Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • lemmeja
    vastasi
    Onkos B6 avf manuaali quattrossa kaksoismassa? Nyt vaan runnottu jo melkein 400tkm eikä mitää oireita koskaa tuolla osastolla.

    Leave a comment:


  • ekto
    vastasi
    Ei ole kokemusta noista korjausjutuista, mutta ei ole pahan hintainen. Ja se ketjuvedon voi huoltaa, jos se pääratas on kunnossa. Korjaussarja on jonku parisataa.

    Omaani siis vaihdatin vain sen tapin ja se oli 265tkm jälkeen kulunut tosi vähän. Sitä en tiedä onko se vaihdettu joskus aiemmin.

    Ja jos siellä ei ole sitä kaksoismassaa, niin johonkin se vääntövärähtely menee. Kampiakseliin, kytkimeen tai vaihteistoon. Ei se turhaan siellä ole.

    Leave a comment:


  • lemmeja
    vastasi
    Onkos muuten väellä kokemusta noista korjatuista "uutta paremmista" öljypumppumodulihässäköistä? Esim. tämä http://www.optikkojanne.fi/index.php...product_id=171

    Onko noissa tuon kuusiotapin tms heikkoutta paranneltu jotenkin? Briteissäkin tais olla jotain vastaavia tarjolla vaihtolaite meiningillä.

    Tuota kytkin- vauhtipyörä asiaa funtsailin kans, että pitäsköhän suosilla vaihtaa kiintee vauhtis, jos tarvii lootaa irrotella. Mistä saa ja tarviiko myös kytkimen tyyppiä vaihtaa?

    Leave a comment:


  • nautseri
    vastasi
    Millainen homma on vaihtaa starttimoottori?

    Leave a comment:


  • samza
    vastasi
    kylmänä alkoi oman bkd-koneisen vauhtipyörän kolinat. Hiljeni kyllä heti lämmettyään, mutta ei sitä jaksanut kuunnella kun oli kerta vakuutukset päällä. Eli itse sain ainakin menemään remontin IF:n kuntoturvan piikkiin, onneksi.
    Viimeksi muokannut samza; 18.11.2014, 09:10.

    Leave a comment:


  • Sami P.
    vastasi
    Kyllä voi. Useat vauhtipyörävammaiset voivat alkaa oireilla juurikin kylmänä.

    Leave a comment:


  • lemmeja
    vastasi
    No ei kai se niin absoluuttinen ei voi olla jos tuollainen osa alkaa oirehtiin välittömästi kaupanteon jälkeen. No oli miten hyvänsä niin tutkiahan tuo pitää mistä johtuu. Rupesin vaan miettiin miten en eilen huomannut kun lenkit heitin. Auto oli juuri koeajoa ennen ajettu vantaalta tampereelle, joten voisiko pisemmällä ajomatkalla olla jokin yhtälö tuohon?

    Leave a comment:


  • ekto
    vastasi
    Jos on vauhtipyörä, niin turha mennä kyseleen osallistumista. Tästä löydät googlella päätöksen, jossa vauhtipyörä on kuluva osa. Ja teit mokan tossa tappihommassa. Mullekin aluksi kieltäyty, mutta kun menin pois, niin soitti parin päivän päästä ja suostui.

    Leave a comment:


  • lemmeja
    vastasi
    Eipä oikeen ollu myyjä halukas tuota asiaa selvittämään. Ei uskonut että hyvin huolletussa autossa voisi olla tälläisiä ongelmia :) Noh...auton ostin kuitenkin ja täytyy tuo tappi touhu varmistella. Mutta!....Oon ajanu autolla varmaankin 50kilsaa ja heti alko ongelmat :D Kiihdyttäessä auto ravistaa aika runsaasti ja myös jonkinsortin vieras räpätys kuuluu moottorista/kytkimestä. Sama tärinä ja ääni kuuluu myös auton ollessa paikallaan ku kierroksia nostaa. Olisko vauhtipyörä? Onneks on edelleen B6 1.9tdiQ pihassa 400tkm mittarissa joka toimii kun uusi :)

    Leave a comment:


  • ekto
    vastasi
    Kun ostat sen auton, vaadi kauppaan pikkuhuolto ja tuon tapin vaihto. Ja pyydät sen tapin itsellesi. Jos tappi näyttää huonolle, ilmoita autoliikkeelle, että laitetaan tämä nyt kuntoon fifty fifty kustannuksilla, koska pian se maksaa moninkertaisesti.

    Leave a comment:


  • kontio
    vastasi
    En tuota "kaikki 103kw koneen on Boschin suuttimilla" juttua vieläkään täysin allekirjoita. 8 venttiiliset on boscheja, mutta on niitä 16 tappisiakin. Tässä pari lausetta soppaa hämmentämään:

    "Unit Injectors with piezo valve injection nozzles (Siemens VDO on 125 kW, Bosch on 103 kW), Bosch EDC 16 or EDC 17 or Siemens VDO SIMOS PPD1 electronic engine control unit (ECU) with altitude compensation, EU4 compliant" ?? Pitääkö wikipedia paikkansa??

    Toisaalta, meinaavat että dpf versiot olis vaan siemensejä
    Vagarena
    Ja täällä ei ole päästy yksimielisyyteen ;)
    ACF konekoodit

    Leave a comment:


  • lemmeja
    vastasi
    Tuon tapiin vastakappale ei varmaan ole susi ennenkun ite tappi on menny pyöreeks ja pyörinyt vastakappaleen sisällä. Mun tuurilla se poikii välittömästi ku reilun puol vuotta on menny ja myyjäliikkeellä ei virhevastuuta ole enää :D

    Leave a comment:


  • Jokkeri
    vastasi
    Kaikki 103kW koneet ovat Boschin suuttimilla. 2006-> tasapainotusakselien käyttövoima hammasrattailla. Toki tuostakin autosta löytyy se öljypumppua pyörittävä kuusiotappi joita on vaihdeltu vaihtelevilla kilometrimäärillä. Jos auto muuten miellyttää niin osta pois.

    Leave a comment:


  • kontio
    vastasi
    Jaakko, katso Bilteman varaosahausta rekisterinumerolla niin saat moottorikoodin. Sitten vertaat sitä tästä ketjusta löytyvään taulukkoon.
    8 venttiiliset koneet on Boschin suuttimilla, tuo saattaa jopa kuulu siihen ryhmään, mutta vuosimalli on kyllä melko uusi, en muista vaikuttiko mutta tarkista.

    Öljypumppuakseli saattaa olla se vähemmän huono muttei huoltovapaa sekään (tappiko siinä kului?)

    Leave a comment:


  • haraldh
    vastasi
    Ihan vain ajatusleikkinä niin Seat Exeon 2.0 Common Rail TDI-koneen istuttaminen B7 keulaan ei liene kovin mahdotonta? Onko kukaan kuullut tällaisesta vaihdosta?

    Leave a comment:


  • lemmeja
    vastasi
    Koitin tässä selailla aihetta vastausta kysymykseeni löytämättä, kun tekstiä on vallan pirusti.

    Hieron kauppoja 230tkm ajetusta 2008 mallin A4 2.0tdi 103kw quattrosta farkusta. Auto on vielä B7 koppanen. Mikä moottorityyppi autossa on? Minkä merkkiset suuttimet? Noita öljypumppu- tasapainoakseli ongelmia ilmeisesti on esiintynyt jonkunverran, mutta onko valmistaja tehnyt jonkun korjauksen uudempiin moottoreihin? Eli uskaltaako ostaa kyseisen värkin?

    Leave a comment:


  • tarzi90
    vastasi
    Noi on varmaan AMC kansia vigeliuksellakin jos uusia ovat..

    Leave a comment:


  • thabandit^
    vastasi
    Kappas, sama vika rahikaisella.

    Mitähän kansia nuo Vigeliuksen kannet ovat merkiltään?

    Ebay.de:stä löytyi AMC-merkkisiä kansia n. 750€ hintaan. Varmaan järkevin vaihtoehto laittaa sellainen kansi, jossa uudet venttiilit jo valmiina. Ei näemmä tee kuin 130€ lisähintaa Vigeliuksella.

    Varmaan jakopääremontti tulee kyseeseen kannenvaihdon yhteydessä. Olisiko mahdoton ajatus listata, mitä kaikkea moiseen operaatioon ennalta tarvitsee?

    -Yläpään tiivistesarja
    -Pumppusuuttimien tiivistesarjat
    -Jakohihnasarja + vesipumppu

    Näin äkkiseltään luulisi tuolla setillä selviytyvän, mutta varmaan on jotain muutakin ?

    Leave a comment:


  • haraldh
    vastasi
    Vilegiuksen moottorikorjaamolla oli ainakin aikaisemmin mielestäni kohtuuhintaisia kansia. Mistä on tarkoitus hankkia uusi kansi?

    Leave a comment:


  • VilleP
    vastasi
    Jessellä menee kansi uusiksi. Jäähdysnesteen seassa mustaa hilsettä.

    Leave a comment:


  • tarzi90
    vastasi
    Ja muista tarkastaa kannen pinnat ettei ole hiushalkeamia suuttimien juuressa jos vaihtelet o renkaita.. itsekkin helppo vaihtaa nuo..

    kuva suuntaa antava, osassa suuttimia on kuparirengas toisissa ei, varsinkin kartiotiivisteiset ovat herkkiä kannen halkeamiselle

    Leave a comment:


  • Mkurtti
    vastasi
    Ulkoiset tiivisteet. 2.5tdi vitoskoneisessa 2kpl isoja, 1 kpl pieniä ja kuparitiiviste.

    Leave a comment:


  • VilleP
    vastasi
    Mitä tiivisteitä noissa sarjoissa tulee? Sisäisiä vai ulkoisia tiivisteitä?

    Leave a comment:


  • Mkurtti
    vastasi
    Täysin samat oireet kun tuossa omassa t5 volkkarissa. Itsellä poistui vika suuttimien tiivisteiden vaihdolla.

    Leave a comment:


  • JesseR
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja JesseR Näytä viesti
    Noniin, eilen vaihdettu tuo tandempumppu uuteen. Ja siellähän oli tosiaan pumpun sisällä öljyä ja dieseliä samassa "kammiossa", eli oli ilmeisesti siitä keskeltä tiivisteen läpitte laskenut nesteet sekaisin (mittarilukema n. 268tkm). Kun uusi pumppu oli kiinni niin vaihdettiin vielä uudet öljyt koneeseen. Kone käyntiin ja hetken starttaamisen ja pumpun ilmanhaukkomisen jälkeen kone käyntiin ja ei savuta enää, jee. Pitää vielä alkuviikosta kattoa onko öljyntaso pysynyt kohdillaan.

    Mutta ei korjannut overboost vikaa, letkut tarkistettu ja vartta tönitty ja liikkuu kaiketi ihan hyvin (ei hajua miten jäykkä kuuluu olla). Joten kai se on sitten "N75" kuollut tai ei toimi kunnolla, jos jollain on ylimääräisenä niin voisin lainata/ostaa, kun ei raaskisi uutta hakea jos vika on muualla.

    VilleP myös kiinnitti huomiota että paisari puskee jostainsyystä nestettä pihalle, vaihdettiin siihen golfin vanha korkki, josko sillä kestäisi nesteet sisällä.

    Tänään alkoi taas savutus, ajoin n.60km jonka jälkeen pysäytin auton niin auton perässä pyöri helposti huomattava vaalea savupilvi. Ja kun peruutin parkkiin niin tuo pilvi senkun sakeni. Kun auto oli ollut tunnin parkissa niin kävin tarkistamassa öljy määrän, tikku kastui n.1,5cm yli max tason.
    Pumpun vaihdon yhteydessä vaihdettiin öljyt.

    Paisarissa on kestänyt nesteet nyt kohdillaan kun siihen on vaihdettu korkki, ja tuota overboost hommaa ei ole huvittanut vielä tutkia kun nyt on yritetty selvittää miksi auto ei meinaa aamuisin lähteä käyntiin.

    Autoa saa startata aamuisin n. 10-15sekuntia, kunnes se sitten yskii itsensä käyntiin. Onko tuo pitkästarttaaminen nyt saattanut rikkoa tuon uuden tandempumpun? Dieselsuodatin ja suodattimen päällä oleva venttiili vaihdettu juuri viimeviikolla, ei vaikuttanut starttaamiseen.

    Tänään aamulla sain auton käyntiin jo n. 5-6sekunnin startilla, auto oli hieman nokka alamäkeen, ja käytin virtoja päällä/pois kolmesti ennen starttia.

    Leave a comment:


  • TDIq
    vastasi
    V157 ja tandempumppu siihen uusittiin mutta ei nuokaan kokonaan poistaneet vikaa. En ole vähään aikaan kuullut mikä on auton nykytilanne.

    Leave a comment:


  • Vieras
    Guest replied
    Alkuperäinen kirjoittaja TDIq Näytä viesti
    Torsion säädetty nollaan ja torque 40. Parani paljon mutta tutisee edelleen. Nyt 1/4 syl korjausarvot +3 ja 2/3 arvot -3 luokkaa tyhjäkäynnillä. Lisäksi antaa V157 läpästä vikakoodia joten se ainakin vaihtoon.
    Tuliko tähän mitään järkeä koskaan?

    Leave a comment:


  • Jokkeri
    vastasi
    Täällä myös päästy nauttimaan BLBn ketjuongelmasta. Autona -05 A6. Kiristin petti ja ketju alkoi räpättää. Alaratas lähes hampaaton kun avattiin. Onneksi oli jo hihnanvaihto sovittuna joten remontti vain venähti pari päivää. Marmorin korjauspakettia en edes harkinnut (osat 2400€). Powermax Engineeriltä tilasin osat. Koko paketti n.400€. Tilaus ma klo 11 paketti kotiovella ke klo 10 [emoji106]. Rempan jälkeen ajettu pari tuhatta ilman ongelmia.

    Leave a comment:


  • tarzi90
    vastasi
    Nosturilla tehtynä n. 3-4h homma, ei todellakaan mitenkään vaikea. Apurunkoon ei tarvitse koskea eikä edes renkaita irroittaa,, joten helpoksi voisi sanoa tuota.. Kartaani lootasta irti ja putkea vähän sivuun niin mahtuu hienosti. Ylhäällä olevat lootanruuvit pitkällä jatkovarrella poikkes.

    Leave a comment:


  • Zoml
    vastasi
    Millainen homma BPW:hen vaihdella kytkin+vauhtis? Koitin googlailla, mut ei löytyny oikeen mitään. Onko mitään mahkuja "koti"oloissa tehdä? Monttu löytyy, mut eipä muuta...

    Leave a comment:

Working...
X