Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 4F vanne/rengasasiaa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 4F vanne/rengasasiaa.

    Löytyykö keneltäkään kokemuksia mahtuuko A6 (4F) Avant 2.0T S-line alle vanteet kokoa 20" * 9" ET30?

    Taitaa olla tuo ET liian pieni vai onko sittenkään?
    Viimeksi muokannut Killeri; 1.5.2018, 17:24. Perustelu: Aiheet yhdistetty.

    #2
    Riippuu paljon renkaasta. Kun sen valitsee oikein (sama halkaisja kuin vakiossa), niin luulisi mahtuvan. ET:stä en osaa sanoa kun en tiedä vakion arvoa.

    Comment


    • #3
      Ei mahdu. 8,5x19" ET31 kuulemma vielä mahtuu

      Comment


      • #4
        Millä rengastuksella tuo 19"*8,5" ET31 menee alle? Tuossa taitaa olla vakiona 18"*8" ET42.

        Vaihtoehtoina setit 20"*8,5" ET45 eteen ja taakse 20"*9,5" ET57 (tämän saa sopimaan) tai sitten tuo 20"*9" ET30 Rial Daytona Race jotka saisin edukkaasti...
        Viimeksi muokannut Monster; 17.1.2010, 20:30.

        Comment


        • #5
          Alkuperäinen kirjoittaja Monster Näytä viesti
          Millä rengastuksella tuo 19"*8,5" ET31 menee alle? Tuossa taitaa olla vakiona 18"*8" ET42.
          En tiedä. Veikkaisin että 245/35 tai 255/35.. Mietin jo Peltopuron vanteiden ostamista ennen kun selvitin Königiltä että 8,5" ET31 vielä menee nipin napin. C6-korissa etupää on kuulemma ongelma..

          Olen itse kuolannut liitteenä olevia Audin OEM-vanteita (8,5x20" ET?), joita Saksassa on myyty A6:seen quattro GmbH:n kautta.
          Attached Files

          Comment


          • #6
            Robin, nuo vanteet ovat hienon näköiset, mutta helposti ajaa kanttariin eli pirun varovainen saa olla. Sydämmestä aina ottaa kun pysäköi johonkin kadun varteen, pari kertaa jo vähän ottanut kiinni. Siinä kiillotetussa pinnassa kun näkyy kaikki naarmut tosi helposti, eikä siitä renkaan suojahuulesta ole kyllä paljonkaa apua. Tarkistin just, että mun vanteet on 9"x20" ET46 ja osanumero on 4E0 601 025 AF, jos tästä apua.

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja wolf74 Näytä viesti
              Robin, nuo vanteet ovat hienon näköiset, mutta helposti ajaa kanttariin eli pirun varovainen saa olla. Sydämmestä aina ottaa kun pysäköi johonkin kadun varteen, pari kertaa jo vähän ottanut kiinni. Siinä kiillotetussa pinnassa kun näkyy kaikki naarmut tosi helposti, eikä siitä renkaan suojahuulesta ole kyllä paljonkaa apua. Tarkistin just, että mun vanteet on 9"x20" ET46 ja osanumero on 4E0 601 025 AF, jos tästä apua.
              Mä luulin että sulla on jotkut spesiaalireplicat alla, kun en ole noita vanteita kiiltävinä nähnyt vielä missään :) Itse olen nähnyt ainoastaan ei-kiillotettuja versioita noista vanteista.

              Tiedätkö onko noi tilattu autoon tehtaalta vai jälkiasennettu? Luulin että tuota 9" leveätä versiota olisi myyty ainoastaan A8:aan.

              Kuinka epämukava noilla on ajaa jousitus comfort-asennossa? Onko sulla renkaina 255/30 vai 265/30?

              Noiden vanteiden versiot ovat siis audifelgenin mukaan:
              4E0 601 025 AF 9x20 ET46
              4D0 601 025 AE 8,5x20 ET45

              Comment


              • #8
                Noi vanteet on tehtaalla laitettu autoon, eli kyllä ovat ihan orggiskamaa..:)
                Vanteen pinnan saa Kyllä kivasti kiillotettua, ihan Mothersin alumiinin kiillotusaineella.
                Comfort-asennossa hyvä ajettava eikä yhtään kova, mutta Dynamicilla vielä parempi! Tietysti jos stadissa ajelee mukulakivetyksellä, niin eihän se kovin mukavaa ole.
                Kumeina mulla on 265/30 Continental Sportcontact2.

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja wolf74 Näytä viesti
                  Noi vanteet on tehtaalla laitettu autoon, eli kyllä ovat ihan orggiskamaa..:)
                  Vanteen pinnan saa Kyllä kivasti kiillotettua, ihan Mothersin alumiinin kiillotusaineella.
                  Comfort-asennossa hyvä ajettava eikä yhtään kova, mutta Dynamicilla vielä parempi! Tietysti jos stadissa ajelee mukulakivetyksellä, niin eihän se kovin mukavaa ole.
                  Kumeina mulla on 265/30 Continental Sportcontact2.
                  Jep, mulla on snadi ongelma kun en pääse kotiin ajamatta mukulukivillä :( Onko sulla muuten enemmän kuvia sun kärrystä noilla vanteilla? Auto/vanne-yhdistelmä on niin hieno :)

                  Mulla on nyt tehdaslisävarusteena tulleet "new" RS4-vanteet (8,5x19" ET48 osanro 4F0 601 025 BA), liitteenä. Noille olen etsimässä "peittävämpää" mallia mutta Audin oma valikoima 19-20 -tuumaisissa on aika suppea.
                  Attached Files

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja A3Tq Näytä viesti
                    Jep, mulla on snadi ongelma kun en pääse kotiin ajamatta mukulukivillä :( Onko sulla muuten enemmän kuvia sun kärrystä noilla vanteilla? Auto/vanne-yhdistelmä on niin hieno :)

                    Mulla on nyt tehdaslisävarusteena tulleet "new" RS4-vanteet (8,5x19" ET48 osanro 4F0 601 025 BA), liitteenä. Noille olen etsimässä "peittävämpää" mallia mutta Audin oma valikoima 19-20 -tuumaisissa on aika suppea.
                    Tuleeko noi RS4-vanteet myyntiin?

                    Comment


                    • #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja tailax Näytä viesti
                      Tuleeko noi RS4-vanteet myyntiin?
                      Tulee myyntiin JOS löydän itse passelit vanteet jostain tai jos Mikko myy omansa mulle ;)

                      Comment


                      • #12
                        Robin, äläs ny perskule :).... just tilasin saksasta kaksi uutta rengasta ja vaihdatin päälle eli nyt koko setti uudenveroinen. Odotan vain kevättä kun saa laittaa alle. Ton kokoluokan laatukumit on Suomessa n.50% kalliimpia kuin Saksassa.

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja A3Tq Näytä viesti
                          Tulee myyntiin JOS löydän itse passelit vanteet jostain tai jos Mikko myy omansa mulle ;)
                          Ota yhteyttä jos näin käy..

                          Comment


                          • #14
                            Audi A6 4F rengasasiaa

                            elikkä tarkotus olis laittaa kyseiseen autoon eteen 8,5x19 vanteet 245/35 kummit, ja taakse 9,5x19 vanteet sekä 275/30 kummit

                            onke kellään kokemusta millä et:llä sopis alle vai sopiiko lainkaan pyörimään

                            kiitoksia jo valmiiksi

                            Comment


                            • #15
                              Quattro GmbH Felgeninformation-niminen dokkari sanoo että originaali ET 19" vanteella on 48. Muut mitat 8,5Jx19, renkaat 255/35R19.

                              Comment


                              • #16
                                En tunne 4f:n speksejä mutta, väittäisin, että tuollainen rengastus mahtuu, koska kori ja pyöränaukot ovat suuremmat, kuin 4b:ssä. 19 tuumanen ei ole kovin iso 4f korissa ja tuo rengastus vaikuttaa kehältään melko pieneltä tuohon. Vanteiden levydet vaikuttavat ok:lta, ET luokkaa 35, muuten jää tosi sisälle.

                                Comment


                                  #17
                                  Tuo etupään 245/35-19 mahtunee pyörimään ET40-ET50 tienoissa olevilla vanteilla. Itsellä on vakaa aikomus mahduttaa tuo sama rengaskoko ympäriinsä 8.5x19" ET42-vanteella. Kokeilin jo aiemmin 9x19" ET35:ta, silloisella koevanteella istunut 255/35 tuli turhan ulos korista. Saattaisi mennä katsastuksesta läpi, mutta ei näyttänyt hyvältä, ja heittäisi kiveä liikaa kylkeen.

                                  Takapään leveämpää rengasta ja vannetta en ymmärrä etupainoisessa ja etuvetoisessa autossa. Enkä kyllä siltä osin osaa lausua mitään myöskään sopivasta ET:stä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    noniin vanteet on jo hankittu aikoja sitten mutta jäänyt päivittämättä
                                    eli alla pyörii edessä 8,5x19 et 35 245/35 r 19 setti
                                    takana on 9,5x19 et 35 275/30 r19
                                    mahtuvat juuri pyörimään -30mm alustan kanssa

                                    Comment


                                    • #19
                                      Osaako kukaan varmuudella sanoa sopiiko 3.0tdiq 4F:ään, C5:sen 16' vanne.

                                      Tuossa linkki johonkin nettiautossa olevaan autoon, jossa tämä vannetyyppi.
                                      http://www.nettiauto.com/audi/a6/3657738

                                      Comment


                                        #20
                                        jonese. Sopii alle .

                                        Comment


                                        • #21
                                          sopii alle jos ei ole 17" jarruja. Tällöin huoltokirjan etusivulla lukee 1ZL, jolloin laikan halkaisija on 347mm.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ok. Kiitos tiedosta. Autossa on nyt 16' vanteet, joten ilmeisesti nuo jarrut on normaalit eikä 17'.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Talvinrenkaat pitäis ostaa. Oikea koko olisi 245/40 R18 joka on suht hinnakas talvikoko. Contia ja Nokiaa sais 1100 eeroon sarjan. Mutta sain hyvän tarjouksen 235/40 koossa. Halkaisija on siis 8mm pienempi. Tuliskohan siitä kuinka tyhmän näköinen? Kesäkumit on 245/35 R19 eli eroa niihin tulisi 9mm halkaisijassa.

                                              Comment


                                                #24
                                                Tuliskohan siitä kuinka tyhmän näköinen
                                                Kyllä nekin maahan ylettyvät.
                                                8mm halkaisijassa on saman verran kuin uuden ja vanhan renkaan välinen ero.
                                                Riittääkö 235 koossa kantavuus?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Mun mielestä vakiokokokin on tyhmän pieni, kun tottunut omassa vähän oversizeen 245/45-18. :)

                                                  Voisin ottaa joskus vaikka kuvan aiheesta.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Riittää kantavuus 235:ssa. XL-runkoinen rengas.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Lainataan vanhaa keskustelua.
                                                      Talvivanteeksi 17" haussa, 225/50/17 renkaat.

                                                      Mikä Et haarukka on sopiva, 38-45?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Alkuperäiset vanteet 17" ET 42-48 riippuen vanteiden leveydestä.
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Joko on kokemusta 4f vanne sopivuuksista.
                                                          Itselle olisi tulossa 9.5 19 et35 vanteet joka nurkkaan ja tarkoistus laittaa 245/35 rengastus. Madallus on S-line alusta.
                                                          Tuottaako edessä ongelmia?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Tuskin jos ei ota jarrusatulaan. 9,5x19 et32 menee eteen hienosti. Takana alkaa 245/35 raapiin kaareen jos laskee sopivaksi, mutta sillä sun s-linellä ei ongelmia. Itselle tulee 10x20 et42 joka nurkkaan 255/30 kumilla.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X