Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audin surkeisiin bi-xenon valohin apuja?
Collapse
X
-
Tuota jos se kanta on erinäköinen kun se H7 niin se on todennäköisesti silloin tuo D1S xenon kanta. Ei ole olemassa "samakantaista d1s xenonia" vaan kaksi täysin eri asiaa. Esim. OE umpioiden muoveissa on hyväksynnät kaikille mallisarjassa käytetyille polttimoille olkoon auto tullut tehtaalta halogeeneillä tai xenoneilla. Näin päästään siihen että vain sisäkalut vaihdetaan tilauksen mukaan.
-
Eli umpioiden valmistaja suosittelee; lyhyiden projektoriin H7 halogeeni tai sitten samakantainen d1s xenon ja heijastimella toteutettuun pitkään vain H7, koska tulisi xenonilla liikaa hajavaloa. Eli xenon vain projektorin kanssa käytettävänä.
Minkä valmistajan umpiot ja mistä tilasit?
Leave a comment:
-
Pitkissä lukee siis vain h7 ja lyhyiden kohdalla lukee h7/d1s. Lyhyiden ja pitkien kanta on myös hieman eri näköinen. Voin koittaa ottaa kuvan huomenna.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja haraa Näytä viestiTänään tuli uudet valeon umpiot. Ihmettelin vain kun lampun takana lyhyidenvalojen kohdalla lukee H7/D1S. Pitkien kohdalla lukee vain H7.
Tarkoittaako tämä nyt sitä että siihen käy kumpi poltin tahansa? :D
Leave a comment:
-
Joo, kaihdin ja solenoidi alapuolella, niin projektori on oikeinpäin.
Leave a comment:
-
Minun projektorit tuli tänään. Melko erikoista rojua niissä tulee mukana, kuten sellainen pyöreä kehys mikä ei oikein näytä sopivan mihinkään. Ei tuota näytä voivan suunnitella yhtään etukäteen vaan tehdä ja modata lennosta. Onko kaihdin alapuolella silloin kun projektori on oikeinpäin?
Leave a comment:
-
a4 b6 xenon+
Uudet projektorit asennettu. Kannattaa hankkia dremel tai vastaava. Kuskin puolen umpiosta joutui leikkaamaan parista kohtaa, että asettui paikoilleen, vänkärin puolella riitti saman kohdan leikkaus kuin mainoskuvassa. Vanhoillakin polttimoilla valoteho oli erittäin positiivinen yllätys! Kyllä ne vaan oli noi vanhat projektorit huonossa hapessa. Suosittelen sarjaa kyllä muillekin jos kärsii samasta ongelmasta.
Leave a comment:
-
Sen verta läheltä liippa tämä thread jotta tohtii sotkeutua.
Eli potilas -09 Q5 bi xenoneilla ja pidemmän aikaa ihmetellyt kun pitkät valot on niin kehnot. Huomasin tuossa joulun aikoihin että kun seinää vasten vaihtaa lyhyviltä pitkille ei kuskin puolen umpion kuvio liiku mihinkään eli pitkä ei pelee sillä puolen. Valot kyllä liikkuvat ylös alas käynnistyksessä ja molemmat lyhyet toimii.
Ajossa taas vaikuttaa että valokuvio on kuitenkin samanlainen kummallakin puolen autoa vaikka se "kuskin puolen" pitkä ei liikukkaan. Onko noissa umpioissa muka jotain älyä että pitkät ei vaihda hitaassa ajossa lainkaan vai onko siellä umpiossa nyt jotain särki ? Olin kuulevinani jonkinlaista surinaa mykässä umpiossa kun pitkät laittaa päällä auton seistessä.
Leave a comment:
-
Tänään tuli uudet valeon umpiot. Ihmettelin vain kun lampun takana lyhyidenvalojen kohdalla lukee H7/D1S. Pitkien kohdalla lukee vain H7.
Tarkoittaako tämä nyt sitä että siihen käy kumpi poltin tahansa? :D
Leave a comment:
-
Mietin myös samaa että joutuu varmaan jonkinlaisen vingun ostamaan. Ensi viikolla näyttäisi tulevan valot, saa nähdä milloin ehtii asentamaan.
Leave a comment:
-
Itsellä kanssa tulossa retrofitlabilta uudet projetorit b6 xenon+ valoihin, saa nähdä kerkeääkö viikonlopuksi. Joutuukohan tuota vielä hakemaan dremelin tai vastaavan, että saa soviteltua noi paikoilleen.
Leave a comment:
-
Joo, erikseen piti tilata, muutaman kympin maksoi lisää. Kysyin vaan etukäteen sähköpostilla, että löytyskö MD1S-sarjaakin ECE:nä, kun EvoX-R:ää vai mikä se nyt oli, löytyy ihan kaupasta suoraan.
Leave a comment:
-
Oliko tuo ECE jotain erityistä tilaustavaraa vai miten sellaiset sait?
Leave a comment:
-
Ainakin B6:n sarjaa sai leikellä vähän joka puolelta, ennen kun ne sai sopimaan paikalleen. Aavistuksen verran enemmän puolivalmisteet, mitä esittelyteksti antoi ymmärtää. Osasyynä varmaankin se, että otin ne ECE-valokuviolla DOT:n sijaan.
Leave a comment:
-
Tuo sivuliikkeen tarvitsema toinen kehto kasvattaa sitä rakennelmaa niin paljon ettei mahdu ulos takakautta vaikka itsekin ensin niin luulin. B6 luukku oli muistaakseni myös hieman isompi. Mutta hyvä että se solenoidi tulee mukana. Vaan saas nähdä miten paljon sitä heijastimen kehystä joutuu leikkelemään.
Leave a comment:
-
Kyllä tulee ainakin sen B6:een tarkoitetun MD1S-sarjan mukana omat rajausläpät solenoideineen. Jos kerran Touaregissa on samat projektorit, niin harmi jos ei ole kiinnitys samalla lailla kuin B6:ssa. Xenon plussista lähti projektorit helposti takakautta irti.
Leave a comment:
-
Vissiin ollu butyylinauhalla se.
Yh. Kyllä ne torakan umpiot on permasealilla ja ihanasti tommoseen uraan painettu. En tykkää. Projektorit sentään lähteny tulemaan.
Miten te jotka projektorin olette vaihtaneen, olette tuon kaihdinsolenoidin kanssa tehneet? Tuleeko projektorin mukana uusi vai pitääkö tuo vanha soveltaa jotenkin paikalleen? Kääntömoottorit ei ole ongelma kun ne liikuttavat koko kehtoa.Viimeksi muokannut LauriJT; 5.1.2016, 17:27.
Leave a comment:
-
Onko C5:sen umpioissa käytetty massa jotain iisimpää tavaraa? Just loppuvuonna kun purin ässän umpiot niin laitoin ison ~60mm halkaisijalla olevan kahvallisen imukupin (sellaisen jolla voi jotain ikkunalasia nostaa) kiinni umpion lasiin ja kiersin tasaisesti kuumapuhaltimen kanssa saumaa ympäri samalla koko ajan varovasti lasia ulospäin vetäen. Umpio oli viilapenkissä kiinni, lasi ylöspäin ja tuolla tavalla irtosi lasi noin minuutin lämmittelyllä. Kiinni päin sitten niin että lasi paikalleen, vahvat pyykkipojan näköiset puristimet ympäriinsä ja taas lämmittelyä niin kauan että massa pehmeni ja lasi painui tiiviisti kiinni.
Leave a comment:
-
Mulla ei riittänyt b6:n umpioille 20min 120asteessa ja alkoi olla jo niin kuumat umpiot ettei enempää uskaltanut antaa lämpöä. Kuumailmapuhaltimen avulla nuo lähtee varmaan parhaiten.
Uskaltaako tällaisia kokeilla vai ovatko valokuvioltaan ja laadultaan muutenkin ns. hintansa arvoiset?
http://alvadi.ee/fi/kataloog/varuosa...d=104246#!tab1
Alkuperäisiin xenon-umpioihin pitäisi uusia projektorit ja ehkä korkeudensäätömoottorit. Onnistuukohan noihin depoihin sovittaa nuo korkeudensäätömoottorit ja xenonit?Viimeksi muokannut vV8m5; 5.1.2016, 17:47.
Leave a comment:
-
Sanoisin että alle 80 asteessa ei kyllä tule irtoamaan. 120 asteella kokeilisin.
Leave a comment:
-
4F:ssä on myös tuo Duraseal ja se on tosi hankalasti irtoova. En uskaltanu omia umpioita enempää uunittaa ettei sula koko paska. Silti sai repiä ja riuhtoo ihan huolella että antautu. Asteita en muista mutta kaikki muovit alko oleen jo tosi pehmeitä..
Leave a comment:
-
Yleensä noilla tuningumpioilla ei tee mitään. Valo on monesti kapea ja säädöt huonot ja johdotus halvannäköinen. Tarvikkeena saa ihan alkuperäisiäkin ilman audin leimoja, niitä suosittelen ennemmin.
Itsellä Volkkarissa kuulemma B6 bixenon projektori kääntyvänä. Tilasin retrofitlabista uudet parannetut versiot, eli MD1S sarjan ja pitäisi askarrella paikalleen. Kunhan saapuvat. Orkkisten valoteho on nykyään aivan onneton uusilla polttimoillakin. Onko tuo Duraseal oikeastikin paljon kovempi vastus kuin butyylinauha noissa kuorissa? Varmaan perus uunitus paras keino mutta millä lämmöllä?
Leave a comment:
-
Nyt olis aika ostaa b6 uuden umpiot. Normaalit h7 olevat.
Kannataako harkita muita kuin valeoita? Netti on myös pullollaan noita led nauhalla olevia umpioita. Tekeekö niillä mitään? Onko kellään kokemuksia mielipiteitä?
Leave a comment:
-
Huhhuh, omaan ässään toinen puoli tehtynä FX-R swapista. Puolivalmiste olisi liian antelias termi.
Leave a comment:
-
Eihän se laillista ole, mutta katsurikohtaista, että puuttuvatko siihen.
Leave a comment:
-
Enpäs ole vielä tarkemmin tutkinut, mutta epäilisin että ei ole hyväksyntää, koska ei ole alunperinkään pitkille xenoneille tarkotettu.
Leave a comment:
-
Voi, koska oletettavasti sulla on H-kantaiset xenonit pitkissä. Onko umpiossa edes hyväksyntää pitkälle xenonille? Omassa autossa on, kun vakiona bi-xenonit, mutta siltikään ei jälkiasennussarjalla ihan kaikki lain kirjaimet täyty.
Leave a comment:
Leave a comment: