Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S-Tronic?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • jonni
    vastasi
    Vaihtaisin ne öljyt kun, vaihtoväli se 30tkm.

    Leave a comment:


  • calicha92
    vastasi
    Terve audistit.

    Mulla löytyy tuollainen A7 3,0tdi q 2011 7lovisella stronicilla. Laatikko on pelannut hienosti, mutta tovi sitten alkoi pientä ongelmaa ilmenemään.
    Eli laatikko täristää liikkeele lähdettäessä ja vaihdossa 2 --> 3. Eli sellanen nopea alle sekunnin täristys. Muuten toimii hienosti.
    Laatikkoöljyillä ajettu n30tkm, mutta ei tietoa miten ja millä oljyillä tehty.
    Löytyisikö joltain tietoa mikä voisi olla ongelma? Kiitokset jo etukäteen.

    Leave a comment:


  • evinrude
    vastasi
    Jos haluaa hyvän ja halvan niin yleensä joutuu ostamaan molemmat, jos on aikaa ja kiinnostusta niin voi aloittaa kokeilemalla halpaa.
    Viimeksi muokannut Killeri; 21.10.2022, 15:19. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

    Leave a comment:


  • ari
    vastasi
    Minkäköhän laatusia noi aliexpressin mekatronikan korjaus-sarjat on?

    Leave a comment:


  • evinrude
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Perkeleenperkele Näytä viesti
    1.4 Bensa, automaatti. Vaihteiston tunnuksesta ei aavistustakaan
    kuivalla kaksoiskytkimellä, mulla vois olla osia mekatroniikkaan, jos sais vikakoodit niin voin selvittää.

    Alkuperäinen kirjoittaja TDIfreak Näytä viesti
    perinteisellä automaatilla eli tiptroncilla
    Minulla oli joskus multitronic-vaihteisto Tiptronic-ominaisuudella.
    Selvyyden vuoksi suosin turbiini-automaatti, multitronic ja s-tronic nimityksiä, koska tiptronic- ominaisuus löytyy kaikista automaattisesti vaihtavista vaihteistoista.
    Viimeksi muokannut Killeri; 30.9.2022, 17:24. Perustelu: Lainaus kuntoon.

    Leave a comment:


  • Killeri
    vastasi
    Syötä rek.numero tähän ja katso moottorikoodi. https://www.biltema.fi/auton-varaosahaku/

    Leave a comment:


  • Perkeleenperkele
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja evinrude Näytä viesti
    Millä moottorilla ja vaihteiston tunnuskin helpottaisi arviota.
    1.4 Bensa, automaatti. Vaihteiston tunnuksesta ei aavistustakaan
    Viimeksi muokannut Killeri; 30.9.2022, 15:57. Perustelu: Lainaus kuntoon.

    Leave a comment:


  • TDIfreak
    vastasi
    A4 ja A5 3.0 TDI on S-Tronicilla eli kaksoiskytkinvaihteistolla 2010-2016.

    A6 4F on perinteisellä automaatilla eli tiptroncilla ja vaihtuu 4G myötä S-troniciin, paitsi bi-TDI edelleen tipillä.

    2017 -> A4 ja A5 200kW versiossa tip, muut S-tronic. A6:ssa edelleen vain bi-TDIssä tip, muut S-tron.

    Leave a comment:


  • arto s
    vastasi
    Tiptronic-vaihteistot ovat yleensä momentin muuntimella, S-Tronic kaksoinkytkinaskeja. Tiptronicia on saanut yleensä malliston väännökkäämpien patojen yhteydessä.

    En nyt ihan tarkkaan muista sanoa, mikä se rajaus oli, mutta esim bi-TDI:n yhteydessä on aina Tiptronic.

    Leave a comment:


  • evinrude
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Jeep-Ukko Näytä viesti
    Vai poistuiko tippi kokonaan S-tronikin myötä ja myynti ilmoituksiin vain ei ole osattu laittaa oikeaa latikko tyyppiä?
    Liikkeet useinkin sekoittaa käsitteet aivan kuten asiakkaatkin. Tiptronic ei ole vaihteisto vaan käsivalinta ominaisuus, s-tronic on Audin nimi kaksoiskytkinvaihteistolle.
    Muistelisin että c6 mallissa ei s-troniccia olisi.


    Alkuperäinen kirjoittaja Perkeleenperkele Näytä viesti
    Auto siis vuoden -12 A3.
    Millä moottorilla ja vaihteiston tunnuskin helpottaisi arviota.
    Viimeksi muokannut Killeri; 29.9.2022, 19:22. Perustelu: Lainaukset kuntoon.

    Leave a comment:


  • Perkeleenperkele
    vastasi
    Autosta levisi mekatroniikka vai mikä onkaan ja korjauslasku osineen olisi vajaa 3000e.
    Mitä Audimies neuvoisi toiselle tehtäväksi? Korjata, polttaa vai myydä rikkinäisenä?
    Auto siis vuoden -12 A3 ja ajettu noin 150k. Onko järkeä korjata

    Leave a comment:


  • Jeep-Ukko
    vastasi
    En koko ketjua lukenut läpi.

    Kysymys koskee A4, A5 ja A6.
    3.0 TDI. Quattro.
    2010 ja uudemmat.

    Nettiautoa kun selailee, niin A4 taitaa kaikki 2010 ja uudemmat olla merkitty S-tronic.
    Mutta A6 malli tiedoissa näkyy joitakin vielä Tiptronicillakin.
    Onko S-troniccia ja Tiptroniccia saanut uutena valittua rinnakkain, johonkin vuoteen asti?
    Vai poistuiko tippi kokonaan S-tronikin myötä ja myynti ilmoituksiin vain ei ole osattu laittaa oikeaa latikko tyyppiä?

    Jos A4, A5 tai A6 versioissa on vuodet mennyt eri tavalla tarjonnan suhteen, niin onko missään faktaa miten ne on mennyt. Googlea on tullut käytettyä, mutta en ole oikein tuotanto tietoja löytänyt.



    Käytiin kokeileen.
    A5, 2010, 288 tkm ajettu, S-tronicci. Esim. liikenne valoihin kun pysähtyi, oli jotenkin töksähtelevä, vähän ehkä yritti jarrua vastenkin liikkua, kunnes pudotti vedon kokonaan pois. Sen verta luin, että mekatroniikka oireisissa vastaavia juttuja. Sanoinkin myyjälle,e ttä mielestäni laatikko ei ole kunnossa.

    A4, 2012, 265 tkm, toimi kuin unelma.
    Uskaltaisikohan tuollaiseen sotkeutua...

    Leave a comment:


  • Reiku
    vastasi
    Vm. 2018 A3 1,5 TFSI S-tronic ollut ajossa kohta pari viikkoa, kilsoja autolla on 90tkm. Sellaisen ikävän piirteen olen huomannut, että välillä kierrokset nousee hieman vaihteen vaihdon aikana. Etenkin 1-2 ja 2-3 vaihdoissa huomaa. Joskus se on selkeämpää ja joskus taas vaihtaa ihan ok. Esim koeajossa en osannut huomata asiaa. Ja välillä kun lähtee vaikka valoista niin kaasua painaessa kierrokset nousee, mutta liikettä ei heti tapahdu sen mukaisesti. Ajattelin aluksi että on start-stop järjestelmän ominaisuus, mutta samaa on tapahtunut vaikka start-stop on ollut pois päältä.

    Ennen kuin menen auton myyneen liikkeen juttusille niin osaako täältä joku antaa vähän vinkkiä ensinnäkin sen suhteen että missä tarkemmin ottaen vika voisi olla ja minkälainen homma se olisi korjata. Ja miten tällaisissa tapauksissa kustannukset yleensä jakaantuu? Tuleeko mullekin jotain kuluja vai meneekö kokonaan liikkeen piikkiin? Tai voiko liike todeta ettei siinä mitään vikaa ole (kun se tosiaan ei aina tapahdu niin selkeästi) vai onko peräti ihan tuon lootan ominaisuus? Vai onko syytä ensin mennä korjaamon kautta, jossa voidaan todentaa vika ja sen jälkeen (laskun kanssa?) myyntiliikkeeseen?

    Niin ja en ottanut mitään autoliikkeen lisäturvia tms. mutta eikös tuo kuitenkin mene liikkeen virhevastuuseen? Ja sanotaan nyt vielä sekin että ihan normaalia ajoa olen itse ajellut sen enempää revittelemättä.

    Leave a comment:


  • Subio
    vastasi
    Osaisiko raati kertoa seuraavasta s-tronic ominaisuudesta.
    Kun lähtee liikkeelle vaihdettuaan P-asennosta D-asentoon ja painaa kaasua, auto nytkähtää eikä lähde liikkeelle, heti perään kytkee vaihteen uudestaan ja lähtee liikkeelle. Ominaisuutta voisi verrata manuaalivaihteiseen jossa liikkeelle lähdössä ykkönen pompsahtaa pois päältä. Tekee joskus myös pakilla kun lähtee parkista, tai peruutuksen jälkeen, kun vaihtaa D-asentoon.
    Autona A4 Allroad 2,0 Tdi, 2013 s-tronic.

    Leave a comment:


  • nomoreford
    vastasi
    Nyt on mekatroniikka vaihdettu ja homma toimii. Aika paljon pehmeämmin toimii vaihdot ja ennenkaikkea lähtee pakillakin liikkeelle.

    Nyt vaan tuli fiilis, että ihan kuin ei enää menisi ihan yhtä raikkaasti. Tähän on ahdoista päätellen (n. 1,5 barg) laitettu joku "lastu", tämän logitin ennen mekatroniikan vaihtoa.

    Muistui mieleen, että moottorin ohjelmaa muutettaesaa täytyy myös muuttaa (vaihteiston?) max. momentin rajoitusta, muuten ei saa kaikkea voimaa käyttöön.

    Kysymys kuuluu, tehdäänkö tämä moottorin vai vaihteiston aivoihin?

    Leave a comment:


  • HKahlos
    vastasi
    Jossain vaiheessa taitaa tulla ajankohtaiseksi huoltaa tuota B8 käyttiksen tomaattilootaa, kun meinaa välillä oireilla hieman.

    Törmäsin tällaiseen:
    https://www.ecutesting.com/common-fa...ronic-problem/

    Onko kellään kokemusta tai tietoa moisesta puljusta ja tuosta korjaussarjasta?

    Leave a comment:


  • TonySoprano
    vastasi
    Kiinnostais tietää tuon s-tronic laatikon ohjelman päivityksestä?
    Täällä oulussa ainakin tuning center tekee noita.
    Onko kokemuksia, miten laatikon toiminta muuttuu?
    Omassa on ihmeellisen hidas, kun pakilta siirtää vaihteen d:lle, niin menee "pitkä aika", ennen kuin 1 vaihde kytkeytyy päälle. Muuten lodju toimii kuten kuuluukin.
    Saiskohan tuota "vikaa" päivityksellä korjattua?

    Leave a comment:


  • nomoreford
    vastasi
    Auto kävi dsg öljyn vaihdossa Akaan Ajoneuvopalvelulla, joten olen aika varma, että kaikki on tehty niin kuin pitää. Aikas hankalaa kun pitää aina pysäköidessä miettiä, että saa auton sellaiseen paikkaan, että pääsee lähtemään eteenpäin. Toivottavasti saadaan ensi viikolla kuntoon.

    Leave a comment:


  • J-M Koopikka
    vastasi
    Tämmönen tuli mieleen, että onko varmasti oikea määrä öljyä sisällä? Eiköstä määrä tule tarkistaa ~35-asteisena tjsp ("ylimääräinen öljy valuu pois")? Jos öljyjä vaihdettaessa olisi käynyt jotenkin käpy öljyn määrän kanssa?

    Leave a comment:


  • nomoreford
    vastasi
    Nyt meinaa mennä oma mekatroniikka ongelma jännäksi. Potilaana siis S3 8P, 6 v DQ250 MTX, TCU boxi 02E 927 770 AL ja softaversio 02E 300 013 N.

    Oireena vikakoodi: 17252 - Transmission Fluid Pressure Adaptation at Limit ja lämpimänä auto ei liiku pakilla. Kylmänä onnistuu. Toki jotakin muutakin epämääräistä voi toiminnassa olla, mutta kun on koko ajan ollut vika päällä, niin en osaa eritellä onko joku asia omainaisuus vai vika. Ei kuitenkaan ole tuota peruuttamista lukuun ottamatta mitään, minkä voisi sanoa varmuudella olevan vika.

    Olen yrittänyt saada selvitettyä korjaamista, mutta sepä onkin osoittautunut hankalaksi. Yksi paikka ulkomailla ilmoitta että onnistuu. Suomessa yksi paikka ilmoitti, että maksaa 650€ mutta jos ei tule kuntoon niin sitten vaan 300. Toinen ei suostunut korjaamaan, elleivät ole itse tehneet diagnoosia (ihan ymmärrettävää kyllä). Kolmannelle selvisi muutaman minuutin keskustelun jälkeen ettei kyseessä olekkaan se 7 vaihteinen ja he ovat korjanneet vaan niitä. Parista paikasta ei saa ketään kiinni.

    Sitten yksi paikka ilmoitti, että eivät tämän vaihteiston boxia korjaa, koska ongelma on öljyn pääseminen elektroniikkaan ja luotettava korjaaminen ei ole mahdollista. Suosittelivat uuden hankkimista.

    Onko joku korjauttanut tämän vaihteiston mekatroniikkaa? Missä? Onko kestänyt?

    Mieluusti tietysti korjauttaisi, mutta jos odotettavissa on, että ei tule kuntoon tai kestää vain hetken, niin sitten on vaan nöyrryttävä marmorille. Mieluusti kuitenkiin ennen tätä ratkaisua kuulisin onko joku muukin painiskellut saman ongelman kanssa.

    E: päädyin sitten tilaamaan uuden.
    Viimeksi muokannut nomoreford; 27.7.2022, 06:10.

    Leave a comment:


  • Tomppa1991
    vastasi
    Varmaan omassakin rullatessa heittää vapaalle ja sitten arvotaan oikeaa vaihdetta ja kuuluu toisinaan omituinen ääni kun oikea vaihde löytyy ja saadaan veto päälle. Tämä ilmeisesti kuitenkin vain ominaisuus vai onko syytä huolestua??

    Leave a comment:


  • Kräki
    vastasi
    Itsellä 7-vaihteinen loota ja joskus heittää vapaalle 1-2vaihteen välissä.
    ne vaan katoaa johonkin ja pari sek niin löytää sen kakkosen. Tämä siis kiihdyttäessä.
    Viimeksi muokannut Kräki; 31.5.2022, 15:33.

    Leave a comment:


  • Tomppa1991
    vastasi
    Moro! Onko muilla semmoisia oireita kun rullaat esim liikennevaloihin niin pienemmälle vaihdossa kuuluu semmoinen kevyt ”rusahdus” kun vaihde kytkeytyy päälle. Tätä ei kuuluu todellakaan joka kerralla mutta silloin tällöin itsekin säikähtänyt että mikäs se nyt rusahti. Muuten laatikko toimii moitteettomasti. Auto on 2017 Audi A5 3.0tdi 160kw reilu satkun ajettu.

    Leave a comment:


  • Mika__M
    vastasi
    A3 8V quattrossa oli alunperin 6-vaihteinen DQ250 mutta tuossa faceliftin kohdalla se vaihtui ja uudemmissa quattroissa on 7-vaihteinen DQ381. Tämä on eri loota kuin etuvetoisten pikkukoneiden DQ200.

    Tuossa vanhemmassa on 60 tkm öljynvaihtoväli mutta uudemmassa se on tuplattu ja on tosiaan 120 tkm.

    Noissa laatikoissa on molemmissa vain yhdet öljyt.

    Leave a comment:


  • buzz
    vastasi
    Olen tässä katsellut mahdolliseksi seuraavaksi kulkineeksi A3 8V 2.0 TFSI quattro faceliftiä. Noissa käsittääkseni 7-pykäläinen märkäkytkiminen? Tietääkseni eri laatikko kuin 1.4/1.5 TFSI:ssä (joissa kuiva 7-pykäläinen?)

    Parikin yksilöä tuolla olis sopivaa tarjolla 2016/2017 mallia. Toisesta 69tkm ajetusta soittelin myyjälle (ihan merkkiliike, K-Auto) että onkohan tähän laatikkoöljyt vaihdettu koska vaihtoväli käsittääkseni on 60tkm. Myyjä vastasi tietenkin että huollot on suoritettu ajallaan. Sanoin että uskon sen mutta kysyin että onko ne laatikkoöljyt vaihdettu myös. Myyjä siihen että hän tarkistaa. Sanoi sitten että ei ole kun huolto-ohjellman mukaan vaihtoväli on 120tkm. Jotenkin tuntuu että en oikein luota tuohon tietoon ….
    (Lisäksi tuon yksilön huollot oli eka omistaja teettänyt jossain muualla kuin marmorilla).

    Edit: Mikähän versio noissa mahtaa S-tronicista olla ja onko noissa myös kahdet öljyt?
    Viimeksi muokannut buzz; 27.4.2022, 22:09.

    Leave a comment:


  • Mika__M
    vastasi
    Sen verran haluaisin hyväillä pilkkua, että poikittaismoottorisista Audeista voi löytää myös sellaisen S-Tronicin jossa on vain yhdet öljyt. Joten pelkkä S-Tronic ei riitä varmuudella kertomaan onko lootassa yhdet vai kahdet öljyt, vaan tarvitaan tarkempi auton/vaihteiston tyyppi.

    Leave a comment:


  • Subio
    vastasi
    60 tkm välein vaihdetaan huolto-ohjelman mukaisesti s-tronicin öljyt. Manuaalipuolelle ei maahantuojan mukaan tarvitse koskaan vaihtaa ja sillä moni ei välttämättä ole edes tiedostanut että siellä on omat öljyt. Itselleni vain ”ikuisia” öljyjä ei ole, joten vaihdatin myös ne kun kilometrejä 180tkm takana. Pieni, herkällä korvalla kuuluva ujellus katosi samalla.

    Leave a comment:


  • jonni
    vastasi
    6O tkm välein on yhdet öljyt ja suodatin vaihdettu (huuhtelemalla) vielä suht hinnakas huolto.
    Viimeksi muokannut jonni; 27.7.2022, 11:19.

    Leave a comment:


  • Jenze
    vastasi
    On kahdet öljyt.
    kytkin/mekatroniikka, ja ”manuaali” puoli
    Minullekin jokin liike väitti kovana että vain yhdet öljyt, ei tarvinnut sinne viedä huoltoon..

    Leave a comment:


  • jonni
    vastasi
    Eikös s-tronickissa ole vain yhdet öljyt?

    Leave a comment:

Working...
X