Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • PasiR
    vastasi
    Missä mahtaa BKD moottorin sisällä olla neulalaakeri?

    Moottoririkon aiheuttaja on öljypumpun läpi menneet neulalaakerin? neulat.

    Kuva pumpusta

    Kuvassa näkyy pari neulaa jollaisia pumpun läpi on mennyt. Sihdin kautta imaissut sisään näitä.

    Uusi moottori tulee kyllä, mutta en millään keksi mistä tällaista tavaraa öljypohjaan on joutunut.

    Leave a comment:


  • tontzae
    vastasi
    Tandem vaihdettiin myös. suuttimet antautuivat sen jälkeen. 4x800eur + 1000eur ei enää innostanu.
    Hyvää kyytiä tarjos b7 kun pelitti. Ikä vaan tulee vastaan ja huoltokustannukset nousee rajusti ylös.

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Vaihdettiinko tandempumppu? Sieltä yleensä vuotaa öljyä naftan sekaan ja aiheuttaa käyntihäiriöitä.

    Leave a comment:


  • tontzae
    vastasi
    B7 2.0tdi "seikkailu" lopetettiin , tilanne ei normalisoitunut. Pumpparit final etc.
    B8 2.0tdi huomenna ajoon. Katotaan mitä commonrail tuo tullessaan.

    Leave a comment:


  • tontzae
    vastasi
    Siirtopumppu oli osaltaan pettänyt, tankissa diesel mustaa. Moottoriöljyä tankissa?
    Koneen sai vihdoin käymään ja uutta disukkaa tankkiin , alkoi tilanne normalisoitumaan

    Leave a comment:


  • tontzae
    vastasi
    Hehkut vaihdettu, katos vikakoodit siltä osin. Siirtopumppu seuraavana kohteena. Tässä välissä oli kerran käynnissä hetkenaikaa. Yks vikakoodi oli tullut . Sylinterissä 2 missfire.
    Siirtopumppu matkalla Suomeen. Mestat avattu valmiiksi. Katotaan nyt ratkeisko ongelma sillä kun saa osan vaihdettua.

    Leave a comment:


  • MetAxi
    vastasi
    Mulla on tallissa projektina VW:n BMP-moottori.

    Tasapainoyksikkö oli ilmeisesti "korjattu" jossain, päätellen mustasta tiivisteliimasta lohkon ja öljypohjan välissä.

    Välipyörän pultti oli ilmeisesti jätetty löysälle, tai sitten yhtäkkiä löystynyt itsekseen 250 tkm kohdalla.

    Itse tasapainoakselikoneisto ja öljypumppu pyörivät (tai olisivat pyörineet) normaalisti.

    Lopputuloksena kuitenkin kampiakseli ja turbo pas..na. Nokka-akselissa samaten 2:n pakonokka "valmis".

    Tarkoitus on laittaa 1.9 TDI:n kampura ja öljypumppuhässäkkä paikalleen, tuo "balance shaft delete" on hyvin pitkälle sama juttu. Minulla lisäksi kiertokanget pitänee vaihtaa 1.9 kankiin, kun kiertokangen kaulat ovat ilmeisesti ohkaisemmat 1.9:ssä. Laiskuuttani en ole saanut vielä mittailtua.

    Järkeä ei tosin taida tässäkään projektissa olla, ainakaan kustannusten kannalta.

    Leave a comment:


  • ixuv
    vastasi
    Tuohon blb koneiseen A4:een tehtiin kesällä tuollainen "balance shaft delete". Koneesta kuului ylimääräistä kahinaa tuolta tasapainoakseleita pyörittävä ketjun suunnalta. Eli tuo ketju rattaineen oli vaihtokunnossa, samalla huomattiin, että tasapainoakselin kuusiokoloreikä oli jo pahoin pyöristynyt. Aikalailla oikeaan aikaan otettiin auki, mittarissa 280tkm.

    Koko tasapainoakseli keksintö poistettiin kokonaan ja tilalle meni tällaiset osat (nämä tosin BHW moottoriin.):

    http://www.kermatdi.com/balance-shaf...or-bhw-passat/

    Tämän perusteella tuntuu kyllä aika turhilta nuo tasapainoakselit. Kone ei ainakaan yhtään enempää tärise eikä hytky kuin aiemminkaan ja käyntiääni on hiljaisempi.
    Viimeksi muokannut ixuv; 20.11.2016, 18:28.

    Leave a comment:


  • tarzi90
    vastasi
    Googlaa 2.0tdi balance shaft module. Löytyy kuvia, mm semmoisista mitkä on holkitettu.

    Leave a comment:


  • pipo_esa
    vastasi
    Kellään kuva miltä se tasapainomodulin pää näyttää? Saisko sen holkitettua?

    Leave a comment:


  • tarzi90
    vastasi
    Paitsi jos se tapin vetopää on kulahtanut, jolloin hakkaa tapin nopeammin pilalle. Kestää se jokatapauksessa melko pitkään.

    Leave a comment:


  • jussis
    vastasi
    Ei ole pakko vaihtaa koko tasapainotusmoduulia vaikka haluaisi tehdä ns. kunnolla tuon korjauksen. Tasapainoitusmoduulin voi purkaa ja vaihtaa vain vanhan tasapainoitusakselin tilalle uuden vahvistetun tasapainoitusakselin ja uuden tapin. Nuo kun vaihtaa, niin pitäisi olla pitkäikäinen korjaus.

    Osia tietenkään ei saa Audilta, vaan esimerkiksi ring-engineering.com, PowerMax tai KMB nimisiltä firmoilta.
    Viimeksi muokannut jussis; 20.11.2016, 16:12. Perustelu: typoja

    Leave a comment:


  • TDIq
    vastasi
    Tuolla korjauksella ostit hieman lisäaikaa. Se reikäkin on kulunut jossa tuo tappi pyörii, silloin menee koko roska vaihtoon ellei halua hitsata kiinni.

    Leave a comment:


  • Nippe
    vastasi
    Audi A6 punainen öljyvalo palaa

    Audi A6 punainen öljyvalo palaa!

    Kyselin merkkikorjaamosta ja auton myyneestä liikkeestä, mitä tehdä. Molemmat kertoivat, että ainoa mahdollisuus oli vaihtaa koko öljypumpputasapainoakselikokonaisuus ja turbo. Hintahaarukka 4.500-8.400. Lupasivat auton myyjäliikkeestä tulla vastaan 40%, mikäli työ tehdään heillä, koska huoltokirja oli kunnossa.

    Googletin vastaavia tapauksia netistä ja ajoin autoni rallimaailmasta kannuksensa saaneeseen korjaamoon. Öljypohja avattiin ja totesimme yhdessä, että öljypumpun kuusikulmainen tanko oli pyöristynyt, eikä enää pyörittänyt kunnolla öljypumppua. Tangon sai Audilta varaosana, maksoi peräti 7 euroa. Työhön kului 6 tuntia, jonka aikana kävimme myös siis Audilla hakemassa varaosan... (vei siis nosturiaikaa 6h).
    Viimeksi muokannut Nippe; 23.11.2016, 16:46.

    Leave a comment:


  • Jyrmäläinen
    vastasi
    Moro
    Itselläni Passat -06 BMP-moottorilla ja 6v. manuaalilla.
    Ostin auton kytkinvikaisena ja vaihdoin vauhtipyörän ja kytkimen sekä kampiakselin stefan vauhtipyörän päähän.
    Nyt kumminkin kun sain auton käyntiin, niin tyhjää käy hyvin mutta kierroksia nostaessa auto käy ihan perunoita. Kytkintä painaa niin käyntiääni muuttuu hieman. Kierroksia antaessa "sen mitä uskaltaa" käy semmonen ihme jumputus/että joku potkisi vastaan tai sitten jotain on todella suuresti irti jossain.
    Kävi mielessä kampiakselin päittäislaakerit mutta voiko se tehdä noin suurta jompotusta? mitä ehdottaisitte?

    Leave a comment:


  • tontzae
    vastasi
    Käyntihäiriöt alkoivat blb-pataan. Moottori sammui käynnistyksen jälkeen , hinuri vei yleispajalle. Moottori saatiin käyntiin pitkän sahauksen jälkeen . Mutta kun sammutettu niin vaikea saada käyntiin. Tandem-pumppu vaihdettu. Mutta vika ei korjaantunut. Aiemmin vaihdettu g28 anturi keväällä.
    Suutinarvot ok. Aiemmin tuli laitettua niistä viestiä. Auto toiminu hyvin kesän ajan.
    Tankin siirtopumppu tilattu, menee vanha vaihtoon. Vikakoodeja ei muutakun kun parista hehkuista. Hehkutilaus myös harkinnassa. Pointi se että nollakeleillä ja moottorin ollessa lämpöisenä ei pitäisi olla näin radikaalia vaikutusta hehkutulpilla kun moottori kuitenkin käynnistyy mutta sammuu hetken kuluttua kun lämpenee?.Suodatin ja akku vaihdettu myös viime talvena.
    Mihin muuhun vois kiinnittää huomiota?
    Viimeksi muokannut tontzae; 17.11.2016, 21:43.

    Leave a comment:


  • HuHu
    vastasi
    Sulla taitaa olla commonrail pata eikä pumppusuutin. Mutta tuossa linkissä voisi olla halpa korjausohje imusarjan läpille. https://www.youtube.com/watch?v=qmXOHK2E3y0

    Itse olen yhden Golffin imusarjan "korjannut" kyseisellä tyylillä

    Leave a comment:


  • Tontzaa
    vastasi
    A4 B8 2.0tdi käytin vikakoodien luvussa kun moottorin vikavalo palaa ja anto tällaisia lukuja:

    Diesel EDC 17CP14 UDS
    P201500 imusarjaläppien asentoanturi(epäloogin. signaali)
    P201600 imusarjaläppien asentoanturi(maavuoto)
    P067400 Hehkutulppa sylinteri 4(vikaa virtapiirissä)

    Onko muilla ollu vastaavia ongelmia?

    Leave a comment:


  • LauriJT
    vastasi
    Kävi kyllä mielessä että kävisi jossain ainakin katsottavana kenen ohjelma ja miten rujo.

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Perus bulkeissa sitä tuskin on korjattu ( datapankkiskeida mikä on brändätty jollekkin nimelle). Kun Kuopiossa olet niin pyydä Findieseliä laittamaan kuntoon.

    Leave a comment:


  • LauriJT
    vastasi
    Näin minäkin olen kuullut softasta että sen muutos olisi auttanut, itsekin vaihdoin vasta BKD koneen lämpöanturin ja termarin eikä ollut mitään vaikutusta. Akun vaihdan vielä parempaan kun sellainen on valmiiksi jemmassa ja sitten annan olla huonon starttauksen vain ominaisuus. Joku ohjelma tuossa seatissa kai taitaa olla, mutta ei taida tuohon vaikuttaa tässä tapauksessa.

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Eikö noissa ole tehtaalta asti jo vähän softabugia, joka johtaa huonoon kuumastarttiin. Monet softamiehet osaa tuon korjata.

    Leave a comment:


  • Lahikauppias
    vastasi
    Jahas, 2.0TDi BLB ei tahdo lähteä lämpöisenä käyntiin. Kylmänä lähtee kuin palmun alta.
    Ilmeisesti näissä 2.0TDissä on tämmöistä taipumusta jos jokin lämpöanturi on rikki, akku on huono tai startti pyörittää vain liian hitaasti.
    Ecu vaatii 300rpm rinkejä ennenkuin antaa ruokaa suuttimista. Kylmä moottori hehkun saattelemana ilmeisesti antaa ruokaa välittömästi.

    Akun jo vaihdoin toisesta autosta eli siinä ei vikaa, mutta pohdin vaihdanko noita antureita vai startin vain suosiosta. Startti joskus pyörii myös tyhjää lämpöisessä startissa. Voikohan sitä jotenki korjata vai helpoin hakea vain uusi?

    Leave a comment:


  • From
    vastasi
    A3 2.0TDI BMN 170hp savuttaa. Ohitin EGR jäähdyttimen kaksi letkua. Silti savuttaa.. Mistä mahtaa johtua? En jaksais alkaa tekee kansiremppaa

    Leave a comment:


  • e61D
    vastasi
    No niin, jakopää kesti taas 30tkm ja olis kaikkien hilujen vaihto edessä. Eipä toiminut marmorin parempi kopan tiivistys, vaan jakopään vaihtoväli lyhenee kokoajan ml70tkm, 120tkm, 150tkm... Tuota kehityskäyrää kun noudattaa, seuraava remontti on 10tkm päästä edessä. :(
    ...pieni kulutus, isot kulut...
    Viimeksi muokannut e61D; 17.10.2016, 21:15.

    Leave a comment:


  • ixuv
    vastasi
    Saako tuon ketjuversion pumpun ketjunkiristäjää vaihdettua ilman jakohihnan ja alahihnapyörän irrottamista?

    Leave a comment:


  • ixuv
    vastasi
    Tuossa olisi pihassa A4 B7 BLB koneella. Mittarissa 280tkm ja ainakaan edellisen omistajan mukaan ole muuta tehty kuin normaaleja määräaikaishuoltoja. Koneesta ei kuitenkaan vielä kuulu mitään ylimääräistä, ehkä aavistuksen hytkyy/tärähtelee tyhjäkäynnillä kun on lämmin. Ajattelin nyt kuitenkin tuohon vaihtaa öljypumppuun tuon ketjun korjaussarjan.

    Sellainen pieni mahdollisuus tässä on, että on jo saksan aikana (0-150tkm) pumppu korjattu/vaihdettu ratasvetoiseksi. Onko olemassa mitään konstia millä tuon pystyisi tarkistamaan? Ilmeisesti öljypohjakin on tuolloin vaihtunut erilaiseksi?

    Mistä olette ostaneet korjaussarjoja? Onko tämä ok paikka:

    http://www.kmbpartsdirect.co.uk/oil_pumps.html

    Ja kannattanee ostaa tuo, missä tulee molemmat ketjupyörät mukana?

    Leave a comment:


  • homelius
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja pulla Näytä viesti
    Osta Finturbolta uusi tilalle, ei pitäisi olla hinnankiroissa ja takuut toimii jos niihin tulee tarvetta.
    Näin se taitaa olla, että uusi kannattaa ostaa. Pitää finturbolta kysäistä hintaa.

    Ei kovinkaan kalliilta vaikuta tuollakaan: http://www.turbolader-24.de/en/turbo...001759269.html

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Osta Finturbolta uusi tilalle, ei pitäisi olla hinnankiroissa ja takuut toimii jos niihin tulee tarvetta.

    Leave a comment:


  • homelius
    vastasi
    Tässä tilannepäivitystä.

    Eli tilasin tuolta KMB:ltä (http://www.kmbpartsdirect.co.uk/oil_pumps.html) tuon kit 9:n. Konetta avatessa selvisi, että vaikka tuo on BLB, niin öljypumppu on ratasveroinen. Eli ketjuvetoiseen olisi ollut tuo kit 8. Neljässä päivässä tuli osa tuolta kun vain maksoi pantin (125 puntaa). Muuten olisi pitänyt lähettää ensin vanha tasapainoakseli sinne ja lähettävät vasta sitten kunnostetun tilalle. Rahat palautui muutamassa päivässä takaisin, kun lähetti rikkinäisen tasapainoakselin sinne. Kuusikulmaakseli on noissa sen 100 mm eli se uppoaa syvemmälle sinne tasapainoakselin sisään.

    Öljynpaineet on nyt ok ja kone käy muuten nätisti, mutta turbohan siitä oli kerennyt mennä, joten se pitää vielä korjata. Mitä mieltä olette, että kannattaako tuo korjauttaa, vai hommata kunnostettu tai uusi tilalle?

    Leave a comment:

Working...
X