Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • pipo_esa
    vastasi
    Kytkin luistaa sen verran reippaasti BPW:ssä että uutta tilalle. Lootan irroitus ilman nosturi on kai sen verran hankalaa että ajattelin ottaa koneen pois, onkos tähän mitään hyviä vinkkejä?

    Leave a comment:


  • LauriJT
    vastasi
    Noh, öljymäärä ei ainakaan lisäänny passatissa itsestään joten ainakaan suuttimien tiivisteet ei vuoda öljyn sekaan. Eli kannen sisällä pitäisi olla asioiden kunnossa sentään. Tankkipumppukaan ei ollut pikimusta, mutta kyllä siellä väriä taitaa olla seassa jo.

    Leave a comment:


  • harri81
    vastasi
    Äsken vaihdoin tuon suodattimen ja se oli aika musta/öljyinen.
    Siinä ku konepelti oli viel auki ja laitoin auton käyntiin niin nosti kierrokset heti tonniin ja flekti lähti käyntiin vaikka lämmöt reilusti alle 90...

    Leave a comment:


  • LauriJT
    vastasi
    Muutamalla foorumilla löytyi tuo tieto tuon ryhmän lukemista. Minulla näyttää avf tosiaan pitkää miinusta ja iq on todella pieni. Sen kyllä huomaakin ettei polttoainetta meinaa saada tarpeeksi. Ilmeisesti voisi johtua myös vuotavista suuttimen tiivisteistä, mutta passatissa öljy ei lisäänny ja tiivisteet on uudet kaikissa. Jos se uusi tandem suvaitsee joskus saapua, niin pääsisi kokeilemaan mitä se tekee, sillä sitä vaille kaikki alkaa olla uutta. Otin vielä uuden suodattimenkin varuiksi.

    Bkd taas toimii todella hyvin, tandemin tiivisteen jouduin vaihtamaan kun vuoti polttoainetta ulos. En tiedä onko tähän vaihdettu koskaan siirtopumppua, mutta kilsoja on takana kohta 320tkm. Kuulostaa ainakin pumppaavan. Alteassa vaan on penkki hieman hankala irrottaa niin ei pääse mittaamaan.

    Leave a comment:


  • peiponen
    vastasi
    23 kanavan arvot on hitusen miinuksella eli ei taida saada löpöä ihan kunnolla. Voipi olla vain likainen pa-suodatin tai siirtopumppu ehtoopuolella tai jopa rikki. Oma bkd antaa nuo arvot noin +50. Avf taas lähes 80 miinuksella ja siihen on tulossa uusi tandem. Siirtopumppukin oli loppu.
    Omassa BKD Golfissa on pitkin vuotta haiskahtanut polttoaine aina ajon jälkeen joten tilasin autoon uuden tandemin. Mittarissa 280tkm ja päivämääräleiman mukaan alkuperäinen tandemi kiinni. Satuin lukaisemaan tämän Laurin viestin juuri ennen vaihtoa ja otin 023 arvot ylös.

    Vanha tandem:
    -35.0
    -48.0
    -39.0
    -37.0

    Uusi Bosch tandem (200km sisäänajon jälkeen):
    -49.0
    -66.0
    -50.0
    -42.0

    Eli ainakaan tämän vaihdon tuloksien perusteella noista 023 arvoista ei voi päätellä että onko tandem rikki vai ei? Polttoainesuodatin vaihdettu 15tkm sitten, toki mahdollista että vanha tandem kuorruttanut sen jo öljyllä. Siirtopumppua ei tietääkseni ole vaihdettu, mutta on vaihtolistalla kun ehtii.

    Leave a comment:


  • harri81
    vastasi
    Mites tuo tandem, kuluuko se miten vai riittääkö korjaussarja? Vai kannattaako ostaa suosiolla uusi. Näiköhä nuo on syynä tuohon tyhjäkäynti ongelmaan.

    Viimeks suodatinta vaihtaessa oli öljyä suodatin kotelon pohjalla(diesel)
    Viimeksi muokannut harri81; 3.8.2017, 08:39. Perustelu: Suodatin

    Leave a comment:


  • LauriJT
    vastasi
    23 kanavan arvot on hitusen miinuksella eli ei taida saada löpöä ihan kunnolla. Voipi olla vain likainen pa-suodatin tai siirtopumppu ehtoopuolella tai jopa rikki. Oma bkd antaa nuo arvot noin +50. Avf taas lähes 80 miinuksella ja siihen on tulossa uusi tandem. Siirtopumppukin oli loppu.

    En tiiä tarkoittaako se kaikissa samaa tuo kanava, mutta passatissa on kyllä ollut polttoaineen saannissa puutetta.
    Viimeksi muokannut LauriJT; 2.8.2017, 11:15.

    Leave a comment:


  • Pönni
    vastasi
    Korjausarvot ok.
    Noista ajoituksista en osaa sanoa.

    Leave a comment:


  • harri81
    vastasi
    Alkaako nuo olla jo tiensä päässä vai mitä nuo lukemat kertoo?

    Leave a comment:


  • harri81
    vastasi
    tuollasia arvoja sain ulos

    10:29:50 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
    0.12 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
    0.00 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
    -0.09 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
    0.00 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4

    10:29:50 Group 023: Injector Switch Time Deviation
    -1.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
    -7.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
    -1.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
    -14.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4

    Leave a comment:


  • Pönni
    vastasi
    Näkee vcds, jos korjausarvot huitelee +- 2.0mg/str välillä niin vielä pärjää..
    Olikohan 2.5-2.8mg/str raja-arvot.
    En muista nyt miltä kanavilta löydät infon vcds kanssa.
    Näin siis avf koneen kanssa.

    Leave a comment:


  • harri81
    vastasi
    Pystyykö suuttimien kuntoa miten testaamaan ite? Moottorina azv.
    Näkeekö vcds kans mitenkään?

    Leave a comment:


  • tarzi90
    vastasi
    Osuu mutta kokeile ihmeessä uudella hihnalla.. näin tein BKD koneessa joka on samanlainen mosa ja toimii hienosti.

    Yleensä hihnapyörät on kuluneet jos hampaaat irtoo (oulukeissi)

    Leave a comment:


  • Perämettä
    vastasi
    2.0 BLB mahtaako ottaa venttiilit mäntiin jos jako on päässyt hyppäämään?
    Tehot hävis ja käy todella karkeasti. Jakohihnasta puuttuu rivi hampaita...

    Leave a comment:


  • pipo_esa
    vastasi
    Onko tuota mutkaa järkeä suoristaa tossa dpf:fässä? BPW potilaana, teholla ei niin väliä mutta jos se ahdistaa niin menis samalla kub vetää putken pöntön sisään
    Attached Files

    Leave a comment:


  • Zoml
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Zoml Näytä viesti
    No nyt on tutkittu. Silminnähden ei löytynyt mitään vikaa letkuista tai putkista. Imusarjan tiiviste vuosi ja konehuone sellaisessa öljysuihkeessa imusarjan alapuolelta. EGR:n tulppauslaippa vuosi myös. Toivottavasti näiden korjauksella tulee kuntoon, vielä en ole ehtinyt kokeilla. Myös N75:n vaihdoin samoilla lämpimillä.

    Muoksmuoks: Eipä näillä korjaantunut. Edelleen työntää savua jostain konehuoneeseen ja tehot hukassa. Eikai tässä auta, kun ottaa keula auki kokonaan ja soittaa mutsille, että ei saa bemaria hetkeen takas...
    Syyllinen tähän löytyi. Ahtimen ja pakosarjan välinen liitos oli löysällä ja vuosi sieltä ihan reilusti. Korjauksena 6,40€ tiiviste ja muutama tunti talliaikaa.

    Leave a comment:


  • tarzi90
    vastasi
    Bkd on hyvä kone.

    Leave a comment:


  • LauriJT
    vastasi
    kestävyydeltä ne on hyviä. paremmin kestää kuin 1,9 pumpparit. Oma bkd on 315tkm rullatu ja veljellä vajaa 500tkm. Sekin pelaa hienosti.

    Leave a comment:


  • pekii
    vastasi
    Onko bkd koneet minkälaisessa maineessa keston kannalta. Lähinnä siis kestävyyden puolesta, ei tehon? Onko 250tkm ajettu bkd kone jo loppuunajettu?
    Viimeksi muokannut Killeri; 5.7.2017, 15:10. Perustelu: Tapatalk-allekirjoitus poistettu.

    Leave a comment:


  • mangara
    vastasi
    Mikähän ihme nyt vois olla? Eli potilaana a4 2.0tdi bpw koneella. Kone vaihettu 2vuotta sitten, samalla uudet turbot jne. Meni pakoputki jousto-osan kohdalta poikk (uusi tulossa toki), nyt kuitenkin yhtäkkiä pikkuhiljaa alkoi kierrokset laskemaan, eikä nosta enää kuin vaivoin 1500kierrokseen. Vikavaloa ei vielä syttynyt eikä hehkun valot vilkuta tai muutakaan, lähtee nirmaalisti käyntiin. Voisiko joku pakopaineanturi tehdä moista, vai dpf mennyt kokonaan tukkoon? Vai voisiko kyse olla ahtovuodosta tms? Läppärin perään toki täytyy saada mutta se onnistuu vasta viikonloppuna eli osaako joku sanoo mikä voisi rajoittaa kierroksia?

    Leave a comment:


  • Zoml
    vastasi
    No nyt on tutkittu. Silminnähden ei löytynyt mitään vikaa letkuista tai putkista. Imusarjan tiiviste vuosi ja konehuone sellaisessa öljysuihkeessa imusarjan alapuolelta. EGR:n tulppauslaippa vuosi myös. Toivottavasti näiden korjauksella tulee kuntoon, vielä en ole ehtinyt kokeilla. Myös N75:n vaihdoin samoilla lämpimillä.

    Muoksmuoks: Eipä näillä korjaantunut. Edelleen työntää savua jostain konehuoneeseen ja tehot hukassa. Eikai tässä auta, kun ottaa keula auki kokonaan ja soittaa mutsille, että ei saa bemaria hetkeen takas...
    Viimeksi muokannut Zoml; 5.7.2017, 04:52.

    Leave a comment:


  • Zoml
    vastasi
    Kiitoksia näistä! Tässähän on nyt hyvin mitö tarkistella. Raportoidaan tänne, kunhan saaadaan selvyys aiheeseen.

    Leave a comment:


  • tarzi90
    vastasi
    Toinen vuotopaikka on se pakoputken haitari. Ahtimen jälkeen heti

    Leave a comment:


  • Zoml
    vastasi
    Otamme tämän ylös ja veistämme siihen paksumman tulpan.

    Leave a comment:


  • tarzi90
    vastasi
    Peltinen palaa puhki. Pitää olla paksuutta, esim alumiinisesta lattaraudasta hyvä tehdä

    Leave a comment:


  • Zoml
    vastasi
    Se on sellainen peltitiiviste, missä ei ole vaan reikää ollenkaan. Oli ihan hyvän näköinen kyllä. Oisko siihen joku parempi tyyli?

    Leave a comment:


  • tarzi90
    vastasi
    Onko egr tulppa kunnollinen? Siis ei mikään pellinpala?

    Leave a comment:


  • Zoml
    vastasi
    Täytyy tutkia kun taas kiinnostaa. Nyt hain mutsilta bemarin lainaan :D

    EGR tästä siis on tulpattu pakosarjalta. Se putki oli kyllä melko musta, kun sitä tänään kattelin. Alipaineletkut ja ahtoputket silmämääräisesti ok, painetestiä en ehtinyt tekemään. Kai se täytyy vielä varuilta turbon siipiä kurkata samalla.

    Leave a comment:


  • tarzi90
    vastasi
    Voi liittyä, egr putki jos on pakosarjalta rikki.

    Leave a comment:


  • Zoml
    vastasi
    Tänään sitten varmaankin painetesti ja N75:n vaihto ohjelmassa. Ahtopaineita logittelin eilen ja ei tosiaan ahda lähellekkään pyydettyä paitsi ~4000rpm kohdilla.



    Edit: Mysteeri syvenee, jostain työntää nokea konehuoneeseen. Koko konehuone noen peitossa. Mistähän se mahtaa päästää ulos ja liittyisköhän samaan ongelmaan...
    Viimeksi muokannut Zoml; 28.6.2017, 16:31.

    Leave a comment:

Working...
X