Tulipa eilen nykästyä pinta Korrek cleanerilla. Täytyy sanoa että suuritöisempää tököttiä tuskin löytyy. Koneella sille en oikein löytänyt toimivaa laikkaa ja tarttui kiinni kuin tauti. Mikrokuituliinalla hankaamalla hampaat irvessä sai pinnan kuntoon, mutta jatkossa vedetään kyllä jollain muulla aineella ja koneella. Megun no83 kävi mielessä.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vaha
Collapse
X
-
Vaikka miten pienen alueen kerrallaan vetää, niin silti se on todella kovatöinen. Ihan hyvää ainetta muuten, mutta saisi tehdä talkootyönä, kun yksin koko auton tehdessä tulee kädet melko kipeäksi.Valitettavasti jaarli tein juuri noin ja asteitakin viikonloppuna taisi olla melkoisen vähän. Pesun joutui suorittamaan pilkkihaalarit päällä.
Kerran levitin kuumalle katolle ja tietty koko katon kerralla...hinkkasin peukalonpään kokoinen alue kerrallaan puhtaaksi...jotain taisin oppia.
Comment
-
Toi noi, itse en ole koskaan ns. "levittänyt" varsinaisesti kun minulla on sellainen levittäjä, eli laikkakone joka levittää samalla kun hieman hieraseekin kun siihen laittaa mustan 180 millin vaahtolaikan ja antaa 500-1000 jengan välillä kierroksia niin ainakin tänne asti on toiminu, eikä sillä kovin pientä alaa voi alkaakaan, tosin ei Korrekin Kliineriä kannata kuiviltaan alkaa hioskelemaan, siinä palaa pian auto, tai ainakin maali...
Comment
-
Ammattilaiset käyttää kulmahiomakonetta oikeiden aineiden kanssa siksi että pyörivä liike on vähäisempää...Maalaamoilla kiillotetaan pintoja joko roskien, karvien tai naarmujen takia, naarmut voivat olla myös ns. tikkataulumaisia. välttääksemme pyörrejälkiä teemme kiillotuksen kulmahiomakoneella (meillä chicago pneumaticsin kiillotuskone). jos haluttais ni tottahan tossa maalamolla käytettäis epäkeskoa kiillotukseen, on meillä niitä keskooja parikin ylimääräistä...
kuka sitten mitenkin, mutta ihan omaa tyhmyyttään niitä kiillotuspyörteitä täällä sitten ruikuttaa...
ja kyllä ainakin meillä on myllytykseen eli pinnan hiontaan koneella, käytetty epäkeskoa, sillä kulmahiomakone jättää liian karkeaa jälkeä taas sitten kitattavaan/hiottavaan pintaan...
pliis pojat, kun tiedätte voitteko sitten kommentoida.
Comment
-
Mihin käyttöön ne halpakauppojen parinkympin "kiillotuskoneet" on tarkoitettu? Joskus aikanaan sellaista kokeilin harmaantuneen perusmaalin hiomiseen, mutta eihän sillä mitään tehnyt. Oikeastaan ainoa mihin se soveltui, oli vahan levittäminen ilman painamista, mutta sen työn tekee helpommin käsin.hennompaan vahaukseen epäkesko.
Comment
-
Noilla parinkympin höpöhöpövehkeillä ei tee mitään. Halvin epäkeskokone jolla tekee jotakin on bilteman 29.90? cyclokopio. Tuohon kunnon laikat niin saa aikaan hyvää jälkeä kun tuossa on todella vääntävä moottori.
Ammattilaisten koneista halvin epäkesko taitaa olla Meguiarsin G220.
Epäkesko on todella pätevä ja helppokäyttöinen laite pehmeälle ja keskikovalle maalille mutta rakkaitten VAG-tuotteiden osalta sille on käyttöä vain kiillotuksessa kiitos kovan maalin.
Itse olen tuolla biltsun koneella, keskikovilla laikoilla ja meguiarsin #80:llä myllyttänyt pahasti liituutuneen punaisen corollan paremmaksi kuin kuin mitä se oli uutena. Em. yhdistelmällä -01 vectrasta sai n.80% naarmuista pois ja -02 passattiin ei mitään vaikutusta...vasta kovilla laikoilla ja Megun #105:lla sai jonkinverran naarmuja ja harmauden pois maalipinnasta.
Viikonloppuna kokeilen mihin Megun G220 pystyy -03 passatin kanssa. Varalta on rälläkkämallinen kone ettei tarvitse taas mene 10 tuntia pelkkään myllytykseen.
Comment
-
Tätä olen yrittänyt sanoa,mutta se ei vaan tunnu menevän perille. Pitäkää tämä juttu vaan mielessä kun ostatte koneita.Epäkesko on todella pätevä ja helppokäyttöinen laite pehmeälle ja keskikovalle maalille mutta rakkaitten VAG-tuotteiden osalta sille on käyttöä vain kiillotuksessa kiitos kovan maalin.
Kerro ihmeessä miten kävi ja mitä laikkoja ja aineita käytit. Oma kone on juuri tuo megun G220. Toinen edullinen epäkeskovaihtoehto on kestrel DAS jota saa mm. cleanyourcar.co.uk alle sadalla punnalla. Olis kyllä kiva päästä kokeilemaan vaikka flexin jotain über hienoa mallia, tuleeko sillä parempaa jällkeä kuin megun koneella. Esim speed glazea käytettäessä lopputulos on aina hyvä, mutta se ei tarkoita sitä, että naarmut olisivat hävinneet. Ne öljyt ja muut tökötit vaan piilottavat naarmut hyvin.Viikonloppuna kokeilen mihin Megun G220 pystyy -03 passatin kanssa. Varalta on rälläkkämallinen kone ettei tarvitse taas mene 10 tuntia pelkkään myllytykseen.
Laikkoina olen käyttänyt punaista 7.0 cutting padia, salmiakkikuvioista solo sarjan laikkaa ja mustaa pehmää superlonilaikkaa. Paras ja halvin laikka vahan levitykseen on ollut bilteman nyppylämallli. Sen saa vissiin jollain eurolla ja voi heittää vaikka roskiin käytön jälkeen kun ei maksa juuri mitään. Vielä tarttis sorvata semmonen pää yhdestä aihiosta, että se mahtuu collinitepurkkiin ;)
Comment
-
Itse pari viikkoa sitten oman autoni tuolla Prestan Best Waxilla käsittelin, ja oikein tyytyväinen olen. Oli helppo levittää ja kiillottaa.
Tuossa pari kuvaa auton pinnasta kamerakännykällä otettuna....
http://i300.photobucket.com/albums/n...6062009143.jpg
http://i300.photobucket.com/albums/n...6062009144.jpg
Comment
-
Omakohtaiset kokemukset Auto Glymin Ultra Deep Shinestä mustassa autossa: jää rasvainen pinta vaikka pullo väittää päinvastaista, ei kiillotu kunnolla käsipelillä vaan vaatii laikan. Tämä on todettu Glymin maahantuojan luona, jossa auto oli käsiteltävänä. Lisäksi vahan kesto huono sillä lähtee pois jo muutamassa pesussa.Alkuperäinen kirjoittaja Poppius Näytä viestiMitäs vahaa nyt suosittelisitte mustalle autolle? Auto suhtkoht uusi, mutta pienia naarmuja kuitenkin löytyy. Olen miettinyt tota Glymin Ultra Deep Shineä, oisko siitä mihinkään? Sitten löysin yhden keskustelun, jossa kehuttiin Prestan Best Waxia, onko kokemuksia?
Vaha-thread alkaa olla jo niin pitkä, että kokemukset mustien autojen vahoista jotka eivät lähde pois parin pesun jälkeen, kiinnostavat täälläkin.
Comment
-
Nyt jos pitäis vaha purkki ostaa niin ostaisin tätä:
http://www.cleanyourcar.co.uk/wax/co.../prod_207.html
tai tätä:
http://www.cleanyourcar.co.uk/sealan.../prod_454.html
Comment
-
Jos pystyt märän / kostean pyyhkeen levittämään joksikin aikaan päälle ennen pesua, auttaa jonkun verran.Alkuperäinen kirjoittaja 4vantAuto jäi itikoineen pariksi viikoksi auringonpaahteeseen ja tuntuu öttiäiset palaneet melkoisen hyvin kiinni. Löytyisikö vinkkejä raatojen pehmentämiseen ja poistoon a.k.a ötökkätiskiin?
Comment
-
Voi vitalis. Tein tänään claybar käsittelyn ja Meguiars NXT 2.0 vahaa perään, niin oli joku siivekäs jättänyt konepeltiin muiston ruuansulatusjätöksistä. Ei lähtenyt edes wurthin jarrukamalla pois. Tohon ei kai auta muu kuin hiekkapaperi?
On kyllä hienoa kamaa tuo claybar. Ekaa kertaa testasin ja ei voi olla kuin tyytyväinen.
Comment
-
Jos oikein pahasti on jotain paistettu pellille niin voi kokeilla tehdä vaikka sinitarrasta ikään kuin kaukalon ja jättää siihen wd-40:stä muhimaan.
Comment
-
Maikki: Kuinkas kävi tuon ylempänä mainitun Passatin ja G220 kanssa?
Itse yritin ko. koneella, Meguiarsin laikoilla ja #80/#83 aineilla saada pyörrejälkiä pois Audin mustasta maalista vaan niin joutui nostamaan kesken homman kädet pystyyn. Kyllähän niitä sai pois mutta ihan älyttömän työn takana. Piti sitten siirtyä ihan vaan vahaukseen Dodo Juicella, mikä oli kyllä hyvää tavaraa. Koneella ensin Lime Prime ja sitten käsin Purple Haze. Hyvin kyllä kiilsi näinkin.
Olisikos tuo #105 sitten ratkaisu millä nuo "hämähäkinseitit" saisi maalista pois?
Comment
-
Koitappas noiden tahnojesi jälkeen vetästä ihan fareclan g10 tahnalla, itse koennut kuten monilla foorumeilla muutkin hyväksi hologrammien ja pienien viirujen poistoon. Hologrammeja tulee paljon jos todellakaan ei tiedä mitä tekee ja liikuttaa laikkaansa maalipinnalla miten sattuu, mutta itselläkin kun pelkästään tuolla #83 veti niin varsinkin konepelli oli todella vaikea saada pyörteettömäksi, muuhun autoon en melkeempä edes tuota g10 joutunut käyttämään..Myllytys täytyy todellakin tehdä rauhassa ja tasaisesti että jälki on hyvää ja pyörteetöntä. Pikkuviiruja omaan autoonikin kylläkin ilmestyy ihan normaalissa ajossa ja pesuissa eli käytössä, mutta peittyvät kunnon vahauksella piiloon ja turha minun on tuollaisesta vanhasta ja muutenkin ajansaatossa käytönjälkiä saaneesta autosta on jokapäiväista näyttelypeliä alkaa haaveilemaan :) Mutta minun vinkki jota voi kokeilla on tuo g10 Farecla eli todella hieno hiomatahna. Kerro sitten kuinka toimi sinun tapauksessasi.
Comment
-
Tyytyväinen oon toistakseksi, mutta ei ole vertailu pohjaa. Tuntui, että auton väri ainakin syveni ja pinta on nyt todella sileä (claybaria käytin tosin myös) ja liukas.Alkuperäinen kirjoittaja sv Näytä viestiOnko jollakin kokemuksia tuosta AG:n HD Waxista (High Definition Wax) ?
Comment
-
Noilla ikkunanpesuvaahdoilla näyttäisi lähtevän ilman suurempia hikoiluja, ainakin Pentisol merkkisellä jota näytti itsellä olevan, mutta luulisin kaikkien lähestulkoon samaa olevan...Auto jäi itikoineen pariksi viikoksi auringonpaahteeseen ja tuntuu öttiäiset palaneet melkoisen hyvin kiinni. Löytyisikö vinkkejä raatojen pehmentämiseen ja poistoon a.k.a ötökkätiskiin?
Tuo autojen kosmetiikka on paljolti samanlaista kuin arvostelulajit urheilussa, eli se on katsojan silmässä ja mielessä miltä tulos näyttää. Ehkä suuremmat vesipisarat saa aikaan enemmän silikonia sisältävillä vahoilla ja on se perin liukastakin, jotkut tosin eivät katso "hyvällä silmällä" silikonia auton pinnassa, varsinkaan maaliruisku kädessä...
Comment

Comment