Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audin surkeisiin bi-xenon valohin apuja?
Collapse
X
-
Ei ole mainintaa paljon nykyisillä umpioilla on ajettu. Itsellä oli kromaukset melkolailla hävinneet 300tkm ajetuista halogeneista. MiniH1 bixenon-projektoreilla näyttää huomattavasti paremmin vaikka olis halogeenit paikallaan.
-
Mikä niistä A4 (B6) orkkis xenoneista tekee huonot? Ovatko jo alun alkujaan heikkotehoiset, vai himmeneekö linssi ajan saaatossa ??
Toisaalla täällä oli juttua jälkiasennetuista xenoneista korkeussäätöineen. Onhan siinä hommaa, mutta olisi lailliset ....eikä tarviis neuvotella tien päällä seriffien kanssa, jos nykyään valoja ehtivät tien päällä suuremmin ihmetellä.
Saakos noita retrofit-satseja Euroopan puolelta?Viimeksi muokannut hifijussi; 24.9.2018, 17:35. Perustelu: Viestit yhdistetty. Älä tee heti perään uutta viestiä, vaan editoi vanha.
Leave a comment:
-
Jos se laillisuusasia oikeasti kiinnostaa, niin mikä tahansa E-hyväksytyn umpion peukalointi tekee siitä laittoman. Varsinkin silloin, jos projektorimuutos tai pitkien xenonointi tarkoittaa H-kantaisilla polttimoilla olevia xenoneita, ne kun eivät ole hyväksyttyjä tieliikenteeseen. Se on tietty aina toinen juttu, että jääkö siitä sitten leimalla kiinni. Paras resepti B6:n valoihin on projektoreissa bixenonit tai sinkkumallit ja niiden kaveriksi vielä xenon-sarja normipitkiin. Alkaa näkemään varsin kivasti, mutta lailliseksi sitä ei saa millään.
Leave a comment:
-
Saman aikakauden C5:ssa on oma ohjainyksikkö joten suurella todennäköisyydellä samanlainen löytyy B6:stakin.
Leave a comment:
-
Ei ole tosiaan kehitys taannut aina parempaa lopputulosta. Aikoinaan laitoin kuplavolkkariin uudet, kirkkailla heijastimilla olevat umpiot ja lisäksi Bosch Touring 190 lisäpitkät. Simppelit systeemit ilman suurempia nikkarointeja ja hvyin näki, tai sitten aika kultaa muistot ....mutta ei ne huonot valot olleet, päinvastoin hyvin oli valoa. Taannoin luin TM:ää, jossa testasivat valoja eri autoista ja Saab 9000:n valot olivat nykymittapuullakin varsin hyvät ja ihan peruspolttimoilla. Silloin aikoinaan valoille varattiin tilaa auton keulaan.
Mutta takaisin aiheeseen. Tarkoitus on nimen omaan saada hyvät valot orkkisten tilalle, ainakin lyhyille. Tuntuu hassulta laittaa orkkis xenoneita lyhyille, kun just niistä on ziljoona kommenttia täälläkin ettei niillä oikein eteensä näe. Siksi voi katsella sopivat rensselit ja nikkaroida niistä.
Xenoneille tarvittava automaattinen korkeudensäätö on hallussa anturoinnin osalta ja samat valojen säättömoottorithan niitä säätää kuin manuaalisäädölläkin olevassa biilissä. Onko hajua onko autom.säädössä jokin lisäboksi (elektroniikaa) säädölle vai mihin anturi liitetään ?
Leave a comment:
-
Pesurit on ja kork.säädön saa. Eli muuten voinee olla mitkä vaan umpiot, kun on hyväksymismerkinnät? Mites pitkien osalta, voiko niihinkin xenonit, siis käykö umpioihin laillisesti?
Leave a comment:
-
Automaattinen korkeudensäätö ja pesureiden puute tekee asennuksesta laittoman.
Leave a comment:
-
Jahas. Hyllyyn on jäänyt 4kpl Motonetin "valon vahvistinta", eli hakkurivirtalähteitä. Sellaisella saa polttimolle n. 14V tilanteessa kuin tilanteessa. Lisäksi voi laittaa Philipsin tai Osramin "superduper power" polttimot, siis niitä esim. +100% -mallisia. Pitäisi tulla suht mukavasti lisää valoa ja ihan laillisesti. Voisi tehdä ilman em. Motonetin härpäkkeitäkin vetämällä uudet paksummat johdot suoraan akulta releiden kautta polttimoille, mutta alkaa auton valodiagnostiikka ulisemaan. Passatiin (-03) tein aikoinaan relein ja paremmilla polttimoilla, tuli ihan ok valot.
Onko orkkis xenon -umpion tilalle kuitenkin saatavana edullisempaa tarvikemallia? Laittoman edellisen viestini mukaisesta systeemistä tekee ilmeisesti se, että käpälöi umpioita?
Leave a comment:
-
Silloin valot eivät ole enää lailliset. Aikaisemmin mainittu resepti orkkisumpiot, automaattisäätö ja valopesurit on se ainoa tapa saada lailliset ja katsastettavissa olevat ajovalot B6:een.
Leave a comment:
-
Eli hommaa hyväksymismerkinnöillä olevat hyvälaatuiset tarvikeumpiot ja muuttaa niihin Hella Evo-X linssisysteemit lyhyille ?? Mites pitkien osalta manee?
Leave a comment:
-
Alkuperäiset Xenon-umpiot, automaattinen korkeudensäätö ja pesurit jollei ole jo.
Ei siis ole ihan pieni projekti.
Leave a comment:
-
Jep
Auto on A4 B6 -korilla ja mallia 2002. Siinä on orkkis valoina H7 linssiumpiossa lyhyille ja H7 heijastinumpiossa pitkille. Ajatuksena on siirtyä Xenoneihin ainakin lyhyiden osalta, miksei pitkienkin. Lisäksi valojen tulee olla lailliset ja katsastettavissa.
Ideoita & ajatuksia otetaan vastaan.
Leave a comment:
-
Oliko noi Hella E55 projektorit selliset että niihin saa jonku halogeenin suoraan samaan kiinnikkeeseen kuin D2S. Näyttäisi olevan sen näköinen pidike että siihen vois joku muukin kantamalli sopia. H1, H7 nyt ei ainakaan näytä sopivan tai en löytänyt oikeaa asentoa niille. Katsastukses vaan puuttuvat noihin xeboneihin ja jouduin heittää orkkis halogeeniumpiot paikalleen. Menis vähäb helpommin jatkos jos olis pelkällä polttimonvaihdolla aukomatta yhtään ruuvia.
Morimoton ballastit jotka oli aiemmin ulkona sain jo siirrettyä umpion sisällä alhaalla olevaan tilaan. Umpion sisälle niiden virransyötön laitoin XT60 liittimillä et ne et saa helposti vaihdettua sähköt halogeenipolttimolle kunhan nyt keksis mikä poltin mahtaisi sopia. Alkuperäiseen johtosarjaan "valovahvistin"releet että jaksaa syttyä obgelmitta.
Kyseessä siis A8 D2 joka alunperin halogeeneillä.
Hellan oem pidin näyttää tältä ja siinä D2S kiinnitys metallilangasta tehty puristin. H7 ei ihan mahdu ja H1 tippuu läpi. Joku H4 näköinen pienempi kanta vois olla joka sopis kanssa.
Viimeksi muokannut MKaup; 12.9.2018, 21:07.
Leave a comment:
-
En oo suuntauksesta varma mutta ylimääräistä jäähdytysketkua oli tallissa josta itselle leikkelin lisäprikkaa kun orkkiset oli joksenkin kuoleentuneet.
Mutta tosiaan samalla suuntauksella umpio menee joten jonkun verran ylemmäs pitkät saa näyttää. Itsellä otin pöydälle ja merkkasin valokuvioiden korkeudet.
Leave a comment:
-
Laitoin tollaset aharon fx-r 4.0 pre-facelift a6 c5:een. Nää valoasiat ei ihan oo hallussa, mutta harjottelemalla meni.
Nyt vasta tajusin, miksi orggis helloissa oli ne kumiprikat. Ilmeisesti kiristämällä tai löysäämällä mutteria sitä xenon-projektorin kulmaa voi hitusen säätää, jos lähi-ja kaukovalot ei osoita samaan suuntaan.
Mulla kävi sitten niin, että uusien projektien "kova" kiinnitys ilman kumiprikkoja ei mennyt kohdalleen. Kuskin ouolella kaukovalo osoittaa jonkin verran oikealle, apukuskin puolella ylös. Miten tärkeää on, että kaukovalot osoittavat samaan suuntaan lähivalojen kanssa?
Ts. pitääkö kaukovalojen keskipisteen olla samassa kohdassa kuin lähivaloilla, vai miten toi menee? Säätöä varten pitöis ottaa umpiot pöydälle, ja laitella prikkoja tai sit tollaset kumitutit pultteihin ja arvalla kokeilla, koska menee kohdilleen..
Vaihtoehto b on että antaa kaukovalojen harittaa, kai niillä silti eteensä näkee.
Leave a comment:
-
Tuokin on vaihtoehto, mutta mielestäni ulkonäöllisesti paremman näköinen vaihtoehto tuo xenonien ehostus.
Leave a comment:
-
Mikset asennuta jotain tehokasta led-lisävalopatteria keulalle? Tuohon voisi joku pajakin suostua ryhtymään.
Leave a comment:
-
Katsotaan nyt saadaanko tuota edes vaihdettua. Itse en millään alkaisi tuota vaihtamaan osaamattomuuden vuoksi eli pitäisi joku korjaamo löytää, joka tuon tekisi.
Leave a comment:
-
En sano, että tuo evox-r 2.0 ois huono, mutta osta ennemmin se vanhempi versio, jos ei sitten ole pakko käyttää jotain muuta polttimoa, kuin D2S.
Itselleni laitoin syksyllä nuo 2.0 versiot ja kk päästä meni tilaukseen nuo vanhemmat aiempien kokemusten perusteella ja puratti umpiot uusiksi. "hotspotti" noissa kakkosissa on kyllä kirkkaampi, mutta valokeila kapeampi, kuin ykkösissä. Vanhempien valokuvio ainakin omaa silmää huomattavasti miellyttävämpi ja tasaisempi.
2.0 myös noin sentin lyhyempi kiinnityspinnasta linssiin verrattuna perinteinen Hella E55 / evox-r 1, joka kannattaa huomioida. Jos silmän ympärille tulee shroudi, niin sen kanssa voi tulla ongelmia.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja Murre Näytä viestiHei porilaine... Kerro nyt edes mihin autoon olet suunnittelemassa projektorien päivitystä, ettei kaikkien tarvitse arpoa sitä asiaa...
Leave a comment:
-
Ei merkkiliike ala tuollaista tekemään, kun eivät voi antaa työlle oikein takuuta. Lähes varmasti vaihtoehdoiksi jää, että teet itse tai vaihdat/vaihdatat koko umpiot.
Leave a comment:
-
Hei porilaine... Kerro nyt edes mihin autoon olet suunnittelemassa projektorien päivitystä, ettei kaikkien tarvitse arpoa sitä asiaa...
Leave a comment:
-
Menee taas hermo näitten pitkien valojen kanssa, siis originaalien! Josko saisi valojenvaihtoprokkista vietyä eteenpäin.
Voisi Evox-r 2 -parin hankkia uusilla polttimoilla, mutta työn suorittaja on hukassa. Merkkiliike oli vähän nihkeä ja lähikorjaamo ei oikein osannut sanoa, pystyykö projektorit vaihtamaan. Missä projektorit osattaisiin vaihtaa??
Leave a comment:
-
Noin kuukausi takaperin otin projektiksi B6 Xenon-plussien kunnostuksen. Vikoina klassiset kosteus umpioissa ja huonot lähivalot. Molempiin uusin surullisen kuuluisat korkeussäätötankojen O-renkaat ja putsailin umpiot sisältä Sinolilla ja akkuvedellä. Putsailussa saa olla aika tarkkana, koska vilkun ympärillä olevasta kromatusta muovista irtoaa pinta erittäin helposti!
Suurin homma oli Retrofilabin 3" projektoreiden asennus. Umpion muoveja joutui jyrsimään sisäpuolelta Dremelillä erittän rajulla kädellä ja asentaessa edelleen tuntui, ettei projektoreiden adapterien reiät meinaa istua kunnolla umpioissa oleviin reikiin. Toinen huomattava seikka on, että projektorien pitkien läppä on saranoitu reunasta, jolloin se poistuu pitkille vaihtaessa vain osittain tieltä. OEM-projektoreissa läppä on saranoitu alhaalta, jolloin se kääntyy kokonaan pois valokuviota rajoittamasta. Summa summarum: varsin isotöinen projekti, mutta valoteho vaikuttaisi parantuneen reilusti kuluneista polttimoista huolimatta.
Leave a comment:
-
Kyllä mä noista googlailin, ettei olisi ihan plug and pray, mutta tuolla asennusvideossa, joka on mun linkin takana niin menee ainakin helpolla. Jotkut levyt ainakin ovat kehittäneet tuohon 2,5 tuumaiseen.
Leave a comment:
-
Mulla A4 B6 RFL:n MiniH1 oli aika plug n play, mutta orkkisprojektorin kiinnityksessä olevat kumiset prikat oli kyllä kovin kuoleentuneet. Jäähtytysnesteletkusta taisin askarrella lisäprikkoja että sai säädettyä projektorin oikeaan asentoon. Suosittelen etukäteen rakentamaan jonkunlaisen testijohtoviritelmän, että saa tallissa pitkät ja lyhyet päälle niin saa projektorin säädettyä oikeaan korkoon pitkien valokuvion kanssa. Jälkikäteen olisi itsekkin pitänyt ensin merkata ylös pitkien ja lyhyiden valojen suuntaukset.
Leave a comment:
-
Lol, relatively easy muka helppo asentaa. Jopa plug and play malli aiheutti harmaita hiuksia kun ei kuvio suostu osumaan vaakaan millään. Kannattaa varautua jo valmiiksi kunnon v**utukseen [emoji23]
Leave a comment:
-
Videon mukaan tuo versio olisi hyvin helppo asentaa. Laitoin tuonne rfl:ään kyselyä ja jos on oikea tuote niin taida tilata. Tuo olisi hyvin nopea asennus kun nyt ei ole intoa ja aikaa linssejä ainakaan irrotella. Vuoden sisään on 6 paria eri umpioiden linssejä tullut avattua niin saa hetkeksi riittää.
Leave a comment:
-
Tuo on sama tai ainakin hyvin lähellä sitä sarjaa jonka omaan laitoin. En tiedä ihan tarkkaan mitä eroa 2,5 ja 3 tuuman projektoreissa on, todennäköisesti isompi ei sovi vanhempaan umpioon.
Se RFL maininta "relatively easy" on sitten aivan paskapuhetta. Varaudu turaamaan jokainen kiinnikkeen paikka käsityönä, ne ei oo sinne päinkään suoraan paketista otettuna.
Leave a comment:
Leave a comment: