Tolppa pöydälle ja (7 bar?) painetta siihen. Sitten vaan saippukuplaleikkejä leikkimään. Saa ainakin tuon tolpan vian suljettua pois tai parhaassa tapauksessa näkee tarkan vuotopaikan.
Vanha pussi voi vuotaa taitteesta, mutta se kyllä löytyy tolpan ollessa paikallaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6/A7/Q7/A8/Allroad ja ilmajousitus
Collapse
X
-
Itsellä samassa ajoneuvossa ollut samoja ongelmia kuin TeNu73:lla arnottin etutolppien kanssa. 2+1 vaihtunut takuuseen tänä ja viime vuonna. Laatu tuntuu olevan aika kuraa ainakin isossa erässä tavaraa. Itse annan siis veikkauksen tolpan vuodolle ja lähtisin sitä tarkistamaan. Tuo painemittari tolppaan kiinni esim yön yli varmistaisi vuodon. Taitaa olla useiden korjaamoidenkin tapana painemittari selvittää vuodon sijaintia. Yksi tapaus itsellä oli selkeä kun autoa edes käynnistämättä pyörät kääntäen etunurkka vajosi välittömästi ja nousi ylös varaajan paineella kun käänsi pyörät takaisin suoraan letku hyvin tietysti kiinni.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Jos ei ulospäin saippuavedellä mistään näkyvästä paikasta kupli niin melkein veikkaisin itsekin että vuotaa tuolta mistä Arto veikkasi. Vähän tympeä homma etsiä mutta ei siinä paljon muita vikakohtia enää jää vaihtoehdoiksi.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Arto. Arnottia takuuseen. Venntiiliblokki uusi,alkuperäistä vastaava. Ollu mulla kolmisen vuotta,nyt 3:s tolppa tuohon kulmaan,toiseen päästiin kahella. Vaihdettu aiemmin jo kompura. Pitänee korjaamolle ehdottaa o-renkaan vaihtoa ja sen yläpään tutkimista(siis tolpan kiinnityksen),ja sitten vien vaikka oman mittarillisen pumpum. Kiitos, alkaa olla totaalisen lopussa tuohon,kun puolen vuoden välein jompi kumpi(nyt ollu kyllä tuo kuskin) puoli tontiin ja tolppa vaihtoon..
Leave a comment:
-
Saisiko sellaisen painemittarillisen käsipumpun kiinni järjestelmään. Lähtis kompuran venttiiliblokilta päin ja pistäis paineen sisään. Siirtyisi liitos kerrallaan kohti jousta. Jos alkaa paine pysyä jossain vaiheessa niin vuoto löytyy. Lopuksi jää jäljelle vain tolppa
- Likes 1
Leave a comment:
-
Nyt on jo vähän paha. Ei siellä enää juuri muita komponentteja ole.
Millainen tolppa edellisen tilalle meni? Entäs venttiiliblokki? Oliko uutta ja orkkista? Ensimmäisenä tulee mieleen jousen yläpään tiivistys. Alumiininen ylälautanen osaa hapettua, eikä o-rengas pysty tiivistämään sellaista. Toinen vaihtoehto voisi olla huono o-rengas.
Leave a comment:
-
Uusi kyselee. Ongelmia ongelmien perään. Audi a6 allroad -10. Kuskinkulma painuu pohjaan asti yön yli seistessä,vaihdettu tolppa,letku,venttiiliboxi,korkeusanturi.Ei anna vikakoodeja. Kun avaa kontin,nostaa ylös. Tai kun laitat käyntiin,syttyy vihreä alustan valo ja nostaa kulman nopsaan ja kiltisti. Suihkuteltu,ei löydy vuotoa. Korjaamollakin jo tukka harventunu tuon kanssa. Mikä neuvoksi? Mitäs sitten vaihdettais.Viimeksi muokannut TeNu73; 8.8.2025, 13:55.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ugemi Näytä viestiOnnistunutta tutkiskelua eilen.. Eli sain nähtävästi nollattua tuon level control 34 boksin. Alussa kävin niitä valikoita läpi, enkä mielestäni painanut sitä "Reset All Adaptations" vaihtoehtoa, eli sitä basic settings ensimmäistä vaihtoehtoa. En nyt kuitenkaan ole ihan varma enää jälkeenpäin teinkö ovi auki, jolloin se herjaa ettei voi tehdä. Mahdollisempaa on, ettei korkeussäätö ollut autolla, kun ensimmäistä kertaa niitä naputtelin, vaan muistaakseni dynamicilla. Ainakaan ennen turvakoodin ja oven kiinni laittoa en moista tehnyt(se sanoi parilla kohtaa request sequence error, mutta onko voinut silti tehdä?), mutta tein tai en, niin lopputulema on, että antaa alla olevia koodeja ja alustan korkeuden säätö ohjeilla jää jumiin kohtaan "Select Calibrate Level Control", sanoo "request sequence error". Boksin koodaus oli mennyt nollille, mutta siinähän on vain pari kohtaa, jotka muistin kyllä, muistaakseni koodiksi tuli 008002 ja boksi hyväksyi sen. Silti antaa samat alla olevat vikakoodit. Intternet sanoo, että nyt pitää mennä merkkarille koodauttamaan boksi uusiksi online, koska tuo on tullut käsittääkseni aina vain Reset All Adaptations käytön jälkeen. Kokeilen vielä räpläillä tänään tuota, mutta oletettavasti näin, ellei joku keksi mitä tehdä. Nurkkien korkeudetkin jäävät kyllä muistiin ja muuten saa ajella basic settingseistä alustaa miten tahtoo. Lisäksi herjaa valoista, mutta se johtunee korkeuden säädöstä ja siitä, että auto on taivaallisen tietämätön asennostaan.
Antaa koodia:
367877 - Ride Height Not Learned
C1044 00 [009] - -
266752 - Control module not coded
U1013 00 [009] - -
38144 - No End-of-Line Programming
B2013 00 [009] - -
Miten tämä selvis?
Leave a comment:
-
Kyllä tuolla taitaa olla ihan tavalliset iskarit kun ei niitä mistään ainakaan säätämään pääse.Alkuperäinen kirjoittaja 90q Näytä viestiPitää olla joka iskarissa jos autossa on iskarien jäykkyyssäätö.
Leave a comment:
-
Pitäisikö tuon iskarin säätöventtiilin karan alla olla palautusjousi vai onko tarkoitus, että se nousee nesteen paineella ylös? Tämä liikkuu herkästi pohjaan, mutta ei tule itsestään ylös.
Ainakaan tässä periaatekuvassa ei näy jousta. Ajattelin jättää noi nuolella merkkaamani lautasjouset männän takaa pois, niin olisi vanhat iskarit vähän jäykemmät.
Nämä eivät ainakaan enää palaudu auton alle... Tuolla poteron kyljessä on ilmareikä, josta vesi pääsee tuhoamaan PDC-säätösysteemin.
Leave a comment:
-
Kun otat sen liittimen irti, niin pääset mittaamaan solenoidin kelan vastuksen. Oletettavasti samansuuruisella vastuksella saat huijattua ilmajousituksen ecua.
Eikö joka nurkassa ole tuollainen solenoidi?
Leave a comment:
-
Pitää joskus kokeilla. Kiitos näistä, auttaa paljon kun hiukan edes tietää mikä kikkare se on.
Leave a comment:
-
Ota pistoke irti niin tiedät. Jos vaikka valo syttyy niin sen pitäisi hävitä kun kytket kelan pistokkeen takaisin kiinni koska silloin vika ei ole enää aktiivinen.
Leave a comment:
-
Kyllä, kojetauluun jää palamaan valo. Tämä sillä oletuksella, että autossa on yhä se ilmajousituksen ohjainlaite toiminnassa. Vähän sille haiskahtaa, koska nuo kelat on jätetty johtosarjaan kiinni.
Ei ole tullut vastaan, että millainen homma se ohjainlaitteen poistaminen ja pois koodaaminen muilta ohjainlaitteilta on..
Leave a comment:
-
Tulee vikakoodi kun poistaa. Sen voi korvata sopivalla vastuksellakin. Tämän vastuksen voi sijoittaa lähelle ohjainyksikköä, mikä siis sijaitsee tulipellissä hanskalootan takana. En ihan tarkkaan muista sopivaa vastusta, mut joku Bilteman led-valojen etuvastus se oli..
Leave a comment:
-
Eli eiolis tarpeellinen edes. Mutta paljonko tulee herjoja jos poistaa? Siihen kun sais jonkinlaista tietoo.
Leave a comment:
-
Mulla roikku eturipustuksessa johtojen varassa tuollanen mötikkä. Jokin jäänne ilma-alustan jäljiltä kun on vaihdettu rautajouset. On ollu nipparilla kiinnitettynä iskarissa.
Kiinnostais nyt tietää mikä se on, ja onko edes tarpeellinen.Todennäkösesti jotain herjaa aiheuttais jos poistais.
Tossa ovokon kuvassa näyttäis olevan samanlainen mötikkä kiinni iskarissa.
Auto on -09 quatro jos sillä nyt tässä jotakin merkitystä3 Photos
Leave a comment:
-
Korkeusantureissa ainoa tapa on ottaa sen vipu irti ja koittaa onko jumissa. Pitäisi liikkua käytännössä ilman vastetta. Jos jumittaa, niin tulee juuri tuota että hetken ajon jälkeen vetää vikatilaan. Kulman putoaminen tosin viittaa kyllä pussivuotoon.
Leave a comment:
-
Mutuna sanoisin, että pitäisi tunkata se auto suhteellisen tasaisella alustalla vaakasuoraan ja mittailla, että ne nurkkamitat ovat edes sinne päin. (4B Allroadille SSP243 kertoo normaalikorkeudeksi 402 mm.) Sitten noilla todellisilla mitoilla adaptaatio ja sen jälkeen tunkki pois alta. Tämän jälkeen vian metsästäminen on helpompaa, kun auto osaa kertoa todellisen korkeuden..Viimeksi muokannut pta; 15.5.2025, 21:49.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Moro taas.
Jatkoin tänään jumppaa taas pienen tauon jälkeen (tosin pieni).
Huomasin että sopeutuksessa joka jousen korkeuden tallennettu (ilmeisesti ohjearvo) on nolla joten en edes tiedä mihin tuo ecu voisi muutosta laskea?
Miten saisi tehdasarvot palautumaan?
Leave a comment:
-
Adaptaatioon on laitettava oikeat arvot tai jos sitä huijataan, niin sitten on samalla akselilla huijattava molempia puolia yhtä paljon. Muussa tapauksessa korkeussäätö ei toimi.
Alkutilanne näyttää siltä, että adaptaatiolle olisi tarvetta, kun vastakkaiset nurkat ovat level controlin mielestä akseleiden alimmat/ylimmät.
Eli jos ajattelee auton korin olevan jäykkä suunnikas, joka ei jousta mihinkään suuntaan, niin jos esimerkiksi etuoikean arvo pienenee, niin vastaavasti takavasemman arvon pitäisi kasvaa. Nyt kun etuoikea on 39 mm ylempänä kuin etuvasen ja takavasen 34 mm ylempänä kuin takaoikea, niin auto näyttäisi olevan ristiriipunnassa.Koodi:Etu: 355 - 316 = +39 Taka: 370 - 404 = -34
- Likes 1
Leave a comment:
-
Pussi + iskari kombo vaihtui eteen ja sillä tuli kuntoon.
Muistaakseni ongelma alkoi sillä perinteisellä yön aikana laskevalla kulmalla ja lopulta paheni tuohon että pussi vuotaa nopeempaa mitä kompura tuottaa.
Lisäksi vuotavan kulman anturi antoi koko ajan järkevää dataa eli obdeleven näytti kyseisen kulman selvästi muita alemmaksi ja kaikkien neljän kulman lukemat muuttui yhtä aikaa esim. epätasaisella motarilla.
Omassa tapauksessa noista oli aika helppo päätellä missä oli vika.
Leave a comment:

Leave a comment: