BLB koneessa on tasapaino-öljypumppuyksikkö ketjuvetoinen. Kuuntele kuuluuko ketjumaista rallatusta tyhjäkäynnillä. Multitronic vaihteisto kannattaa tutkia ettei nyvi tai kierrokset seilaa.
Nuo osaan heittää 2kk audiuran kokemuksella.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)
Collapse
X
-
Moi!
Nyt tuli eteen farkkuaudi B7 2,0tdi, ajettu 205000. Moottorikoodi BLB ja vuosimalli 2005. Mitä kannattaa ottaa huomioon ostoon kannalta?
Leave a comment:
-
Guest repliedKorkki tai tiiviste.
Leave a comment:
-
Öljykorkin ympäristö on aika rasvainen BRD:ssä. Olisiko idea ostaa uusi korkki, joka olisi tiiviimpi vai pitääkö vain tyytyä tilanteeseen?
Leave a comment:
-
BLB -> BRE
Tuli ensimmäinen Audi ostettua ja tietenkin BLB koneella varustettuna. 500km päästiin ja öljypumpun ketju lensi tielle kiihdytyksessä. 300tkm auton mittarissa.
Ratasvälitteinen pumppu tilalle ja onneksi ei 200m ajomatkalla tullut mitään koneen laakerointeihin. Kiertokankien laakereista tarkastettiin tämä.
Opetus muille, älkää ostako ebaysta niitä halpoja ketjusarjoja. Briteistä ebayn kautta löytyy kyllä kokonaisia rataspumppujakin alle 500 euron.
Vanha: https://www.dropbox.com/s/godly9bxkx...33.22.jpg?dl=0
Uusi: https://www.dropbox.com/s/tfryg9ko8f...90624.jpg?dl=0
Leave a comment:
-
B8 kaksoimassa nyt kolissu satunnaisesti ties kui kauan tyhjäkäynnillä ja kun kytkimen painaa niin katoaaja. Otin yhteyttä autoa myynneeseen firmaan sano että vie AClle tarkastuksee. Siellä auto sitte seisos 3pvää jotta sais äänen kuulumaan ja toteamaan että siinähä se mutta silloin päättääkin tämä toimia kuin junanvessa, eli "ei vikaa" voitu todeta. Ostettu 9.2015 ja tarkastettu 12.2015. Mahtaisko viellä mennä virhevastuun piikkiin kun kerran asiasta reklamoitu jo? Täytyy ottaa kunnon ääninäytteet itselle talteen ennenkun käyn uudestaan vierailulla.
Leave a comment:
-
Hehku vaihtoon ja egr putsaukseen, helppo irrotella. :) Tai softalla veks.
Leave a comment:
-
Eka nyt on selvä rikkinäinen hehku.
Toisen selitys tässä:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...7/P0403/001027
Leave a comment:
-
Joo tänää käytiin vikakoodit lukemassa ja antoi tällaiset koodit: P0674 - electrical fault - cylinder 4 glow plug circuit
P0403 - malfunction - egr valve(n18)
Leave a comment:
-
Joo ei kannata mitään ostaa näiden kommenttien perusteella[emoji23]
Leave a comment:
-
Kun häiriövalo palaa ja tai hehkunvalo palaa/vilkkuu, vikamahdollisuuksia on satamäärin. Joten en ilman vikakoodin lukua uusisi mitään osia.
Leave a comment:
-
Avataab peli tällasella vaihtoehdolla. Hiukkassuodattimen paine-eroanturi?
Leave a comment:
-
Viime viikolla tuli hommattua -08 a4 2.0tdi ja nyt palaa taulussa pakokaasun valvontajärjestelmän merkkivalo. Ennen sen syttymistä hehkun valo alko vilkkumaan ajon aikana ja auto tuntu vähän puutuvan. Se vilkkuminen aina toistuu maantienopeuksissa mutta kun sammuttaa auton ni se lakkaa ainaki hetkeks. Voiko siellä olla joku anturi sökönä vai mistä mahtaa kiikastaa?
Leave a comment:
-
En kyllä osaa sanoa onko henkiä mukana, mutta näin vaan on päässy käymään.
Leave a comment:
-
Jaa voiko olla tuollaisia eroja valmistajilla kun visko on kuitenkin sama... Luulin tuollasia juttuja henkimaailman jutuiksi :P
Leave a comment:
-
2 kertaa olen kokeillu tuota totalin öljyä 1.9tdi touranissa ja 2.0tdi 3c passatissa ja kumassakin hävisi 1l parille tonnille, mutta muilla öljyillä ei ole samaa ongelmaa.
Leave a comment:
-
Itsellä BMM ajossa, mittarissa pian 310tkm. Ollut minulla n. 100tkm ajan, ja öljyjä olen vaihdattanut n. 15tkm välein. Castrol Magnatec ei tahdo koneessa pysyä, aina joutuu vaihtovälillä lisäämään. Hieman arvokkaampi Castrol Edge taas pysyy erittäin hyvin, joten olen päätynyt ajamaan sillä.
Leave a comment:
Leave a comment: