Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S-Tronic?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • TonySoprano
    vastasi
    Subio, kiitän. Oppia ikä kaikki. Eipä ollut hajuakaan, että omat öljyt molemmilla "puolilla"... ?

    Leave a comment:


  • Subio
    vastasi
    Joo laatikolle on omat öljyt ja s-tronic ”vaihtoyksikölle” omat.

    Leave a comment:


  • TonySoprano
    vastasi
    @ Subio Mitäs toi manuaalipuolen öljynvaihto tarkoittaa? Onko näissä muka öljyt erikseen manuaali- ja automaatille?
    vai hiffasinko jotain väärin?

    Leave a comment:


  • Subio
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja tietämätön Näytä viesti
    Terve. 2015 vuosimallin a6 2.0 ultra, stronic laatikolla. Vaimea vihellys/ujellus alkaa 80km/h vauhdin jälkeen, eli vaihteilla 6 ja 7. Manuaali puolella ääntä en ole kuullut. Samaa ääntää kuuluu satunnaisesti moottorijarrutuksissa. Aivan kuin turbo viheltäisi, mutta turboon ei oikein viittaa kun kiihdytyksissä ei ääntä kuulu. Onko vastaavia muilla ja ideoita mikä äänen aiheuttaa? Korjaamon kaveri kävi ajelulla eikä (kuulemma) kuullut ääntä.
    Vähän samanlaisia oireita oli tuossa omassa. Vaihtelin takapyörän laakerit, mutta ei auttanut, (nekin kyllä oli vaihtokunnossa). Nyt vaihdatin manuaalipuolen öljyt laatikkoon ja ääni katosi. Mullakaan korjaamon kaveri ei kuullut ääntä, mutta itse ne aina kuulee kyllä.

    Leave a comment:


  • evinrude
    vastasi
    Laatikossa mikään ei muutu vaikka vaihdat manuaalipuolelle.

    Leave a comment:


  • tietämätön
    vastasi
    Terve. 2015 vuosimallin a6 2.0 ultra, stronic laatikolla. Vaimea vihellys/ujellus alkaa 80km/h vauhdin jälkeen, eli vaihteilla 6 ja 7. Manuaali puolella ääntä en ole kuullut. Samaa ääntää kuuluu satunnaisesti moottorijarrutuksissa. Aivan kuin turbo viheltäisi, mutta turboon ei oikein viittaa kun kiihdytyksissä ei ääntä kuulu. Onko vastaavia muilla ja ideoita mikä äänen aiheuttaa? Korjaamon kaveri kävi ajelulla eikä (kuulemma) kuullut ääntä.

    Leave a comment:


  • porkkis
    vastasi
    On niitä.

    Leave a comment:


  • pipo_esa
    vastasi
    Olikos noita poikittaiskoneen s-tronikkeja ohjelmoitu? Q3 -15 2.0 tdi 110kw potilaana. Ajelin pitkästä aikaa ja käyttää sen verran pienillä kierroksilla että jyrisee penkissä asti.

    Leave a comment:


  • juhaty
    vastasi
    En tosiaan tuota kytkimen lämpötilaa löytänyt.
    Nyt on laatikko rempattu. Mekatroniikan korjaussarja, kytkimet ja vauhtipyörä. Arvokasta hommaa... toivotaan että pelaa.

    Leave a comment:


  • Siba
    vastasi
    Kyllä se sieltä auto trans - adv. meas. blocksista löytyy jos on löytyäkseen

    Leave a comment:


  • juhaty
    vastasi
    En ainakaan heti löytänyt kytkimen lämpötilaa. Jossain keskusteluissa mainittiin ENG113295 Temp_clutch mutta en löytänyt... Onko jossain "advanced" osassa sitten?

    Leave a comment:


  • juhaty
    vastasi
    Paljonko oli kilometrejä kun alkoi oireilu? VCDS "ajossa logittaminen" onkin itselleni uusi asia...

    Leave a comment:


  • Siba
    vastasi
    Täällä korjattu yksi täysin samoilla oireilla oleva stronic mekan korjaussarjalla. Siinä toisessa johtosarjassa on integroituna kytkimen lämpöanturi. Vian saa varmistettua logittamalla kytkimen lämpöjä ajossa. Kytkinpaketissa tuskin vikaa jos toimii normaalisti silloin, kun ei ole limpissä

    Leave a comment:


  • juhaty
    vastasi
    Enpä löytänyt omaa vikakuvaustani vielä tästä ketjusta. Vuoden 2012 A6 Avant 3.0 TDI Quattro 245 Hv S-Tronic ilmoitteli ensimmäisen kerran syksyllä lyhyesti näytössä "Gearbox overheating, please adapt driving style" Ilmoitus oli vain hetken näkyvillä ja katosi sitten. Nyttemmin ilmoitus tulee lähes jatkuvasti ja vaikuttaa että vaihteisto menee "limp modeen" eli säästelee kuormitusta. Ulkomaisilla foorumeilla kerrotaan tyyppiviasta, joka hoituisi mekatroniikan korjaussarjalla. Mutta mahtaakohan olla lisäksi kytkin tiensä päässä. Kilsoja n. 150 t.
    VCDS näyttää
    8040 - Torque Restriction due to Clutch Temperature
    P17D8 00 [036] - -
    Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    ...
    ...
    Engine RPM: 790 /min
    Transmission input speed: 790 /min
    Transmission output speed: 22 /min
    Engine torque: 44 Nm
    ATF temperature: 42 °C
    Accelerator pedal position: 0.4 %
    Clutch status: Kupplung 1 kann Moment übertragen

    Löytyykö kokemuksia?

    Leave a comment:


  • TosiHemmo
    vastasi
    Okei, eli tuo DL501 kestää kaiketi paremmin vääntöä tai ainakin "ohjeellinen" maksimivääntö on isompi (johan se orkkiksenakin on tuo 500Nm). Itsellä CSWB kone ja vaihteiston kohdalla merkintä "RZW SKF" (liekö sama asia kuin DL382). Mitä nyt tuota RZW:tä olen googletellut, niin vaikuttaa olevan aika yleisesti käytössä myös 2-litraisissa diesel/bensakoneissa ja väännöt rajoitettu 400Nm, jota pystytään laatikon softaamisella nostaa tuonne 500Nm hujakoille, mutta ei ylemmäs. Täytyy varmaan ensi kerralla katsoa ohjekirjan merkinnät, ennen kuin ostaa auton :D Enpä olisi tällaista "ongelmaa" osannut edes arvata.
    Viimeksi muokannut Killeri; 28.11.2021, 21:52. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

    Leave a comment:


  • Laaf
    vastasi
    Omalla autolla on CDUC moottori, 245 PS / 500 Nm. Vaihdelaatikkona PWU DL501 OB5 7-vaihteinen S-Tronic.

    Leave a comment:


  • TosiHemmo
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Laaf Näytä viesti
    Mulla on noin 320 hv ja 730 nm omassa autossa, toki laatikon softa on sekin päivitetty. Hyvin sitä toimii, on toiminut moitetta noin vuoden.
    Ihan mielenkiinnosta, mikä malli mahtaa olla kyseessä ja mikä oli lähtötaso? Itsellä vm. 2017 A5 3.0 TDI sillä laiskemmalla virityksellä (218hp/400Nm), joka optimoitu nyt johonkin 270hp/500Nm. Koneesta saisi paljon enemmänkin, mutta laatikko kuulemma rajoittaa noihin lukemiin. On kuulemma sellainen laatikko, joka yleensä on 2-litraisen dieselin yhteydessä. Kellään kokemusta vastaavasta?

    Leave a comment:


  • jonni
    vastasi
    Oli kesällä Nelosessa 2,0tfsi Q mäntävaurio, Saattaa edesauttaa asiaan kun, tosiaan tarjoaa isompaa vaihdetta päälle ja hieman jyrisee. Mäntävaurion aiheuttaja voisi olla tämä?
    Attached Files
    Viimeksi muokannut jonni; 11.11.2021, 19:25.

    Leave a comment:


  • marko69
    vastasi
    Vaimolle ostimme 2016 Audi A3 S-trocin ja 2.0 184 hv ajettu 138tkm, nyt muutaman viikon ajeltuamme olen kiinnittänyt huomiota hiljaa ajaessa ja liikkeelle lähtiessä pientä ujellusta/vikinää joka häviää vauhdin kasvattua eli onko normaalia vai jokin vika? Laatikko on se 6-vaihteinen versio.

    Huollot tehty ajallaan ja muutenkin auto uutta vastaavassa kunnossa

    Leave a comment:


  • Jokke339
    vastasi
    Matkaa jossa, vaihteet soutaa 6-7 välillä kokoajan.. Vakkarilla pysyy hienosti 7 päällä ja vääntää. Noin 100km/h vauhdissa. Liian herkkä jalalle??

    Leave a comment:


  • jasso
    vastasi
    Laatikon tarkka tyyppi lukee auton varustetarrassa. Löytyy yleensä huoltovihkosta.

    Leave a comment:


  • Jokke339
    vastasi
    Siis onko toi tärinä esim, liikennevaloissa D llä. Asiaan kuuluvaa. Tosta eng. Kielisestä selvää saa/osaa.

    Leave a comment:


  • taski
    vastasi
    Laatikon mallista tiedä, mutta melko matalille kierroksille nämä on järjestään säädetty, oletettavasti kulutusmittauksiin liittyen. Omalla litraisella bensakoneellakin menee helposti jurinaksi tietyillä nopeuksilla.

    Leave a comment:


  • Jokke339
    vastasi
    2017 mallin 110kw tdi. Onkohan hyvä uusittu märkä kytkin laatikko ja mistä sen näkis? Onko tietoo laatikon kestävyydestä. Ainakin tykkää helposti 7 vaihdetta 60km vauhdissa aika jyrinällä..

    Leave a comment:


  • Minmarpe
    vastasi
    Hei. Onko kokemuksia, missä kilometreissä on kaksoismassavauhtipyörä rikkoontunut?
    Auto on A4 B8 2.0 TDI S-tronic 7G.
    Viimeksi muokannut Killeri; 31.8.2021, 20:31. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä

    Leave a comment:


  • Sammakko
    vastasi
    Mistä voisi kiikastaa, kun 3->4 vaihteelle ja 5->6 vaihteelle tapahtuu sellainen pieni "kulmikas" vaihto? A4 2009 mallinen Allroad kyseessä ja muistaakseni ~2016 tienoilla tuohon on tehty laatikkoremppa. Laatikko pelasi kuin unelma, mutta rupesi heti toimimaan tällein öljynkulutus remontin jälkeen. Turbo samalla vaihdettu (en tosin tiedä mikä kiinan turbo on tilalle laitettu). Ei tuo aina esille tule, mutta usein kuitenkin. Voiko turbo vaikuttaa vai mikä mahdollinen tuota voi aiheuttaa, kun en jaksa uskoa, että laatikko olisi huonoon kuntoon mennyt, kun tämä tuli esiin heti tuon remontin jälkeen.

    Olen tällä nyt ajellut n. 4 vuotta eikä se itseä niin ole häirinnyt, mutta nyt auton vaihtoa harkitsemassa, niin mietin, että onko kenelläkään mielessä mikä ongelmaa voi aiheuttaa...

    Leave a comment:


  • evinrude
    vastasi
    turpiini- tai ohjainvika kuulosti kalliilta.
    Kuulostaa todellakin koska s-tronic laatikossa ei ole turbiinia. Kytkinten sopeuttaminen olisi ehkä se mistä aloittaa ellei vikakoodit muuta ilmaise.

    Leave a comment:


  • JoKo56
    vastasi
    Q5 vm -09 S-tronic, ajettu 308 tkm. Emäntä, joka pääasiassa autoa ajaa, valitti keväällä, että pakilla lähti jotenkin tahmeasti peruuttamaan. Kun käytti D-asennossa ja sitten rauhallisesti R-asentoon niin toimi normaalisti. Kun itse kokeilin niin ei mielestäni mitään epänormaalia. Nyt pari päivää sitten itselle sattui samanlaisesti. Ei lähtenyt pakittamaan tai pakitti hitaasti kun lähti tahmeasti liikkeelle. Muutaman kerran kokeilin välillä eteen ja sitten tahmeasti taakse. Sitten toimi taas normaalisti. Ja on toiminut nyt pari päivää. Aika Pörhölle koodien lukuun ja jutteluun asentajan kanssa varattu. Onko vastaavia kokemuksia tai ajatusta mikä voisi olla vialla? Pörhön esittämät turpiini- tai ohjainvika kuulosti kalliilta.

    Leave a comment:


  • Laaf
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja TonySoprano Näytä viesti
    Missä päivitit laatikon? Onko hintavaa?
    Miten muuttuu laatikon toiminta?
    ES Racing Tallinnas, sain sitä hyvään hintaan kun prj on tuttu entuudestaan 2.2T koneiden ohessa.

    Leave a comment:


  • ari
    vastasi
    Taitaa ruveta oleen kaksoismassa vaihdettavissaan.Onkohan iso homma A7 3.0tdi -12 ?

    Leave a comment:

Working...
X