Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S-Tronic?
Collapse
X
-
Subio, kiitän. Oppia ikä kaikki. Eipä ollut hajuakaan, että omat öljyt molemmilla "puolilla"... ?
-
Joo laatikolle on omat öljyt ja s-tronic ”vaihtoyksikölle” omat.
- Likes 1
Leave a comment:
-
@ Subio Mitäs toi manuaalipuolen öljynvaihto tarkoittaa? Onko näissä muka öljyt erikseen manuaali- ja automaatille?
vai hiffasinko jotain väärin?
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja tietämätön Näytä viestiTerve. 2015 vuosimallin a6 2.0 ultra, stronic laatikolla. Vaimea vihellys/ujellus alkaa 80km/h vauhdin jälkeen, eli vaihteilla 6 ja 7. Manuaali puolella ääntä en ole kuullut. Samaa ääntää kuuluu satunnaisesti moottorijarrutuksissa. Aivan kuin turbo viheltäisi, mutta turboon ei oikein viittaa kun kiihdytyksissä ei ääntä kuulu. Onko vastaavia muilla ja ideoita mikä äänen aiheuttaa? Korjaamon kaveri kävi ajelulla eikä (kuulemma) kuullut ääntä.
Leave a comment:
-
Terve. 2015 vuosimallin a6 2.0 ultra, stronic laatikolla. Vaimea vihellys/ujellus alkaa 80km/h vauhdin jälkeen, eli vaihteilla 6 ja 7. Manuaali puolella ääntä en ole kuullut. Samaa ääntää kuuluu satunnaisesti moottorijarrutuksissa. Aivan kuin turbo viheltäisi, mutta turboon ei oikein viittaa kun kiihdytyksissä ei ääntä kuulu. Onko vastaavia muilla ja ideoita mikä äänen aiheuttaa? Korjaamon kaveri kävi ajelulla eikä (kuulemma) kuullut ääntä.
Leave a comment:
-
Olikos noita poikittaiskoneen s-tronikkeja ohjelmoitu? Q3 -15 2.0 tdi 110kw potilaana. Ajelin pitkästä aikaa ja käyttää sen verran pienillä kierroksilla että jyrisee penkissä asti.
Leave a comment:
-
En tosiaan tuota kytkimen lämpötilaa löytänyt.
Nyt on laatikko rempattu. Mekatroniikan korjaussarja, kytkimet ja vauhtipyörä. Arvokasta hommaa... toivotaan että pelaa.
Leave a comment:
-
Kyllä se sieltä auto trans - adv. meas. blocksista löytyy jos on löytyäkseen
Leave a comment:
-
En ainakaan heti löytänyt kytkimen lämpötilaa. Jossain keskusteluissa mainittiin ENG113295 Temp_clutch mutta en löytänyt... Onko jossain "advanced" osassa sitten?
Leave a comment:
-
Paljonko oli kilometrejä kun alkoi oireilu? VCDS "ajossa logittaminen" onkin itselleni uusi asia...
- Likes 1
Leave a comment:
-
Täällä korjattu yksi täysin samoilla oireilla oleva stronic mekan korjaussarjalla. Siinä toisessa johtosarjassa on integroituna kytkimen lämpöanturi. Vian saa varmistettua logittamalla kytkimen lämpöjä ajossa. Kytkinpaketissa tuskin vikaa jos toimii normaalisti silloin, kun ei ole limpissä
Leave a comment:
-
Enpä löytänyt omaa vikakuvaustani vielä tästä ketjusta. Vuoden 2012 A6 Avant 3.0 TDI Quattro 245 Hv S-Tronic ilmoitteli ensimmäisen kerran syksyllä lyhyesti näytössä "Gearbox overheating, please adapt driving style" Ilmoitus oli vain hetken näkyvillä ja katosi sitten. Nyttemmin ilmoitus tulee lähes jatkuvasti ja vaikuttaa että vaihteisto menee "limp modeen" eli säästelee kuormitusta. Ulkomaisilla foorumeilla kerrotaan tyyppiviasta, joka hoituisi mekatroniikan korjaussarjalla. Mutta mahtaakohan olla lisäksi kytkin tiensä päässä. Kilsoja n. 150 t.
VCDS näyttää
8040 - Torque Restriction due to Clutch Temperature
P17D8 00 [036] - -
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
...
...
Engine RPM: 790 /min
Transmission input speed: 790 /min
Transmission output speed: 22 /min
Engine torque: 44 Nm
ATF temperature: 42 °C
Accelerator pedal position: 0.4 %
Clutch status: Kupplung 1 kann Moment übertragen
Löytyykö kokemuksia?
Leave a comment:
-
Okei, eli tuo DL501 kestää kaiketi paremmin vääntöä tai ainakin "ohjeellinen" maksimivääntö on isompi (johan se orkkiksenakin on tuo 500Nm). Itsellä CSWB kone ja vaihteiston kohdalla merkintä "RZW SKF" (liekö sama asia kuin DL382). Mitä nyt tuota RZW:tä olen googletellut, niin vaikuttaa olevan aika yleisesti käytössä myös 2-litraisissa diesel/bensakoneissa ja väännöt rajoitettu 400Nm, jota pystytään laatikon softaamisella nostaa tuonne 500Nm hujakoille, mutta ei ylemmäs. Täytyy varmaan ensi kerralla katsoa ohjekirjan merkinnät, ennen kuin ostaa auton :D Enpä olisi tällaista "ongelmaa" osannut edes arvata.
Leave a comment:
-
Omalla autolla on CDUC moottori, 245 PS / 500 Nm. Vaihdelaatikkona PWU DL501 OB5 7-vaihteinen S-Tronic.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja Laaf Näytä viestiMulla on noin 320 hv ja 730 nm omassa autossa, toki laatikon softa on sekin päivitetty. Hyvin sitä toimii, on toiminut moitetta noin vuoden.
Leave a comment:
-
Vaimolle ostimme 2016 Audi A3 S-trocin ja 2.0 184 hv ajettu 138tkm, nyt muutaman viikon ajeltuamme olen kiinnittänyt huomiota hiljaa ajaessa ja liikkeelle lähtiessä pientä ujellusta/vikinää joka häviää vauhdin kasvattua eli onko normaalia vai jokin vika? Laatikko on se 6-vaihteinen versio.
Huollot tehty ajallaan ja muutenkin auto uutta vastaavassa kunnossa
Leave a comment:
-
Matkaa jossa, vaihteet soutaa 6-7 välillä kokoajan.. Vakkarilla pysyy hienosti 7 päällä ja vääntää. Noin 100km/h vauhdissa. Liian herkkä jalalle??
Leave a comment:
-
Laatikon tarkka tyyppi lukee auton varustetarrassa. Löytyy yleensä huoltovihkosta.
Leave a comment:
-
Siis onko toi tärinä esim, liikennevaloissa D llä. Asiaan kuuluvaa. Tosta eng. Kielisestä selvää saa/osaa.
Leave a comment:
-
Laatikon mallista tiedä, mutta melko matalille kierroksille nämä on järjestään säädetty, oletettavasti kulutusmittauksiin liittyen. Omalla litraisella bensakoneellakin menee helposti jurinaksi tietyillä nopeuksilla.
Leave a comment:
-
2017 mallin 110kw tdi. Onkohan hyvä uusittu märkä kytkin laatikko ja mistä sen näkis? Onko tietoo laatikon kestävyydestä. Ainakin tykkää helposti 7 vaihdetta 60km vauhdissa aika jyrinällä..
Leave a comment:
-
Mistä voisi kiikastaa, kun 3->4 vaihteelle ja 5->6 vaihteelle tapahtuu sellainen pieni "kulmikas" vaihto? A4 2009 mallinen Allroad kyseessä ja muistaakseni ~2016 tienoilla tuohon on tehty laatikkoremppa. Laatikko pelasi kuin unelma, mutta rupesi heti toimimaan tällein öljynkulutus remontin jälkeen. Turbo samalla vaihdettu (en tosin tiedä mikä kiinan turbo on tilalle laitettu). Ei tuo aina esille tule, mutta usein kuitenkin. Voiko turbo vaikuttaa vai mikä mahdollinen tuota voi aiheuttaa, kun en jaksa uskoa, että laatikko olisi huonoon kuntoon mennyt, kun tämä tuli esiin heti tuon remontin jälkeen.
Olen tällä nyt ajellut n. 4 vuotta eikä se itseä niin ole häirinnyt, mutta nyt auton vaihtoa harkitsemassa, niin mietin, että onko kenelläkään mielessä mikä ongelmaa voi aiheuttaa...
Leave a comment:
-
turpiini- tai ohjainvika kuulosti kalliilta.
Leave a comment:
-
Q5 vm -09 S-tronic, ajettu 308 tkm. Emäntä, joka pääasiassa autoa ajaa, valitti keväällä, että pakilla lähti jotenkin tahmeasti peruuttamaan. Kun käytti D-asennossa ja sitten rauhallisesti R-asentoon niin toimi normaalisti. Kun itse kokeilin niin ei mielestäni mitään epänormaalia. Nyt pari päivää sitten itselle sattui samanlaisesti. Ei lähtenyt pakittamaan tai pakitti hitaasti kun lähti tahmeasti liikkeelle. Muutaman kerran kokeilin välillä eteen ja sitten tahmeasti taakse. Sitten toimi taas normaalisti. Ja on toiminut nyt pari päivää. Aika Pörhölle koodien lukuun ja jutteluun asentajan kanssa varattu. Onko vastaavia kokemuksia tai ajatusta mikä voisi olla vialla? Pörhön esittämät turpiini- tai ohjainvika kuulosti kalliilta.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja TonySoprano Näytä viestiMissä päivitit laatikon? Onko hintavaa?
Miten muuttuu laatikon toiminta?
Leave a comment:
-
Taitaa ruveta oleen kaksoismassa vaihdettavissaan.Onkohan iso homma A7 3.0tdi -12 ?
Leave a comment:
Leave a comment: