Hei, minkälaisia ääniä vaihteistosta voidaan pitää vielä "normaaleina".Olen huomannut autossani pientä rominaa tyhjäkäynnillä, tämä hieman vaimenee kun kytkee D:n tai R:n, kylmänä ei juurikaan ääntele mutta lämmettyään selvästi.
Ääntä voisi kuvailla että se on epätasaisesti resonoiva romina.Huollon mukaan "ei vielä huolestuttavaa" eikä vaihteisto antanut vikakoodeja.Oma epäilykseni äänen aiheuttajaksi on vauhtipyörä.
Ajossa kaikki toimii mielestäni normaalisti.Auto on A7 3.0tdi cduc koneella vm.2011 ja ajettu 265tkm.Huoltotiedoissa ei merkintöjä vauhtipyörän tai kaksoiskytkimen vaihdosta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S-Tronic?
Collapse
X
-
Pitänee febit ja suodatin vaihtaa ja sopeuttaa kytkimet. Kattoa mitä se siitä tuumaa.
Pitää asennoitua kytkimen ja megatroniikan vaihtoon jos et korjaannu. Onnistuukohan tuo kotona miten?
Megatroniikan vaihto ainakin näyttää suht helpolta
Leave a comment:
-
Samat oireet, kuin minulla joitain vuosia sitten. Merkkiliikkeen mukaan syynä on mekatroniikan vika, joka ajan kanssa kuluttaa myös kytkinpakan. Liikkeessä vaihtavat molemmat kerralla, ettei tarvitse kahteen kertaan purkaa.
Leave a comment:
-
Itellä kans harri81 mainitsemaa vedon jäämistä päälle d vaihteella jarrua vasten. Huomaa parhaiten kun siirtää d.ltä n tai p vaihteelle niin nytkähtää. Ollut sopeutuksen jälkeen hivenen parempi vaan palannut aina uudestaan. Liekkö kytkimessä jotain vikaa, päästääkö paineen jotenkin läpi. Selvitellyt foorumeilta ja niissä ainakin korjauskohteena olleet kytkimen männän teflonrenkaat, jotka kuluvat korkeiden lämpötilojen johdosta. Kokonaan uudella kytkimellä varmaan varmin tapa korjata, vaan on melko kallista kokeilua..Tuossa aiheesta ulkomaalainen linkki https://maktrans.net/0B5CLUTCHREP
Leave a comment:
-
Kyllä se sopeutua on tuohon se oikea lääke. Öljynvaihto ei ole sen vaikeampaa kuin moottoriin.
Leave a comment:
-
Kannattaako tuohon öljynvaihtoon käydä ite vai suosiolla johonkin pajalle? Ja alkuperästä öljyä mieluusti.
Jättää vetoa päälle ku liikenne valoihin pysähtyy. 2-2.3l/h näyttää kulutus. N tai P asentoon siirto tiputtaa 0.9-1.3l/h
Kytkimen sopeutus varmaan alkuhätään auttaa
Leave a comment:
-
Moi!
Osaako joku guru kertoa obd eleven ohjelman käytöstä? Eli huomasin tuolta vaihdelaatikon tiedoissa olevista jutuista, että siellä on mm odx tiedosto, jossa on käytettävissä uudempi versio! Eli miyä tämä odx siis tekee? Uskalanko siis päivittää sen?
Samoin löytyy mm sopeutus ja erilaisia testejä, mm clutch valve pressure calibration, main pressurevalve calibration ja vaikka mitä..
Voisikohan noilla saada selvyyttä, että miksi D vaihde kytkeytyy niin hitaasti päälle?
Helppejä anyone?
Joo, kiitos..
V***u että on kuollut foorumi....Viimeksi muokannut TonySoprano; 12.10.2023, 18:34.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja TuomoR Näytä viestiMinulla on Audi S4 B8 2010, onko normaalia, että kylmänä DSG vaihtaa vähän huonosti ja varsinkin eka liikkeelle lähtö se on hieman nykivä? Lämpenee niin se toimii ihan hyvin.
Myös kysyn, että kovassa kiihdytys tuntuu hieman, että jossain on väljää eli jotenkin tuntuu voimansiirto liikkuvan, mikähän pusla olisi menossa?
Itellä oli semmonen fiilis, että custom ecu softasta vaihdettua 034:n ecu+tcu softiin muttu kulku paljon smoothimmaksi. Toki välillä töksäyttää jos sopivasti kaasua painaa rullauksesta. Mulla tosin kaikki jäykkärit ja track moottorintukikumit kiinni.
Kannattaa niitä DSG öljyjä vaihella useammin kun 60tkm välein. Itellä oli ainakin 45tkm/2.5vuotta ajetut nesteet jo melko värjääntyneet
- Likes 1
Leave a comment:
-
Minullakin on Audi S4 B8 2010. Öljyt vaihdettu ajallaan. Oireet samat, (paitsi en tunne voimansiirron liikkuvan). Megatroniikka vaihdettu, kun hukkas vaihteet. Säädetty ja sopeutettu useasti. Vaan ei säädöt pysy, kun kytkinpaketti kulunut ( ei kuitenkaan luista). Ei Vielä vaihdettu, Sen jälkeen on luvattu, että toimii.
Leave a comment:
-
Minulla on Audi S4 B8 2010, onko normaalia, että kylmänä DSG vaihtaa vähän huonosti ja varsinkin eka liikkeelle lähtö se on hieman nykivä? Lämpenee niin se toimii ihan hyvin.
Myös kysyn, että kovassa kiihdytys tuntuu hieman, että jossain on väljää eli jotenkin tuntuu voimansiirto liikkuvan, mikähän pusla olisi menossa?
- Likes 1
Leave a comment:
-
Minulla ruksutti pakilla ryömiessä ja 2 vaihteella hitaasti mennessä. Korjaantui kytkinpakentin ja vauhtipyörän vaihdolla. Eli jompikumpi noista voisi olla vikana
Leave a comment:
-
Ongelmaksi tullut raksutus/rutina peruuttaessa hidasta vauhtia. Hieman ronskimmassa peruutuksessa ei kuulu mitään. Onko arvon raatilla tietoa olisiko tämä s-troniciin liittyvä rutina vai lähteäkkö vikaa etsimään muualta. Eteenpäin ajaessa ei kuulu mitään.
Leave a comment:
-
Comman DSG vaihteistoöljy vaikuttaisi todella olevan myrkkyä S-Tronicille. Ajoin ko. öljyillä muutaman tuhannen kilometrin verran ja laatikon käytös oli etenkin alemmilla vaihteilla töksäyttelevää.
Nyt ajeltu pari tuhatta km Valvolinen öljyillä ja laatikon käytös palautui normaaliksi. Myös vaihteiston ärsyttävä sivuääni poistui. Sivuääni muistutti laturin kuivaa laakeris.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja evinrude Näytä viestikolmantena vielä "perinteinen" turbiini automaatti.
Sopeutukseen tarvitaan vcds jonka ohjeen mukaan ajetaan sopeutusajo.
Korvausta vastaan toki?
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja JutiS Näytä viestiOnko kukaan asennuttanut autoonsa solenoidien ja johdinlevyjen korjaus-sarjaa?
https://www.ebay.co.uk/itm/0B5-Autom...item28553e935f
https://www.ebay.de/itm/0B5398048D-R...HkIL:rk:3:pf:0
Saattaisi onnistua myös diy meinigillä itänaapureiden videon perusteella:
https://www.youtube.com/watch?v=6PUXEurL8kg
Olen myös itsekkin tuoreessa s-tronic loukossa liukkaan automyyjän johdosta - oma moka siis. Oman kärryn vaivana on lievästi töksähtelevät vaihdot(alaspäin) sekä kierrosten elämäminen hitaassa vaihdissa(tuntuu nykimisenä). Reilummalla kaasulla toimii melko mukavasti. Ajettu 200tkm ja öljyt ovat vaihdettu ajallaan.
Näyttää hyvin pitkälle tältä:
https://www.youtube.com/watch?v=YnvbvrEcGW8
Onko kukaan täälä logittanut lootan toimintaa VCDS:llä?
Logeja tutkimalla näytti että varsinkin kakkoskytkimen paine käyttäytyy hyvinkin kulmikkaasti. Järkeilin että kyse on kytkimen paineensäätösolenoidin takeltelusta, jonka vuoksi Maktrans näyttää jopa korjailevan noita solenoideja.
Homma oli tehtävissä vaikka tarkkana sai olla ja aikaa meni lopulta 5h. Ilokseni huomasin että vuosien viivyttely ei välttämättä ollutkaan kostautunut, kun vanhat öljyt olivat edelleen kirkkaat eivätkä haiseet palaneelle. Öljypohjan magneetit olivat myös kohtuullisen puhtaat.
En vielä ehtinyt edes tekemään sopeutuksia kun nosturi piti luovuttaa seuraavalle, mutta jo pelkästään osien vaihdolla toiminta muuttui todella pehmeäksi. Pitää vielä tehdä sopeutukset, mutta korjaus vaikuttaa onnistuneelle. Rohkea kaveri olisi saattanut jopa pärjätä pelkkien solenoidien vaihdolla, kun nyt vaihtui myös johdinlevyt.Viimeksi muokannut JutiS; 5.7.2023, 00:01.
- Likes 7
Leave a comment:
-
Viime joulukuussa ostin audi a3 1.4Tfsi s-tronic.. Nyt on jotenki alkanu ottamaan aivopn tuo liikkeelle lähteminen.. (Tukkoista) Ilmeisesti johtuu siitä,että vaihtaa 2:lle niin nopeesti.. Onkohan laatikon softalle jotain tehtävissä vai pitääkö vaihtaa takas a4:seen..
Leave a comment:
-
Automaatti? Mutta mikä? Multitronic vai s-tronic?
Sopeutukseen tarvitaan vcds jonka ohjeen mukaan ajetaan sopeutusajo.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Automaatti? Mutta mikä? Multitronic vai s-tronic?
Jos on s-tronic, niin oire viittaisi ymmärtääkseni kytkimien kulumiseen, jos auto sammuu vaihteen siirryttyä D:lle. Eli kytkin ei pidä enää.. Viisaammat jatkakoot.
Alkuperäinen kirjoittaja evinrude Näytä viestiKytkimen sopeuttaminen ihan aluksi, oli kumpi tahansa.
Leave a comment:
-
Sain taannoin A4 B8 2.0 Audin ja pari kysymystä siihen liittyen
Kytkimen sopeuttaminen ihan aluksi, oli kumpi tahansa.
Ei se moottori kilometrejä pelkää kunhan huolletaan.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Tuo sammuminen ei kyllä kuulu normaaliin toimintaan. Haiskahtaa mekatroniikkavialta, vaikka mikään DSG asiantuntija en olekaan.
Leave a comment:
-
Lueskelin täältä foorumilta vähän samankaltaisista ongelmista, mutta olen sen verran tietämätön (autoista yleensäkin) että en aivan osaa hahmottaa kokonaiskuvaa. Sain taannoin A4 B8 2.0 Audin ja pari kysymystä siihen liittyen;
- Kun lähtee kaasuttamaan pieneen ylämäkeen, auto ei heti reagoi vaan jää "paikalleen" korkeintaan ehkä pariksi sekunniksi, ja sitten sutien liikkeelle. Olen lukenut netistä että tämä on ominaisuus. Olen myös lukenut, että tämä on vika. Muuten auto kulkee hyvin, eikä tasaisella huomaa kaasussa mitään outoa. Ehkä pientä viivettä, kun lähtee kunnolla kaasuttamaan paikaltaan.
- Kun käynnistän auton ja vaihdan D:lle, auton kierrokset joskus menee nolliin ja auto sammuu. Joskus lähtee seuraavalla yrittämällä liikkeelle, joskus vähän useammalla. Nyt ei vaan ole tehnyt tätä pitkään aikaan. Teki ehkä kylmillä keleillä enemmän.
Onko nämä vikoja vai ominaisuuksia? En tosissaan hirveästi tiedä, ja ensimmäinen Audi tässä huushollissa
Autolla ajettu 330tkm. Onko näin kovalla kilometrilukemalla olevaa Audia järkeä pitää? Miten Audissa kestää korkeille kilometreille ajettu kone?
Leave a comment:
-
Täältä saa ainakin: https://tvsengineering.com/en/perfor...rbox-hardware/
Vakiokytkinpakettikin kestänee 800Nm asti ?
Leave a comment:
-
Mistä sais tilattua orkkis kytkimen tilalle kestävämpää pakettia ? S6 C7 vm. 2013, DL501 laatikko. Mitä pakettia porukka vaihtanut jos tarvinnut uusia? APR stage 1.1 jo koneessa softana. Meka vaihdettu aiemmin, mutta kytkin vielä orkkis.
Leave a comment:
-
Morojensta!
Mites oulussa löytyy S-tronic ohjelmoijaa?
Tietoa kaivataan?
Tänks!
Leave a comment:
Leave a comment: