Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lahikauppias
    vastasi
    BLB koneessa on tasapaino-öljypumppuyksikkö ketjuvetoinen. Kuuntele kuuluuko ketjumaista rallatusta tyhjäkäynnillä. Multitronic vaihteisto kannattaa tutkia ettei nyvi tai kierrokset seilaa.

    Nuo osaan heittää 2kk audiuran kokemuksella.

    Leave a comment:


  • mchammer
    vastasi
    Moi!

    Nyt tuli eteen farkkuaudi B7 2,0tdi, ajettu 205000. Moottorikoodi BLB ja vuosimalli 2005. Mitä kannattaa ottaa huomioon ostoon kannalta?

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Korkki tai tiiviste.

    Leave a comment:


  • haraldh
    vastasi
    Öljykorkin ympäristö on aika rasvainen BRD:ssä. Olisiko idea ostaa uusi korkki, joka olisi tiiviimpi vai pitääkö vain tyytyä tilanteeseen?

    Leave a comment:


  • Lahikauppias
    vastasi
    BLB -> BRE

    Tuli ensimmäinen Audi ostettua ja tietenkin BLB koneella varustettuna. 500km päästiin ja öljypumpun ketju lensi tielle kiihdytyksessä. 300tkm auton mittarissa.

    Ratasvälitteinen pumppu tilalle ja onneksi ei 200m ajomatkalla tullut mitään koneen laakerointeihin. Kiertokankien laakereista tarkastettiin tämä.
    Opetus muille, älkää ostako ebaysta niitä halpoja ketjusarjoja. Briteistä ebayn kautta löytyy kyllä kokonaisia rataspumppujakin alle 500 euron.

    Vanha: https://www.dropbox.com/s/godly9bxkx...33.22.jpg?dl=0
    Uusi: https://www.dropbox.com/s/tfryg9ko8f...90624.jpg?dl=0

    Leave a comment:


  • brantti_
    vastasi
    B8 kaksoimassa nyt kolissu satunnaisesti ties kui kauan tyhjäkäynnillä ja kun kytkimen painaa niin katoaaja. Otin yhteyttä autoa myynneeseen firmaan sano että vie AClle tarkastuksee. Siellä auto sitte seisos 3pvää jotta sais äänen kuulumaan ja toteamaan että siinähä se mutta silloin päättääkin tämä toimia kuin junanvessa, eli "ei vikaa" voitu todeta. Ostettu 9.2015 ja tarkastettu 12.2015. Mahtaisko viellä mennä virhevastuun piikkiin kun kerran asiasta reklamoitu jo? Täytyy ottaa kunnon ääninäytteet itselle talteen ennenkun käyn uudestaan vierailulla.

    Leave a comment:


  • Tontzaa
    vastasi
    Jees pitääpä yrittää putsailla tuo egr viikonlopun aikana

    Leave a comment:


  • jaeger
    vastasi
    Hehku vaihtoon ja egr putsaukseen, helppo irrotella. :) Tai softalla veks.

    Leave a comment:


  • VilleP
    vastasi
    Eka nyt on selvä rikkinäinen hehku.

    Toisen selitys tässä:
    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...7/P0403/001027

    Leave a comment:


  • Tontzaa
    vastasi
    Joo tänää käytiin vikakoodit lukemassa ja antoi tällaiset koodit: P0674 - electrical fault - cylinder 4 glow plug circuit
    P0403 - malfunction - egr valve(n18)

    Leave a comment:


  • Janikuula
    vastasi
    Joo ei kannata mitään ostaa näiden kommenttien perusteella[emoji23]

    Leave a comment:


  • tede
    vastasi
    Kun häiriövalo palaa ja tai hehkunvalo palaa/vilkkuu, vikamahdollisuuksia on satamäärin. Joten en ilman vikakoodin lukua uusisi mitään osia.

    Leave a comment:


  • jaeger
    vastasi
    Vikakoodit lukuun. Kuulostaa mahdolliselta egr-vialta.

    Leave a comment:


  • Janikuula
    vastasi
    Avataab peli tällasella vaihtoehdolla. Hiukkassuodattimen paine-eroanturi?

    Leave a comment:


  • Tontzaa
    vastasi
    Viime viikolla tuli hommattua -08 a4 2.0tdi ja nyt palaa taulussa pakokaasun valvontajärjestelmän merkkivalo. Ennen sen syttymistä hehkun valo alko vilkkumaan ajon aikana ja auto tuntu vähän puutuvan. Se vilkkuminen aina toistuu maantienopeuksissa mutta kun sammuttaa auton ni se lakkaa ainaki hetkeks. Voiko siellä olla joku anturi sökönä vai mistä mahtaa kiikastaa?

    Leave a comment:


  • helmut
    vastasi
    En kyllä osaa sanoa onko henkiä mukana, mutta näin vaan on päässy käymään.

    Leave a comment:


  • iFlanker
    vastasi
    Jaa voiko olla tuollaisia eroja valmistajilla kun visko on kuitenkin sama... Luulin tuollasia juttuja henkimaailman jutuiksi :P

    Leave a comment:


  • helmut
    vastasi
    2 kertaa olen kokeillu tuota totalin öljyä 1.9tdi touranissa ja 2.0tdi 3c passatissa ja kumassakin hävisi 1l parille tonnille, mutta muilla öljyillä ei ole samaa ongelmaa.

    Leave a comment:


  • tumpsi
    vastasi
    Itsellä BMM ajossa, mittarissa pian 310tkm. Ollut minulla n. 100tkm ajan, ja öljyjä olen vaihdattanut n. 15tkm välein. Castrol Magnatec ei tahdo koneessa pysyä, aina joutuu vaihtovälillä lisäämään. Hieman arvokkaampi Castrol Edge taas pysyy erittäin hyvin, joten olen päätynyt ajamaan sillä.

    Leave a comment:


  • jasso
    vastasi
    Voihan sitä kokeilla seuraavassa täytössä 40:stä öljyä.

    Leave a comment:

Working...
X