Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C5 S6 ranetussaneeraus

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Lauantaina vielä toimi ihan ok. Eilen ihmettelin kun kuulostaa ihan vanhalta letukalta tyhjäkäynnillä ja melkein sammui kun nousin pihatietä kakkosella noin 600-700rpm koneessa. Kierroksilla jaksoi silti ihan mainiosti vetää ja pyörittää irtolumella ympyrää. Tänään vielä työmatkalla kuuntelin että kylläpä se kuulostaakin hyvältä kun paikallaan antoi runtua. Otin nyt kuitenkin talliin ja totesin että ykkösen puolan liitin oli irti. Näköjään hajonnut se lukitusklipsi joskus eikä pelkkä kitka riitä pitämään paikallaan kun kone kuitenkin aina heiluu ja tärisee. Mullahan olisi yksi irtonainen johtosarja josta on jo joitain töpseleitä ryöstetty. Ei kai noissa ole kuin vanha pois ja uusi kolvata tilalle.

    Samalla hoksasin että imusarjan pituuden toisen säätökellon käyttötanko oli muljahtanut vivustaan irti joka selvittänee myös tuota alakierrosten tahmeutta. Painoin paikalleen ja totesin että halkihan se kuppi siitä tangon päästä on eikä tule pysymään kiinni. Onnesta pitäisi noitakin olla vielä omassa varastossa, ei viitsisi millään muovisia enää ostaa tilalle ja ne gruvenin alumiiniset maksaa 80$ jota pidän vähän turhan kalliina.

    Comment


      Sen liittimen saa purettua irti johdoista, ei kait sitä kannata alkaa tinaamaan?

      Comment


        Niinjoo, olet oikeassa. Ei taas lanttu leikannut.

        Mitä noihin imusarjan pituudensäätöläppien mekanismeihin tulee niin koitan jollain patentilla kerran vielä korjata. Varastosta löytyi yksi muovinen tanko joka sekin oli halki samalla tavalla. Jos ei pysy niin seuraavaksi lähtee sakemannille tilaus.

        Suosittelen muitakin 4.2 koneella puksuttavia tarkistamaan omistaan nuo läppävivut. Vaikuttaa aika paljon hengitystä huonontavasti jos eivät liiku.
        Viimeksi muokannut hopsis; 18.1.2016, 20:21.

        Comment


        • Multa on mennyt ohi tässä projektissa mahdollisesti jo mainittu, mutta onko kukaan asentanut Ässään noita Aero-sulkapäivityksiä? Varaosapuoli sanoo ettei pitäisi käydä (tuulilasin koko kasikoneisissa) mutta sattui ostoskoriin ja mukana tullut Kraftfahrt-Bundesamtin virallinen kotkavaakunalla varustettu hyväksyntäpaperi listaa hyväksynnän "A6 / S6 / Allroad" ja ton ko. auton EU-tyyppikoodikin on tossa paperissa.

          Paljonko tota tuulilasin pinta-alaa noilla nyt jäis pyyhkimättä?

          Comment


            Kyllä mulla on aerot ollu vuosikausia. Nyt on taas noi lötkömalliset kun tilasin vahingossa väärät eikä ne mihinkään muuhunkaan sovi niin käytän sitten vaikkei ne yhtä hyvät olekaan.

            Comment


            • Ei varsinaisesti AERO-päivitys. Ostin motonetistä retrofit mallit. Eli samat varret, mutta sulkaosa nykyaikaa...

              Comment


              • No tossa läjässä on se koko umbausatz jossa on varret, mutterit ja sulat ja mietin että kannattaako tota asentaa edes. Hyvä, pitää laittaa asennukseen kunhan on uusi tuulilasi.

                Comment


                  Vakio varsiin lötkösulat, yök! Nousevat rumasti ylös.

                  Comment


                    Tuttu oli tehnyt 3.0 TDI:n muljahtavien tankojen kanssa niin, että porasi pienen reiän palloon ja laittoi ruuvin. Tässäkin kohtaa voisi varmaan toimia, jos vaan tekisi reiän myös tuohon kuppiin?

                    Comment


                      Mahdollisesti, sen kupinhan täytyy päästä pyörimään siinä nupin ympärillä joten ruuvi sinänsä ei toimi. Jos poraisi läpireiän ja laittaisi inan reikää pienemmän pultin koko paketista läpi sokaksi. Eipä nuo ebayn metalliset kalikat niin kalliita ole.

                      Comment


                      • Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                        Niinjoo, olet oikeassa. Ei taas lanttu leikannut.

                        Mitä noihin imusarjan pituudensäätöläppien mekanismeihin tulee niin koitan jollain patentilla kerran vielä korjata. Varastosta löytyi yksi muovinen tanko joka sekin oli halki samalla tavalla. Jos ei pysy niin seuraavaksi lähtee sakemannille tilaus.

                        Suosittelen muitakin 4.2 koneella puksuttavia tarkistamaan omistaan nuo läppävivut. Vaikuttaa aika paljon hengitystä huonontavasti jos eivät liiku.
                        Onko havaintoa noiden säätöläpän tankojen sopivuudesta BFM-moottoriin? Äkkiseltään näyttäisi samalta.
                        Kasissa näkyy olevan toinen muovitanko melkein poikki, eikä tosiaan viitsisi tilata sitä 80$ sarjaa.

                        Comment


                          Ei itellä mitään omakohtaista näkemystä. Niitä on vissiin kahta tai kolmea eri versiota (eli pituutta).

                          Comment


                          • Muuttuvapituuksinen imusarja...
                            Vivut kestää, mut mulla hajosi alipainekellon (077198327A) keskeltä se kiinnike johon metalliosa painetaan kiinni (+ kello puhki = ilmavuoto), uusi Audin osana 324 euroa kipale, Roverin osana ETC7150G noin puolet halvempi rahteineen, alunperinhän osa on Hella 004 538.
                            Saapa nähdä meneekö liimaamalla, se alempi läppä on ihan hemmetin raskas.
                            Viimeksi muokannut Juniku; 17.2.2016, 10:30.

                            Comment


                              Uutta kelloa vaan. Saa alle satasella eBaysta.

                              Jos se läppä on kovin raskas niin siellä voi hyvin olla ne mekanismit jumissa. Pitäis pystyä helposti käsin kääntelemään. Tallissa oli eilen jakohihnan vaihdolla yksi 4.2 A6. Siinä on eri näköiset ne läppien ja alipainekellojen väliset muoviset käyttötangot. Siis eri näköiset kuin S6 koneen edessä.

                              Comment


                              • Tohon prinne:en MAF-kysymykseen tuolla ylhäällä muuten voi kommentoida että MAFfin ja etulambdojen jälkeen oma on huomattavasti pirteämpi ja tasaisempi alakierroksilla. Lisäksi liikennevaloihin jarruttaessa ennen auto "puski vastaan" pari kertaa, panin tämän aiemmin vanhanmallisen laatikon alasvaihdon jäykkyyden piikkiin mutta tämäkin käytännössä poistui noiden uusimisen jälkeen.

                                Comment


                                • Alle satkulla tosiaan pitäisi löytyä uusi /uutta vastaava alipainekello ebaystä. Toki joskus voi olla että tarjonta on heikompaa. Tuolla herkistely -topikissa on noista kelloista jotain. Ittellä on toinen juuri tommonen roverin osa.

                                  Comment


                                  • Uutta kelloa ei alle satasen saa ja vähän ihmetyttää miten se on mahdollista, kun samaa osaa on ilmeisesti valmistettu jo 80-luvulla (Saab 900 vakkarin palkeena).
                                    Käytetyn osto, niissä on usein väärä veto-osa joka pitäisi vaihtaa Audin omaan, kestääkö hauras muovi metalliosan vaihdon...

                                    Comment


                                      Moro vaan kaikille! Pari vuotta tuli luettua hopsiksen edesottamuksia ja tulin hankkineeksi profiilin mukaisen kulkineen harrasteeksi. Omassani vonkuu vaihteisto 4-vaihteella reilummin vedätettessä. Muistaakseni hopsiksellakin oli samaa "ominaisuutta"? Tuliko siihen ikinä selvyyttä taikka korjausta?

                                      Comment


                                        Ei tullut. Nykyään vinkuu jo kutosellakin vedättäessä, ei tosin yhtä selvästi. Onhan tuolla nyt jo liki 300tkm kokonaisuudessaan ajettu ja minun aikanani on nelonen vinkunut koko ajan viimeiset viisi vuotta. RVS:t laitoin heti sisään silloin ~50tkm sitten ja sen jälkeen on laatikkoöljyt pari vuotta sitten kertaalleen vaihdettu ilman mitään eroa ääneen.

                                        Minä olen kompensoinut nelosen vinkunan ajamalla joko kolmosella tai vitosella, kutosella nyt ei kovin usein tarvi vedättää ja jos tarvii niin sitten pitää vaan kääntää ratioo kovemmalle joka tuntuu poistavan vian.

                                        Comment


                                          Nyt kun sai takakaarien ruosteet piiloon niin alkoi jotenkin tuo takapää kyllästyttämään muutenkin. Olen niin onneton photarin käyttäjä ettei tuu mitään. Haluaisiko joku shopata vaikka tästä Jukan ottamasta kuvasta takaluukun S6- ja quattrobadget, rinkulat sekä takalasin tarran pois. Ei tarvitse olla mitään Vogue tason kansikuvan shoppausta, konseptitasoinen suunnitteluaihio riittää.

                                          Koitin kyllä Paintilla ensin...

                                          Comment


                                          • http://i.imgur.com/cJxPBfI.jpg
                                            Viimeksi muokannut okkim; 19.3.2016, 21:24. Perustelu: Muutettu jätti-iso kuva linkiksi.

                                            Comment


                                              Kiitän. Onhan tuo ainakin minun silmääni paljon parempi noin, aina ollut turhan fiddly tuo takapaksi. Merkit ja tarrat veks, valoihin vielä kokeeksi kalvot, putkenpäille kiillotus ja se olis siinä. Olisko noihin putkenpäihin muuten joku hyvä aine joka niissä pysyisi? Nuo on pirun vaikea saada puhtaaksi. Hyvä kiilto sieltä alta kyllä tulee esiin kun tarpeeksi jynssää mutta aina niissä istuu lika tosi tiukasti kiinni.

                                              Comment


                                              • http://bindibox.net/ranetussaneeraus.jpg
                                                e: ai prkl seuraavalla sivulla oli jo fotaroitu :)

                                                Comment


                                                  Tuo rekisterikilpi / sumuvalo / peruutusvalojen muovihässäkkä on mielestäni varsinainen suunnittelukukkanen. Siihen pitäisi saada pala peltiä vaikka jostain toisesta takaluukusta.

                                                  Comment


                                                    Enta jos koittaisi teipata ton rekkarikilven ymparilla olevan mustan muovihassakan korinvariin ja diffun mustaksi? Paljon parempi ilman merkkeja.

                                                    Comment


                                                      Jos häiritsee mielummin ostaa face-liftin mallisen joka täysmusta.

                                                      Comment


                                                        Ja veistä tuota klubin alusta yläreunasta niin että se mahtuu kokonaan sinne syvennykseen. Vinksottaa nyt häiritsevästi ainakin mun peruskoulukorvaan.

                                                        Comment


                                                          Diffuusori juuri maalattiin korinväriin, ei kai sitä nyt heti mustaksi vedetä :o

                                                          Klubialusta voisi tietenkin hiukan viilata, ei ole omaa silmää häirinnyt vielä tähän mennessä.

                                                          Comment


                                                            Hiilikuituteippiä jokaiseen mahdolliseen paikkaan niin kevenee silmissä?

                                                            Comment


                                                              Sisälistat on toki jo kevennetty. Ei jalomuovi vaan ole 80-luvun jälkeen sopimut yhteenkään autoon, kuten ei sopinut tähänkään.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X