Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AdBlue

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Juu huomenna koodarille, eipä tässä muu hirvitä kun hinta. Pumpun ohjainlaite vaihdettu 20tkm sitten. Tuleekohan myyjä vastaan oon ajanu oston jälkeen 5000km. 2017v a4 tdi. 145tkm taulussa. Katsotaan kuunnellaan.

    Comment


    • Nyt poistettu koko adblue, koodattu. Ei huolia leimallakaan. 450€.eikä vika aloista.

      Comment


      • Laitatko vahvistuksen tuolle katsastusasialle kun olet käynyt katsastuksessa. Harkitsin myös tuota pois ohjelmointia korjaamisen sijasta, mutta keväällä oli vielä sellaista tietoa että tulisi hylsy katsastuksessa 9/2016 jälkeen käyttöönotetuille dieseleillä obd-testissä, jos adblue poistettu ohjelmistosta. Kiinnostaisi jatkoa ajatellen kun odotan tuon hajoavan uudelleen ja korjaaminen ei innosta yhtään.

        Comment


        • Alkuperäinen kirjoittaja dtrm Näytä viesti
          Moro, täällä A4 B9 -16 ja pamahti tauluun ensin moottorin vikavalo, ja jokunen viikko sen jälkeen adbluen keltainen jakoavaimen kuva. Pörhöllä tutkivat ja adbluen pumppu hajonnut, ei tuota painetta, mutta sitä ei kuulemma saa ilman säiliötä (1600e) ja samalla pitää uusia myös ohjainlaite koska siitä tullut uusi versio. Koko lysti reilu 3000e, työn osuus vain 400e.

          Osaako kukaan sanoa että onko tässä mitään vaihtoehtoja kun ei kehtaisi noin paljoa alkaa maksamaan eteenkin kun ainoastaan pumppu on rikki?
          Ja miten adbluen poisto, mitä siinä tulee ottaa huomioon, onko siitä mitään haittaa kun liikkuu vähän erilaisia tarinoita että voi hajottaa katalysaattorin tai ei mene välttämättä katsastuksesta enää läpi? Tuo poisto tässä järkevimmältä vaihtoehdolta äkkiseltään tuntuisi.
          Täällä myös poistettu ohjelmoinnilla adblue käytöstä, 550e kustansi ja samaan hintaan myös lastutus. Paljon kuulemma tekevät poistoja ja kyselin katsastusasiaa niin vakuutteli että ei ainakaan toistaiseksi näy katsastuksessa.

          Comment


          • Katsastus hoidettu, ei mitään ongelmaa ton ad blue poiston kanssa

            Comment


            • Audi a4 b9 on tullut talven aikana 3 kertaa adblue fault ja mittariin jakoavain, adblue teksti ja range 1000km. Aina seuraavalla käynnistyksellä vaikka sammuttais ja käynnistäis heti uudelleen niin mennyt teksti pois. Jätti kuitenkin vikakoodin, onko tietoa mistä vois olla kyse.
              ​​​​​​
              Audicenterilt kyselin mutta he eivät osanneet sanoa mikä on vikana ilman että itse tutkivat ensin autoa.

              Mielessä on ollut ohjelmoida tuo adblue pois ja joskus kun auton myyn eteenpäin laittaa se takaisin käyttöön jos ostaja haluaa. Hajoaako tuo laitteisto jos sen kooda pois ? Ja paljonkohan sen kuntoon laitto maksaa?
              Viimeksi muokannut Killeri; 17.5.2023, 17:08. Perustelu: Viesti palautettu pyynnöstä

              Comment


                Laitteisto ei hajoa pois koodatessa mutta menee tukkoon koska adblue kiteytyy ajan kanssa.

                Comment


                  Mulla temppuili toi Sharan ihan samalla tavalla. Kesken ajon tuli 1000km range jälelle ja se siitä poistui itsestään vaihtelevasti. Joskus 15 minuutin päästä, joskus parin päivän päästä. Tarkkaa syytä sille miksi se teki niin ei koskaan tullut, koska osia vaihdettiin iso määrä ja silti se tuli takaisin. Enään ei tule takaisin.

                  Tuollahan on silleen selkeä koodi.
                  1 Fault Found:
                  9645 - Reductant
                  P20E8 00 [096] - Pressure too Low

                  Pumppussa alkavaa vikaa tai paineanturissa mahdollisesti jotain?
                  Pressure sensor for reducing agent: measured pressure: 46 hPa
                  Viimeksi muokannut Puuhapete; 4.3.2022, 10:31.

                  Comment


                  • Uutena TDI 2.0 auton omistajana kyselen. Saako AdBlue "toiminnon" kytkettyä jotenkin pois esim. OBD:n avulla?

                    Miten auto käyttäytyy, kun aine loppuu? Lähteekö se enää ollenkaan käyntiin...

                    nm. pitääkö olla huolissaan

                    Comment


                    • Poiskytkentä vaatii ohjelmoinnin.

                      Lopulta ei lähde enää lainkaan käyntiin jos aine loppuu.

                      Pitää! Muttei sitä ehkä kannata liikaa jännittää niin kauan kun toimii.

                      Comment


                        Se pitää ohjelmallisesti poistaa jos eroon haluaa, mutta mitäpä sitä toimivaa systeemiä lakas disabloimaan. Pääsääntöisesti eivät suostu käynnistymään jos loppuu, eli ei kannata tyhjäksi ajaa.

                        Comment


                        • Ei kai sitä muuten mutta, jos ainetta ei kohta saa. Ainakin tänään loppu joka paikasta.

                          Comment


                            Veikkaan että tässä on luettu ao uutinen ja siksi kysellään.

                            https://www.is.fi/autot/art-2000008686409.html

                            E. Olin näköjään oikeassa. :)

                            Comment


                              Nyt kaikki hamstraa sitä kuin paska paperia pari vuotta sitten. Ja sitä oikeasti tarvitsevat ei saa sitä mistään.

                              Comment


                              • Yaralla kuulostaa olevan Ruotsissa ja jossain Keski-Euroopassa kamaa ettei pitäisi loppua. Ja jos meinaa loppua niin säästetään edes raskaalle kalustolle ja työkoneille viimeiset tipat, Audit ja bemarit voi vaikka hetken seisoakin.

                                Comment


                                  Nyt kun hamsterit on vieneet kaiken AdBluen kaupoista niin olisiko mitään korvaavaa nestettä, jota järjestelmässä voisi käyttää? Netistä löytyy juttua, että voisi käyttää etanolilla blandattua tislattua vettä, pelkkää tislattua vettä yms. ja myös juttua SCR katin hajoamisista, jos ei käytä oikeaa AdBlue nestettä. Vai onko AdBluen ohjelmallinen poisto ainoa vaihtoehto?

                                  Comment


                                    Mitä olen BMW:n manuaaleja lukenut, niin systeemi on aika tarkka uren laadusta. Heittää vikatilan jos laatu heikkoa.

                                    Comment


                                    • Reaktio SCR katalysaattorissa on karkeasti NH4 + NO2 -> N2 + 2H2O eli toisin sanoen
                                      ammoniakki (urea) + typen oksidit (paha pakokaasu) -> typpikaasu (ilma) + vesi

                                      Tuosta jos jättää ammoniakin pois ja tilalle etanoli C2H5OH niin mitähän tapahtuu vai tapahtuuko mitään? Hätätilanteessa konsentroitu pissi voisi toimia, mittaa esim. sähköjohtavuutta että on noin sama kuin adblue liuoksella.

                                      Comment


                                        Metsäkoneiden kantourea on periaatteessa samaa tavaraa, mutta laatu HUOMATTAVASTI heikompaa. Kuten tuola ylempänä todettiin, niin AdBlue-järjestelmät todella tarkkoja tavaran laadusta joten en suosittele tuota sinne. Mutta yksi vaihtoehto...

                                        Comment


                                          Eikö henkilöautojen AdBlue-kulutus ole luokkaa 1-2l/1000km ja säiliötilavuuden 20l? En lähtisi lantrailemaan sinne omia, ellei sitten halua puhdistella sitä järjestelmää jälkikateen, kun epäpuhtaudet sakkautuu sisään.

                                          Comment


                                            Juu, ei ole tarkoitus pilata AdBlue järjestelmää. Nesteen kulutus on täysin merkityksetön kuluerä. Pointti onkin siinä, jos nestettä ei saa mistään, niin mitäs sitten?

                                            Comment


                                              Adblue systeemin vikatilan nollaamisella saa aina sen 1000km matkan jatkettua taas seuraavaan tuhanteen. Mahtaako toimia litkun loppuessa sama eli joku resetointi esim VCDS:llä?

                                              Comment


                                                Pointti onkin siinä, jos nestettä ei saa mistään, niin mitäs sitten?
                                                Eiköhän se ole sama kuin jos polttoneste loppuu, eli sitten auto jää pihaan. Mutta en näe, että se nyt olisi ainakaan yksityisille henkilöautoille tapahtumassa, kun parillakin litralla tankissa pitäisi päästä kuukauden eteenpäin.

                                                Comment


                                                  Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
                                                  Adblue systeemin vikatilan nollaamisella saa aina sen 1000km matkan jatkettua taas seuraavaan tuhanteen. Mahtaako toimia litkun loppuessa sama eli joku resetointi esim VCDS:llä?
                                                  Onko kellään tietoa tästä?

                                                  Comment


                                                  • Ei toimi. Jos syystä tai toisesta on jo ajettu se 1000 kilometrin armonaika loppuun, niin VCDS ei saa enää autoa liikkeelle.

                                                    Ja mitä tulee nesteen korvaamiseen esimerkiksi vedellä, niin ei toimi sekään. Puhdistustulosta haistellaan NOX-anturien avulla ja mikäli putkessa ei tapahdu haluttuja asioita, niin taas joudutaan siihen vikatilaan.

                                                    Ei oikeasti ole kuin kaksi vaihtoehtoa, joko saada jostain sitä oikeaa tavaraa säiliöön tai sitten käyttää ohjelmoinnissa jossa järjestelmä poistetaan käytöstä lopullisesti.

                                                    Comment


                                                    • Näkyy olevan torissa trokaajilla myynnissä 5€/litra ja varmaan moni on valmis maksamaankin siinä vaiheessa kun meinaa ajot loppua eli tavaraa luultavasti on aina jostain saatavilla, mutta hinta voi olla kova totuttuun nähden

                                                      Comment


                                                      • Alkuperäinen kirjoittaja ripo Näytä viesti

                                                        Tämä tuli nyt kuntoon. Tsekkasin ensin adbluen sulakkeet ja vaihdoin varmuuden vuoksi uudet, olivat ok. Sen jälkeen mittasin molemmat terminal 30A ja terminal 30B jännitteet tuon J880 -moduulin liittimestä ja molempiin tuli jännite.

                                                        Tilasin purkuautosta Q7:n moduulin (sama osanumero) Latviasta toimituksineen 90 eurolla. Moduulin vaihdolla hävisi heti adblue herjat. Moottorin vikavalo piti nollata vcds:llä.
                                                        Moro

                                                        Pitikö ohjainmoduli ohjelmoida merkkiliikkeessä vai tuliko kuntoon pelkällä modulin vaihdolla ilman koodauksia?

                                                        Comment


                                                        • Ei tarvinnut koodauksia. Pelkkä osan vaihto riitti

                                                          edit: muistelen että herjat hävisi heti, mutta en muista ihan varmuudella pitikö nollata vikakoodit

                                                          Comment


                                                          • Kiitos tiedosta. Ilmeisesti uusi pitää vain koodata. Oliko moduli helpolla paikalla vaihtaa?

                                                            Comment


                                                            • On helppo homma. Löytyy oikeen takarenkaan läheltä suojamuovin alta. Muutama ruuvi irti ja siinä moduulin liittimen aukaisu vaati vähän pohdintaa. Muistaakseni siinä on joku lukitussokka mikä pitää irroittaa ennenkuin liittimen saa käännettyä auki. Tein nosturilla kun sattui mahdollisuus, mutta onnistunee myös ilman

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X