Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6/A7/Q7/A8/Allroad ja ilmajousitus
Collapse
X
-
Katsastuksessa tuli iskarin testissä vaimennus kyky riittämätön liekköhän itse iskari vaiko pussi tiensä päähän tullunna? välillä ilmoittaa vuotoa pussissa
-
Sitä itsekin veikkaisin.
nyt homma kuitenkin selvisi kun avasin vielä suojan kompuran edestä.en tiedä ilkeääkö edes sanoa..
katsoin peiliin ja syyllinen näkyi siellä.
oli mennyt suodattimelta tuleva letku lyttyyn kun olin laittanut kompuran sijoilleen.eli ilman puute.
Sen verran asento muuttui kun työnsin kompuran lopulliseen koloonsa.
Nyt nousee ja laskee taas ilman herjoja.
Tämmöistä ti asennusta.
Kiitokset silti kaikille vinkeistä ja katsotaan mitä seuraavaksi laitellaan.
Leave a comment:
-
Veikkaisin että joku korkeusanturi näyttää väärin (rikki), tai se tuunausboksi aiheuttaa sen että auto näkee anturin arvon väärin.
Leave a comment:
-
Joo, eli Audin alusta ongelmia pääsin vihdoin tutkimaan.vikakoodeja on nyt nämä
c 1046 00
C11af f0
C1038 12
C10c8 00
Yksi on releestä, oisko siitä kun eilen vaihdoin vielä uuden kun sattui olemaan.
Onko arvon Audilaisilla noista päätellen jotai ajatuksia mikä mättää?
Ja autohan c7 vuodelta 2012.
Leave a comment:
-
Onko joku poistanut ilmaalustan audi a6 c6 ? mitä se vaatii ? ainakin vissiin muutoskatsastus.
Leave a comment:
-
En tiedä koodeista, kun oma testeri ei lue noita juttuja.mittaristoon vaan tulee ilmoitus, että auto liian matala.ei tosin ole.
Boksi on joo, mutta se ei nyt ole ongelma.
En ole ajellut, kun ehkä 50 kmh pikku lenkin.täytyy testata.
Tyhmä kun olin niin rupesin ryynien vaihtoon ja onnistuin rikkomaan ehjän kompuran, älä kysy miten?.
Toimi kaikki hienosti ennen.ehjää kun ei pitäisi sorkkia prkl.
Ja nyt tuon uuden kanssa ongelmia.
Leave a comment:
-
Ootko ajanu remontin jälkeen? A6 C6 nostaa ilmasäiliöön täyden paineen vasta ajossa. Yli 40 kmh pitää olla vauhtia...Oisko tuossa sama?
Eli jos ei ole painetta riittävästi niin ei mitään tapahdukaan.
Leave a comment:
-
Mistä vikakoodista kyse? Sinulla ilmeisesti joku tuunausboksi kiinni? Ainakin toisessa ketjussa kirjoitit siitä.
Leave a comment:
-
Terve.audi A6 2012 vaihdoin ilma alustan kompuran, releen ja suodattimen.
Ensimmäinen alustan nosto toimi hienosti, mutta siihen se jäikin.
Kompuran kyllä käynnistyy, mutta auto ei nouse.
Vaatiikorempan jälkeen vikakoodin nollauksen vai pitäisikö pelata ilmankin.?
EDIT: Lisäyksenä vielä ettei kyllä laskekaan.
Leave a comment:
-
Ilman ulospuhallus kulkee samojen ryynien läpi, kuin sisään tullessa ja sen pitäisi kuivattaa ryynejä. Toki hyvin kyllästetyissä pavuissa kama voi tosiaan jäässä. Paineistettuna ilma lämpenee, mutta riittääkö se sulattamaan ja kuivattamaan, who knows.
Jos paineilmasäiliössä on kondenssivettä, ei se kuivatus ainakaan kovasti helppoa ole. Tyhjennys ja ryynien kuivaus/vaihto on ainakin minusta siis joka tapauksessa varsin fiksu temppu.
Leave a comment:
-
Tuo pakkasilma on pelkkä myytti koska se kosteus järjestelmässä on jäässä, ei se sieltä mihinkään lähde. Ei se lähde sieltä muutenkaan "puhaltamalla" koska silica rakeet sitovat kosteuden itseensä, ainoa keino on kuivattaa rakeet huolella oikeassa lämpötilassa.
Leave a comment:
-
Jossain oli juttua ehkä täälläkin, että kovilla pakkasilla ois hyvä pumppailla alustaa ylös alas että kosteus poistuu (ja kuivaa pakkasilmaa tulee tilalle). Yritin tätä toteuttaa viime talvena itse, paha sanoa oliko hyötyä vai ei kun auto toimi hyvin.
- Likes 2
Leave a comment:
-
Jos tuota oikein teknisesti ajattelee niin kannattaa käyttää ettei paikat jumetu. Itse vaihtaisin myös ajokorkeutta, pussi `kuluu` eniten siitä kohtaa missä kääntyy `itsensä sisään`.
Vaihdoin tuossa taannoin itselle takapalkeet, hölväsin jousipussin ulkopuolelta silikonisprayllä, tiedä sitten auttaako mutta ei ainakaan asiaa pahenna...
- Likes 2
Leave a comment:
-
Mikä on muuten suositus, jos ilmajousilla varustettu auto on ulkona seisonnassa talvellakin, niin kannattaako ilmajousien takia autoa käynnistää vähän väliä? Eli onko jotain haittaa, jos jousia tai kompressoria ei ole käytetty vaikka kuukausiin?Viimeksi muokannut Rik3; 5.8.2024, 10:47.
Leave a comment:
-
Huh. Minun '02 vuosimallin Allroad maksoi 2019 tammikuussa 2400 €. Siis toimiva auto.
Tuossa huoltohinnassa taisi olla useampi tunti vianetsintää tai sitten liikkeessä kompressorin katteet oli todella kohdallaan.
Tämäkään ei ole se halvin kauppa, mutta myy alkuperäisiä Wabcoja.
Leave a comment:
-
Vastataan nyt itse itselle, jos vaikka jollain tulee sama ongelma. Elikkäs vika löyty ja yllättäen se oli se kaikista kallein osa joka oli hajonnut eli kompura?Ihan tätä en osannut odottaa. Kompura siis haljennut muutamasta kohtaa ja täten päästi painetta ulos. Uutta kompuraa tilalle ja ~2000€ köyhempänä toimivan auton kanssa kotiin.Alkuperäinen kirjoittaja Srock Näytä viestiHei ryhmäläiset!
Oma A7 täräytti eilen tuollaisen vikavalon ja tänään luin vikakoodit josta löyty C104500. Onko ketään joka osaisi auttaa mikä mahtaa olla tai onko ollut kyseinen sama vika joskus?? Vika siis ilma-alustassa ja en itse ajossa huomaa mitään eroa aiempaan. Yön aikana ei mikään nurkka ollut silmin nähden painunut.
Leave a comment:
-
Aivan Itselläni tulee tuo herja juurikin motatilla ja sillo kun siskoni ajaa tätä autoa. Itselläni on tullut vain kerran kun ajoin väsyneenä motarilla ja havahduin piippaukseen. Ilmeisesti tässä nuo asentamani uudet orkkis välitangot on väljiä jolloin ne eivät liikuta anturia?
Leave a comment:
-
Yllä oleva tasoanturin toiminnan selostus oli yksinkertaistettu versio, mutta jos sen perusteella aletaan oikeastii tutkimaan signaaleja huomataan sen olevan nippelitasolla väärin.
Tasoanturilla on 2 puolta: (Lähde SSP 243)
1. analoginen puoli ohjaa ajovalojen korkeussäätöä (vasemman puolen anturit) ja
2. digitaalinen, jonka PWM-signaali ohjaa alustan korkeussäätöä.
Anturin signaali kertoo anturin kiertokulman, mistä ohjausyksikkö osaa laskea korkeuden. Mikäli vipuvarsien pituutta muutetaan, niin tämä laskettu korkeustieto on luonnollisesti väärä.
Oman vm 2002 Allroadin anturit toimivat 200 Hz taajuudella, mutta seuraava sukupolvi käyttää 800 Hz taajuutta.
Korkeusanturi on kontaktiton eli siellä ei ole mitään rikki menevää potentiometrin liukua. Siksi olenkin ihmetellyt miksi Allroadissani yksi anturi piirtää tasaisella moottoritiellä suoraa viivaa eli ei reagoi pieneen tärinään. Tämä sytyttää aika-ajoin merkkivalon mittaristoon. Suurempi töyssy sammuttaa vikavalon, koska siitä saadaan muuttunut signaali. Ominaisuus ei johdu tankojen jumittamisesta, sillä olen uusinut tangot. Ilmiötä en ole myöskän pystynyt toistamaan kuin moottoritiellä.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Tosiaan sillo n.1kk sitten vaihdoin eteen sen oikeanpuolen anturin sekä joka pyörään nuo orkkis välitangot jotka samalla voitelin.
Leave a comment:

Leave a comment: