Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audin surkeisiin bi-xenon valohin apuja?
Collapse
X
-
Jos autosta löytyy "8JG Headlight with gas discharge lamp for driving on the right" xenonit ja vaihtaa halogeeni pitkät Xenoneihin, niin voiko tulla sanomista katsastuksessa?
-
A8 D2 viimeisin faceliftimalli. Alkuperäisillä Boschin xenonumpioilla. Projektorien heijastimista oli heijastin aika heikossa kunnossa. Xenonit antoivat ainoastaan pimeätä valoa. Laitoin umpioihin tuommoiset Boschin bi-xenon projektorit https://www.retrofitlab.com/en/xenon...jectors-1.html.
Sytyttimet piti siirtää pois projektorien tieltä. Ja uusiin projektoreihin pari reikää porata oikeaan kohtaa. Sen jälkeen olikin bolt-on tyylinen ratkaisu. Tietty piti vielä saada sähköä bi-xenonien pitkille. Se tosin oli noin 5min projekti. Alkuperäiset pitkät H7:t on korvattu 55W xenon muutossarjalla. Nyt näkee pimeässäkin, kun pitkät päällä palaa 4 xenonia keulalla. Eikä xenonin ensimmäinen hidas syttyminen häiritse, kun bi-xenon "syttyy" samantien.
Projektin pystyy tekemään parissa tunnissa umpioita irrottamatta.
Leave a comment:
-
Juu, ilman auto-asentoa pitää itse valita milloin ajaa päivävaloilla ja milloin varsinaisilla ajovaloilla.
Leave a comment:
-
Totta, olihan se DRL siellä..Mutta kuinka tuo pitäisi toimia kun katkaisijassa ei ole auto toimintoa, itse pitää valita manuaalisesti ajaako xenoneilla vai päiväajovaloilla?
Leave a comment:
-
Eikö B7:ssa ole DRL:lle oma pieni katkaisija valokatkaisijan oikealla puolella? Jos siitä DRL kytketty päälle, niin ne pitäisi palaa valokatkaisijan 0-asennossa. Ellei sitten toki ole koodaukset jotensakin pielessä.
Leave a comment:
-
Mites kun B7 Koodilla 8EH bi-xenon tuo päiväajovalopoliitiikka, sitäkö ei ole? katkaisimessa ei ole "auto" toimintoa mutta umpioissa on kyllä niiden paikalla polttimot!? Joka kerta pitää erikseen laittaa valot päälle katkaisimesta että valot palaa ja sama sammuttaessa. Koodaus vai mikä avuksi? Suomiauto kyseessä..
edit..Itseasiassa 8ED koodi on varustelistassa=8ED = Bi-functional headlight with gas discharge lamp for driving on the right
Leave a comment:
-
Yritin säätää kuskin valoa alaspäin ja hiemann säätyikin, mutta sitten loppui säätövara. Ihmettelin siinä tovin ja huomasin että projektorin linssi on eri asennossa kuin toisella puolella. Enemmän siis kohti yläreunaa. Voiko nää tosiaan asentaa väärinkin :/ :D
Ihmettelin silloin asennuksessa niitä kehyksiä jotka tulee lissin ympärille, että missähän ne kaksi hahloa kuuluvat olla kehyksessä niitä asennettaessa? Ja onko niillä joku virka? Syystä tai toisesta se on nyt jotenkin väärin siellä.. No nyt tietää ainankn kuinka puskuri lähtee irti :D
Leave a comment:
-
Tuossa ohje A6 4F ajovalojen säätöön. Valot kuuluu laittaa säätötilaan vag-comilla tai VAS:illa, mutta pienen säädön voi tehdä ilmankin.Attached Files
Leave a comment:
-
Jep. Ollu varmaan täälläkin ohjeet mutta esim audiworldin tms foorumilta google löytänee, ross techin omilla sivuilla on myös paljon ohjeita.
Toki voit eka säätää ja katsoa sekoaako korkeussäätö.jos sekoaa niin läppäri auki
Leave a comment:
-
Vielä tuosta ohjelmoinnista. Eli laitetaanko vag-comilla valot johonkin säätötilaan ja sitten säädetään umpion takaa ruuvista korkeus kohdalleen?
Leave a comment:
-
Mulla on pari vuotta ollu paikoillaan eikä mainittavaa muutosta valokuviossa. Valoa irtoaa uusilla polttimoilla melkolailla samanverran kun uutena. Linssiin on kertynyt vähän likaa, mutta vaatisi taas umpion aukomisen että saisi puhdistettua joten on jäänyt tekemättä.
Leave a comment:
-
Onko täällä kellään pidempiaikaista kokemusta noista evox-r kestosta?
Mulla olleet paikoillaan reilu pari vuotta ja nyt alkaa ilmeisesti heijastinkupit himmetä. Tekee pitkittäisen "varjon" valokeilaan. Kaverilla, joka asensi samallaiset yhtä aikaa on ihan sama homma noiden kanssa, mutta pahempana.
Leave a comment:
-
Kyllä. VCDS on uudempien ohjelma versioiden nimi vag comille. Ainakin 704.x versio toimi omassa 4F:ssä.
Leave a comment:
-
jep eli se valojen opetus tais tapahtua siten että kuten yllä sanottiin niin valot säätötilaan, sitten ruuvailee kohdalleen ja tallentaa asetuksen. sen jälkeen ne tekee sen ylösalas liikkeen startissa kun ovat ns säätöarvoissa.
jos ei ole kovin kaukana totuudesta niin ilman säätötilaakin saa ruuvattua, mutta riskinä on korkeussäätön virheilmoitus mittaristoon jos menee liian pitkälle.ja ylösalas liikettä ja automaattista säätöä ei tapahdu.sitten viimeistään tarvii sen VCDS:n.
Leave a comment:
-
Homma aloitettu ja lopetettu siihen kun olin laittamassa umpioita takaisin autoon niin huomasin että siellä olikin jotkut säätöt menneet pieleen niistä ruuveista jolla umpio tulee kiinni autoon. Noh sain valot asennettua jotenkin, mutta nyt kuskin valokuvio on ylempänä kuin toinen puoli. Kuinkas noiden säätö tapahtuu? Ilmeisesti umpion päällä olevista valkosista torx ruuveista onnistuu laskemaan valoa? Kuinka lasku tapahtuu? Auto siis A6 4f.
Meni siinä myös ajovalopesurien liitin rikki irrotettaessa puskuria. En ymmärrä kuinka sen olisi saanut ehjänä irti. Ilmeisesti olis pitäny ensin ottaa apukuskin puoli irti ja sitä kautta yrittää se liitin napata auki..
Leave a comment:
-
Ohjeita tuskin tarvit projektorin vaihtoon, on sen verran yksinkertainen. Vanha ruuveilla takakautta irti ja uusi paikalleen. Kuvia löytyy tästä ketjusta kuinka tuo ballasti on laitettu umpion sisälle.
Leave a comment:
-
Vihdoista viimein tuli evox-r sarja, mutta toisesta projektorista olikin haljennut pari palasta takaosan peilistä. Noh, liimalla ja 2-komponentti kitillä kasaan palaset. Pistin mailia retrolle ja pistävät tulemaan uudenkin, mutta jää nyt sit ylimääräseks.
Onkos jollain oikein kuvia noiden asennuksesta tuohon ei kääntyvään malliin? Meneekö ihan suoraan paikalleen vai pitääkö esim, projektorin linssi irroittaa tms? Ja nuo välipiuhat nippussiteillä kiinni sopivaan paikkaan sekä sytytin?
Leave a comment:
-
Kyllä, plussa-umpioissa olevia H7-apupitkiä tarkoitin. Kai se on jossain määrin makuasia mikä on hidasta ja mikä ei. Ainakin bixenonien kaverina toimivat hienosti, eikä missään tilanteessa ole sellainen tunne, että valot eivät ehtisi syttymään ajoissa.
Se on totta, että projektoripäivitykselläkin valot ovat näissä jo ihan riittävän hyvät sekä lyhyillä että pitkillä. Itse halusin kuitenkin ilman lisävaloja myös mahdollisimman hyvät pitkät valot, koska ajan viikottain satoja kilometrejä katuvalottomilla tieosuuksilla.
Leave a comment:
-
Henk. koht. oon sitä mieltä et noi pitkät on ehdottomasti ihan riittävät valoteholtaan, mut noi lyhyet kaipas kipeesti lisää tehoa, jota tolla Retrofitlabin setillä saikin. Ja samalla tietysti tuli pitkiinkin vielä lisää valotehoa, joten 10/10. :)
Vielä kun noi umpioiden akvaarioitumisongelmat sais kuriin...
Leave a comment:
-
noista xenonpitkistä olen eri mieltä... syttyy niin rasittavan hitaasti että tarve on ainakin täällä etelässä jo mennyt ohi ennenkö ovat täyskirkkaat...
vai meinasitko lisävaloja vai niitä umpiossa olevia pitkiä? no sama homma jossain määrin. erillinen ohituskytkin vois lisätä käyttökelpoisuutta,kun pelkillä bi-xenoneillakin näkee ihan kivasti ja sitten yösiirtymille ohituskytkimestä lisätehoja.
tämä toki vain oma mielipide xenon pitkistä..
Leave a comment:
-
Omassa sarjassa adapterit sopi kyllä umpioihin, mutta projektori sitten vaan toiselle puolelle ilman rälläkkää. Oma sarja on tosin ECE-kuviolla, missä projektori on ilmeisesti hieman erilainen, kun DOT-versio. Sopivuusongelma saattoi johtua ihan siitäkin. Joka tapauksessa lopputulos on todella hyvä valotehon ja kuvion suhteen. Parhaan tuloksen sai kun lisäsi vielä H7-apupitkiin xenonsarjan, voin suositella lämpimästi.
Leave a comment:
-
Mulla meni sovitteet paikoilleen suoraan. En tutkinut, onko left ja right erilaiset edes. Oletin, että ovat peilikuvia toisistaan, kun kääntää?
Itsellä ei ollut kotona liittimiä askarteluun, joten käytin mukana tullutta splitterijohtoa. Tyylikkämpi tuo sun ratkaisu, kun ei jää orkkisjohtoa irtonaiseksi umpioon.
Leave a comment:
-
Sama homma, tökkäsin uusien solenoidien piuhat orkkisjohtoihin kiinni sopivilla liittimillä. Ne H7-splitterit oli siis ylimääräiset siinä sarjassa. Toisen puolen metallista projektorisovitetta piti myös rälläköidä, että sopi paikalleen kun ei ollut valmiiksi tehty peilikuvana.
Leave a comment:
-
Pitkien läpän solenoidille otetaan virta pitkien halogeenilta, eikä suoraan erillisellä johdolla kuten vakiossa.
Leave a comment:
-
Asensin omaan B6:seen Retrofitlabin MD1S-projektorit ( https://www.retrofitlab.com/en/retro...on-md1s-1.html ). Parannus vanhoihin himmenneisiin heijastimiin oli hämmentävän iso. Pitää vielä kohdistaa valot ajan kansssa, nyt keila jää hieman alas. Asennus oli muuten helppo, mutta pitkien läpän solenoidin liittimelle piti tehdä tilaa leikkaamalla muovia. Tämä aiheutti päänvaivaa, koska paikka on hanla ellei pura koko umpiota. Lopulta jyrsin muovin dremelillä. Retrofilab ei lähetä mitään ohjeita tilauksen mukana, joten linkin kuvilla ja ohjeilla piti pärjätä. Johtojen kytkennässä oli pieni ero vakioon. Pitkien läpän solenoidille otetaan virta pitkien halogeenilta, eikä suoraan erillisellä johdolla kuten vakiossa.
/isto
Leave a comment:
-
No, eka syttyminen on ehkä hidas mutta sen jälkeen syttyy kyllä nopeasti varmaan sarja kuin sarja. Sen aikaa minkä kohtaamistilanteessa joutuu lyhyillä pitämään. Ainakin missään mulla pitkissä olleissa xenoneissa ei ole ollut mitään ongelmaa.
Leave a comment:
-
En suoraan sanoisi, etteikö pitkissä xenonit toimisi, ballastit pitää vaan siinä tapauksessa valita sen mukaan, että syttyvät mahdollisimman nopeasti. Joku halvin eli paras canbus-kiinasarja on varmasti niin hidas, ettei niitä todellakaan kehumaan pääse.
Leave a comment:
-
Joo pitää vähän tutkia ja miettiä mikä olisi järkevin ratkaisu. Kiitos vinkeistä.
Lähinnä haluaisin normi lähivalojen tehoa parantaa. Pitkiä tulee harvoin käytettyä, niin niillä ei niin merkitystä ole. Toki ainahan nekin voisi paremmat olla.
Leave a comment:
Leave a comment: