Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6/A7/Q7/A8/Allroad ja ilmajousitus
Collapse
X
-
Q7 etron 2016 ja ilmajousitus juntturassa normikorkeudella ja ei säädy mihinkään. Käytin koodin luennassa ja resetoitiin ja alkoi pelaamaan.
Oli vaikka mitä koodeja koko auto täynnä, autossa ei kuitenkaan toiminnallisia puutteita.
Vaan eipä pelannut kuin 10 km, taas juntturassa. Vuotoja ei ole, antureita en ole tarkastanut.
Voisiko tasoanturin jumi aiheuttaa moisen?
Leave a comment:
-
Osaako joku neuvoa, mistä kyse tossa vikakoodissa 00143, varsinkin toi "Open Circuit"?
Kyseessä Audi A6 vm. 2009.
00134 - Front Dampening Adjustment Valve (N337)
011 - Open Circuit - MIL ON1 Kuva
Leave a comment:
-
Kyllähän se mahdollista, aika tasalaatuisia ovat niin kuin aiemmin mainittu, itellä meni takapussit rikki noin 2 tkm sisällä. Tai sitten korkeusanturit vähän jumittaa siellä kun on käynyt normaalia erikoisemmassa asennossa. Itsellä toinen taka-anturin kiinnike pääsi vähän vääntymään kun ajossa losahti pussi tyhjäksi ja nilkutti perä tontissa kotipihaan. Korjausten ja kalibroinnin jälkeen jäi se kulma vähän ylemmäs kuin muut vaikka vähän VCDSllä huijasi arvoja sen mitä pystyi.
Leave a comment:
-
Onko nyt ihan sattumaa että toinenki puoli olisi rikki samaan aikaan kun nyt oli kumpiki puoli alhaalla yön jälkeen?
Vai onko jotain muuta mitä tarkistaa?
Leave a comment:
-
En tiedä sinun autosta, minulla yksi letku tulee palkeelle.
Auto tunkkiasentoon, tällöin auto ei yritä säätää korkeutta. Hallitunkilla nurkka ylös, työkalu paikalleen eli suoraan palkeeseen kiinni. Painetta palkeeseen--->Hana kiinni ja mittaria seuraamaan. Jos vuoto pieni niin rengas paikalleen jos ei jo ole ja laskee nurkan alas---> Saa palkeeseen lisää painetta. Kai se sinunkin autossa järjestelmäpaine on n. 16 bar. eli normi hallikompuralla saa vain puolet tuosta...
Leave a comment:
-
Toi oli kyllä kätevä vehe saa nähdä jos sais tehtyä, onko jouselle vain yksi letku kun yhden liitoksen näin yläpuolella ainakin.
Joo otin suosiolla toisen auton käyttöön sillä välin kunnes saan korjattua.
Leave a comment:
-
A6 C6 Allroad kontissa ilmasäiliö mutta siellä oli minulla kaikki uutta vastaavassa kunnossa.
Kannattaa hoitaa vuoto äkkiä, muuten on kompurakin ostoslistalla. Mistäkö tiedän...? ;-)
Tein työkalun millä sai tallin kompuralla täytettyä ilmapalkeen, pallohana kiinni ja painemittaria seuraamaan. Näin paljastui paljevuoto.Viimeksi muokannut 90q; 8.3.2025, 07:36.
Leave a comment:
-
Nyt tuli myös tällainenki vikakoodi: C114907
Koitin kuunnella tarkkaan jos kuuluu vuotoa mutta kyllä oli aika vaikea vaikka laskee kokoajan kun seuraa livedataa.
Auto käynnissä niin käy myös vähän väliä kompura päällä ja täyttää.
Koitin myös saippua vedellä katsoa vuotoja alta käsin josta letku menee jouselle, oliko peräkontissa myös jotain josta on mahdollista vuotaa?
Jos ei mitään vuotoja muualta löydy niin häätynee tilata uusi ilmajousi.
Leave a comment:
-
Voihan sen vaihtaa yhdenkin. Itse laitoin pareittain, yhtä vanha se toinenkin puoli on eli saattaa alkaa piakkoin oireilemaan...
Takapussit vaihdoin viime kesäkuussa, vuoden vaihteessa olikin sitten etupään vuoro. Olivat alkuperäiset eli melko tasalaatuista tavaraa.
Merkeistä en tiedä, itse laitoin kukkarolle sopivimman :-)
Leave a comment:
-
Voinko vaihtaa vain yksi kerrallaan eli vasen taka?
Onko merkillä väliä 257€ shipman ja 130€ maxgear saisin erikoishintaan?
Leave a comment:
-
Palje vuotaa. Jos jonain yönä ei vuoda palje todennäköisesti hieman eri asennossa. Oven aukaisu käynnistää auton tason säädön jos vaikka seisonan aikana painunut joku nurkka alemmas, edellyttää että ilmasäiliössä on riittävästi painetta.
Voihan tuosta saippuavedellä ilmaputken liitoksen tarkastaa mutta...
Vuoden sisällä itselleni vaihtanut kaikki palkeet, kompuran ja säätöventtiilin. Putkissa/liittimissä ei ole ollut kertaakaan sanomista. Venttiilikin antoi paineanturivikaa eli ei vuotanut sitä kautta. Minulla A6 C6 -09.
Leave a comment:
-
Mikähän on vialla kun yön yli tippuu vasen taka jousi noin alas? Tehnyt nyt muutaman kerran ja joitakin öitä ollut myös ettei ole tippunut.
Ovet kun aukasee lähtee samantien nostamaan oikealle tasolle jossa se myös pysyy.
Vikakoodina antaa C10C800 Toiminnan katkaisu, Osa/toiminto aktivoitu.
Mistä lähteä tutkimaan vikaa?
Autona Audi C7 Allroad -20172 Photos
Leave a comment:
-
Mitkä on A8 D4 takajousitolpan ylä- ja alapään kiinityspulttien momentit?
Jaa taisikin löytyä: https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/20...23813-9999.pdf
Air spring damper-to-body nut 1) 4) - 30
Air spring shock absorber-to-wheel bearing housing bolt 1) - 100 plus an additional 180° (½ turn)
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja Aleksi944 Näytä viestiAPUA ALLROADIN ALUSTAAN
Mulla ois tommos rakkiriemukas C5 Allroadi, jonka ilma-alusta aiheuttaa harmaita hiuksia ja turhautumisen tunnetta.
01768
Right Level Control System Sensor - voltage supply: Short circuit to Ground (GND)
Tämmöistä tarjoilee koodiksi.
Oikean puolen anturipiuhat on vaihdettu, ohjainmoduuli on vaihdettu pariin otteesee, antureita vaihdettu päittäin ja taka-anturi vaihdettu uuteen. Alkaa olemaan sormi melkosen syvällä suussa jo, kaikista vinkeistä ollaan kiitollisia. Kytkentäkaavion mukaiset 12v virtapiuhatkin mitattiin toimiviksi apparin jalkatilasta ohjainmoduulille.
Leave a comment:
-
Tuo vikakoodi on netistä katsoen C103515 Right Front Level Control Sensor - Open Circuit/Short Circuit To B+
Vaihdettu etuanturi apparin puolelta? Jos on niin koodi viittaa katkokseen tai oikosulkuun. Liitin ja johtosarja seuraavaksi tutkinnan alle.
Leave a comment:
-
Q5 -20, ilmajousitus, vikakoodi C103515
Jousitus alkoi herjaamaan apparin puolen kallistusanturia. Anturi vaihdettu ja viat kuitattu, anturi vaikuttaisi näyttävän asentotiedon oikein. Vikakoodi ei kuitenkaan kuittaannu. Osaako joku "velho" sanoa tarvitseeko tehdä jotain suuempiakin temppuja, että saa tuon pysyvästi kuitattua pois?
Leave a comment:
-
Tuo meikäläisen A8d3 ämpyilee edelleen, vaikka laitettiin pari uutta korkeusanturia ja uusi akku. Mistähän kaikesta se voi tuota mekaanista vikaa herjata, voiko uusi jousipussi olla jotenkin valmiiksi rikki? Entä tietäiskö joku, että pystyykö alustan asetukset nollaamaan jotenkin, jos ja kun sinne on nyt syötetty jotain puutaheinää arvoja kun auto kallellaan ja kalibrointi ei mene läpi?
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ajii Näytä viestiOk, mutta mikä olisi minimikorkeus?
Auto tallentanut 449 keulalle ja todellinen 370.
Paljonko siihen pyöränkaareen pyörännavan keskeltä (vannekoko ei vaikuta) pitäisi olla matalimmassa asennossa?
- Likes 1
Leave a comment:
-
Trodo.fi hommasin oman...Ei paras mutta halvin! ;-)
Onhan noita tietysti muitakin kauppoja...
Leave a comment:
-
Ok, kiitos. VCDS:llä tätä on kateltu. Akkukin uuvahti tässä kaiken rimpuilun seurauksena. Laitan uuden akun ja pistän korkeusantureita tilaukseen. Mistähän nuo korkeusanturit olisi fiksuinta hommata?
Leave a comment:
-
Joku anturi ei anna kumminkaan järjellistä arvoa. Omassa lykkäs samaa vikaa, etu oikean anturin vaihdolla parani. VCDS:llä seurasin arvoja...
Mielestäni muualta kuin anturiviasta ei tule Mechanical failure-vikaa...?
Leave a comment:
-
Joo - o. Mulla tuohon A8 d3:een vaihdettiin pussit taakse ja sen jälkeen kalibroinnista ei tullut enää mitään. Etupää reagoi ihan ok ja vasen takakulma jäi ylös. Sinne laitettiin uusi takaisku, niin sekin nurkka saatiin kuntoon, mutta oikea takakulma ei ota millään ilmaa vastaan. Nyt kun vaihdettu venttiiliibloki, kompura ja oikealle taakse taas kertaalleen se takaisku, niin muut nurkat näyttäisi toimivan jokseenkin oikein, mutta kalibrointia ei saa menemään läpi ja itse asiassa taka-akselin täyttökään ei toimi. Oikea takanurkka kuollut. Kalibroinnin alussa nostaa kyllä vas takanurkan ylös.
Korkeusanturit näyttäisi toimivan, vaikka pientä jumia siellä oli. Lukemat tolkullisia. Lisäksi kun painesäiliön ja etuakseli täytön jälkeen alat täyttää taka-akselia, niin paineet heti tapissa 10 bar ja kompura pysähtyy, eikä perä nouse. Mechanical failurea tarjoaa kalibrointia yrittäessä, kun aikansa turaa. Alkaa ideat loppua. Ilmalinja blokista takanurkkaan otettu tänään auki ja ilma kulkee siitä kyllä läpi. Oisko ehdotuksia?
Leave a comment:
-
Ok, mutta mikä olisi minimikorkeus?
Auto tallentanut 449 keulalle ja todellinen 370.
Paljonko siihen pyöränkaareen pyörännavan keskeltä (vannekoko ei vaikuta) pitäisi olla matalimmassa asennossa?
Leave a comment:
-
Säädä tunkilla suunnilleen minimikorkeuteen niin on ainakin anturit mittausalueella, siten tunkki ei haittaa auton omaa liikehdintää kalibroinnin aikana.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Jos avitan ne tunkilla kohdilleen niin eihän auto pääse sitten laskemaan (kun softa pyytää) koska tunkit estää sen.
Luulis tykkäävän Ecu kyttyrää ja päättelee että jokin pielessä kun auto ei laskeudu kuten ecuun on ohjelmoitu?
Leave a comment:
-
Pudottaa tonttiin, kun menee anturit yli alueen. Nyt pitäs saada kalibroitua ne anturit ajoalueella.
Minä avittaisin tunkilla ne kohilleen.
- Likes 1
Leave a comment:
Leave a comment: