Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi RS4 B5 rojekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alkuperäinen kirjoittaja Lupe-81 Näytä viesti
    Eihän tuo nyt iso notkahdus ole ~5000rpm kohdalla vai onko? Voisko "kuoppa" olla myös esim vääntöpiikin jälkeinen sytytysennakon myöhästys tms.

    Mutta kuten sanottu, hankala arvailla. Softantekijä näkee varmaan täydellisistä logeistaan syyn tuohon. Ja kannattaa kyllä päivittää muu rauta (coolerit yms) vastaamaan ahtimia ja säätää tien päällä ajan kanssa vastaamaan reaalitilannetta.
    Tosiaan notkahdus oli paljon isompi pienemmillä ahdoilla, mutta 1.5bar ja arvoja muuttamalla sai notkahdusta loivennettua.
    Tällä hetkellä en pysty lukemaan nokkien asentoja, kun en ole saanut aikaiseksi tilata Ross-Tech piuhaa.(jos jollain on piuha myynnissä niin voisin ostaa pois.) Minkälaisilla paineilla näitä uskaltaa ajaa 1.8bar?
    Mistä olette Wagnereita tilaillut?

    Comment


    • Esmes Wagnerin sivuilta.

      Comment


      • Alkuperäinen kirjoittaja kestom Näytä viesti
        Tosiaan notkahdus oli paljon isompi pienemmillä ahdoilla, mutta 1.5bar ja arvoja muuttamalla sai notkahdusta loivennettua.
        Tällä hetkellä en pysty lukemaan nokkien asentoja, kun en ole saanut aikaiseksi tilata Ross-Tech piuhaa.(jos jollain on piuha myynnissä niin voisin ostaa pois.) Minkälaisilla paineilla näitä uskaltaa ajaa 1.8bar?
        Mistä olette Wagnereita tilaillut?
        Niin mitä arvoja muuttamalla? Anyway, softaajasi tietää sen.

        Vaikea sanoa millä paineilla uskaltaa ajaa. Kannattaa lueskella Audizineä. Jokainen varmaan määrittelee erilailla omassa päässään mikä on turbon kestoikä enen kuin sen voidaan sanoa olevan luotettava. Onko se 100tkm vai 10tkm. Ei näillä vehkeillä ja näillä vireillä kukaan varmaan 100tkm samoilla turboilla ajele kun setupit ja turbot vaihtuu joka kesä isompiin. :)

        Kyllähän esim orkkis RS6 turboilla on kokemuksia jopa 50-80tkm 1,8 bar paineilla. Toisilla kestää vähemmän ja kun taas toisilla vaihtuu setuppi jo 10tkm jälkeen. Muuttujia on varmaan paljon, öljynlaatu, öljynlämmöt, miten lämmittää ja jäähdyttää turbot, ajaako nilkka suorana 1% vai 50% ajasta yms yms kuun ja tähtien asennot.

        Itse SRM ajeli vissiin jopa 2,2 barin paineilla noita yli 15tkm. Pitäisihän noissa myyntipuheiden mukaan olla parempi laakerointi kuin orkkis BorgWarner.

        Eli summa summarum, aina on riski ahdinrikkoon näissä virihommissa, aivan sama millä paineilla ja millä turboilla ajat. Sitten kun hajoaa niin isompaa siipeä sisään. Aina saa ajaa pelko perseessä :)

        Comment


        • Törmäsin tämmösiin käppyröihin jäähyjä etsiessä. Click image for larger version

Name:	KWE käppyrä.jpg
Views:	1
Size:	45,8 Kt
ID:	1615663Click image for larger version

Name:	Wagner-käppyrä.jpg
Views:	1
Size:	117,3 Kt
ID:	1615664

          Onko kellään vielä kokemusta KWE:n välijäähyistä? Näyttäis paperilla vetävän vertoja Wagnerille.

          Comment


          • Aluksi katoin, että nuo käppyräthän ovat ihan "samat" paitsi hienoisia eroja on mutta kun kattoo tarkemmin niin sanoisin, että erot ovat tekaistuja ja KW ja Wagner ovat SAMAT jäähyt. Ja vielä samaan hengenvetoon sanon, että noita todellakin saa kiinasta suoraan valmistajalta.

            Comment


            • Minkäs niminen firma näitä Kiinassa valmistaa?

              Comment


              • Alkuperäinen kirjoittaja karvis Näytä viesti
                Minkäs niminen firma näitä Kiinassa valmistaa?
                http://i961.photobucket.com/albums/a...psaf8682e7.png

                Olihan siellä ihan kennon piirustuskuvakin: http://s961.photobucket.com/user/rtl...tml?sort=3&o=0
                Viimeksi muokannut juutasqsa; 13.11.2013, 21:56. Perustelu: Kennon piirustus lisätty

                Comment


                • Kuka soittaa tuohon numeroon? :)

                  Comment


                  • Timon bilekuvat päässeet myös mukaan.. ;)

                    Comment


                    • Alkuperäinen kirjoittaja Jarre Näytä viesti
                      Timon bilekuvat päässeet myös mukaan.. ;)
                      Ei oo onneksi minun albumi :)

                      Comment


                      • Pariin "kiinalaiseen" firmaan tuli laiteltua s.postia. Kyllähän noita kuulereita muualtakin löytyy esim. http://www.ecvv.com/product/3233567.html
                        wagner lyöny tarran kylkee ja hinnat tuplaantui? Kohtahan se selviää :)

                        Comment


                        • On siinä muutakin eroa kuin tarra :D

                          Comment


                          • Epäilen, että firmat eivät ole kiinnostuneita yksittäisistä kuluttajista, eivätkä harrasta siten kauppaa suoraan kuluttajille. Jonkinmoisen kasan jos ottaa ja tekee sopparin, niin ehkä vois onnistua. Itse en hirveesti odottas vastauksia. Voin ja toiv olen väärässä:)

                            Comment


                            • Alkuperäinen kirjoittaja jsahlman Näytä viesti
                              On siinä muutakin eroa kuin tarra :D
                              Mitä eroa?

                              Comment


                              • Wagner on suunnitellut ja toteuttanut omat coolerinsa 2007/2008. Ja noita on muutamien firmojen johdosta yritetty kopioda muutaam otteeseen. Kuten kyseinenkin pulju aikoinaan.
                                Nyt he ovat Kiinan maalta löytäneet konepajan joka heille ne valmistaa. Kuitenkin Wahnerillakaan ei ole mitään tietoa millaista laatua kilpailijalla on eikä tietoa virtauksista/jäähdytyskapasiteetista.
                                Kuitenkin esim ilmanohjaimia on Wagner muotoillut ja parannellut tässä vuosien saatossa ja Wagner esim myy ainoastaan hiilikuituisia ohjaimia.

                                B5 markkinat ovat pienetyviä markkinoita joten Wagnerilla ei esim ole enään panostusta tuotekehittelyyn noihin autoihin.

                                Mutta uskon ja toivon että nuo toisetkin ovat paremmat kuin RS4:en orkkikset mitkä ei kuitenkaan ihan huonot ole.

                                Comment


                                • http://www.myaudis4.com/intercooler-shrouds/

                                  Tuon linkin testien perusteella en välttämättä antaisi kauhean suurta arvoa ilmanohjaimille. Ei liene kenenkään rahojen arvoista, vaikka ilmanohjaimien muodot olis kuinka viimisen päälle hierottu. Jotain merkitystä lienee myös sillä, miten hyvin lämmennyt ilma poistuu jäähdyttimen toiselta puolelta.

                                  Comment


                                  • Juu tuo ilman poistuminen on aivan yhtä tärkeää, pitäisi tehdä ohjaimet molemmin puolin ;)

                                    Comment


                                    • 60C imulämpö bensan kanssa on kyllä todella huono juttu. En laittaisi mainoskäppyröihin :)

                                      Comment


                                      • Näinpä.
                                        Wagnerin imulämpö mittauksissa on mainittu turbot ja myös ulkolämpötila.

                                        Kyllä se ilmanohjain on kohtuu tärkiä kuitenkin kuten se ilman poistuminenkin.
                                        Se että onko se hinnan arvoista jää onneksi jokaisen itsensä päätettäväksi.

                                        Comment


                                        • Wagnereille +1 ääni täältä. Mietin itsekin jos laittaisi jotkut aidot kiinalaiset, mutta päädyin sitten kiinassa valmistettuihin aitoihin Wagnereihin =) Tosin Wagnerilta on tuossa pulkassa muutakin, kuten pakosarjat ja DP:t...

                                          Olihan nuo suolaisen hintaiset, mutta tuskin tuonne parempia ns. plug&play coolereita mistään muualta saa. Parempia varmasti saa (isompia ym.) mutta sitten menee muutakin uusiksi...
                                          Viimeksi muokannut Jari74; 14.11.2013, 16:40. Perustelu: Typo korjattu =) Oli DB...

                                          Comment


                                          • Ne on Jari dp:t.. you know, DownPipe. Ei muuta - jatkakaa :D

                                            Comment


                                            • Alkuperäinen kirjoittaja jsahlman Näytä viesti
                                              Wagnerin imulämpö mittauksissa on mainittu turbot ja myös ulkolämpötila.
                                              Kappas joo. Kuulerien suorituskyvyn mielikuvaa nuo tiedot kyllä parantavat olennaisesti. Sitä faktaa se ei kuitenkaan muuta, että ei tahdo bensan kanssa kestää mitenkään järkeviä sytkäennakoita noin kuuman ilman kanssa.

                                              Comment


                                              • Jos ei Kiinan pojilta mitään kuulu, niin tilaan Wagnerit tai KW:t. Eipä noilla kiire ole kun tarkoitus jatkaa säätöjä vasta ensi kesänä. Mihin niitä tehoja talvella tarvii :).

                                                Postipate toi tänään Ross-techin piuhan ja sain luettua nokkien asentoja. Eihän ne hyvältä näyttänyt alkuunkaan.
                                                Click image for larger version

Name:	nokat.JPG
Views:	1
Size:	36,3 Kt
ID:	1615667

                                                Seuraavaksi pitäisi opetella logittamaan vetoja.

                                                Comment


                                                • No juuh, DP:t =) sorry...

                                                  Niin mullahan on suuria ongelmia lämpöjen suhteen. Tai siis ainakin oli vakio coolereilla. Nyt noilla Wagnereilla ja etanolilla ei ongelmaa ole ja odotankin mielenkiinnolla kunnes saan bensat taas autoon ja auton penkkiin. Viimeksi tehot jäi "vaatimattomiksi" muutoksiin nähden eli pyörittiin ~450Hv:n tietämillä. Ennakoita ei saanut nimeksikään. Pitäisi varmistaa Jyrkiltä, mutta muistaakseni ennakoita oli vain -3 maximissaan ja kun lämmöt meni sinne +75 asteeseen niin boxi tiputti loputkin tehot(safe mode). Tosin mulla on "haittana" vakiota korkeammat puristukset kaiken muun lisäksi. Käytän tuon penkissä bensalla ja katsotaan vaatiiko tuo edelleen lisäjäähdytystä (vesiruisku).

                                                  Comment


                                                  • sain luettua nokkien asentoja.
                                                    Sulla on luultavasti nokkien säätö jumissa.

                                                    Comment


                                                    • Se on helppo tarkistaa valitsemalla kanavat 90 ja 91, ja katsomalla että muuttuuko arvot kun polkaisee kunnolla kaasua. Arvojen pitäisi muuttua noin 22 astetta.

                                                      Comment


                                                      • Alkuperäinen kirjoittaja Jari74 Näytä viesti
                                                        Tosin mulla on "haittana" vakiota korkeammat puristukset kaiken muun lisäksi. Käytän tuon penkissä bensalla ja katsotaan vaatiiko tuo edelleen lisäjäähdytystä (vesiruisku).
                                                        Oletko jo katsonut millaista?

                                                        Comment


                                                        • No vaihtoehtoja on ne samat 2 jotka täällä palstallakin pyörii eri Aquamist ja DewilsOwn. Aquamist on hiukan "älykkäämpi" ja olisin kai valinnut sen jos auto säädettäisiin myös vesiruiskun kanssa. Jos laitan niin heitän tuon Dewils:n kiinni. Simppeli ja tekee tasan saman kuin tuon Aquamist. Tuota tarvitsee lähinnä kun käy radalla kokeilemassa, normaalissa liikenteessä turha. Tuonkin asentaminen on siinä ja siinä eli katsotaan nyt ensin mitä ne lämmöt nykyisellä kokoonpanolla on. Sorry hiukan OT, mutta liittyyhän tämäkin jäähdytykseen eli summa summarum...Wagnerit ja siihen ruuta päälle ;-)

                                                          Comment


                                                          • Joo, OT on ja vieläpä itseäni varten kyselin :) Kiitos kuitenkin.

                                                            Comment


                                                            • Eikös se auto kannata aina säätää, jos vesi/meta ruiskun laittaa kiinni..

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X