Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C5 S6 ranetussaneeraus

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Totesin saman huonoista lähivaloista. Putsasin / killotin umpiota ja hommasin OSRAM D2S 66240CBI Xenarc COOL BLUE polttimot. Valot kyllä parani, ihan ok, mutta ei kyllä hyvää arvosanaa voi antaa millään.

    Projektori vaihtoa harkitsen myös. Miten tuo uuni kikka, millainen lämpötila ja kuinka kauan?

    Comment


      Joku 60 astetta ja 10 minuuttia varmaan riittänee, kääri folioon, hiukan rosmariinia ja suolaa niin tulee hyvä. Täytyy tosiaan tehdä sellaisena päivänä kun mamma on iltavuorossa.

      Itelle on jäänyt noita järeitä imukuppeja niin meinasin kylläkin kokeilla niin että laittaa umpion vaikka viilapenkkiin kiinni, imukupin umpion lasiin ja sitten hitaasti vetää samalla kun kiertää kuumapuhaltimen kanssa saumoja ympäri. Tuo harjoitusumpio nimittäin aukeni kuumapuhaltimen ja ison taltameisselin kanssa niin nopeasti ja helpon tuntuisesti.

      Comment


        Niin siis epäselvyyksien välttämiseksi se kuumailmapuhaltimella lämmittäminen tarkoittaa pahvilaatikkoa jossa on se ajovaloumpio sisällä, pahvilaatikon kansi kiinni ja kuumailmapuhaltimella lämmitetään sitä laatikkoa kuten uunia.

        Tämmöisetkö tähän oli tulossa? (huom! videon otsikko)



        Se umpioiden lämmittely:

        Comment


          Tuo umpion huoltoluukku on videolla jotenkin eri näköinen kuin tosimaailmassa. Sen verran olin katsovinani että kaikkiin muttereihin ei olisi mitenkään päässyt takakautta käsiksi. Täytyy vielä uudestaan tarkistaa, helpottaisi operaatiota kyllä merkittävästi jos ei tarvi lasia irrottaa.

          Nuo umpiot nimittäin on vuosi sitten avattu, pesty sisäpuolelta ja kiillotettu päältä joten tässä vaiheessa uudestaan purkaminen ja puhdistaminen tuntuu turhalta.

          Comment


          • Muistaakseni ei kyllä saanut vaihdettua projektoreita ilman lasin irroitusta.
            Se vanha massa siellä on kyllä perkeleen tiukassa.

            Comment


              Paha sanoa. Kävin kasaamassa tuon rikkinäisen umpion ja koitin purkaa takakautta projektorin pois. Kyllä sen sai tuon Antin laittaman videon mukaisella tavalla, tilaa ei ole noin paljon mutta kyllä sen sai. Ihan varmuutta ei ole kun tuo on tosiaan kolaroitu umpio josta on mm. projektorin kaksi kiinnikettä rikki ja puuttuu se vilkun heijastinosa. Aika vähän sitä tilaa oli projektoria umpion sisällä pyöritellä nyttenkin eikä tarvi kuin yhden haitan tielle niin menee etukautta purkamiseksi.

              Teoreettinen mahdollisuus kyllä on, 3" projektorin kanssa ei varmaan onnistuisi.

              Comment


              • Lasin irrotusta helpottaa kummasti kun laittaa umpion pöydällä vaikka pyyhkeen sisään ja pitkien halogeeniin valo päälle jollain virtalähteellä. vm99 C5 umpio ainakin antautu helposti.
                Pyyhe on siis pitämässä lämmöt sisällä.

                Metalliklipsut kannattaa irrottaa ennen tätä niin lasi valuu osin itsestään irti.

                -Pasi

                Comment


                  Muuten hyvä muttei ole halogeenivaloa kuin vilkun polttimossa.

                  Comment


                    Auto haistoi taas muutaman päivän päässä häämöttävän tilipäivän.

                    https://youtu.be/9u5uI9rhIzA

                    Videolla nopeus ja moottorin todellinen kierrosluku pysyivät tasaisena, poislukien 30 sekunnin kohdalla kun polkaisin kerran terävämmin kaasua kytkin pohjassa. Samaan aikaan ajotietokone näyttää hetkelliseksi kulutukseksi yli 50L/100km ja jäljellä oleva toimintasäde tietysti sekoaa myöskin.

                    Tähän päivään asti ei ole vielä tuollaista tehnyt vaikka luulin jo kaiken nähneeni. Työpaikan pihalla sammutin auton ja käynnistin uudelleen, ei auttanut vaan humppaa edelleen samalla tavalla. Mitään viimeaikaisia muutoksia ei ole autolle tehty. Ecun vaihdoin pari viikkoa sitten, se ecu on tosin tässä autossa ollut aiemminkin kiinni ilman ongelmia.

                    Mistäköhän tuota lähtisi purkamaan? Vaikuttaako mittariston vialta vai joltain muulta, tämähän on VDO:n kelloilla. Jaeger/MM mittariston kanssa en olisi koko asiasta lainkaan ihmeissäni. Ei ole VCDS töissä mukana, illalla saan auton johdon päähän.
                    Attached Files
                    Viimeksi muokannut hopsis; 27.10.2015, 09:43.

                    Comment


                      Eikö tuo mahda johtua jänniteheittelyistä? Olisiko sittenkin uuden laturin vaihto harkittava teko?

                      Comment


                        Niin joo se laturihan tässä alkaa oireilemaan. Tallin pöydällä on vaihtolaturi johon odottelen uusia osia saapuvaksi.

                        Comment


                          Nyt ei sitten illan aikana enää ole sama omituisuus toistunut. Gremlins in the machine.

                          Comment


                            Alkuperäinen kirjoittaja Harjula Näytä viesti
                            En henkeä välttämättä pidättelis ohjeita odotellessa, jos on samaa linjaa B6 bixenon-projektorisarjan kans.
                            Vahvistan tämän. Ehkä ne postiosoitteen perusteella on päätellyt että suomalainen mies heittää kuitenkin ohjeet lukematta pesään :)

                            Edit:

                            Eikä muuten ole ihan bolt-on nuo FX-R projektorit. On valmiita bolt-on osia, sitten on niitä kaikkien tuntemia puolivalmisteita ja sitten vielä näitä TSI osia...
                            Viimeksi muokannut hopsis; 2.11.2015, 18:40.

                            Comment


                              En tiedä miten nämä jutut tähän säikeeseen sopivat mutta ajankohtaan ainakin jos alkaa olla asennus edessä. Asensin B6:een noita Mini H1 projektoreita (MH1) ja ne orkkisprojektorit (B6 halogen) on alareunastaan niitä kiinnitysruuvin ympärille pujotettujen silikonikumeja vasten kiristetty, niin mulla ainakin suuntautui projektorit överisti yläviistoon. Askastelin jäähdytysletkusta kumiset prikat millä sain passattua projektorien korkeudet samaan pitkien valojen kanssa. Voipihan se olla että C5:ssä asentuvat projektorit fiksummin mutta ihan vaan aihetta sivuten.
                              Attached Files

                              Comment


                                Projektorien asennus osoittautui sen verran kustomointia vaativaksi että päätin jättää jäihin siihen asti että saan toisen auton jolla kulkea niin saa rauhassa tehdä. Nuukana miehenä ostin sitten 200€ Peugeotin. Sillä kun aina välillä muutaman päivän ajaa niin monta pikkuvikaa korjaantuu Audista ihan itsestään. Äänieristys ja ajomukavuus paranee, moottoritehoakin tulee kivasti lisää.

                                Tähän jälkimmäiseen on ihan konkreettistakin tapahtunut. Virittämistä ei varsinaisesti ole tapahtunut mutta kadoksissa olleiden hevosten takaisin ruotuun paimentamista. Pitkäaikaiset lukijamme varmasti muistavat miten tähän autoon on tehty konehuoneeseen remonttia. Viimeisen 20tkm aikana on vaihdettu maf, tulpat, puolat, lambdat ja kaikki mitattavissa olevat määreet koneesta mitattu. Puristukset, ohivuodot, alipainevuodot, bensanpaineet, samalla nesteet ja filtterit 5x huolto-ohjetta taajempaan vaihtaen.

                                Ja silti se misfirettää 1. sylinteriä tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla. Paitsi ettei pätki enää. VCDS ruudulta en ole vielä measuring blockeista varmistanut mutta kierroslukumittarin neulan nypytys on poissa ja vetoja on heti tuhannesta kierroksesta kuten pitääkin. En ensin edes huomannut koska vaiva on ollut varsin kosmeettinen mutta kerran huomattuani olen kiinnittänyt asiaan huomiota ja totta tosiaan kyllä se taitaa kaikilla kahdeksalla ampua myös tyhjäkäynnillä. Mietin oikein päissäni että mikä tuollainen vika on joka itsestään korjaantuu koska asialle en mitään ole tehnyt?

                                Tulipa siinä mieleen että noita softamodauksia alkusyksystä tehdessä vaihdoin jossain vaiheessa moottorinohjaimen purkit ristiin. Autossa paikalla ollut vaihtui varalle ja varaecu käyttöön. Softa molemmissa on 100% identtinen, joten mieleen tulee voisiko toisessa olla joku rautavika coil driverissa joka manifestoituu sitten tuolla tavoin? No joka tapauksessa mennään kokeeksi näinpäin hetken aikaa.

                                Comment


                                • Lienee täysin mahdollista. Itselläni urssin purkki tiputteli lämmettyään yhtä pyttyä satunnaisesti pois. Joku kylmäjuotos ja jännitteen heittely aiheuttaa moista? Jos vielä kiusaa, niin kokeile apukaapeleiden kanssa, onko jänniteriippuvainen. Ja etkös sinä laturiakin tässä juuri korjaillut?

                                  Comment


                                    Vaihtolaturi on edelleen tallin pöydällä odottamassa että saan tuon pögötin ajoon. Teen sitten kaikki hommat kerralla. Latausjännite pysyy kyllä tyhjäkäynnilläkin koko ajan yli 14 voltin, eikä kyykkää edes kuormitettuna.

                                    Comment


                                    • Pieni sivukysymys, minkälaisia arvoja MAFista pitäisi saada näillä jo sopivasti sisäänajetuilla Ässillä? Tässä nyt tullut vaihdettua etulambdat(bosch), tulpat, ilmanputsari ja MAF(bosch). Lusikkalattiassa tyyliin 2. ja 3. vaihteen kiihdytyksessä saan sellaista 215 lukemaa lokiin. Laskennallisesti aika kaukana ollaan tehtaan hevosista, mutta kuinka lähelle enää voi edes päästä. Ja miten sinne lähemmäs päästään :) ?

                                      Comment


                                      • Tätä ketjua tullut luettua melkein alusta asti ja siitä huolimatta nappasin mukaan viikolla Ruotsista oman -03 S6 Avantin, tosin taka-ajatuksena on että kun mun työkuviot selviää niin tämä menee kaverille käyttöpeliksi (paljon kunnostettu BiT Avant tulossa sieltä myyntiin jossain vaiheessa). Kiitokset hopsikselle että on jaksanut päivitellä tätä ja toivottavasti parin kysymyksen verran voi lainata tätä :)

                                        Omaa projektitopikkia ei tästä mun autosta varmaan tehdä, mutta spekseinä Italia (1. om n. 3 vuotta), Ruotsi (1. om noin 8 vuotta) ja pari liikettä vuoden verran välissä ennen minua, 157 tkm ajettu ja aika ryhdikäs peli vaaleilla Recaroilla jne. Korjaamon tuomio tekniikasta kuullaan ensi viikolla.

                                        Niin, se kysymys...

                                        En nyt pikalukemisella löytänyt mistään täältä tai muualta mitään järkevää listausta että mitkä Audin alkuperäisistä 17-18" vanteista mahtais mennä S6:sen jarrujen ympärille, tohon pitäisi kehittää toinen satsi renkaita. Orggisten ET on siis 35, voinko olettaa melko huoletta että esim C6:n ET43 18" vanteet menis tohon vai onko vielä tapauksia jossa vanteen profiili ei istu satuloiden ympärille? Taikka jos jollakulla on hyvä satsi alkuperäisiä S6 Avuksia niin yv:tä peliin.

                                        Comment


                                          Vanteiden sopivuus riippuu täysin vanteen Puolan sisäpuolen muotoilusta. Pelkän ET:n perusteella ei voi sanoa juuri mitään.

                                          Comment


                                          • prinne:Pieni sivukysymys, minkälaisia arvoja MAFista pitäisi saada näillä jo sopivasti sisäänajetuilla Ässillä?

                                            V8:sta ei ole tietoa, mutta V6:nen antoi vielä yli 300tkm:n jälkeen täydet tehot. Olen muutamia ketjuja lukenut ja ihmetyttää kyllä, miksi vanhat kasit jää alle 3:n sadan eli enemmän sääntö, kuin poikkeus.

                                            Comment


                                            • Vanteiden sopivuus riippuu täysin vanteen Puolan sisäpuolen muotoilusta. Pelkän ET:n perusteella ei voi sanoa juuri mitään
                                              Näin vähän pelkäsin. Testiksi varmaan lähtee sitten Saksasta 8D0601025R eli alkuperäinen C4/C5 Audin BBS RC 17-tuumaisena. Luulisi sopivan Ässäänkin?

                                              Comment


                                                Just eilen mahtoi joku täällä myydä orkkis Avuksia.

                                                Comment


                                                • Näytti olevan S4 18-tuumaiset, mutta kiitti vinkistä.

                                                  Comment


                                                  • prinne:Pieni sivukysymys, minkälaisia arvoja MAFista pitäisi saada näillä jo sopivasti sisäänajetuilla Ässillä?

                                                    V8:sta ei ole tietoa, mutta V6:nen antoi vielä yli 300tkm:n jälkeen täydet tehot. Olen muutamia ketjuja lukenut ja ihmetyttää kyllä, miksi vanhat kasit jää alle 3:n sadan eli enemmän sääntö, kuin poikkeus.
                                                    Onko tosiaan noin?? Olisko V8 omistajilla kommenttia tähän?

                                                    Comment


                                                      Tämä sai tänään uudet bi-xenon projektorit. Before ja after kuvat olisi varmaan kuulunut asiaan mutta niitä löytyy Googlesta. Onhan ne uudet aina uudet verrattuna alkuperäisiin joilla posotettu jo 15 vuotta. Suuntaus jäi metrin liian ylös ja VCDS läppäristä oli likan Late Lammas-pelien jäljiltä akku loppu joten napsautin tältä päivältä. Sen mitä tuossa kotikadun varressa kävin pienen testilenkin niin voi siirtää silmälasien hankkimista vielä pari vuotta eteenpäin kun näkee taas niin kuin kuuluukin :)

                                                      Eipä sillä että tällä kukaan ihan hetkeen mihinkään kulkisi. Laitoin eilen seisontaan niin tulee tehtyä kaikki rästihommat. Ajellaan sitten Golfilla sen aikaa. Luulisi 90hv etuvedolla nussuttamisen olevan riittävän luja motivaattori oikeasti tehdäkin jotain. Lähinnä nyt kyse siitä että auto pitää anyway viedä maalarille ja kai sillä reissulla äkkiä toista viikkoa menee niin sama se on sitten samalla tehdä kaikki lukkojen ja laturien rempat mitä on tähän asti lykännyt hamaan tulevaisuuteen.

                                                      Comment


                                                        Sain hydraulirampit takaisin lainareissulta ja turasin Alpi Motorsport alumiittisen pohjapanssarin paikoilleen. Vanha muovinen olikin aika päreinä. Samalla kiukulla meinasin nopeasti vaihtaa soittimen ja konsolin kytkinten häkin, nykyinen paikalla ollut on turattu 1 dinin mallisesta ja purkuautosta ostin 2-din kokoisen tilalle.

                                                        Joo, olihan se ihan puolen tunnin pikkuhomma. Taas yksi niitä projekteja jotka aloitetaan takapenkiltä purkamaan eteenpäin. Pari tuntia takana ja nyt on kaikki vanhat osat irti ja saa alkaa uusilla kasaamaan.

                                                        Comment


                                                          Otin auton taas liikennekäyttöön kuukauden tauon jälkeen. Ennen muun liikenteen sekaan lähtemistä vielä säädin uusien projektorien vaihdon jälkeen ajovalojen korkeudet vähän alemmaksi kun uudet projektorit asettui sen verran eri asentoon että valot valaisi enemmän talojen kattoja kuin maantietä. Tämänkin homman tein juuri tallista ulos ajetulla lämpimällä autolla. Eilen sitten yön yli ulkona seisseen auton kanssa saikin valoja räpsiä ihan antaumuksella että jäivät palamaan. Uusiin projektoreihin laitoin uudet polttimet mutta lämmittää näin jälkeenpäin mieltä varsin paljon muistaa että olisi voinut ne ballastit vaihtaa samalla kertaa kun umpiot kuitenkin oli pöydällä. Nykyiset kun vaatii kylmänä sen kymmenkunta yritystä että sytyttävät. Oh well...

                                                          Töiden jälkeen ajoin auton anyway suoraan maalarille joka saa nyt sitten vihdoin fiksata takakaaret. Ne on molemmat kolhittu rikki ja lähtenyt jo ruostumaan niiltä kohdin kun maali on mennyt puhki.

                                                          Comment


                                                            Ja tänään sai maalarilta pois. Hiukan jäi kuulemma jotain sanottavaa työnjälkeen mutta en minä ainakaan mitään huomannut. Joka tapauksessa tultiin siihen tulokseen ettei se nyt ainakaan enempää ruostu kun on taas ehjä maali päällä ja katotaan sitten ensi kesänä jatkoa jos tarve on.

                                                            Nyt vaan kovalla kiukulla niputtamaan sisustaa kun sieltäkin puuttuu yhtä ja toista kun aikani kuluksi purin taannoin keskikonsolin. Nyt ei oikein raaski kovasti vielä quattroilla kun se samainen sisusta on miljoonana osana ympäri autoa. Pari kunnon vastaheittoa kun heittää niin eihän niistä enää tiedä missä järjestyksessä on purettu :)

                                                            Comment


                                                            • Onnistuessaan maalaushommat on palkitsevia. Huomattavasti enemmän synnyttää tuore ja nätti maalipinta mielihyvää, kuin joku rakkaudella puunattu jarrusatulan mäntä, vaikka samalla huolellisuudella tekisi molemmat hommat. :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X