Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lahikauppias
    vastasi
    BLB koneessa on tasapaino-öljypumppuyksikkö ketjuvetoinen. Kuuntele kuuluuko ketjumaista rallatusta tyhjäkäynnillä. Multitronic vaihteisto kannattaa tutkia ettei nyvi tai kierrokset seilaa.

    Nuo osaan heittää 2kk audiuran kokemuksella.

    Leave a comment:


  • mchammer
    vastasi
    Moi!

    Nyt tuli eteen farkkuaudi B7 2,0tdi, ajettu 205000. Moottorikoodi BLB ja vuosimalli 2005. Mitä kannattaa ottaa huomioon ostoon kannalta?

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Korkki tai tiiviste.

    Leave a comment:


  • haraldh
    vastasi
    Öljykorkin ympäristö on aika rasvainen BRD:ssä. Olisiko idea ostaa uusi korkki, joka olisi tiiviimpi vai pitääkö vain tyytyä tilanteeseen?

    Leave a comment:


  • Lahikauppias
    vastasi
    BLB -> BRE

    Tuli ensimmäinen Audi ostettua ja tietenkin BLB koneella varustettuna. 500km päästiin ja öljypumpun ketju lensi tielle kiihdytyksessä. 300tkm auton mittarissa.

    Ratasvälitteinen pumppu tilalle ja onneksi ei 200m ajomatkalla tullut mitään koneen laakerointeihin. Kiertokankien laakereista tarkastettiin tämä.
    Opetus muille, älkää ostako ebaysta niitä halpoja ketjusarjoja. Briteistä ebayn kautta löytyy kyllä kokonaisia rataspumppujakin alle 500 euron.

    Vanha: https://www.dropbox.com/s/godly9bxkx...33.22.jpg?dl=0
    Uusi: https://www.dropbox.com/s/tfryg9ko8f...90624.jpg?dl=0

    Leave a comment:


  • brantti_
    vastasi
    B8 kaksoimassa nyt kolissu satunnaisesti ties kui kauan tyhjäkäynnillä ja kun kytkimen painaa niin katoaaja. Otin yhteyttä autoa myynneeseen firmaan sano että vie AClle tarkastuksee. Siellä auto sitte seisos 3pvää jotta sais äänen kuulumaan ja toteamaan että siinähä se mutta silloin päättääkin tämä toimia kuin junanvessa, eli "ei vikaa" voitu todeta. Ostettu 9.2015 ja tarkastettu 12.2015. Mahtaisko viellä mennä virhevastuun piikkiin kun kerran asiasta reklamoitu jo? Täytyy ottaa kunnon ääninäytteet itselle talteen ennenkun käyn uudestaan vierailulla.

    Leave a comment:


  • Tontzaa
    vastasi
    Jees pitääpä yrittää putsailla tuo egr viikonlopun aikana

    Leave a comment:


  • jaeger
    vastasi
    Hehku vaihtoon ja egr putsaukseen, helppo irrotella. :) Tai softalla veks.

    Leave a comment:


  • VilleP
    vastasi
    Eka nyt on selvä rikkinäinen hehku.

    Toisen selitys tässä:
    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...7/P0403/001027

    Leave a comment:


  • Tontzaa
    vastasi
    Joo tänää käytiin vikakoodit lukemassa ja antoi tällaiset koodit: P0674 - electrical fault - cylinder 4 glow plug circuit
    P0403 - malfunction - egr valve(n18)

    Leave a comment:


  • Janikuula
    vastasi
    Joo ei kannata mitään ostaa näiden kommenttien perusteella[emoji23]

    Leave a comment:


  • tede
    vastasi
    Kun häiriövalo palaa ja tai hehkunvalo palaa/vilkkuu, vikamahdollisuuksia on satamäärin. Joten en ilman vikakoodin lukua uusisi mitään osia.

    Leave a comment:


  • jaeger
    vastasi
    Vikakoodit lukuun. Kuulostaa mahdolliselta egr-vialta.

    Leave a comment:


  • Janikuula
    vastasi
    Avataab peli tällasella vaihtoehdolla. Hiukkassuodattimen paine-eroanturi?

    Leave a comment:


  • Tontzaa
    vastasi
    Viime viikolla tuli hommattua -08 a4 2.0tdi ja nyt palaa taulussa pakokaasun valvontajärjestelmän merkkivalo. Ennen sen syttymistä hehkun valo alko vilkkumaan ajon aikana ja auto tuntu vähän puutuvan. Se vilkkuminen aina toistuu maantienopeuksissa mutta kun sammuttaa auton ni se lakkaa ainaki hetkeks. Voiko siellä olla joku anturi sökönä vai mistä mahtaa kiikastaa?

    Leave a comment:


  • helmut
    vastasi
    En kyllä osaa sanoa onko henkiä mukana, mutta näin vaan on päässy käymään.

    Leave a comment:


  • iFlanker
    vastasi
    Jaa voiko olla tuollaisia eroja valmistajilla kun visko on kuitenkin sama... Luulin tuollasia juttuja henkimaailman jutuiksi :P

    Leave a comment:


  • helmut
    vastasi
    2 kertaa olen kokeillu tuota totalin öljyä 1.9tdi touranissa ja 2.0tdi 3c passatissa ja kumassakin hävisi 1l parille tonnille, mutta muilla öljyillä ei ole samaa ongelmaa.

    Leave a comment:


  • tumpsi
    vastasi
    Itsellä BMM ajossa, mittarissa pian 310tkm. Ollut minulla n. 100tkm ajan, ja öljyjä olen vaihdattanut n. 15tkm välein. Castrol Magnatec ei tahdo koneessa pysyä, aina joutuu vaihtovälillä lisäämään. Hieman arvokkaampi Castrol Edge taas pysyy erittäin hyvin, joten olen päätynyt ajamaan sillä.

    Leave a comment:


  • jasso
    vastasi
    Voihan sitä kokeilla seuraavassa täytössä 40:stä öljyä.

    Leave a comment:


  • jussis
    vastasi
    Katsoitko huollon jälkeen tikusta, että olivat laittanneet öljyä ylärajaan saakka?

    Leave a comment:


  • iFlanker
    vastasi
    brd öljy maistuu

    Täällä ois sellasta kotkotusta notta BRD-koneelle maistuu öljy nyt vähän liikaa... Käytin jonkun aikaa sitten öljynvaihdossa ja 3650km niin PIIP alarajalla litkut. Vianorilla laittoivat Total Quartz 5W-30 koneeseen. Pajalle varmaan heti auto kun vain kerkiää tutkittavaksi.

    Leave a comment:


  • ///x-power
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja tarzi90 Näytä viesti
    Mitäs hiukkassuodattimen täyttöaste näyttää?
    Hiukkassuodatin tyhjennetty. Perhana volkkari laittaa koville vian haun suhteen. Ainut johtolanka on EGR-venttiilin avautimisaste 101% koko ajana, eli ei todellakaan normaalia käytöstä. Eikä muutu vaikka eculta ohjelmoitu koko venttiili pois käytöstä. Tuli vaan mieleen, että eihän olisi kansiremontin tekijällä mennyt jotkin pistokkeet sekaisin konetta kasatessa. Luulisi kyllä jonkun vikakoodin jättävän, mutta eihän sitä ikinä voi varma olla. 6-napainen pistoke EGR-venttiilillä. Lienekkö samanlaista pistoketta ihan lähettyvillä?

    Leave a comment:


  • sik1
    vastasi
    Kiitos korjauksesta, siirryn toiseen keskusteluun.

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Common rail http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=103607

    Leave a comment:


  • sik1
    vastasi
    Kertokaa lisää caga moottorin kotkotuksista. Tuli hankittua b8 quattro kyseisellä moottorilla, mihin kannattaa varautua? Miellyttävän tuntuinen laite ja erittäin pieni kulutus näyttää olevan. Arttu varmaan mielellään tekee ohjelmoinnin tuohon, miten radikaalisti tuo muuttuu?

    Leave a comment:


  • samza
    vastasi
    CR-koneita ne, oisko tuolla omassa topikissaan juttua?

    Leave a comment:


  • edut
    vastasi
    Ok. Ilmeisesti joku maanantai malli toi serkun auto. Ite meinannu päivittää autoa tohon b8 sedan malliin ja mahdollisesti samalla moottorilla niin sais kyllä toimia.

    Leave a comment:


  • volmari
    vastasi
    Itsellä on ko. koneesta reilu 230tkm kokemusta joista puolet findieselin ohjelmalla. Olen kyllä moottoriin tosi tyytyväinen, vikoja ei näille kilsoille ole vielä esiintynyt. Kenkää on saanut ja tulee saamaan aika surutta mutta ei tietenkään mitään kytkinpommi lähtöjä vaan perus rivakkaa matkan tekemistä. Öljyt vaihdettu aina 10-15 välillä ja muutkin huollot varmanpäälle. Kohtuu vähä ruokainen ajotyyliin nähden ja sen myös huomaa talvella moottorin lämmöista, onneksi koppi on sen sijaan erittäin lämmin.

    Leave a comment:


  • edut
    vastasi
    En koko ketjua jaksa lukea läpi. Kyselen serkun puolesta, A4 b8 2.0tdi 105kw muistaakseni caga moottorilla. N.5000km sitten vaihdettu moottori kun vanhasta irtos venttiilistä pala josta kone paskaks. Moottorilla ajettu n. 130000km. Nyt tänään ilmeisesti hajos turbo. Onko tässä koneessa muilla ollut vikaa?

    Leave a comment:

Working...
X