Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C5 S6 ranetussaneeraus

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Brake cleaneriä kun suihkii koneen käydessä mahdollisiin vuotokohtiin niin löytyy vuotokohdat kätevästi. Tuolla ei tietenkään näe helposti jos vuotaa sieltä imusarjan alta.

    Comment


      En kyllä lähtisi konehuoneeseen sillä suihkimaan, sattuu pian isokin vahinko kun pienenkin kipinän jostain saa.

      Comment


      • Eipä oo vielä tähän päivään mennessä tapahtunut ja kaikki alalla työskentelevät sitä käyttää. Ei siinä tietty kannata samaan aikaan koittaa et tuleeko tulppaan kipinää.

        Comment


          Carb cleaner toimii samassa hommassa vielä paremmin. Ostin joka tapauksessa Valvolinen Leak Detectoria yhden purkin. Tulin tässä välillä syömään jotain, nyt taas takaisin talliin. Sen verran ehdin että rakentelin maffin tilalle imuputkeen tulpan. Imusarjan edessä on yksi ylimääräinen nippa joka on alunperinkin tulpattu, laitoin siihen rengaspainemittarilta letkun.

          Hiukan huonolta vaikuttaa kun yhtään ainutta vuotoa ei puolen kilon ylipaineella löytynyt. Pannukakku hiukan suhisee, otan sen nyt seuraavaksi kokonaan pois ja tulppaan imusarjalta tulevan kanavan. Jos siellä joku venttiili kantaa tai nostin on jumissa niin sitten vituttaa. Se on kuitenkin viikon nakki taas kun ottaa kannen pois ja käyttää koneistamolla, jos ei muuta kuin plaanattavana. Elsan mielestä pelkkään kannen irroitukseen menee 8h ja kasaukseen saman verran. Siinä on jo aika monta päivää käytetty kun iltahommina tekee.

          Comment


            Juuei. Ei vuoda ei niin mistään, ainakaan ulospäin. Onko mitään keinoa testata vuotava venttiili teoriaa vai onko se oikeasti otettava hattu pois?

            Comment


            • Ohivuoto testillä voi saada jotain viitettä minne vuotaa ja mitä tapahtuu.

              Comment


                Webaston (4,2kW ThermoTop C) sähkönkulutus lämmitysvaiheessa on noin 40W, eli tunnissa se kuluttaa 4Ah sähköä joka ei ole juuri mitään.
                Lämmityslaitteen puhallin onkin sitten toinen juttu, se voi haukata pikkutehoillakin yli 5Ah tunnissa. Tuo sähkömäärä pitäisi sitten saada takaisin akkuun ennen seuraavaa lämmitystä ja se menee sitä hankalammaksi mitä kylmempi akku on. 20 asteen pakkasella akkua pitäisi ladata vähintään sama aika, kuin mitä webastoa käytettiin (+ se sisätilanpuhaltimen ottama virta).
                Pikkupätkäajossa ei napanuoratonta autoa auta edes arcticheatin akunlämmitin.
                Yhdessä autossani oli tilanahtaudesta johtuen semmoinen ratkaisu, että webaston letkut menivät akun kyljessä sen kahdella sivulla. Akku ei koskaan ehtinyt kypsyä mun aikana(3 vuotta), vaikka webastoa käytettiin todella paljon ja ajokin oli isolta osin pätkäajoa kaupungissa. Noin 20min lämmistystä ja vartti ajoa työmatkalla. Mä vähän luulen, että vesiletkut lämmittivät akkua sopivasti niin, että se otti paremmin virtaa vastaan heti käynnistyksen jälkeen. Ajattelin, että pitäisiköhän tehdä nykyiseen autoon kupariputkesta semmonen kierukka, joka kiertäisi akun ympäri. Ei olis iso vaiva kokeilla nykyisessä setupissa ja saattaisi olla ihan hyvä patentti. Kesäksi sen voisi ottaa pois.

                Comment


                  Ohivuotomittaria mulla ei ole mutta jos muokkais puristuspainemittarista. Eihän mun tarvi tietää tarkkaa ohivuotoprosenttia. Ainoastaan kuunnella vuotaako ja mihin.

                  Comment


                  • Jos ei halua ohivuotomittariin siottaa niin tämmöisen saa halvalla myös.

                    http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Ty...aliitin-19225/

                    Comment


                    • Anteeksi näin suoraan, mutta miksi uskot autosi olevan epäkunnossa tehojen osalta? Tehdas lupaa ja vuosien kuluttua ei enää anna samaa...
                      Viimeksi muokannut Kilu7; 25.10.2014, 08:48. Perustelu: Poistettu turhaa tekstiä

                      Comment


                        Millään tehoilla mitään väliä vaan siitä että tyhjäkäynnillä yksi sylinteri ei sytytä normaalisti. Kun käynnin saa kuntoon niin eiköhän ne hukassa olleet hevoset sieltä palaa samalla ovenavauksella.

                        Minua ei (anteeksi näin suoraan) kiinnosta tai tähän keissiin vaikuta miten bemarit tai passatit kulkee moottoritiellä, tässä moottorissa on nyt jotain vikaa jonka syy on tarve selvittää ja suorittaa sitten tarpeelliset korjaukset.

                        Comment


                        • Vedit sitten herneet... :)

                          Comment


                            Ei vaan insinööri. Olen samanlainen, jahtaan loppuun asti sen ratkaisun ongelmaan vaikka siinä ei olisi mitään järkeä. Olen loputtomiin onnellinen kun saan ongelman ratkaistua, ja samalla surullinen kun katson paljonko tilille jäi.

                            Kunnioitan suuresti ihmisiä joita kiinnostaa ymmärrys jonkin laitteen toiminnasta. Propsit nyt tässä sittä että halutaan löytää se juuri-syy.

                            Comment


                              Harald sen sanoi. Ja ei, en vetänyt herneitä. Se nyt vain on niin että jos kysyjä kysyy "miten diagnosoidaan mahdollinen venttiilivuoto?" ja vastaus on "Mun Passat kulkee moottoritiellä kovempaa kun Bemari." niin ei saa ihmetellä jos minunkin vastaukseni asiallisuus on samaa tasoa :)

                              Comment


                                Tuo Pasin linkittämä adapteri on ihan toimiva, vielä kun sieltä poistaa takaiskun sisältä niin saa hyvin virtausta sylinteriin. Jakopää kannattaa olla lukittuna koska pyörähtää muuten.

                                Comment


                                  Milläs minä jakopään lukitsen? Sitähän ei saa kuin 1. pytyn yläkuolokohtaan jumitettua lukituskaluilla. Toki tässä tapauksessa se sattuman kautta riittää. Entäs jos muita sylintereitä mittaa? Tässähän on manuaalivaihteisto, riittääkö jos laittaa pienen vaihteen silmään ja vetää käsijarrun?

                                  Voihan sen männän kai kieputtaa alakuolokohtaankin jolloin ei pitäisi pyöräyttää mitään.

                                  Comment


                                    Riittää varmaan vaihteella ja jarrulla lukitus. Kaikki venttiilithän taitaa olla kiinni vain kun mäntä YKK:ssa, silloinkin vain joka toisella kierroksella.

                                    Comment


                                      Jeps. Mulla onkin siniseen markettiin jo paljon asiaa. Kiitän jälleen neuvoista.

                                      Comment


                                        Lauantaista asti ajeltu talvinakeilla. Ensimmäinen puoli päivää veti ihan totiseksi kun ei meinannut taas pysyä maantiellä viivojen välissä, on talvirenkaat vaan niin paljon vetelämmät mataliin kesärenkaisiin verraten.

                                        Renkaan halkaisijaan tuli viime talviin verrattuna jonkunlainen pappa-ride päivitys. Pari talvea ajeltu 225/45R17 koossa (joka taitaa rehdisti olla napsun liian pieni jo alun alkaen tähän autoon). Kesät alla on 35- ja 40-sarjalaisia matalampia ja jäykempiä kumeja. Nyt tuli alle 245/40R18 Contin kitkat ja muutos on aikamoinen. Voisi vaikka tottua kaikkeen tähän hiljaisuuteen ja pehmeyteen. Ehkä olen vain tullut vanhaksi.

                                        Comment


                                          Olen tässä henkisesti varautunut nyt selvittämään tuon matalilla kierroksilla misfirettävän 1. sylinterin kohtaloa. Yksi kysymys: Olenko täysi idiootti jos kuvittelen voivani diagnosoida kantavan imuventtiilin niin että otan imusarjan irti, käännän koneen sellaiseen asentoon että imuventtiilit ovat kiinni ja kaadan kannen imukanavaan kannusta esim. bensaa makaamaan sinne imuventtiilien takapuolelle? Sitten vaan seuraamaan vuotaako palotilaan.

                                          Comment


                                            Tärpättiä ja petroolia käytetään tiiveyden tarkistukseen monesti venttiilitöiden yhteydessä. Tämä kylläkin tehdään irtokansiin, mutta toimiihan se noinkin päin.

                                            Comment


                                              Palamaton valunee sitten öljyjen sekaan, jos vuotaa. Jos ei, menee imeytyshommiksi. Tai haihtuuhan se ajan kanssakin..

                                              Comment


                                                Hyvä pointti muuten öljyjen suhteen. Öljynvaihto on ohjelmassa joka tapauksessa mutta tietääpä tehdä sitten samalla kerralla.

                                                Toinen vaihtoehto olisi käyttää vaikka vettä? Sehän nyt ei ihan niin paljon siinä määrin haittaa jos sitä nyt vaikka desilitra pääsee koko muun öljymäärän sekaan. Siinä vaan pintajännitteen arvelen aiheuttavan testiin vääristymää.

                                                Comment


                                                • Aiheuttaa vääristymää. Vesi ei tunkeudu kovinkaan hyvästi

                                                  Comment


                                                    Ja aiheuttaa korroosiota jonkun matkaa hanakammin kuin hiilivedyt.

                                                    Comment


                                                      Puristuspaine ja/tai ohivuotomittaus lienee viisaampaa.

                                                      Comment


                                                        Puristuspainemittauksen tein, siitä nyt ei tullut hullua hurskaammaksi. Ohivuotomittaus olisi varmaan kova sana, bilteman tulpanreikään sopiva paineilma-adapteri on edelleen haun päällä.

                                                        Comment


                                                          Tärpätti testillä selviää. Vesi ei ole hyvä, vaikka ei ehtis aiheuttaa korroosiota, koska pintajännitys vedessä niin suuri.

                                                          Comment


                                                          • No mitä se puristuspainemittaus kertoi?

                                                            Comment


                                                            • Muistitko laskea puristustahdit mitatessa?

                                                              Mielestäni nesteellä venttiilivuodon etsiminen on turhan hankalaa ja tarpeetontakin, kun vastauksista ei juurikaan viisastu. Sinol vuotaa paljon pienemmästä epätiiviydestä kuin merkittävässä määrin paineet käyvässä koneessa. Jos saat kolmella puristustahdilla kelvolliset arvot puristuspainemittauksessa, niin kyllä se sitten niillä pytyillä käy ok puristusten puolesta. Toki jos saat sinolit pysymään jokaisen venttiilin takana, niin eipä ne sitten voi paineitakaan fuskata.
                                                              Viimeksi muokannut audiq; 14.11.2014, 00:11.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X