Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S4 2.7Bit '99 - Tial S605

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Cs-parts myy pankkisiirrolla. Passaisko nämä tähän? http://www.cs-parts.de/index.php?a=383

    Comment


      No katohan, tekeehän Glyko noitakin. Sopii nuo. Oli varmaan mielessä ettei tee sputtereita. Sanokaa nyt joku että tekee.

      Comment


      • ECS:ällä näyttäs olevan myös glycon laakereita veiveihin. http://www.ecstuning.com/Audi-C5_A6-...ng_Rod/ES3203/

        Edit: Oho, oli päivän ollu sivu auki enkä tajunnu päivittää.

        Comment


          Kiitos linkeistä! Tuo cs-parts oli uusi tuttavuus. Näyttäisi kaikki tarvittava löytyvän sieltä!
          Otin kampuran pois ja seuraavaksi putsaan lohkon ja vesikanavat. Laakeripinnat onneksi virheettömät. Tuskimpa tarvetta sen kummempiin mittailuihin. Standardi kokoiset laakerit vain kehiin.
          Attached Files

          Comment


            Tänään hommat jatkui kansihommilla. Vaihtelin 2.4 kansiin venttiilivarrenkumit uusiin ja vaihdoin S4:n pakoventtiilit. Tiedä onko tuolla matalammalla prikkauralla mitään käytännön merkitystä, kun konetta ei kierrätetä vakiota enempää..no mutta onpahan nyt sekin sit. Toisioilmakanavaan vedin jengan ja alupultilla tukkoon. Ohjurit oli timmit.
            Viimeisessä kuvassa vierekkäin AGB:n ja BDV:n kannet. Näkee hienosti imupuolen koko eron.
            Attached Files
            Viimeksi muokannut Niconce; 7.1.2015, 19:30.

            Comment


              Kysympä nyt kuitenkin, puhdistithan venttiilien seetti pinnat ennen paikalleen laittoa? Jos nuo kuvan venttiilit oli ne mitkä meni kansiin paikoilleen.

              Comment


                Tottakai putsasin ja läppäsin, kun kerta vaihtui. :) Tasaiset ja tiiviit tuli

                Comment


                  Näin ajattelinkin, mutta kuvat likaisesta venttiileistä sai epäilemään :)

                  Comment


                    Jokunen tiiviste tuli tänään Laakkoselta. Painan kaiken uutta, kun kerta kone palasina on. Kampiakselin laakerit on OEM kamaa ja kangenlaakereiksi tulee Glycon tuotteet. Asennukseen käytän Redlinen assembly lubea.
                    Kampiakselin takastefa täytyy haalia tarvikkeena ja nokka-akselinsäätimien uudet laahaimet myös.

                    Lohkokin on nyt hoonattu. CS-partsilta näytti saavan männänrengassarjoja ~15€/mäntä. Minkähän laatuisia mahtavat olla? Alkuperäiset on noin 100€/mäntä.

                    http://www.cs-parts.de/index.php?a=305
                    Attached Files
                    Viimeksi muokannut Niconce; 15.1.2015, 18:43.

                    Comment


                      Nuo linkin renkaat on laatumerkkiä.

                      Comment


                        Tänään napsuttelin kampiakselin paikoilleen uusine laakereineen.
                        Ja kyllä, päittäislaakerit on myös uudet ja paikoillaan vaikkeivat kuvissa näykkään :) KK-laakerisarjan tilasin Tammerdieselistä. Olivat erittäin edukkaat, vain n. 55€ sarja.
                        Glyco 71-3711/6 STD
                        Attached Files

                        Comment


                          Mitä tuo purppura tahna on?

                          Comment


                          • Assembly lubea, oli purkista kuvakin edellisellä sivulla.

                            Comment


                              Niin näyttää olevankin. Salamavalo näköjään hämää kun punaistahan tuon tahnan pitäis olla.

                              Comment


                                Oliko nuo laittamasi päittäislaakerit kanssa Glycoa vai merkkikamaa?

                                Comment


                                  Juu talli on hämärä ja täytyy puhelimen salamalla räpsiä kuvia, ei tuu häävejä. Runkolaakerit ja päittäislaakerit on Laakkosen tiskiltä, eli oem tavaraa.

                                  Comment


                                    No ei ollu kk-laakerit kalliit. Viimeksi kun kysyin Tammerdieselistä 5-syl. sputtereita, niin ois maksanu 220€ sarja.

                                    Comment


                                      Sputterit tuntuu olevan ihan eri hintaluokassa. Tässä omassa rojektissa pärjätään varmasti normaaleilla liuskoilla.

                                      Comment


                                        Aika rohkeasti valittu viritettyyn turbovehkeeseen normaaliliuskat...

                                        Comment


                                          Noh tiedä häntä onko rohkeata vai ei. Jos näitä ajellaan samalla ahdinsarjalla avaamattomillakin koneilla. Ja sieltä ei sputtereita löydy..

                                          Comment


                                          • Sputteri liuskoja ei taida olla edes saatavana s4 veiviin.

                                            Comment


                                              Ei taida olla saatavilla. RS4 veiveihin saa orkkikset sputtereina. Mistään mitään tiedän, mutta voisin mutuilla että suurimmalla osalla joilla viritetty biturbo on, nii ei löydy sputtereita koneesta.
                                              Viimeksi muokannut Niconce; 18.1.2015, 18:21. Perustelu: tarkennusta laakereihin

                                              Comment


                                                Tuo oli kyllä yllätys. Oletin että turbovehkeissä käytetään aina sputtereita.

                                                Comment


                                                  Joo ei ole ässässä sputtereita. Mutta mitkä tarvikkeet saa sputterina risan veiveihin? Ja mistä?

                                                  Comment


                                                    Olin katsovinani et cs-partsin RS laakerit olisi ollu tarvikkeet, mutta VW oli valmistaja.

                                                    Comment


                                                    • Mitäs noi runkolaakerit ja päittäslaakerit kustanti laakkosella?
                                                      Saiskohan tepolta edukkaasti noita laakereita ja stefoja?

                                                      Comment


                                                        Ja kertokaas noista Sputtereista lisää, mitä se tarkoittaa?

                                                        Comment


                                                          Tuolla lyhyesti: https://www.highpowermedia.com/blog/...tered-bearings

                                                          Comment


                                                          • Kierrosluku niitä kiertokangen laakereita pahemmin kuormittaa kuin ottomoottorin (ahdetunkin) sylinteripaine. En pidä tarpeellisena kovin hipolaakereita jos kierrosluku on suhteellisen lähellä vakiota, vaikka vääntö ja teho olisivatkin paljon vakiota korkeampia.

                                                            Comment


                                                              Olisikohan laakerit ollu ~240€ yhteensä. Tilauksesta heti seuraavana päivänä perillä, loistavaa toimintaa Laakkoselta kuten tähänkin asti!
                                                              Männät putsailin tänään ja kampuran stefat laittelin laippoihin mitkä hiekkapuhalsin kevyesti.
                                                              Jakoketjut tuli tänään myös. Noita nokka-akselinsäätimien laahaimia ei taida saada mistään Suomen sisältä?
                                                              Attached Files
                                                              Viimeksi muokannut Niconce; 19.1.2015, 21:10.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X