Joo, ongelmana mulla onkin se, että laitoin talliin tarkoituksella 9000K:n loisteputket.Toisalta jos tallissa saan auton siedettävännäköiseksi, ulkona naarmuja ei juuri huomaa.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vaha
Collapse
X
-
Mä sain autoglymin paint renovatorilla semmoset pyörteet, ettei mitään järkeä. Käsin käytin ja sen jälkeen kokeilin vielä koneella. Sitten tuolla em. 3M tavaralla korjattiin glymin tuhot. Päivänvalossa kaikki on ok, mutta todellisen jäljen näkee esim. halogeenilla peilaamalla tai sitten noilla jannekk mainitsemilla loisteputkilla.
Comment
-
VAG:gineissa on tosiaan niin kova maali/lakkapinta ettei scratch-x:llä tee mitään. Lisäksi se on tarkoitettu käsin levitettäväksi ja megulla on konekäyttöön ihan toiseet aineet esim. #83 ja #80.
Autoglymin paint renovator on aika rajua tavaraa ja uudempia ja parempia tuotteita löytyy maalipinnan käsittelyyn. Tuotakaan en koneella levittäisi.
Vanhat t-paidat kannattaa jättää ihan suosiolla kaappiin auton vahauksen ajaksi. Jos ei levitä vahaa koneella niin vahanlevityssieni tekee homman paljon helpommaksi ja kiillotukseen riittävästi mikrokuituliinoja. Vaha lähtee helposti pois, kiiltää p...sti eikä naarmuta. Konkurssiinkaan noista ei mene kun 2kpl maksaa biltemassa 1.99€
Passatin vahasin eilen. Laiskuus iski päälle kun hallissa ei ollut oikein tilaa joten en jaksanut ruveta myllyttämään ja seuraavasti mentiin:
- pineline esipesuaineeksi
- huuhtelu
- pesu verry berryllä
- claybar (Mothers)
- uusi pesu
- AG:n punainen koneella (ei muuten pölyä yhtään koneella levitettynä)
- kiillotus
- prestan best Wax
- kiillotus
- muoviosille meguiarsin trim detailer
- lamppujen lasit ensin claybar, meguiarsin #80 ja 2 kertaa plast x:llä
Noillakin sai aika paljon maalipinnasta harmautta pois ja ajovalojen lasit kiiltävämmiksi.
Keväällä onkin iso urakka kun myllytän ensin #83:lla ja sitten #80:llä.
Toissaviikonloppuna käsittelin punaisen -96:n corollan joka oli pahasti jo liituuntunut. Toyotan maalipinta on senverran pehmeä että Meguiarsin #80 keskikarkeilla laikoilla riitti kattoa lukuunottamatta. kattoon jäi vähän valkoista jota en loisteputkien valossa huomannut ja näkyi vasta kun vein auton ulos. Käsittely #83 ja sitten #80 olisi korjannut asian. Vahana käytin Mothersin carnauba cleaner waxia. Lopputulosta omistaja ei meinannut uskoa. Syvä punainen väri ja kunnon "wet look".
Comment
-
Tuo Claybar on kyllä ihmevärkki. Tilasin Mothersin Claybarin kun siinä tuli kätevästi vielä quick detailer -puteli mukana. Paremman puoliskon kaapeista löytyi vielä säilytystä varten just passeli TUPPERWARE:n rasia, jota Motherskin suosittlee...
Sitten asiaan. Viikonloppuaskareina laittelin taudin talviasentoon ja siinä yhteydessä kokeilin Claybaria. Täytyy sanoa että yhtä "puhtaan" pinnan aikaansaamiseksi olisi saanut AG:n Super Resin Polish'lla hinkata sormet verille. Nyt homma sujui kuin naisen sukuelimen pesu talon saippualla... En luovu tuosta muovailuvahan palasta enään ikuna (ostan uuden kun vanhasta aika jättää). Joo ja muut työvaiheet menivätkin kuten vähän ylempänä kuvailin.
Comment
-
Itse vahasin tänään myöskin AG:n punaisella alle ja sitten Prestan Best Waxia päälle. Prestaa on kehuttu hyvä kiillon ja kestävyyden puolesta, mutta mielestäni kiilto ei ollut mitenkään erikoinen. AG:n punaisen jälkeen oli selkeesti parempi. AG:n tuotteet ei kyllä kestä hirveen pitkään pinnassa, saa nähä josko tuo Presta olis pitkäikäisempi.
Kyseessä siis musta auto tai kuluneen musta lienee parempi kuvaus, koska tuo on jotenkin hailakka ja outo väri.
edit: kuva
Viimeksi muokannut Pitkänen; 11.11.2008, 09:21.
Comment
-
Tämä taitaa olla yksi parhaista?
http://www.carwaxzaino.fi/?sivu=kauppa
http://www.carwaxzaino.fi/?sivu=auto
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja nautseri Näytä viestiTämä taitaa olla yksi parhaista?
http://www.carwaxzaino.fi/?sivu=kauppa
http://www.carwaxzaino.fi/?sivu=auto
Comment
-
Yhdyn edelliseen puhujaan. En usko minäkään että ihan heti tulisin ostamaan Zainon tuotteita juurikin tuon älyttömän monimutkaisen prosessin takia. Itse olen käyttänyt AG:a ja nyttemin Meguiarsia; luulempa että AG pikkuhiljaa jää takavasemmalle, Megulla nimittäin tulee kunnon "wet look", eikä se tummassa autossa ole ollenkaan hassumpi efekti. Tulevaksi talveksi olen molemmat kulkineet pohjustanut huolellisella Megu-käsittelyllä, nyt sitten katsotaan kestopuoli kun autoja ryhdytään pesemään suolakurasta kerta viikkoon. AG ei sitä leikkiä nimittäin kestänyt kuin muutaman pesukerran.
Comment
-
Onkos kukaan vielä testannut näitä? Tekis mieli kokeilla. Pitäisi olla kyllä hyvää tavaraa.
http://www.dodojuice.com/
Comment
-
Onko tuolle prestan best waxille ominaista, että esim sateen jälkeen katto on täynnä semmoisia vesikelloja. Että ei valuta vesiä pois kuten esim. joku muu vaha, vaan kerää ne semmoisiksi klönteiksi tasopinnoille halk. 1-2 cm.
Toki ne sitten valahtaa kun autolla lähtee, mutta paikallaanollessa ei kyllä oikein tunnu kovin liukas pinta olevan.
Comment
-
Prestalla tuntuu katolle jäävän vähän isompia vesilänttejä täälläkin.
Tosin kestoon olen ollut tyytyväinen. Toukokuussa best waxit passatin pintaan ja vieläkin helmeili iloisesti toissa sunnuntaina kun vedin uudet vahat pintaan.
Best waxin kyllä pitäisi kiiltää hyvin. Isäukon Saabin vahasin jokin aika sitten. Puolet katosta vahattiin best waxilla ja loppuauto Meguiarsin NXT 2.0:lla. Kukaan kavereista ei osannut sanoa kumpi puoli katosta oli Prestaa tai megua. Pohjatyöthän ratkaisee kiillon ja syvyyden vahauksessa.
Jännityksellä odotellaan talven etenemistä ja vahojen keskinäistä paremmuutta.
Comment
-
pohjatyöt:
- vahva pinelineseos lian ja vanhan vahan poistoon
- pesu
- claybar-käsittely
- pesu
- Glymin punainen koneella pohjavahaksi
Enempää en viitsiny tehdä kun tuo Saappi kuitenkin käytetään talven ajan pikapesussa. Yllättävän paljon tuolla glymillä saa lakkapinnan harmautta pois ja peittää naarmuja.
Pelkällä viimeistelyaineella kuten megun #80 saa myös tosi syvän kiillon. Tuo riittää myös myllytykseen pehmeälle maalille mutta ei normaalille vag-maalilleViimeksi muokannut Maikki; 13.11.2008, 13:15.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja JMTestasin Mequiarsin ultimate quick detaileria ja johan oli hyvää tavaraa. Auto kiiltää aivan mielipuolisesti 10min hommalla ja tuon pitäisi suojata vielä vahapintaa. Kannattaa koittaa.
Onko auton oltava ns. vahauskuiva tuota käytettäessä, vai riittääkö pesun jälkeinen "lastalla enimmät+vähän säämiskää" kuivaus?
Sumutellaan pinnalle ja pyyhitään pois?
Comment
-
Viimeksi maanantaina pesin oman auton ja vetäsin sen päälle Ultimate Quick Detailerin pintaan. Kuivasin auton Megun Water Magnet -liinalla ja sen jälkeen detaileri ja hyvin toimi vaikka ei ihan vaha kuiva auto ollutkaan.
Sumuttelin yhden pinnan kerrallaan ja pyyhin yhdellä mikrokuituliinalla ja kuivasin/kiillotin toisella. Hyvää ainetta.
Comment
-
Detailerin kans mulla on ollu kaksi liinaa. Toisella levitän ja toisella kiillotan. Kiillotuksessa lyömätön väline on mikrokuituliina. Levitys onnistuu melkein millä vaan liinalla. Kannattaa tehdä pieniä alueita kerrallaan. Esim ovi, etulokari, puskuri jne. Katto ja konepelti kannattaa tehdä kahdessa osassa. Muuten voi tulla laikukasta jälkeä.
Eilen claes ohlssonilla huomasin mikrokuituliinoja, jotka oli tarkoitettu koiran kuivaamiseen. Taidanpa hakea muutaman autohommiin. Ihan samanlaiselta ne vaikutti kuin muutkin mikrokuituliinat. Kangaskaupastakin tuota saa kuulemma metritavarana.
Comment
-
Tuohon 8.11 postaamaani presta-juttuun vielä lisäystä:
Tänään kävin pesemässä auton käsin ja kyllä se Presta vaan kestää pinnassa ihmeen hyvin.
-auton pesu painepesurilla Nesteen TI-hallissa + joku pesurin oma pesuaine
-käsinpesu Korrekin tehopesuliuottimella, ehkä 1/10 suhteella
-huuhtelu
-puskurien ja ovien alaosien pesut pelkällä liuottimella
-huuhtelu
-käsin"pesu" Turtlen Hot Waxilla
-huuhtelu
-kuivaus + kiillotus mikrokuituliinalla
Talvisin pesen aina tolla Turtlen Hot Waxilla ja ihan selkeästi Presta vaikuttaa vielä alla, kiilto on nimittäin parempi kuin aikaisemmilla waxaamisilla. Tuon liuotinpesun jälkeen ihmettelin, että mites vesi helmeilee noin hyvin pellillä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja 8866 Näytä viestiMistään en äkkiseltään löytänyt käyttöohjetta (varmaan purkin kyljessä, mutta ei ole vielä ostettuna) ko. tökötille.
Onko auton oltava ns. vahauskuiva tuota käytettäessä, vai riittääkö pesun jälkeinen "lastalla enimmät+vähän säämiskää" kuivaus?
Sumutellaan pinnalle ja pyyhitään pois?
Alla oleva pirkka-audi on käsitelty Mequiariksen NXT:llä ja sen jälkeen vain pesty saman sarjan autoshampoolla noin 5...7 kertaa. Detaileria käytetty viimeisellä pesukerralla. Uudenkarhea Vito on myös saanut pintaansa Mequiariksen NXT:n, mutta ei vielä detaileria.
Comment
-
Meguiarsin #40 ammattilaispuolen tuotteista sisätiloihin. Pumppupullossa = ei sotke laseja toisin kuin spraykama, kevyesti puhdistava, jättää satiinipinnan ja kestää kevyesti min 2kk.
Pariviikkoa sitten tuli pestyä isäukon auto jonka vahsin syyskuun lopulla. Kun NXT 2.0 vielä helmeili ihan mukavasti niin Prestan best wax oli jo antautunut. Tiedä häntä olisiko lyhyehkö alle tunnin kuivumisaika vaikuttanut asiaan kun suositus on 5h.
Nyt on oma auto vahattu seuraavasti myllytyksen jälkeen: 1 kerros meguiars Gold Class ja 2 kerros Chemical Guys Butter Wet Wax. Aivan uskomaton wetlook mutta kerää pölyn tehokkaasti itseensä
Comment
-
Eilen tuli Korrekin kiiltovahalla vahattua auto. On kyllä perkeleen sitkeetä vahaa, kiillotuskoneella ei tehnyt mitään kun sitä ei meinannut käsilläkään saada pois. Kiilto on kyllä toisaalta hyvä :)
Comment
-
Meguiarsin NXT2.0 vahalla ja Ultimate Quick Detailerilla tuli viimeisteltyä auto viikko sitten, oli kyllä melkoisen hyvää vahaa käytettävyydeltään ja kiiltokin tuli nätti ilman ainuttakaan pyörrejälkeä täysin mustassa autossa... Jos tuo aine pysyy pinnassa edes vähän paremmin kuin Glymit, ei tarvitse vissiin hetkeen merkkiä vaihtaa, tuon Megun kiillottaminen oli asiallisella mikrokuitupyyhkeellä aivan älyttömän helppoa!
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja MR Näytä viestiMeguiarsin NXT2.0 vahalla ja Ultimate Quick Detailerilla tuli viimeisteltyä auto viikko sitten, oli kyllä melkoisen hyvää vahaa käytettävyydeltään ja kiiltokin tuli nätti ilman ainuttakaan pyörrejälkeä täysin mustassa autossa... Jos tuo aine pysyy pinnassa edes vähän paremmin kuin Glymit, ei tarvitse vissiin hetkeen merkkiä vaihtaa, tuon Megun kiillottaminen oli asiallisella mikrokuitupyyhkeellä aivan älyttömän helppoa!
Comment
-
Tämän talvi on vahailtu aavistuksen toisella tavaralla kuin autovaha. Olen sipaissut pintaan venevahaa, joka on tarkoitettu rungon vahaamiseen. En juuri nyt muista merkkiä, mutta oli joku yleisimmistä merkeistä mitä täällä on mainostettu.
Plussana suolaveden kestävyys + muutenkin kestää hyvin ja tekee erittäin liukaspintaisen.
Miinuksena jonkun verran työläämpi kuin autovahat ja antaa aavistuksen heikomman kiillon.
Suosittelenkin siis lähinnä talvikeleille, kesälle sitten muut vahat.
Comment
Comment