Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)
Collapse
X
-
Kytkin luistaa sen verran reippaasti BPW:ssä että uutta tilalle. Lootan irroitus ilman nosturi on kai sen verran hankalaa että ajattelin ottaa koneen pois, onkos tähän mitään hyviä vinkkejä?
-
Noh, öljymäärä ei ainakaan lisäänny passatissa itsestään joten ainakaan suuttimien tiivisteet ei vuoda öljyn sekaan. Eli kannen sisällä pitäisi olla asioiden kunnossa sentään. Tankkipumppukaan ei ollut pikimusta, mutta kyllä siellä väriä taitaa olla seassa jo.
Leave a comment:
-
Äsken vaihdoin tuon suodattimen ja se oli aika musta/öljyinen.
Siinä ku konepelti oli viel auki ja laitoin auton käyntiin niin nosti kierrokset heti tonniin ja flekti lähti käyntiin vaikka lämmöt reilusti alle 90...
Leave a comment:
-
Muutamalla foorumilla löytyi tuo tieto tuon ryhmän lukemista. Minulla näyttää avf tosiaan pitkää miinusta ja iq on todella pieni. Sen kyllä huomaakin ettei polttoainetta meinaa saada tarpeeksi. Ilmeisesti voisi johtua myös vuotavista suuttimen tiivisteistä, mutta passatissa öljy ei lisäänny ja tiivisteet on uudet kaikissa. Jos se uusi tandem suvaitsee joskus saapua, niin pääsisi kokeilemaan mitä se tekee, sillä sitä vaille kaikki alkaa olla uutta. Otin vielä uuden suodattimenkin varuiksi.
Bkd taas toimii todella hyvin, tandemin tiivisteen jouduin vaihtamaan kun vuoti polttoainetta ulos. En tiedä onko tähän vaihdettu koskaan siirtopumppua, mutta kilsoja on takana kohta 320tkm. Kuulostaa ainakin pumppaavan. Alteassa vaan on penkki hieman hankala irrottaa niin ei pääse mittaamaan.
Leave a comment:
-
23 kanavan arvot on hitusen miinuksella eli ei taida saada löpöä ihan kunnolla. Voipi olla vain likainen pa-suodatin tai siirtopumppu ehtoopuolella tai jopa rikki. Oma bkd antaa nuo arvot noin +50. Avf taas lähes 80 miinuksella ja siihen on tulossa uusi tandem. Siirtopumppukin oli loppu.
Vanha tandem:
-35.0
-48.0
-39.0
-37.0
Uusi Bosch tandem (200km sisäänajon jälkeen):
-49.0
-66.0
-50.0
-42.0
Eli ainakaan tämän vaihdon tuloksien perusteella noista 023 arvoista ei voi päätellä että onko tandem rikki vai ei? Polttoainesuodatin vaihdettu 15tkm sitten, toki mahdollista että vanha tandem kuorruttanut sen jo öljyllä. Siirtopumppua ei tietääkseni ole vaihdettu, mutta on vaihtolistalla kun ehtii.
Leave a comment:
-
Mites tuo tandem, kuluuko se miten vai riittääkö korjaussarja? Vai kannattaako ostaa suosiolla uusi. Näiköhä nuo on syynä tuohon tyhjäkäynti ongelmaan.
Viimeks suodatinta vaihtaessa oli öljyä suodatin kotelon pohjalla(diesel)
Leave a comment:
-
23 kanavan arvot on hitusen miinuksella eli ei taida saada löpöä ihan kunnolla. Voipi olla vain likainen pa-suodatin tai siirtopumppu ehtoopuolella tai jopa rikki. Oma bkd antaa nuo arvot noin +50. Avf taas lähes 80 miinuksella ja siihen on tulossa uusi tandem. Siirtopumppukin oli loppu.
En tiiä tarkoittaako se kaikissa samaa tuo kanava, mutta passatissa on kyllä ollut polttoaineen saannissa puutetta.Viimeksi muokannut LauriJT; 2.8.2017, 11:15.
Leave a comment:
-
tuollasia arvoja sain ulos
10:29:50 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
0.12 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
0.00 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
-0.09 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
0.00 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4
10:29:50 Group 023: Injector Switch Time Deviation
-1.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
-7.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
-1.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
-14.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4
Leave a comment:
-
Näkee vcds, jos korjausarvot huitelee +- 2.0mg/str välillä niin vielä pärjää..
Olikohan 2.5-2.8mg/str raja-arvot.
En muista nyt miltä kanavilta löydät infon vcds kanssa.
Näin siis avf koneen kanssa.
Leave a comment:
-
Pystyykö suuttimien kuntoa miten testaamaan ite? Moottorina azv.
Näkeekö vcds kans mitenkään?
Leave a comment:
-
Osuu mutta kokeile ihmeessä uudella hihnalla.. näin tein BKD koneessa joka on samanlainen mosa ja toimii hienosti.
Yleensä hihnapyörät on kuluneet jos hampaaat irtoo (oulukeissi)
Leave a comment:
-
2.0 BLB mahtaako ottaa venttiilit mäntiin jos jako on päässyt hyppäämään?
Tehot hävis ja käy todella karkeasti. Jakohihnasta puuttuu rivi hampaita...
Leave a comment:
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja Zoml Näytä viestiNo nyt on tutkittu. Silminnähden ei löytynyt mitään vikaa letkuista tai putkista. Imusarjan tiiviste vuosi ja konehuone sellaisessa öljysuihkeessa imusarjan alapuolelta. EGR:n tulppauslaippa vuosi myös. Toivottavasti näiden korjauksella tulee kuntoon, vielä en ole ehtinyt kokeilla. Myös N75:n vaihdoin samoilla lämpimillä.
Muoksmuoks: Eipä näillä korjaantunut. Edelleen työntää savua jostain konehuoneeseen ja tehot hukassa. Eikai tässä auta, kun ottaa keula auki kokonaan ja soittaa mutsille, että ei saa bemaria hetkeen takas...
Leave a comment:
-
kestävyydeltä ne on hyviä. paremmin kestää kuin 1,9 pumpparit. Oma bkd on 315tkm rullatu ja veljellä vajaa 500tkm. Sekin pelaa hienosti.
Leave a comment:
-
Mikähän ihme nyt vois olla? Eli potilaana a4 2.0tdi bpw koneella. Kone vaihettu 2vuotta sitten, samalla uudet turbot jne. Meni pakoputki jousto-osan kohdalta poikk (uusi tulossa toki), nyt kuitenkin yhtäkkiä pikkuhiljaa alkoi kierrokset laskemaan, eikä nosta enää kuin vaivoin 1500kierrokseen. Vikavaloa ei vielä syttynyt eikä hehkun valot vilkuta tai muutakaan, lähtee nirmaalisti käyntiin. Voisiko joku pakopaineanturi tehdä moista, vai dpf mennyt kokonaan tukkoon? Vai voisiko kyse olla ahtovuodosta tms? Läppärin perään toki täytyy saada mutta se onnistuu vasta viikonloppuna eli osaako joku sanoo mikä voisi rajoittaa kierroksia?
Leave a comment:
-
No nyt on tutkittu. Silminnähden ei löytynyt mitään vikaa letkuista tai putkista. Imusarjan tiiviste vuosi ja konehuone sellaisessa öljysuihkeessa imusarjan alapuolelta. EGR:n tulppauslaippa vuosi myös. Toivottavasti näiden korjauksella tulee kuntoon, vielä en ole ehtinyt kokeilla. Myös N75:n vaihdoin samoilla lämpimillä.
Muoksmuoks: Eipä näillä korjaantunut. Edelleen työntää savua jostain konehuoneeseen ja tehot hukassa. Eikai tässä auta, kun ottaa keula auki kokonaan ja soittaa mutsille, että ei saa bemaria hetkeen takas...Viimeksi muokannut Zoml; 5.7.2017, 04:52.
Leave a comment:
-
Kiitoksia näistä! Tässähän on nyt hyvin mitö tarkistella. Raportoidaan tänne, kunhan saaadaan selvyys aiheeseen.
Leave a comment:
-
Peltinen palaa puhki. Pitää olla paksuutta, esim alumiinisesta lattaraudasta hyvä tehdä
Leave a comment:
-
Se on sellainen peltitiiviste, missä ei ole vaan reikää ollenkaan. Oli ihan hyvän näköinen kyllä. Oisko siihen joku parempi tyyli?
Leave a comment:
-
Täytyy tutkia kun taas kiinnostaa. Nyt hain mutsilta bemarin lainaan :D
EGR tästä siis on tulpattu pakosarjalta. Se putki oli kyllä melko musta, kun sitä tänään kattelin. Alipaineletkut ja ahtoputket silmämääräisesti ok, painetestiä en ehtinyt tekemään. Kai se täytyy vielä varuilta turbon siipiä kurkata samalla.
Leave a comment:
-
Tänään sitten varmaankin painetesti ja N75:n vaihto ohjelmassa. Ahtopaineita logittelin eilen ja ei tosiaan ahda lähellekkään pyydettyä paitsi ~4000rpm kohdilla.
Edit: Mysteeri syvenee, jostain työntää nokea konehuoneeseen. Koko konehuone noen peitossa. Mistähän se mahtaa päästää ulos ja liittyisköhän samaan ongelmaan...Viimeksi muokannut Zoml; 28.6.2017, 16:31.
Leave a comment:
Leave a comment: