Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B5 2.5 V6 TDI virkistysprojekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • kysytääs täällä kun taitaa diffaksella olla parastietämys asiasta.

    paja nimeltä cpc-diessel. tarjoaa suuttimen päät asennettuna 75e kipale. saa valita70, 90 ja 110+%

    onko toimivat? ja samalla mainostavat rakentavansa turboja ja omani lähettämällä 350e, pitäisi riittää kuuulemma +280 heposeen. hinta houkuttelisi verrattuna vaikka finn-turboon.

    ja konenhan oli 2.5 ake.

    Comment


    • Mul ei henkilökohtaisesti ole ihan kauheen lämpimiä kokemuksia cpc-touhuista. Tiedän itseni lisäksi ainaki kaksi tapausta suomesta joilla on vähä laadun kanssa ollut ongelmia enemmän ja vähemmän. Mullaki sanottiin heti asentaessa että sumuuntuminen epätasaista, eli voi hyvinkin aiheuttaa tuota ylimääräistä savun määrää. Lähetin palautetta aiheesta, varsinkin kun sitä pyydettiin. No mut nyt kun palaute olikin negatiivinen niin alkoi pään aukominen et vaihda firmaa mis asensin, kun eivät osaa, koska heidän suuttimissa on parempi laatu kuin boschin. Jos kärjet ottaisin, niin säädättäisin kyllä jossain pro-mestassa. Multahan nää nykyiset voisi joutaa tässä talven aikana, kun ajattelin siirtyä bosiolaisiin.

      No mitä tohon noiden turboasiaan tulee, niin antaisin ihan yhtälailla olla. Ei passaa mainostekstin hämätä. Poikien tapa on tehdä ahtimia niin että sorvataan jättikokoinen kompura vakio turbiinin kaveriksi. Sit mul on sähköposti täynnä viestejä, et ku savuttaa ja ei herää jne jne. ja paljon pakopainetta. :D On se vaan ihme.

      Kärkiä voi pienellä varauksella siis suositella, mut ahinta ei kyl missään nimessä. Toki voithan kokeilla, jos kestät "i told u so" kuittailun jälkeenpäin. :] Kyl mä sanon, et toi Finturbon 2.5tdi viriahin 44.5/45 siivillä (eli 3.0tdi siivet) on paras mitä tohon saa. Onhan se "kallis", mut vastineeksi saa kyllä sit oikeasti toimivankin. Sit jos haluaa vähä rakentaa, niin ostaa jonkun gtb2260v(k) ahtimen suoraan.

      Timpan autoon ollaan täs pikkuhiljaa rakentamassa gtb2260vzk setuppia, sähköservolla ohjattuna. Kerron lisempää sit ku toimii, lupaavalta näyttää toistaiseksi.

      Comment


      • Oliskos jengilla jotain suosituksia mistä voisi näihin keksiä vetareita? Näyttäis että sisempi murros olis alkavasti väljää ku vatkaa pirusti vedättäessä. :)

        Comment


        • rs4 kepit?

          Comment


          • Nojuu ne rs4:n ei välttis kyllä sovi kapeaan koriin. Kyllähä vakiotkin vetarit on ihan hyvin toiminut, ettei nyt välttis ole tarve sen kummoisempaan. Jotenkin tuntuu olevan hyvin nihkeesti saatavilla noita vetareita. Saksasta löytyi SKF:n koko keppiä. Vähä harmi, jos koko kepin joutuu hommaa, koska kesällä just vaihdoin skf:n uloimmat nivelet. Ei taida pelkästään sisämurrosta saada?

            Comment


            • Saman pituiset ne on kuin ässässä. Leveysero tulee vanteista. Eikä ne sen kummemmat vahvuudeltaan ole kuin esim ässässä.

              Comment


              • Olikos ässässä jo kans noi 130mm tripodit?

                Comment


                • Ei oo tripodit ässässä.

                  Comment


                  • Nojuu, ehkä ei osannut etsiä, mut eipä tuntunut hirveesti olevan tarjolla. Tilasin SKF:n tuotantoa sitten.

                    Comment


                    • Nojoh eipä ole juurikaan homma edennyt. Oikeastaan ollut ihan tyytyväinenkin nykyiseen, mutta kehityksellehän on aina tilaa. Softaa vähä ropasin, mutta ehkä hieman optimistesti tuli savukarttaa laitettua syöttöä. :D Eli vähä takas.

                      Vähän kuitenkin tullut hommattua uutta isompaa ahinta, tälläkertaa ihan K26 vanhaliiton rautaa Manin jostain linja-autosta. Ajatuksena saada aikaiseksi ehkä lineaarisempi ahtojen nousu ja ei tiedä vaikka vähä paranisi herääminenkin. :) EFR/s200 52mm kompura pitäisi akselille saada ja turbiinihän tässä on passelin pienellä trimmilla ja 65/55mm kun vertaa tähän nykyiseen garrettiin missä 56.5/54mm. Jos tuntuu että tulee turhan ylävireinen, niin kaveriksi funtsannut jotain pientä k04 settiä. Sen oikeastaan näkee sitten miten toimii yksinään, et tarviiko lähteä lisämään pientä kaveriksi.

                      Suuttimiakin oon täs pari kk koittanu metsästää joka puolelta, mut tuntuu nyt jotenkin olevan kauheen tiukassa. Hakusessa siis nimittäin Fratelli Bosion Rave683 kärjet. Jossain vaihees noit oli joka paikassa, mut nyt ku olis tarvetta niin ei missään. Yllätys. Tässäki ihan vaan ajatuksena tuuppia kiinni laadukkaampaa kärkeä, mitä ehkä nykyiset on.

                      Mut joo vähä videomatskuu väliin kans. uusimmalla softalla mis rajoitin 5500, niin vetää jo ihan kohtuu kivasti tonne asti. Ilmaa vaan tarvii lisää, ei auta mikään. Vaikka täs onkin kovin suppea tehoalue (ainaki bensamiesten mielestä), maksimiteho on vaan tos 3000-5500 välillä, niin ihan riittää tuplamaan vauhdin yhdellä vaihteella kivasti. Ton kun sais 2500 kohdalta työntää, niin sit alkaisoleen omaan makuun kohtuu jees. https://www.youtube.com/watch?v=qO31OCA0IhA

                      Comment


                      • Ajettu taas kymmenen kilsaa lisää, näyttäis siltä että sulakkeita alkaa löytymään. Vanhuutta toki jo osissa. :)

                        Isoilla vaihteilla kun ahtaa yli 2.5baria ennen kolmatta tuhatta jo, niin lykkää voimakkaasti valkoista savua.
                        Yksi kiihy ja litra hävinnyt nestettä. Ihan jees. Ahtojen ollessaan maksimissaa 2.5 tai alle ei mitään oiretta.
                        En tiedä antaako kansi sen verran periksi et työntää paineet sopivasti veteen vai mikähän. Noh...

                        Kalkulaattori sanois et joku karvan alta 800nm pitäs tuossa olla kiantöä tolla syötöllä, että ehkä sylinterissa on jo painetta. :)
                        Ei meinaa SRE ihan varmasti enään pitää. Höh, no jospa vaan vanhuuttaan sekin.

                        Comment


                        • Sylinteripaine nostaa kantta/kansia.

                          Comment


                          • Pulttia tiukemmalle :D

                            Koitappa tohon nyt sitten jotain ARPin pulttia löytää näillä spekseillä... pfft

                            Comment


                            • Näinköhä auttaa. Venyy vaan pultit.
                              Se on teetettävä uudet napakammat pultit.

                              Comment


                              • Se on varmasti juurikin näin. ARP2000 olis varmasti tarpeeksi hyvät, mut kuten arvata saattaa ei ihan käypäsiä tähän ainakaan löytänyt.

                                Comment


                                • Ei oikeen löydy nyt pultteja tähän kamppeseen. Oikeastaan ei edes 3.0tdi/4.2tdi yms, missä on samat pultit. Arpilla näytti olevan vaan noi pinnapulteilla ja mutskalla, mut epäilen ettei noiden kanssa mahdu myöskään nokat pyörii. Ehkä. M12x159 kokoahan tuo olis

                                  Tässähä on noi tollaisella matalalla kannalla, muuten ei mahdu nokat pyörii.




                                  Heh, no tulipa sitten tälläinenkin. Taas kerran kovasti kiitosta finturbon suuntaan.
                                  Tollainen K26-7064 yhdistelmä. Saas nähdä miten syttyy arkiajoihin, voimaahan ei nyt lisempää juuri
                                  haeta toistaiseksi. 56lb/m ja hyvällä painesuhteella, tuohan vois piisailla vaikka 400-450lukemiin diiselis. :)

                                  Comment


                                  • Tommoset kiiltelevät palikat ovat mukavia. :)

                                    Comment


                                    • Näinhän se on. Vähän kyl huvittaa täs siirtyä kuuliksesta takas liukulaakeriin. Tos on joko 5 tai 6 pesä ja hyvä pakoropeli eli vois syttyä paremmin kuin nykyinen. Saa nähdä, kellää varmaan moista komboa ollut aiemmin...

                                      Tuo efr kompura oli kuulemma puolet köykäsempi kui vakio valusiipi.
                                      Viimeksi muokannut okkim; 8.4.2016, 18:18. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                                      Comment


                                      • Tuohon pulttiasiaan, voiko noissa kansissa tehdä upotusta pulttikannoille?
                                        Viimeksi muokannut Joksa_; 9.4.2016, 15:58.

                                        Comment


                                        • En tuohon osaa sanoa tarkkaan. Kaikkihan on varmasti mahdollista tehdä jollain effortilla.
                                          Tuosta näkee miten noi pultit menee nokkien alla osittain:


                                          Pitännee ilmeisesti teetättää moiset pulttiloiset jos tiukempaa haluaa.

                                          Comment


                                          • Minkä kokoiset siivet tuossa k26 on? Mulla on tuossa omas I5 2.5tdissä, kompressori kinugawan billetti 48.3 / 68mm pako 54/61 pesä 8 cm^2. Ajattelin tilata 7cm^2 pesän jos heräis vähän alempaa.

                                            Comment


                                            • Kompura oli 52.2/70(75) ja turbiini 64/55 (vakio k26)

                                              Comment


                                              • Mnoniin. Toisaalla mediassa onki vähä paistateltu toissaviikonlopun tuhosta jo.
                                                Vesivehmaan varttimailikisoissa, päätti vehkeet porsia ilmastoinnin kompuran rihman siten, että yksi pätkä onnistui löytämään tiensä jakopäähän. Onneksi auto oli tyhjäkäynnillä kun kuului rutina ja sammuminen. Semmoinen 10sentin pätkä remmia oli kivasti jumissa nokkapyörän ja pumpun pyörän välissä. Kuskin puoleisesta kannesta kuului semmoinen mekaaninen ääni, että jotain tuhoa oli odotettavissa. Tilaukseen meni suoriltaan yläkerran kamat, eli nokkasetti hiluineen. Jakopäästäkin paljastui sitten hieman vahinkoa, pari rullaa oli snadisti mutkallaan, eli jakopääki uusiks hiluineen.

                                                Mnoh, eipä siinä. Nyt puretaan hilut irti kansista ja viedään kansityöhön arvioitavaksi kunnon suhteen. Varaosa kansi toimitettu NPS:lle, mittauksia varten. Ajatuksena tiukemmat venttiilijouset. Näissä uusissa koneissa on ilmeisesti hyvin hyvin miedot jouset "tyyppivikana", ollaan jopa 15kg seetipaineella. Vena ei välttämättä aina sulkeudu toivonlaisesti. Varsinkin 30/35d bemareissa ollut paljon iloa kireemmista jousista. Eikä siitä haittaakaan ole, nyt kun toi oma pyörii sen sen 5800-5900. Nokat menee vielä toistaiseksi vakiona, ellei nyt sit innostu hiottamaan vähä lisempää nostoa imupuolelle.

                                                Ahinhan on ollut jo jonkun aikaa kiinni. Ei toiminut ihan toivotunlailla. Herää ihan ok, 2bar@3200 nelosella, about 200rpm huonommin kuin garrett. Ongelmana ahtojen nosto, jonka takia tuo tuli ensin hankittua. :]
                                                2.1bar on oikeastaan järkevin ahto mitä tolla siipisuhteella nyt onnistuu pitämään. Pitänee laittaa tähänkin isompi pakoropeli, kyl se vaan ahtimet tuntuis toimivan paremmin niin päin. 70/59 pakosiipi tuohon varmaan istuis, pitännee vielä Kuopion suunnalta udella.


                                                Dynossaki tuli tossa keväällä käytyä seuraavin tuloksin :


                                                Tulos oikeastaan odotetun kaltainen. Vähemmän ahtoa ja snadisti heikompi herääminen vie keskialueelta vääntöä. Mutta toisaalta pyörii kivasti ylemmäs. Tosin täs kun nyt purki konetta, niin pientä pakopuolen vuotoa on ollut laipassa, että ehkä vaikuttanu snadisti herämiseen. Katsotaan.

                                                Ei mul kai muuta. :D

                                                Comment


                                                • Hyvin kiertää ylös :) Itsekin alussa haaveilin Vesivehmaalle tulosta, mutta eipä sitten tarvinnut.

                                                  Comment


                                                  • Tässä onkin jo jokunen viikko metsästetty erinäköisiä osia ja suurin osa onkin yläkertaan löytynyt. Viimoinen haaste oli löytää tiukemmat jouset venttiileille ja eilisen tutkintareissun jälkeen NPS:n varikolle löytyikin sopivat aihiot josta saa lähes suoraan istuvat jouset. Erinäköisiä jousia tuli soviteltua ja mittailtua jokunen hetki, kunnes sitten viimoiseksi D5 volvon koneesta löyty oikea arpa. Jouset oli tismalleen samassa mitassa, saman verran kierroksia ja ainoana erona oli että lanka oli 0.5mm paksumpaa. Sopivasti tukuisampaa. Toki pientä muokkausta täytyy noihinkin suorittaa, v6:ssa kun on kovin paljon nostoa pakopuolella, niin aavistuksen joutuu hiomaan lyhyemmäksi ja retainerille kympin kaks lisempää tilaa jousen sisäpuolelle.

                                                    Jospa tästä pikkuhiljaa läjään päin sitten.

                                                    Comment


                                                    • Tuo olis kätevä homma ku pääsis johonki vertailemaan erilaisia jousia, jos vanhaan 5syl 20v koneeseenkin löytyis joku budjetti-venajousisetuppi... Joku 200-300e pelkkiin yksinkertaisiin jousiin on jotenki kivuliasta. :D

                                                      Comment


                                                      • Tollaiseen paljon vireistettyyn varmasti löytyy varsin helposti jousta, ettei tarvi ees kikkaila. Tähän kun ei o olemassa mitään osia [emoji14]

                                                        Comment


                                                        • No nyt kun homma seisoo vielä, kun volvolla kestää toimittaa puuttuvia venajousia, niin jotain vois muutaki hipostella. Johan noi olisi itse uimalla hakenut. Mutta onko jengilla miten kokemuksia silver projectin tavaroista?

                                                          Olen tässä nyt silmäilläyt tälläistä pakettia https://silverproject.eu/en/shop/aud...6-c5-a6-s6-v8/
                                                          Näyttäis sen verran järeältä että voisi jopa toimia verrattuna taannoisiin 034 rimpuloihin. :) Kaveriksi tarvisi vaan vaihdelootankin kupeseen jotain tiukempaa tavaraa ja noilla ei nyt moiseen ollut mitään tarjolla. Mitä kannattaisi laittaa? Vinkkeja voidaan ottaa vastaan.

                                                          Comment


                                                          • Mulla ja kopralla silverin tuet. Tuntus toimivan eikä bensassa ihan hirveitä värinöitä.. diisseli voi olla vähä toine juttu..

                                                            Comment


                                                            • Mä en ihan niin nuuka ole värinöistä...eipä tuo kutonen nyt niin paljoa värise kuin vajamukiset :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X