vaihto ainakin näyttää suht helpolta

    Leave a comment:


  • jtyynela
    vastasi
    Samat oireet, kuin minulla joitain vuosia sitten. Merkkiliikkeen mukaan syynä on mekatroniikan vika, joka ajan kanssa kuluttaa myös kytkinpakan. Liikkeessä vaihtavat molemmat kerralla, ettei tarvitse kahteen kertaan purkaa.
    Viimeksi muokannut Killeri; 7.11.2023, 08:46. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

    Leave a comment:


  • jniemelä
    vastasi
    Itellä kans harri81 mainitsemaa vedon jäämistä päälle d vaihteella jarrua vasten. Huomaa parhaiten kun siirtää d.ltä n tai p vaihteelle niin nytkähtää. Ollut sopeutuksen jälkeen hivenen parempi vaan palannut aina uudestaan. Liekkö kytkimessä jotain vikaa, päästääkö paineen jotenkin läpi. Selvitellyt foorumeilta ja niissä ainakin korjauskohteena olleet kytkimen männän teflonrenkaat, jotka kuluvat korkeiden lämpötilojen johdosta. Kokonaan uudella kytkimellä varmaan varmin tapa korjata, vaan on melko kallista kokeilua..Tuossa aiheesta ulkomaalainen linkki https://maktrans.net/0B5CLUTCHREP

    Leave a comment:


  • evinrude
    vastasi
    Kyllä se sopeutua on tuohon se oikea lääke. Öljynvaihto ei ole sen vaikeampaa kuin moottoriin.

    Leave a comment:


  • harri81
    vastasi
    Kannattaako tuohon öljynvaihtoon käydä ite vai suosiolla johonkin pajalle? Ja alkuperästä öljyä mieluusti.
    Jättää vetoa päälle ku liikenne valoihin pysähtyy. 2-2.3l/h näyttää kulutus. N tai P asentoon siirto tiputtaa 0.9-1.3l/h

    Kytkimen sopeutus varmaan alkuhätään auttaa

    Leave a comment:


  • TonySoprano
    vastasi
    Moi!

    Osaako joku guru kertoa obd eleven ohjelman käytöstä? Eli huomasin tuolta vaihdelaatikon tiedoissa olevista jutuista, että siellä on mm odx tiedosto, jossa on käytettävissä uudempi versio! Eli miyä tämä odx siis tekee? Uskalanko siis päivittää sen?
    Samoin löytyy mm sopeutus ja erilaisia testejä, mm clutch valve pressure calibration, main pressurevalve calibration ja vaikka mitä..

    Voisikohan noilla saada selvyyttä, että miksi D vaihde kytkeytyy niin hitaasti päälle?

    Helppejä anyone?

    Joo, kiitos..
    V***u että on kuollut foorumi....
    Viimeksi muokannut TonySoprano; 12.10.2023, 18:34.

    Leave a comment:


  • tkaikkonen
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja TuomoR Näytä viesti
    Minulla on Audi S4 B8 2010, onko normaalia, että kylmänä DSG vaihtaa vähän huonosti ja varsinkin eka liikkeelle lähtö se on hieman nykivä? Lämpenee niin se toimii ihan hyvin.
    Myös kysyn, että kovassa kiihdytys tuntuu hieman, että jossain on väljää eli jotenkin tuntuu voimansiirto liikkuvan, mikähän pusla olisi menossa?
    Tarkista moottorintukikumit ekana, ne näissä ässissä porsii.

    Itellä oli semmonen fiilis, että custom ecu softasta vaihdettua 034:n ecu+tcu softiin muttu kulku paljon smoothimmaksi. Toki välillä töksäyttää jos sopivasti kaasua painaa rullauksesta. Mulla tosin kaikki jäykkärit ja track moottorintukikumit kiinni.

    Kannattaa niitä DSG öljyjä vaihella useammin kun 60tkm välein. Itellä oli ainakin 45tkm/2.5vuotta ajetut nesteet jo melko värjääntyneet

    Leave a comment:


  • Sipi
    vastasi
    Minullakin on Audi S4 B8 2010. Öljyt vaihdettu ajallaan. Oireet samat, (paitsi en tunne voimansiirron liikkuvan). Megatroniikka vaihdettu, kun hukkas vaihteet. Säädetty ja sopeutettu useasti. Vaan ei säädöt pysy, kun kytkinpaketti kulunut ( ei kuitenkaan luista). Ei Vielä vaihdettu, Sen jälkeen on luvattu, että toimii.

    Leave a comment:


  • jaeger
    vastasi
    Askista voisin veikata että ihan pelkkä perussäätöajon suorittamisella vois olla vaikutusta käytökseen, jos öljynvaihdot on tehty ajallaan.

    Viimeksi muokannut Killeri; 30.9.2023, 00:17. Perustelu: Viesti siirretty.

    Leave a comment:


  • vier
    vastasi
    DSG ongelmista en osaa tarkemmin sanoa, mutta onko öljyjä vaihdettu koskaan?

    Viimeksi muokannut Killeri; 30.9.2023, 00:16. Perustelu: Viesti siirretty.

    Leave a comment:


  • TuomoR
    vastasi
    Minulla on Audi S4 B8 2010, onko normaalia, että kylmänä DSG vaihtaa vähän huonosti ja varsinkin eka liikkeelle lähtö se on hieman nykivä? Lämpenee niin se toimii ihan hyvin.
    Myös kysyn, että kovassa kiihdytys tuntuu hieman, että jossain on väljää eli jotenkin tuntuu voimansiirto liikkuvan, mikähän pusla olisi menossa?
    Viimeksi muokannut Killeri; 30.9.2023, 00:14. Perustelu: Viesti siirretty.

    Leave a comment:


  • heisja
    vastasi
    Minulla ruksutti pakilla ryömiessä ja 2 vaihteella hitaasti mennessä. Korjaantui kytkinpakentin ja vauhtipyörän vaihdolla. Eli jompikumpi noista voisi olla vikana

    Leave a comment:


  • evinrude
    vastasi
    Kaveri kuuntelemaan ulkopuolelle, voi kuulua vetonivelestä.

    Leave a comment:


  • Mehta_jussi6
    vastasi
    Ongelmaksi tullut raksutus/rutina peruuttaessa hidasta vauhtia. Hieman ronskimmassa peruutuksessa ei kuulu mitään. Onko arvon raatilla tietoa olisiko tämä s-troniciin liittyvä rutina vai lähteäkkö vikaa etsimään muualta. Eteenpäin ajaessa ei kuulu mitään.

    Leave a comment:


  • Aamuetana
    vastasi
    Comman DSG vaihteistoöljy vaikuttaisi todella olevan myrkkyä S-Tronicille. Ajoin ko. öljyillä muutaman tuhannen kilometrin verran ja laatikon käytös oli etenkin alemmilla vaihteilla töksäyttelevää.

    Nyt ajeltu pari tuhatta km Valvolinen öljyillä ja laatikon käytös palautui normaaliksi. Myös vaihteiston ärsyttävä sivuääni poistui. Sivuääni muistutti laturin kuivaa laakeris.

    Leave a comment:


  • TonySoprano
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja evinrude Näytä viesti
    kolmantena vielä "perinteinen" turbiini automaatti.

    Sopeutukseen tarvitaan vcds jonka ohjeen mukaan ajetaan sopeutusajo.
    Olisko oulu - haukipudas alueella joku, joka pystyy / osaa tehdä kytkimen sopeutuksen vcds:llä?
    Korvausta vastaan toki?

    Leave a comment:


  • JutiS
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja JutiS Näytä viesti
    Onko kukaan asennuttanut autoonsa solenoidien ja johdinlevyjen korjaus-sarjaa?

    https://www.ebay.co.uk/itm/0B5-Autom...item28553e935f


    https://www.ebay.de/itm/0B5398048D-R...HkIL:rk:3:pf:0

    Saattaisi onnistua myös diy meinigillä itänaapureiden videon perusteella:

    https://www.youtube.com/watch?v=6PUXEurL8kg

    Olen myös itsekkin tuoreessa s-tronic loukossa liukkaan automyyjän johdosta - oma moka siis. Oman kärryn vaivana on lievästi töksähtelevät vaihdot(alaspäin) sekä kierrosten elämäminen hitaassa vaihdissa(tuntuu nykimisenä). Reilummalla kaasulla toimii melko mukavasti. Ajettu 200tkm ja öljyt ovat vaihdettu ajallaan.

    Näyttää hyvin pitkälle tältä:

    https://www.youtube.com/watch?v=YnvbvrEcGW8

    Onko kukaan täälä logittanut lootan toimintaa VCDS:llä?
    Noniin, nyt vihdoin sain rohkaistuttua hommaan. Tilasin Speedautoteileltä korjaus-sarjan kun mitta tuli täyteen hyvinkin yllättäen(maailmalta saa ehkä halvemmalla) ja rupesin urakoimaan sitä paikalleen. Febin öljykitti olikin jo ennestään. Potilas oli A5 3.0tdi -10, 263tkm. Oireina oli siis melkoinen töksäyttely, milloin missäkin. Oma ajotyylikin oli jo muuttunut sellaiseksi että tulin risteykseen aina vapaalla vähentääkseni nykimistä.? Peräkärryn vetäminen oli myöskin perseestä, Kierrokset heiluivat tasakaasulla ajaessa. Vikakoodeja ei ollut.

    Logeja tutkimalla näytti että varsinkin kakkoskytkimen paine käyttäytyy hyvinkin kulmikkaasti. Järkeilin että kyse on kytkimen paineensäätösolenoidin takeltelusta, jonka vuoksi Maktrans näyttää jopa korjailevan noita solenoideja.

    Homma oli tehtävissä vaikka tarkkana sai olla ja aikaa meni lopulta 5h. Ilokseni huomasin että vuosien viivyttely ei välttämättä ollutkaan kostautunut, kun vanhat öljyt olivat edelleen kirkkaat eivätkä haiseet palaneelle. Öljypohjan magneetit olivat myös kohtuullisen puhtaat.
    En vielä ehtinyt edes tekemään sopeutuksia kun nosturi piti luovuttaa seuraavalle, mutta jo pelkästään osien vaihdolla toiminta muuttui todella pehmeäksi. Pitää vielä tehdä sopeutukset, mutta korjaus vaikuttaa onnistuneelle. Rohkea kaveri olisi saattanut jopa pärjätä pelkkien solenoidien vaihdolla, kun nyt vaihtui myös johdinlevyt.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut JutiS; 5.7.2023, 00:01.

    Leave a comment:


  • Petsku
    vastasi
    Viime joulukuussa ostin audi a3 1.4Tfsi s-tronic.. Nyt on jotenki alkanu ottamaan aivopn tuo liikkeelle lähteminen.. (Tukkoista) Ilmeisesti johtuu siitä,että vaihtaa 2:lle niin nopeesti.. Onkohan laatikon softalle jotain tehtävissä vai pitääkö vaihtaa takas a4:seen..

    Leave a comment:


  • evinrude
    vastasi
    Automaatti? Mutta mikä? Multitronic vai s-tronic?
    kolmantena vielä "perinteinen" turbiini automaatti.

    Sopeutukseen tarvitaan vcds jonka ohjeen mukaan ajetaan sopeutusajo.

    Leave a comment:


  • TonySoprano
    vastasi

    Automaatti? Mutta mikä? Multitronic vai s-tronic?
    Jos on s-tronic, niin oire viittaisi ymmärtääkseni kytkimien kulumiseen, jos auto sammuu vaihteen siirryttyä D:lle. Eli kytkin ei pidä enää.. Viisaammat jatkakoot.

    Alkuperäinen kirjoittaja evinrude Näytä viesti
    Kytkimen sopeuttaminen ihan aluksi, oli kumpi tahansa.
    Miten tuo kytkimen sopeuttaminen tapahtuu, s-tronicissa? 7 lovinen kyseessä..
    Viimeksi muokannut Killeri; 24.6.2023, 21:13. Perustelu: Viestit yhdistetty.

    Leave a comment:


  • umeet
    vastasi
    Automaatti.
    Viimeksi muokannut Killeri; 22.6.2023, 22:15. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

    Leave a comment:


  • evinrude
    vastasi
    Sain taannoin A4 B8 2.0 Audin ja pari kysymystä siihen liittyen
    Vaihteiston tyyppi olis hyvä. Autossasi voi olla multitronic joka ei ole sukua s-tronicille.
    Kytkimen sopeuttaminen ihan aluksi, oli kumpi tahansa.
    Ei se moottori kilometrejä pelkää kunhan huolletaan.

    Leave a comment:


  • Wesku79
    vastasi
    Tuo sammuminen ei kyllä kuulu normaaliin toimintaan. Haiskahtaa mekatroniikkavialta, vaikka mikään DSG asiantuntija en olekaan.

    Leave a comment:


  • umeet
    vastasi
    Lueskelin täältä foorumilta vähän samankaltaisista ongelmista, mutta olen sen verran tietämätön (autoista yleensäkin) että en aivan osaa hahmottaa kokonaiskuvaa. Sain taannoin A4 B8 2.0 Audin ja pari kysymystä siihen liittyen;

    - Kun lähtee kaasuttamaan pieneen ylämäkeen, auto ei heti reagoi vaan jää "paikalleen" korkeintaan ehkä pariksi sekunniksi, ja sitten sutien liikkeelle. Olen lukenut netistä että tämä on ominaisuus. Olen myös lukenut, että tämä on vika. Muuten auto kulkee hyvin, eikä tasaisella huomaa kaasussa mitään outoa. Ehkä pientä viivettä, kun lähtee kunnolla kaasuttamaan paikaltaan.

    - Kun käynnistän auton ja vaihdan D:lle, auton kierrokset joskus menee nolliin ja auto sammuu. Joskus lähtee seuraavalla yrittämällä liikkeelle, joskus vähän useammalla. Nyt ei vaan ole tehnyt tätä pitkään aikaan. Teki ehkä kylmillä keleillä enemmän.

    Onko nämä vikoja vai ominaisuuksia? En tosissaan hirveästi tiedä, ja ensimmäinen Audi tässä huushollissa

    Autolla ajettu 330tkm. Onko näin kovalla kilometrilukemalla olevaa Audia järkeä pitää? Miten Audissa kestää korkeille kilometreille ajettu kone?

    Leave a comment:


  • Kewo
    vastasi
    Täältä saa ainakin: https://tvsengineering.com/en/perfor...rbox-hardware/
    Vakiokytkinpakettikin kestänee 800Nm asti ?

    Leave a comment:


  • Kipru40
    vastasi
    Mistä sais tilattua orkkis kytkimen tilalle kestävämpää pakettia ? S6 C7 vm. 2013, DL501 laatikko. Mitä pakettia porukka vaihtanut jos tarvinnut uusia? APR stage 1.1 jo koneessa softana. Meka vaihdettu aiemmin, mutta kytkin vielä orkkis.
    Viimeksi muokannut Killeri; 23.5.2023, 21:09. Perustelu: Auton tiedot viestiin.

    Leave a comment:


  • TonySoprano
    vastasi
    Morojensta!

    Mites oulussa löytyy S-tronic ohjelmoijaa?
    Tietoa kaivataan?
    Tänks!

    Leave a comment:


  • mapike
    vastasi
    Laatikkoöljyt on vaihdettu ja vikadiaknostiikka ei näytä mitään...

    Leave a comment:


  • evinrude
    vastasi
    Aloittaisin öljynvaihdolla ja vikadiagnostiikalla.

    Leave a comment:

Working...
X