Voisko tuosta nokkien ajoituksesta ja torsion valuesta tehdä pienen yhteenvedon että kuinka se käy?
Eli kumpaa nokkaa kännetään, toisesta ilmeisesti torsion, toisesta Nm?
itsellä torsion näyttää -2.0 , torque jotain 26-31 välillä
Ajatuksena siis kulutusta saada viilattua alaspäin. Tyhjäkäyntikulutus vcds;n mukaan 0.4-0-6 mutta ajotietokone näyttää 0,6l/h
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
2.0 TDI koneiden kotkotuksista (pumppusuutinkoneet)
Collapse
X
-
Olihan tuo vissiin aika jo vaihtaa se öljypumpun akseli. Kone siis BMR ja ajettu 304tkm:
Öljypohja oli kuulemma täysin puhdas, mutta sihdistä löytyi tällainen pieni muovin pala, ja pari pienempää...mikä lie mahtaa olla:
Tuosta numerosta ei ihan 100% saa varmuutta, mutta AMP 1241536-1 taitaa lukea toisessa, ja nuo muut on PA 66 (tai 55 tai 88 tai joku niiden sekoitus) ja GF 25.
Leave a comment:
-
Guest repliedEnnen kuin on naputuksen syy selvillä, lienee parasta antaa pollen olla pilttuussa, ettei tule lisävahinkoa.
Leave a comment:
-
Nonniin onko vastaavaa ollut tänään tuli sellanen vika että vedot lähti melkein vallan pois ja moottorin vikavalo syttyi. Syy vissiin jotenki turbos koska välillä alkaa ahtaa normaalisti vähän aikaa ja sitten taas tehot hukkuu... ja paikallaan kun käyttää niin alkaa kuuluun ihmeellinen naputus mistähän tämä mahtais johtua kellään ollut samanlaista tyylistä? 2.0 tdi kone vikakoodit vasta jokupäivä ensiviikolla pääsee lukemaan eli niistä ei vielä tietoa lainkaan.
Leave a comment:
-
Sattuuko jossain olemaan listaa, jossa olis nimenomaan moottorikoodien tyyppiviat, kun nämä tuntuu olevan aika erilaisia kokoonpanoltaan?
Onkohan nämä BMR:t kuin yleisiä vauhtipyöräpotilaita?
Leave a comment:
-
AWX on pikkukytkimellä 5 vaihteinen ja AVF on aina 6v+240mm kytkimellä. 400Nm kestää ottaa ihan ok. Itsellä rajattu "vain" 385Nm" @2300rpm.
Leave a comment:
-
Alkuperäinen kirjoittaja lemmeja Näytä viestiOnkos B6 avf manuaali quattrossa kaksoismassa? Nyt vaan runnottu jo melkein 400tkm eikä mitää oireita koskaa tuolla osastolla.
Leave a comment:
-
Nokka-akseli vaivainen audi saatu kotio ja tärinät hävisivät. Myös moottorin käynti jokseenkin tasaisempi. Eli massapyörä ei ollukkaan syynä.
Leave a comment:
-
Joo kiristintä voi harkita jos semmoinen löytyy, ei tullut mieleen kun kaikki olleet tähän mennessä ratasvetoisia..
Leave a comment:
-
Eiköhän se kannata samalla laittaa ketjun kiristin jos sitä menee aukomaan, jos siis on ketju mallia.
Leave a comment:
-
Mistä sieltä uskaltaa tilata, ja saako nuo oikeat mallit ja tyypit muuten selville, kuin marmorilla? Mikä tuon tandempumpun virallinen nimi on...siis jos ei ole tandempumppu?
Leave a comment:
-
Netistä kun tilaa(esim. virosta), niin vajaa parisataa jää hintaa tandemille.
Leave a comment:
-
Jaahas...eli kannattaa vissiin varautua, ettei tuo ihan pikkujuttu ole.
Tandem-pumpun tiivisteen ajattelin vaihdattaa samalla, mutta saako noita pumppuja (tandem ja polttoaine) edullisesti tarvikkeena?
Leave a comment:
-
Akselia kiinnittävä sokka kannattaa ottaa uusi koska sen joutuu yleensä särkemään irrottaessa. Muuta kamaa et tarvii. Silikonitiivistettä öljypohjaan tietty..
No ei se ainakaan b7 mikään kauheen kiva homma oo, kone ylös kelkka alas ja nippanappa saa välistä.
Leave a comment:
-
Kävin tuossa itsekin Pörhöllä kyselemässä tuosta öljypumpun akselista, ja kyllä niitä kuulemma tuossa Passatin 2.0 TDI:ssä (BMR, 2006) on joskus mennyt. No tilattiin se akseli, että mun kaveri vaihtaa sen, mutta aloin nyt miettimään, että kait siihen tarvitaan vähän muutakin, kuin pelkkä akseli? Eikö tarvi samalla vaihtaa muka mitään laakereita tai muita akseliin yhteydessä olevia osia? Ja kait sinne öljypohjaanki pitää uus tiiviste laittaa?
Onko tuossa muuten jotain erikoista vaihtamista ajatellen? Pörhöllä meinasivat, että ei siinä kauaa mene, kun käyttää öljypohjan auki, vaan näinköhän se on simppeliä tavallisella "nyrkkipajalla"? Nostin kaverilla löytyy.
Leave a comment:
-
-
Ei näkynyt valkoista, ainakaan ennen Mr Musclea. Ihan mustalta näytti. Öljyä ei kadota kamalasti, ehkä pari litraa 30 tkm. Syylarinesteekin ovat pysyneet paikoillaan.
Tarkoittaako tuo "suunnilleen tarkasti" että toleranssit on kuin venäläisessä metsätraktorissa, eli saa heittää tuo säätö melkoisen paljon ennen kuin tulee virhekoodeja?
Pitäisi varmaan ottaa tuo ahdin käteensä, ja irroittaa pakopesä jotta pääsee tarkastamaan laitteen toimintaa. Kai tuo(kin) on ihmisen tekemä, ja niin kauan kun ei kajoa tuohon CHRA-osaan niin tuskinpa saan siitä rikkinäisempää.
Leave a comment:
-
Haraldh: Borg Warner ahtimen VTG-tekniikka ei häiriinny helposti nokikarstasta. Yleensä sen jumittuminen johtuu jäähdytysnesteen aiheuttamasta kuohnasta tai öljyn pikeentymisestä, jos ongelma on äitynyt niin pahaksi, että laakerointi on loppu. Kun käytit DP:n irti, niin näitkö vaaleaa kuohnaa? pahoin vuotavassa jopa egr:n laipaltakin on vuotanut..
Anturi kellon päässä kertoo eculle säädön tilan. Sitä seurataan suunnilleen tarkasti. :)
Leave a comment:
-
Auton hinnanalennus ja kaupan purku
Hinnanalennus soveltuu silloin, jos auton virhettä ei voi korjata tai yritys ei käytä korjausoikeuttaan. Tällainen virhe on esimerkiksi myyjän virheellisesti ilmoittamat ajokilometrit tai muu väärä tai paikkansa pitämätön tieto. Hinnanalennuksen on oltava virhettä vastaava, esimerkiksi arvioidut korjauskustannukset.
Kaupan purku on yleensä hyvityskeinona viimeinen vaihtoehto. Kuluttajalle syntyy kaupan purkuoikeus, jos
- virhe ei ole vähäinen
- virhettä ei korjata kohtuullisessa ajassa ja ilman olennaista haittaa ostajalle. Esimerkiksi saman vian toistuvat ja tuloksettomat korjausyritykset voivat oikeuttaa kaupan purkuun. Myyjälle on yleensä annettava tilaisuus muutamaan korjausyritykseen ennen kuin ostajalla on oikeus purkaa kauppa.
Tuommoset löyty kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta. Mut toistaiseksi myyjä ja myyjäliike on toiminut niin hienosti ettei voi toistaseks valittaa mistään, enkä haluakkaan.
Leave a comment:
-
Guest repliedEi kaupan peruminen käy noin vain. Myyjäliikkeellä on oikeus korjauttaa havaitut viat omalla kustannuksellaa, parhaalla näkemällään tavalla. Asiakas voi vaatia kauan purkua, mutta jos liike haluaa korjata, ei purkua voi pakottaa.
Leave a comment:
-
Paljonko pitäisi VNT-mekanismin liikkua BRD-koneessa? Ongelmana on pitkään vaivannut alakierrosten väännön puute, joka korjaantuu sitten syöksemällä noin 2500 rpm kohdalla. Ongelma korostui vielä kun pöntön astma hoidettiin Artun softan lisäksi.
Vedin DPF-pöntön taaksepäin, ja ruikkasin Mr Musclea aukosta sisään sekä koitin koukullisella alumiini-langan avulla jumpata VNT-mekanismin vipua ylöspäin kohti kelloa. Tuntui siltä että vipu ei liikkunut kuin pari milliä. Tarkka määrä on vaikea arvioida kun alumiinilangan koukku rupesi aukeamaan aina kun vähänkin laittoi vetoa siihen.
Arvaanko oikein että VNT-mekanismi on kulunut niin, että se käyttövipu on jumissa siinä renkaassa? Alle 300 saa peruskorjatun ahtimen saksasta (150€) pantti. Onko kenelläkään arvioita kannattaako ahdin huollattaa suomessa?
Mikä tarkoitus on muuten alipainen kellon sähköliittimellä, voiko VCDS-ästä mahdollisesti lukea VNT-mekanismin liikeet?
Leave a comment:
-
Jos liikkeen piikkiin viat korjataan, niin eikös tuo vois olla ihan käypä laitos? Jäävuorenhuipun alla voi piillä jotain karmeeta vai :) ?
Leave a comment:
-
Liekkö tuolla väliä kun se menee tukkoon ennemmin tai myöhemmin kuitenkin.
Leave a comment:
-
Kyseessä 2.0 bpw -08 värkki. Kaupan purkua nyt ei ole vielä tullu niin äärivakavasti mietittyä. Autosta selvisi tosin että siinä on käytetty tämmöstä "tehoboxia" johtosarjassa, joka hieman muuttaa käsitystä kaupan kohteesta ja tätä ei ostohetkellä tullut ilmi. Tuosta nyt tiedä minkälaisia suurempia haittoja siitä olisi ollu muutaku meniskö dpf-filtteri tukkoon helpommin?
Leave a comment:
-
Onko kyseessä profiilin 1.9tdi vai 2.0tdi josta hieroit kauppoja? Nokat tosiaan näissä tyyppivika, jos ajetaan longlifellä ja/tai väärällä öljyllä.
Tosin mieti myös kaupan purkua.
Leave a comment:
-
No mutta nythän sulla on mahdollisuus osuuksiin myyjäliikkeeltä. Tosin mieti myös kaupan purkua.
Leave a comment:
-
Fantastisesti jatku tämä audimiehen ura :D Korjaamolta soitettiin tänää että nokka-akseli finiitto ja tämä myös ehkä tärinän aiheuttaja. Ensin siis nokkaremppa jonka jälkeen voi tutkia onko massapyörässä vikaa. Tuumailivat että hyvin yleinen vaiva näissä longlife ympyröissä. Nooh ensviikolla sit varmaan selviää lisää. Onneks tuli sijaisauto liikkeestä välittömästi persiinalle, niin ei tarvinnu jalkamieheks ruveta.
Leave a comment:
-
On AVF:ssä myös kaksoismassa. 220tkm kohdalla meni täällä vaihtoon silloin tällöin lipsuvan kytkimen kanssa.
Leave a comment:
Leave a comment: