Moi kaikki!
Nyt ois potilaana Q3 2.0 TFSI 2013. Oireena on kolahdus kun lähtee ajamaan kylmällä autolla. Eli kolahdus kuuluu kun vaihde on 2 ja ilmeisesti laatikko laittaa 3 vaihteen päälle valmiiksi, silloin kolahtaa laatikossa. Mutta tämä ei toistu ikinä lämpimällä autolla. Nyt kysynkin olisiko tämä megatroniikan ongelma ja paljonko megatroniikan korjaus maksaa? Lämpimänä laatikko toimii ilman mitään ongelmaa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
S-Tronic?
Collapse
X
-
Potilaana a3 2015 1.6tdi 170tkm. Riesana semmonen oire, että vaihtaessa isompaa vaihdetta pompauttaa kierroksia (selkeästi "tyhjää" vastaan -> molemmat kytkimet irti). Ei luistamisen oireita tai vikakoodeja. Eikä siis mitään muita oireita. Tapahtuu vain tietyllä vauhdilla kiihdyttäessä, jos kiihdyttää rauhassa tai lappu lattiassa niin toimii ok. Mikäs vois olla vialla? Joku ohjelmistobugi? Vuosi/30tkm sitten vaihdettu mekatroniikka.
Leave a comment:
-
Nyt kun tuli todettua ihan kantapään kautta että ei sovi pxg loota nsf tilalle. Laatikossa tosiaan on eri välitykset. Ainakin löysin vastaavan taulukon.
Käytin tosiaan autossa paikallaan tuota laatikkoa ja jurnutti kiihdyttäessä niin rumasti että kyse olikin luultavasti juuri tuosta välityssuhteesta. NSF 37.9 ja PXG 35.8.
Sain onneks kasattua yhden toimivan laatikon näistä niin ei huolta sen puoleen.
Leave a comment:
-
Kiitos! Asiaa kysellyt nyt parista paikasta ja kovasti ollaan sitä mieltä että huoletta sais laittaa paikalleen, varsinkin jos mekatroniikan siirtää myös vanhasta, näin vältytään myös koodaamisilta.
Leave a comment:
-
Molemmissa on samat välityssuhteet yms. tekniset tiedot (erwinistä D3E802F44C6-7-speed_dual_clutch_gearbox_0B5_(S_tronic).pdf) joten varmaankin toimii, mutta:
PXG on A6 Allroad, vaihteiston osanumero 0B5 300 061 E 001 ohjelmistolla 4G5 927 156 A (CLAA & CDUD moottorit)
NSF on A6 & A7, vaihteiston osanumero 0B5 300 056 F 001 ohjelmistolla 4G1 927 156 J (CLAA & CLAB moottorit)
Vaikea sanoa siis onko muuta eroa kyseisissä A6 Allroad & A6/A7 vaihteistossa kuin ohjelmisto (ei haittaa jos otat vanhasta mekatroniikan jonka yhteydessä on ohjelmisto), kokeile kysyä vaikkapa info@dsgdokter.nl
Leave a comment:
-
Nyt tarvis viisaammilta tietoa. Käykö a6 c7 3.0tdi stronic PXG loota NSF koodilla olevan tilalle? Mitä eroa näissä ylipäätään on? Toinen auto -13vm ja toinen -14vm. Molemmissa sama moottori CLAA. Tarkoituksena vaihtaa mekatroniikka vanhasta mukana.
Leave a comment:
-
Auto A5 2.0 tdi (B8.5 2016) ja huomasin, että tekee seuraavaa D-asennossa: Kun ajaa noin 100-105 km/h vaihtaa vähän väliä 6-->7 ja 7-->6, välillä saattaa käyttää jopa viitosella ilman polkaisua. Siis näin vaikka ajat tasakaasulla tai painat kaasua pari milliä. Onko normaalia? Vinkeistä/kokemuksista olisin kiitollinen.
Leave a comment:
-
S3 8P -11. Mekatroniikka vaihdettu 190 tkm. Ei kuulemma ollut ensimmäinen kerta kun kun mekatroniikka otettu irti.
Yeti -15, 2.0 TDI 125 kW 100 tkm. 60 tkm asti, n. 10 tkm vuodessa, eli todennäköisesti nurkka ajoa. Siitä eteenpäin 3 kk:ssa 40 tkm. Huollettu ajallaan. Ei ongelmia.
Leave a comment:
-
0B5/DL501, 232tkm, ei ole vielä avattu. Eivät ole olleet helppoja kilometrejä.
Leave a comment:
-
Kauanko teillä on automaatti kestänyt? S-tronic 7v.(kuiva) a3:ssa 1.4 oli 94000tkm.,kun menee kytkinremonttiin
Leave a comment:
-
Itse itselleni vastaten: Ei tullut muutosta kalibroinnin jälkeen. Ehkä päivän oli parempi mutta taas tärinä vaihtaessa palasi. Joten ei muutakun osia tilaukseen.
Viime lauantaina vaihdoin sitten kaksoismassan, kytkinpaketin ja mekatroniikan korjaussarjan. Nyt näyttäisi laatikko toimivan niinkuin kuuluukin :)
purin vanhan kytkinpakan ja selvästi parillisten vaihteiden kytkinlevyt/välilevyt olivat ottaneet lämpöä ja kuluneet enemmän. Tuntui myös että auto liikahtaa paremmin remontin jälkeen (?)
Jos nyt pääsis taas hetken aikaa!
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja Handyy Näytä viestiTerve audiset! Onkos normaalia? -7 pakkasta ja käynnistetty ilman esilämmitystä, Ääni häviää kun laittaa D/R tai jos ajelee hetken että lämmöt on normaalit.
myös S modella vaihtaa ärsyttävän terävästi 3---> 2.
kulutus tyhjäkäynnillä(lämpimänä)
D(jarrua vasten) 0,9-1.0L/h
N/P 0,6/h
EDIT: pajalle meni
Leave a comment:
-
-Eli kyseessä Audi A3 (2015) aj.94tkm,ostohetkellä 93tkm.(12/2022.. Onko noi vaihteistot susipaskoja,miettisin kyllä etukäteen asiaa mutta en ois arvannut että jo näillä kilsoilla.. Pidemmän ajon jälkeen liikkeelle lähtö oli yhtä tärinää/nykiminen.. Nyt auto menee k-autoon tutkittavaksi.. Yksi korjaamo sanoi ett 2 kytkin alkaa olemaan kulunut..Tämä on varmaan tuttu asia tällä palstalla.. Stressaa jo valmiiksi,kuka maksaa ja mitä ja mitä seur.tehdään..
Leave a comment:
-
Lyhyt ja ytimekäs vastaus, mutta juuri sitä mitä halusinkin kuulla :) Erikoismoottorin päämaja on turhan kaukana, mutta näköjään Torniossa JS-Tuning ja Kajaanissa Autosähkö Ässä käyttää heidän softiaan. Varmaan jompaan kumpaan mentävä jossain vaiheessa.Viimeksi muokannut Wesku79; 25.1.2023, 14:57.
Leave a comment:
-
Edelliseen b8 joka oli samalla moottorilla erikoismoottori Airaksinen laitto laatikkoon softan, samalla kun se laitettiin koneeseenkin. Vaihteisto tuli todella loogisesti toimivaksi, niinkuin se olisi pitänyt tehtaalta lähtiessä olla. Kierrokset oli tuota mitä itsekkin toivot. Suosittelen erikoismoottoria.
Leave a comment:
-
Tuli hankittua vain 24tkm ajettu 2013 vuoden A4 B8.5 2.0tfsi quattro S-tronicilla. Tarkoitus olisi näillä näkymin pitää tuota pitkään ja siksi kiinnostaisi vaihtokohtien uusiksi ohjelmointi, ettei D-asennossa jatkuvasti jurnuta pintakaasulla 1100-1200 kierroksilla. Taatusti rasittaa konetta ja vauhtipyörää. Joku 1500-1600 kierrosta olisi jo paljon parempi.
Tässä ketjussa ohjelmointia on paljon kyselty ja muutamia tekijöitä mainittu, mutta minkäänlaisia käyttökokemuksia ei oikein löydy. Jakakaa nyt ihmeessä miten on ohjelmoinnit pelanneet. Luotettavia tekijöitä Pohjois - Pohjanmaalta saa myös suositella.
Leave a comment:
-
Terve audiset! Onkos normaalia? -7 pakkasta ja käynnistetty ilman esilämmitystä, Ääni häviää kun laittaa D/R tai jos ajelee hetken että lämmöt on normaalit.
myös S modella vaihtaa ärsyttävän terävästi 3---> 2.
kulutus tyhjäkäynnillä(lämpimänä)
D(jarrua vasten) 0,9-1.0L/h
N/P 0,6/h
EDIT: pajalle meni
Leave a comment:
-
Laatikon sopeutus helppo, jos vcds käytössä. Varmaan alueeltasi tekijä löytyy, mutta mekatroniikka vialle tuo kuulostaa.
vikakoodit lukuun ensin. Harrastaja tekee varmaan muutamilla kympeillä tuon kokeilun. Itse tekisin ainakin.
Leave a comment:
-
Mitähän mahtaa maksaa, A4 2.0 tdi 2017 laatikon sopeutus.. Jos se nyt auttaa kun ajaessa 80-100 vaihtelee 6...7...6...7 vaikka jalka on aika tasaisesti kaasulla. Vakkarilla ongelma aika vähäistä, auttaisko toi sopeutus?
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viesti
Kokeilisin sopeutusten nollausta. Jos sillä rauhottuu, ei vikaa ole ainakaan mekaniikassa. Kokeilu ilmaista. Ilmeisesti vikakoodeja ei ole?
Tuo itse kytkinpakan vaihto ei vaikuttanut kovin haastavalta hommalta äkkiseltään kun vaan laatikon saa tiputettua alas. Tietysti kytkimen vääränlainen toiminta voi johtua itse viallisesta mekatroniikan toiminnasta. Eli kaikki kun laittaisi uusiksi niin tulisi kuntoon, joka tietysti on ihan loogista :D
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja vilde Näytä viestiA6 c7 3.0tdi stronicilla. Vaihtaessa 1->2 tulee pieni "tärinä" noin sekunnin ajaksi siinä kohtaan kun vaihde kytkeytyy. Välillä enemmän ja välillä katoaa hetkeksi. Kytkinlevyt tiensä päässä? Auttaisiko kytkimen kalibrointi tähän?
Myös esimerkiksi risteykseen tullessa pitää 2 Vaihteen todella pitkään päällä, vasta kun on pysähtynyt, vaihtaa 1. Vaihteen päälle. "Junnaa" myös vastaan paikallaan D-asennolla, vähän niinkuin perinteisellä automaattivaihteistolla. Onko ominaisuus?
Autoon tehty mekatroniikka 100tkm sitten, nyt mittarissa 280tkm. vaihteistoöljyjä vaihdeltu 60tkm välein.
Vauhtipyörä myös välillä kolkuttaa kylmänä ja sen vaihto tulee tässä pian ajankohtaiseksi. Samalla voisi kytkinpaketin vaihtaa uuteen. Onko kokemuksia pelkkien kytkinlevyjen vaihdosta? Vai onko järkevintä vaihtaa koko kytkinpakka uuteen (näissä jo jonkun verran hintaeroa).
Kytkinpakan vaihdosta ei ole kokemusta, mutta jotenkin tuntuu varmemmalta vaihtaa koko hoito. Työ ei ole ihan pieni.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuetana Näytä viestiMoikka, olen alkanut kiinnittämään s-tronicin käytöksessä huomiota maantiellä vaihteiden 5/6 ja 7 arpomiseen 80-100km/h nopeuksissa. Tuntuu olevan erittäin herkkä pudottelemaan 5. saakka ylämäkeen mennessä. Mielestäni kaasujalkani on rauhallinen, mutta huomattakoon että vakkarilla ajettaessa arpominen rauhoittuu.
Vauhtipyörä vaihdettu n. 25tkm sitten.
Kulkineena -14 A4 quattro 2.0tdi CNHA
Leave a comment:
-
A6 c7 3.0tdi stronicilla. Vaihtaessa 1->2 tulee pieni "tärinä" noin sekunnin ajaksi siinä kohtaan kun vaihde kytkeytyy. Välillä enemmän ja välillä katoaa hetkeksi. Kytkinlevyt tiensä päässä? Auttaisiko kytkimen kalibrointi tähän?
Myös esimerkiksi risteykseen tullessa pitää 2 Vaihteen todella pitkään päällä, vasta kun on pysähtynyt, vaihtaa 1. Vaihteen päälle. "Junnaa" myös vastaan paikallaan D-asennolla, vähän niinkuin perinteisellä automaattivaihteistolla. Onko ominaisuus?
Autoon tehty mekatroniikka 100tkm sitten, nyt mittarissa 280tkm. vaihteistoöljyjä vaihdeltu 60tkm välein.
Vauhtipyörä myös välillä kolkuttaa kylmänä ja sen vaihto tulee tässä pian ajankohtaiseksi. Samalla voisi kytkinpaketin vaihtaa uuteen. Onko kokemuksia pelkkien kytkinlevyjen vaihdosta? Vai onko järkevintä vaihtaa koko kytkinpakka uuteen (näissä jo jonkun verran hintaeroa).
Leave a comment:
-
Moikka, olen alkanut kiinnittämään s-tronicin käytöksessä huomiota maantiellä vaihteiden 5/6 ja 7 arpomiseen 80-100km/h nopeuksissa. Tuntuu olevan erittäin herkkä pudottelemaan 5. saakka ylämäkeen mennessä. Mielestäni kaasujalkani on rauhallinen, mutta huomattakoon että vakkarilla ajettaessa arpominen rauhoittuu.
Vauhtipyörä vaihdettu n. 25tkm sitten.
Kulkineena -14 A4 quattro 2.0tdi CNHA
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja tietämätön Näytä viestiTerve. 2015 vuosimallin a6 2.0 ultra, stronic laatikolla. Vaimea vihellys/ujellus alkaa 80km/h vauhdin jälkeen, eli vaihteilla 6 ja 7. Manuaali puolella ääntä en ole kuullut. Samaa ääntää kuuluu satunnaisesti moottorijarrutuksissa. Aivan kuin turbo viheltäisi, mutta turboon ei oikein viittaa kun kiihdytyksissä ei ääntä kuulu. Onko vastaavia muilla ja ideoita mikä äänen aiheuttaa? Korjaamon kaveri kävi ajelulla eikä (kuulemma) kuullut ääntä.
Vaijeria säätämällä ääni saattaa hävitä.
Ilmeisesti tämä vaijeri pääsee jonkin verran kääntymään eri asentoon kun manuaali puolelle vaihtaa koska ääni katoaa.
Täytyy varmaan tuo säätö korttikin jossain välissä katsoa.Viimeksi muokannut tietämätön; 5.12.2022, 22:19.
Leave a comment:
-
Kyllä se vuoden päivät taisi kuulua. Taitaa kuulua vieläkin kyllä vaimeasti välillä kun oikein kuuntelee. Mutta en siitä sen enempää hötkyile.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja Subio Näytä viestiVähän samanlaisia oireita oli tuossa omassa. Vaihtelin takapyörän laakerit, mutta ei auttanut, (nekin kyllä oli vaihtokunnossa). Nyt vaihdatin manuaalipuolen öljyt laatikkoon ja ääni katosi. Mullakaan korjaamon kaveri ei kuullut ääntä, mutta itse ne aina kuulee kyllä.
Leave a comment:
Leave a comment: