Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audin surkeisiin bi-xenon valohin apuja?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • nomoreford
    vastasi
    Sain viikonloppuna vaihdettua uudet Hellan umpiot. Parannus on huomattava. Ei näistä Yetin valojen vertaisia tullut, mutta nyt nämä on jo ihan kelvolliset. Asteikolla 4 - 10, jos Yetin valot on 10, niin nyt Audin on 8,5. Ennen valojen vaihtoa sanoisin niiden olleen 5. Arvelisin suurimman parannuksen tulleen sisuskaluista, sillä vaikka lasit nyt ei uuden veroiset olleet, niin ei niitä nyt sameiksi voinut kutsua.

    Muuten vaihto meni aika kivuttomasti, mutta säätämisessä tuli ihan täysi oikosulku ja rikoin toisen valon säätösysteemin. Sain kuitenkin purkalla kuntoon. Uudet Hellat maksoi yhteensä n. 800€, mutta sen verran joutuu pimeellä ja märällä kelillä ajelemaan, että vaihto oli tuon arvoista.

    Leave a comment:


  • jipitkan
    vastasi
    8P umpioihin vaihtaisin retrofitlabin sisuskalut. Umpioiden irrotus vaatii sen puskurin irroituksen, lasit lähtee ainakin alkupään umpioista helposti irti pienellä lämmityksellä. Retrofitilla näytti olevan resepti butyylia kovemmalla liimallakin kiinnitettyjen lasien purkamiseen.

    Jos hellan umpioita tarvikkeena saa, niin tuskin nekään huonot on. Kiinalaiset jättäisin väliin. Ei retrofitlabin kiinaroskassakaan mitään varsinaisesti kehuttavaa ole, mutta linssitekniikan valot näyttää toimivan ok vähän huonommallakin laadunvalvonnalla.

    Leave a comment:


  • nomoreford
    vastasi
    Eikö ole kenelläkään kokemusta umpioiden vaihtamisen vaikutuksesta valotehoon?

    Leave a comment:


  • nomoreford
    vastasi
    Nyt kun on muutaman kerran joutunut ajelemaan pimeessä ja sateessa, niin totesin, että 8P S3:n valoille on tehtävä jotakin. Talouden toisessa autossa (Yeti) on todella hyvät valot ja niihin verrattuna Audin valot on aivan luokattoman surkeat. Audiin laitoin viime vuonna jotkut +miljoona% laatu polttimot ja hieman paranikin, mutta kyllä nuo edelleen on ihan luokattoman surkeat. Aikanaa laitoin 8L ässään Retrofit lab:in projektorit ja ne kyllä oli hyvät.

    Niitäkin tässä vaihtoehtona miettinyt, mutta näistä 8P:n valoista ei sitten noita "laseja" otetakkaan ihan noin vain nyppäsemällä irti. Kun autoa tarvitaan työmatkoihin, niin ihan vaan viikonloppuhommaksi ottamisessa on liikaa riskejä. Toki voisi hankkia toiset umpiot, joihin vaihtaa projektorit kaikessa rauhassa ja sitten vaihtaa valmiit umpiot vanhojen tilalle. Tämä ei nyt vaan ole oikein taloudellisesti järkevää.

    Nyt sitten rupesin pohtimaan, josko ostaisi uudet tarvike umpiot. Niiden hinnat pyörii 300 - 500 € kappalehinnoissa riippuen valmistajasta. Tämäkään ei ole ihan halpa ratkaisu, mutta tulee halvemmaksi kuin hautajaiset. Tämä vaihtoehto on tällä hetkellä ehkä päällimmäisenä ratkaisuna mielessä. Arveluttaa vaan, että tuleeko asia tällä oikeasti kuntoon. Ei nyt viitsisi pistää tonnia uusiin umpioihin vaan todetakseen, että ei näillä näe vieläkään.

    Ja sitten se varsinainen kysymys. Onko kokemuksia tai näkemyksiä, että saisiko tarvike umpioilla (esim. Hella) valoista kelvolliset?

    Leave a comment:


  • pomo
    vastasi
    Nyt on valoasiaa tutkittu hieman enemmän. Kuvassa on kännykällä kuvattuna se näkymä lähes niinkuin sen silmä näkee. Seuraavaa aurauskeppiä ei edes näy jollei suurenna kuvaa reilusti, sittenkin just ja just.
    Mutta nyt kun sain talliin hieman tilaa jotta pääsee edes jollain lailla tasaselle. Tallin valu on hiukan sinnepäin. Mitattiin noin mitta projektorin keskelle, joka oli n. 66cm. Oveen merkinnät mihin valot nyt näyttää ja jo siinä huomas että vasen näyttää hieman alemmas. Täydellistä matkaa, sitä 10 metriä ei ole mahdollista saada mutta noin 190cm.
    Vasen valo näytti tuolla matkalla 59cm ja oikee 60. Mielestäni aika alas. Nyt ne on testiä vailla ja säädetty summamutikassa noin merkkien puoliväliin, oikee hiukan ylemmäs. Toivottavasti tämä auttaa näkemään.

    Leave a comment:


  • pomo
    vastasi
    Se saattaa olla juurikin noin että se hajavalo puuttuu. En sitä osaa paremmin selittääkkään, mutta ei noilla vaan taho nähdä mitään vs oma A6.
    Tuo säätöhomma oliskin helppo jos sen vois tehdä omassa pihassa/talissa. Ei vaan oo tasasta pihaa eikä riittävän pitkää tallia. Mutta se tutkitaan kun keritään.

    Leave a comment:


  • marre
    vastasi
    Koetaanko tässä hankaluudeksi se, että valorajan yläpuolista hajavaloa ei ole? Mielestäni valot toimivat juuri niin kuin on tarkoitus eikä hajavalo häikäise vastaantulijoita. Lyhyiden ylemmäksi säätö kuulostaisi nyt toimivalta ratkaisulta.

    Tässä on rautalankamalli jolla voit tarkistaa ovatko lähivalot suunnattu liian alas.
    Viimeksi muokannut marre; 17.10.2024, 07:08.

    Leave a comment:


  • pomo
    vastasi
    Pitää kokeilla tuota säätöjuttua kun joutaa käymään jossain missä on laite millä kattoo mikä tilanne siellä on nyt. Ainakaan ihan päin hanuria ei voi olla kun katsastuksessa ei ollut huomautettavaa.
    Ihmetyttää vaan se että valo rajautuu niin jyrkästi ollen kuitenkin valosalla alueella mielestäni kirkas kuten omassa a6:ssa, ja jossa ei rajaudu lainkaan niin radikaalisti. A4 ajettu reipas 300tkm ja A6:n alkaa kohta oleen sisäänajettu kun mittarissa 466tkm.

    Leave a comment:


  • alpi
    vastasi
    Kyllä ne projektoritkin (tai koko umpiot) kannattaa uusia, jos on paljon kilometreja takana. Peilaavat pinnat hapettuu ja himmenee, tai metallointi voi hilseillä kokonaan irti. Led bar pitkissä saa silmän tottumaan suurempaan valomäärään, jolloin lyhyillä näkee entistä huonommin.

    Leave a comment:


  • välkky
    vastasi
    Mitä omaa B8:sia xenoneilla muistelen niin siinä lyhyet näytti ihan hyvin kun edellinen omistaja oli säätänyt valot näyttämään suht ylös (joskus jopa jotku vilautteli niille pitkiä).

    Auttaisko tässäkin pieni säätö ylöspäin?

    Edit: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...otilaana-a4-b8

    Tuolta löytyy esim. nämä:

    https://speed-autoteile.fi/index.php...oduct_id=30323
    Viimeksi muokannut välkky; 14.10.2024, 21:41.

    Leave a comment:


  • pomo
    vastasi
    A4 B8 -12 bi-xsenon rajattu valokuvio.

    Emännän autossa on erikoisen rajattu valokuvio lyhkäsillä, eli tavallaan kun kuvio loppuu, niin kaikki muu on sen ulkopuolella "pimeetä". Paskat lyhkäset joiden apuna pitkiin on led bar.
    Kysymys onkin nyt että onko mahdollista parantaa lyhkäsiä pelkästään polttimoiden vaihdolla vai onko mahdollisesti projektoreissa jotain hämärää? Siihen asti kun kuvio näyttää, paukut piisaa.

    Ja jos polttimoiden vaihto auttaa niin mitä suositeltas ettei tarttis monia ostella? Polttimot maksaa mitä maksaa, mutta pitää sit myös auttaa asiaan, eli ei mutua vaan tietoa hakusessa.
    Viimeksi muokannut Killeri; 14.10.2024, 20:03. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

    Leave a comment:


  • tonnikala
    vastasi
    Mulla taisi käydä A6 C6 AFS:n kanssa niin, että se kiekko, minkä asentoa se sivuttaiskäännön asentoanturi lukee, tuli ekalla kasauksella väärään asentoon. Olikohan se kiekko just jonkun (kääntöakselin) ruuvin alla, mikä piti avata. Ja ruuvin kiristys vaikutti kiekon asentoon. Tämä siis ulkomuistista viiden-kuuden vuoden takaa, mutta jos umpio on käsillä, niin sen asentoanturin ja siihen liittyvät osat pystyy kyllä helposti päättelemään.

    Umpio siis ajoi itsensä toiseen laitaan mekaanista rajaa vasten ja antoi vikakoodin. Ei kyllä ole tarkkaa vikakoodia tallessa.

    Riittävän oikea asento löytyi takaperoisesti kokeilemalla, että umpio ei aja kumpaankaan rajaan kiinni.

    A6:n AFS-umpioista on tosi monesta mennyt niitä kyseisen sivuttaiskääntömoottorin ohuita mustia johtoja poikki. Katkos on tyypillisesti siinä nippusiteen kohdalla, mikä pitää niitä mustia johtoja nipussaan. Omassa umpiossa oli mennyt johto poikki kuoren sisältä, niin ei olisi ekana tullut vastaan jos en olisi osannut vaseti katkosta etsiä.

    Leave a comment:


  • kalsket
    vastasi
    Joku vuosi sitten sama kokemut 4F:n AFS-umpioiden kansssa. Kääntömoottorin anturi ottaa nokkiinsa purkamisesta ja ajaa itsensä toiseen reunaan. Päädyin koodaamaan pois koko AFS:n.

    Leave a comment:


  • Jimi555
    vastasi
    Tulipa vaihdettua A4 B7 AFS umpioihin uudet projektorit. Tuli testattua ennen lopullista asentamista että valot kääntyvät käynnistyessä ylösalas ja sivuttain. Löin auton nippuun ja heti liikkuessa tauluun vikavalo xenoneista. Vikakoodi paljastaa syyksi vasemman umpion sivuttaismoottorin (02769 - Headlight swiwel module left, mechanical failure ). Mitäköhän nyt tuli asennuksessa töpättyä, oikea puoli toimii kuten pitää? Onko näissäkin mahdollisuus että säätömoottori on jotenkin väärässä asennossa kuten joku aikasemmin mainitsi?

    Leave a comment:


  • valtsu
    vastasi
    Ostin facelift DRL umpiot ja haluaisin testata nuo ledit ennen paikalleen laittamista. Irtoakulta hyppyjohdolla laitoin ledeille lähtevään ruskeaan johtoon maan ja sitten kokeilin molempiin punaiseen, sekä valkoiseen kytkeä plussan, mutta ledit ovat pimeänä.
    Onko nuo ledit rikki, vai menikö vihkoon?

    Lisäksi näyttäisi puuttuvan tuon xenon polttimon, sekä vilautuspitkän H7 kiinnikerenkaat/tms. Xenonin kiinnikerenkaat löysin eBaysta, mutta mikä lukitsee tuon H7 polttimon paikalleen?

    Leave a comment:


  • KKop
    vastasi
    Toki mä sen linkin jo katsoin heti ekana, mutta tämän keskustelun aiemmat postaukset herättivät noi mun edeltävän postauksen kysymykset, joihin sä et varsinaisesti vastannut yhteenkään. Mutta siis arvaan nyt kristallipallon kanssa, että noi eivät tarvitse patentteja, lisäosia, eikä erikoistyökaluja?

    Edit: Ainiin, umpioissa on myös huurtumisongelmaa, olikohan näissä yleensä pääsyyllisenä se joku o-rengas? Mistä ja minkälaiset pitäisi hommata ja oliko täällä foorumilla jossain jo ohjeet niiden vaihtoon?
    Viimeksi muokannut KKop; 9.9.2020, 09:30.

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Siellähän on linkki melko tarkkaan video-ohjeeseen kuinka tuo tapahtuu.
    Alkuperäinen ohje:
    https://youtu.be/L5DjK9jlkgI
    Päivitetty:
    https://youtu.be/687dqYesOCY

    Melko simppeli siis kun ei edes tarvii purkaa umpiomuovia kuumailmapuhaltimen kanssa kuten uudemmissa.

    Leave a comment:


  • KKop
    vastasi
    Mites a6 c5, onko toi linkin setti kuinka plug and pray vai joutuuko nyhräämään jotain patentteja? Autossa originaalit xenonit, jotka aivan loppu. Onko tuossa paketissa kaikki vai tarvitsenko jtn adaptereita tms? Tarvitsenko erikoistyökaluja vai meneekö perusvermeillä?

    https://speed-autoteile.fi/index.php...oduct_id=29657

    Leave a comment:


  • H0rna
    vastasi
    Itsellä oli 4Fssä aivan maailman huonoimmat lyhdyt (kirjaimellisesti lyhdyt) ostaessa. Mitkään sopeutukset tai manuaalisäädöt eivät liikuttaneet valoja mihinkään suuntaan. Hommasin siis mister-autosta uudet Hellan umpiot ja niihin sitten vähän jälkeenpäin Osramin xenarc laser d2s-polttimot. Alko maailma kirkastua :D

    Attached Files

    Leave a comment:


  • Nenola
    vastasi
    2010 4F Allroadiin laitoin viime keväänä tuon retrofitlabin setin. Muistan itekin että aika epätoivoiselta vaikutti sen peiterenkaan kanssa, välillä tuntui ettei mene enää eden projektori, mutta meni paikoilleen sen kanssa. Sitä saa tosissaan pyöritellä aika paljon että löytyy oikea kulma mistä lähtee viemään umpion sisään, ja matkallakin saa käännellä x kertaa että onnistuu.

    Leave a comment:


  • qbo
    vastasi
    Vanhempaan meni retrofitlab sarja bolt-on, tosin jonkun aikaa piti etsiä oikeaa asentoa missä mahtui muljahtamaan kokonaisena paikalleen. Usko meinasi loppua polttimon kiinnitysklipsin kanssa mutta lopulta kun kysyi tepolta vahvistuksen niin sehän napsahti kiinni kun vaan painoi.

    Leave a comment:


  • ahonen
    vastasi
    Tuli tuossa vapailla vihdoin laitettua retrofitlabin projektorisetti kiinni fl 4f:än. Muuten tuo oli melko simppeli homma, mutta projektori ei mahdu ulos umpiosta peiterenkaan kanssa, vaan se on asennettava paikalleen umpion sisällä. Lisäksi projektorissa olevat reiät renkaan kiinnityskynsiä varten eivät ole samalla kohtaa kuin hellan projetorissa. Tästä syystä rengasta ei saa samaan asentoon (lovet ylä puolella), eikä viidestä kynnestä mennyt koloonsa kuin kolme. Pitää vaan toivoa että se riittää, eikä rengas tipahda paikoiltaan.

    Koskeeko nämä vain faceliftmallia vai onko samat asennusongelmat myös vanhemmissa?

    Leave a comment:


  • andre_
    vastasi
    Mulla oli B6:n halogeniumpioissa siihen vastaava retrofitin bi-xenon sarja. Siinä kuten tuossakin, haaroitettiin pitkien polttimolta xenonprojektorin varjostimen ohjaus. Eli siis lopputulemana nuo laittomat lisäpitkät...laittomien xenonien lisäksi. Katsastukseen otin tuon varjostimen ohjausjohdon irti ja vaihdoin halogenpolttimot.

    Leave a comment:


  • aajii
    vastasi
    Tarvitsisi käyttis-B6.sen valoihin kyllä päivitystä.
    Pimeillä keleillä on käytännössä ihan sama onko valoja päällä vai ei ja takana tulevan auton valot muodostaa omasta autosta varjon eteen. Kyllä tuli A8.sia ikävä pimeiden tullen.

    Autossa nyt surkeasti ranetetut, S4-umpiot jotka joku on joskus avannut ja liimannut huonosti kun ne on nyt kosteutta täynnä. Lyhyissä xenonit ja pitkissä halogenit.
    Mietin tässä uusien (tarvike) umpioiden ostoa +niihin retrofitin bi-xenon setti.

    Kysymyksenä lähinnä: mikäli minulla on oem-xenonit autossa ja uudessa umpiossa on D1S "varaus" xenoneille niin hommanhan pitäisi pelittää vanhojen xenon-osien sekä auton piuhojen kanssa yhteen tällä setillä:
    https://www.retrofitlab.com/en/audi-...eadlights.html

    Lisäkysymyksenä muuten vielä, että jääkö alkuperäinen pitkien valojen paikka umpiossa siis tyhjäksi mikäli ottaa tuon bi-xenon-setin. Siihenhän voisi rakentaa kaveriksi vielä (laittomat) lisäpitkät.

    Leave a comment:


  • ahonen
    vastasi
    https://www.youtube.com/watch?v=W6UvaSYdeDo

    Leave a comment:


  • golf
    vastasi
    Onnistuuko b7 bi-xenon umpioon vaihtaa retrofitlab projektorit , purkamatta umpiota ?

    Leave a comment:


  • ahonen
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Sakke82 Näytä viesti
    Moro.


    retrofitlab rojektorit tuli tilattua ja tässä tuli semmonen ongelma etteen että faceliftissähän on D3S poltin ja noissa retrofitlab rojektoreissa tulee D2S poltimot niin mites ootte tehneet muutoksen?
    pitääkö vaihtaa koko ballastit vai saako sen kikkailtua jotenkin sytyttimen vaiholla?
    Ainakin speed-autoteilen setissä tulee muunnosjohtosarjat mukana.

    Leave a comment:


  • okkim
    vastasi
    Päivitin vähän C5 Allroadin valoja. Oli kyllä aikakin, toisessa umpiossa on joskus räjähtänyt xenon-polttimo, ja toinenkin heijastin oli muuten vaan aika musta. Ostin Speed-autoteilestä Retrofitlabin bixenonit. Lisäksi samalla hinkkasin umpioiden "lasit", vaikka eivät olleetkaan ihan karseassa kunnossa.

    Hioin ne 600 paperilla, sitten vesihiomalla 1000 ja 2000 papereilla. Sitten päälle 2K lakka, tuli aika helpolla hyvät.

    Heijastimien kannakkeita piti vähän suunnitella, koska alhaalla oli vain yksi kierretappi, toinen puuttui. Kuvista näkyy miten tein ne.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut okkim; 22.1.2019, 15:21.

    Leave a comment:


  • Sakke82
    vastasi
    Audi a6 4f face

    Moro.


    retrofitlab rojektorit tuli tilattua ja tässä tuli semmonen ongelma etteen että faceliftissähän on D3S poltin ja noissa retrofitlab rojektoreissa tulee D2S poltimot niin mites ootte tehneet muutoksen?
    pitääkö vaihtaa koko ballastit vai saako sen kikkailtua jotenkin sytyttimen vaiholla?

    Leave a comment:


  • Harjula
    vastasi
    Orkkisxenonit on varsin hyvät myös, jos projektorien pinta ei ole palanut pilalle. Euroopasta löytyy projektorisettejä ainakin:

    https://www.retrofitlab.com

    Suomesta noita saa myös:

    http://speed-autoteile.fi/

    Leave a comment:

Working...
X