Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Harrastepeli

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ite kyllä nimittäisin projektini HIPO:n sijasta ennemmin LBT:ksi(low budget tuning). Toisin kuin tässä Jarin projektissa. =)

    Comment


      Mulla odottaa 4,7 kiloa painava vauhtis asennusta. Toimiikohan miten Motronicilla ja ilmastointi päällä kaupunkiajossa?

      Comment


        Saa ainakin toimimaan, jos ei suoriltaan tehdasparametreilla toimi. Gedulle tein sokkona etänä ilmeisen onnistuneen ohjauksen moiseen.

        Comment


          Kyllä vain on onnistunut tuo porkkiksen sokkokonffi omassani, itselläni siis fidanzan 3B alsapyörä vauhtiksena. Itseasiassa miellyttävämpi noin, kuin oli vakio tyhjänohjauksella ja vakiovauhtiksella :)

          Comment


            Mitenkäs toi moottoriohjaus nyt sitten käyttäytyy kevyellä vauhtiksella? Itellekin tulee Fidanzan 5,2 kiloinen pyörä.

            Comment


              Onkohan meillä sama vai eri vauhtis? Fidanza on mullakin merkiltään ja kaksi vaakaa näyttää 4.7 kiloa ( 10.36 lb) painoksi. Tällä mallilla jää väliadapteri pois koneen ja laatikon välistä ja 3B-asetelma käy ainoastaan. Ja lyhyemmät pultit vauhtikselle ilmeisesti.
              Viimeksi muokannut RS2; 28.5.2011, 15:11.

              Comment


                Mä jouduin lyhentämään melkoisesti noita vauhtipyörän pultteja vaikka noiden alkuperäisten olisi pitänyt käydä. Tuon lisäksi koko vauhtipyörä on muutaman sentin ohuempi kuin alkuperäinen AAN malli, saati sitten RS2, joten huolenaiheena oli, että miten tuo kytkimen toiminta muuttuu. Täytyy sanoa, että kytkin toimii kuin unelma ainakin sen mitä tuolla olen nyt testaillut. Tosin saattaa olla vaikutusta silläkin, että kytkimessä on kaikki uutta (letkut/puket, molemmat sylinterit, asetelmat ym)

                Niin, tuosta Servotronic:sta, saako tuota lähempää uutta kuin amerikoista (tehdaskunnostettu). Löysin ebaystä tällaisen, mutta tuosta tulisi taas julmetun kallis jos pitää tuolta asti tilata:

                Servotronic

                Mulla on noita 2kpl jo hyllyssä, mutta alkaa mennä mielenkiinto noiden kanssa kikkailuun. Kerran kokeilen vielä purkaa tuon ja saada tiiviiksi, mutta sitten menee uusiksi koko roska.

                Näyttää pahasti siltä ettei tuota saa rekisteriin tänäkään kesänä tai pariin seuraavaan vuoteen. Keskiviikkona lähtö Nigeriaan ja ties kauan siellä tällä kertaa menee.

                Comment


                  Alkuperäinen kirjoittaja RS2
                  Onkohan meillä sama vai eri vauhtis? Fidanza on mullakin merkiltään ja kaksi vaakaa näyttää 4.7 kiloa ( 10.36 lb) painoksi. Tällä mallilla jää väliadapteri pois koneen ja laatikon välistä ja 3B-asetelma käy ainoastaan. Ja lyhyemmät pultit vauhtikselle ilmeisesti.
                  Jos sä multa kysyit, niin oon käsittäny et toi mun alu-vauhtis ja SRE 754 asetelma käy AAN:ään heittämällä ilman muutoksia. Lyhyemmät 3B:n pultit tosin vaatii ja ne tulikin jo hommattua.

                  Comment


                    AANn perseeseen käy myös toi 3b vauhtis + 707 asetelma plug and pläi. Jos oikein urheaksi lähtee, niin 3B vauhtis (inan keposempi) ja AAN jousittamaton levy ;)

                    ja tosiaan, AAN alkuperäiset pultit ei käy näiden kanssa, vaan tarvitaan ns vanhemmat ja lyhkäsemmät pultit.

                    ADU/ABY menee samalla periaatteella, mutta koneen ja laatikon välistä spaceri pois (jostain syystä se 2-massa piti keksiä uudestaan pikkukopalle) ja ohjurit AAN malliset. Sitten vain 3b kykä vaikka sillä jousittamattomalla levyllä paikoilleen ;)
                    Viimeksi muokannut gedu; 29.5.2011, 17:53.

                    Comment


                      Jos oikein urheaksi lähtee, niin 3B vauhtis (inan keposempi) ja AAN jousittamaton levy ;)
                      Ei oo parhautta. AAN kiekko uutena 8,5mm ja 3B 9,0mm. Puol milliä on paljon tuossa kohtaa.

                      Comment


                        Hain nuo suuttimet huollosta eli ne pestiin (ultraääni) ja uudet tiivisteet ja testaus päälle.

                        Suuttimet toimii hyvin ja 4barilla kaikista tulee ~110ml (heittoa 1 -1,5%) eli vastaa speksejä täysin. Testattiin ihan huvikseen myös 3:lla ja silloin tulos heikkenee yli 10% ja suihkusta tulee vesipyssymäinen eli tuolla nimellispaineella on suuri merkitys tuohonkin. Noita en suosittelisi alempaan kuin 4 bar käyttöön. Testiajo kesti 15s.

                        Muutama kuva:

                        Setuppi

                        Suihku 4bar

                        Tulos 4bar

                        Tulos 3bar

                        Tuli myös kokeiltua hiukan ylipainetta ja toimivat nuo hyvin silläkin, laitteesta ei saatu enempää kuin 4,5bar. Harmittaa, kun innostuksissani en ottanut kuvia enempää. Suihkun muoto paranee paineen kasvaessa ja olisi ollut mielenkiintoista nähdä minkälainen se olisi ollut siellä 5bar tuntumassa. Noissa on selkeästi hiukan "virivaraa" jos vain pystyy nostamaan bensapainetta hivenenkään. Itse en aio moiseen ryhtyä.

                        Comment


                        • Missä teetit suutintestin ja mitä maksoi?

                          Comment


                            110ml lienee puolen minuutin tulos?

                            E: eikun ei siis toki edes niin pitkän ajan...

                            Comment


                              Pitää tarkastaa tuo aika...mutta jos nimellisarvo on 440ml/3bar niin tuo 15s on liian pitkä aika tosiaan (tulos ~98ml). Hiukan jää vajaaksi (tarkka aika olisi ollut 13,39s)

                              Samassa pajassa missä konekin tehtiin eli Kirkkonummen Virtauskansi Oy:ssä nuo käytin. Pelkkä testi maksaa 10euroa/kpl. Täysihuolto (sisältää pesun, uuden tiivisteet sun muut) on 35euroa/kpl. Mullahan nuo olivat tuolla koko ajan odottamassa sitä aikaa, kunnes tuo kone olisi käyntikuntoinen. Tuo pesuaine tahtoo jumittaa nuo suuttimet jos niitä ei ota kohtuu nopeasti käyttöön. Suositeltava seisonta-aika noilla on vain 3 viikkoa (pesun jälkeen).

                              Comment


                                Ajoin (Huom! siis ajoin) auton ulos tallista ja käytin sen noilla RS2 suuttimilla kuumaksi asti. Melkoinen savu nousi pakosarjasta/turbosta ym. kuumenevista paikoista, kun kaikki rasva paloi pois.

                                Servotronic vuotaa edelleen, tosin en nyt ottanut sitä vielä uudelleen pois, mutta päätin jo laittaa tuonne jenkkilään mailia ja pyytää nätisti jos ne laittais yhden kunnostetun tänne suomen maalle tulemaan. Loppuu tuon kanssa kikkailu. Tuon pois ottaminen ei ole kovinkaan iso juttu, vaikka v..mäinen onkin, mutta paikat on niin ahtaat joten uusi maalipinta naarmuttuu =) se tässä eniten harmittaa.

                                EGT näyttää nyt järkeviä lukemia (kai). Kun antaa tuon koneen olla tyhjäkäynnillä niin lämmöt ei nouse kuin ~300 - 350 asteeseen. Heti kun käyttää kierroksia nuo nousee sinne 400:aan ja yli. Miltä kuulostaa? Lambda pysyy nätisti siinä 1:n tuntumassa.

                                Koneen lämmöt ei nouse kuin siihen normi 95 asteeseen mittarin mukaan ja silloin termari aukeaa. Tuuletinta en saanut vielä päälle. Visko hoiti vielä noilla lämmöillä homman kunniakkaasti.

                                Niin ja olihan tuossa yksi ihmettelynkin aihe. Nuo RS2 suuttimet on muuten melko äänekkäät verrattuna vakioihin. Meinasin jo ihmetellä, että miksi venttiilit nakuttaa ja sammutinkin auton ja tarkasti heti öljyt ja sen jälkeen katsoin että paineet kohillaan. Kaikki ok ja aloin ihmettelemään mikä siellä napsuttaa ja nehän oli nuo suuttimet. Selkeästi äänekkäämmät kuin vakiot. Tosin tuo bensahöyryjen relekin naputteli rytmikkäästi, mutta muutoin tuo käy ja kukkuu sievästi.

                                Niin, mainitsinkin aikoinaan tuosta ilmastoinnin letkusta. Uusi on nyt asennettu, mutta kuten pelkäsinkin, kompuran kierteet on pilalla. Menee tuokin uusiksi. Ei muutoin paha vaihtaa, mutta hihnan kanssa joutuu taas temppuilemaan kun tuo keula on melkolailla kokonainen. No keskiviikkona reissuun, joten on aikaa tilailla noita uusia osia.

                                Comment


                                • On tämä kyllä sellainen raamattu että muutaman euron voisin maksaa jos joskus ihan hanskalokeroon sopivana kirjana julkaistas.
                                  Täytyy todeta että jos joskus on aikaa sekä rahaa niin tästä katson että mitä tehdään ja miten tehdään. Ei ole tullut vastaan sellaista kysymystä urssista mihin ei olisi tästä löytynyt vastaus.
                                  Viimeksi muokannut demons; 1.6.2011, 22:18. Perustelu: tarkistus & tekstin lisäys

                                  Comment


                                  • Koneen lämmöt ei nouse kuin siihen normi 95 asteeseen mittarin mukaan ja silloin termari aukeaa. Tuuletinta en saanut vielä päälle. Visko hoiti vielä noilla lämmöillä homman kunniakkaasti.
                                    Syyläriin voi halutessaan laittaa "viileämmän" anturin. Omassa toiminut varsin moitteettomasti. 701959481 osanumero alkuperäiselle (Transporter)

                                    FAE:n anturi: 37950

                                    Comment


                                      Terveisiä täältä Lagosista, reissu ei alkanut kovinkaan hyvin, kun kiireesti pakatessa olin unohtanut kaikki kalsarit kotiin ja uskokaa pois, alushousuja ei niin vain löydäkään tästä kaupugista nim. edelleen nyrkkipyykillä mennään =(

                                      Se noista, pitää miettiä tuota koneen jäähdytystä ja puhaltimien yms. toimintaa hiukan tarkemmin. Olen miettinyt hiukan toisenlaista ratkaisua missä noiden ohjaus tapahtuisi täysin erillisellä purkilla anturitietojen mukaan. Tosin jos alkuperäinen systeemi on täysin kunnossa niin se ajaa oikein hyvin asiansa, mutta ihan mielenkiinnosta moista olen ajatellut. Tässä ursissahan ei toiminut oikein mikään aikaan (anturit kaikki rikki, jälkijäähypumppu sökö (myös rele) jne)

                                      Mullahan on vielä auki tuo välijäähdytyksenkin toteuttaminen/parantaminen. Katselin juuri diesel C4:n välijäähdytintä hiukan "sillä" silmällä. Tuo saattaisi olla mielenkiintoinen ratkaisu tuohon ongelmaan. Keulalle en haluaisi laittaa isoa, sillä se taas aiheuttaa patoefektiä normi coolerille, joten osin tuon tuomasta hyödystä menisi hukkaan. Vesiruiskuakin olen taas katsellut eli vaihtoehtoja on. Saattaa olla, että tulee testailtua noita vaihtoehtoja joskus ihan mielenkiinnostakin.

                                      Niin, tuntuu ebaykin olevan tietoinen mistä IP osoitteesta ostoksia tehdään. Yritin ostaa muutamaa osaa Urssiin, mutta tuli heti ilmoitus emailiin, että joku käyttää tiliäni Nigeriasta käsin ja varmuuden vuoksi tili suljetaan ja sen saa avattua sillä ja tällä metodilla. Soittivat vielä perään, että olenhan varmasti ihan aikuisten oikeasti Nigeriassa =) Lopulta sain tilattua haluamani osat...

                                      Näistä jorinoista täällä. Ei kannata kaikkea ihan tosissaan ottaa, varmasti saa hyviä vinkkejä siitä miten asioita ei kannata tehdä =) Tämä on ensimmäinen autoihin liittyvä projekti ja melko ummikkona tämän aloitin (mm. jouduin ostamaan lähes kaikki tarvittavat työkalut). Täällä projektiosiossa alkaa olla näitä Urssi projekteja enemmänkin ja hyvä niin. Auto on tullut hyvin tutuksi, sillä ei tuossa ole paikkaa jota ei ole auki otettu. Kyllä tästä autosta ihan oikean kirjankin saisi, historiakin on melko mielenkiintoinen on draamaa/jännitystä/mystiikkaa ym. kompenentteja mukana =) Tännekään kun ei ihan kaikkea viitsi laittaa.

                                      Comment


                                        Silmätulehdus aiheutti hyvän syyn käydä Nigerialaisessa sairaalassa. Melkoinen kokemus sinänsä, mutta homma toimi ja taas näkee =) Hiukan oli ilmeisesti laskussa "ulkomaalaislisää" sillä 15min käynti maksoi 2000 US, onneksi tuo ei mene omasta kukkarosta.

                                        Sain hommattua tuon kompurankin, tosin jouduin tyytymään käytettyyn, sillä uusi olisi maksanut Teponkin kautta vajaat 900 euroa. Ebay auttoi tässäkin ja ainakin kuvien perusteella tulossa on siisti, vuosimallista 1997, ajettu 165tkm oleva kompura. Toimituskuluineen hinta jäi alle sataseen, joten saapa nähdä minkälainen vekotin sieltä tulee. Ihmettelin vain noiden vastaavien pyyntihintoja sillä järjestään pyynti oli yli 150 euroa (lähtö).

                                        Servotronic rintamalla on ollut hiljaista. Laitoin uutta postia tuonne jenkkilään ja jos eivät vastaa niin pitää soitella perään. Voisinhan ottaa riskin ja tilata tuon ihan suoraan heidän verkkokaupastaan, sillä sieltä saa valittua kansainvälisen toimituksen ihan suoraan ja katsoa löytääkö tuo koskaan tänne asti. Ainoa mikä mietityttää on tuo Core deposit, mulla kun ei ole aikomustakaan lähettää sitä jenkkilään. Saavat kyllä pitää tuon core maksun, mutta olisihan tuosta hyvä sopia etukäteen.

                                        Comment


                                          Tuli vastaus jenkkilästä, ei tuo nyt ihan halvaksi tule tuo tilaaminen jenkeistä:

                                          ***
                                          The part number you provided is our part 80-00666. It is 315.00 plus the 150.00 core charge. Total for the part is $465.00. Shipping to Finland is at an additional $100.00. The total amount for the part is $565.00.

                                          If you do not anticipate sending your original part back to us, we would need to retain that $150.00 core, but this is not a problem.
                                          ***

                                          Taidanpa kuitenkin tilata tuon, onpahan sitten "uusi". Jos nyt jollakulla on esittää parempi tarjous tai tietoa saako tuota servotronic purnukkaa lähempää kohtuuhinnalla niin infotkaa toki. Käytettyä karsastan, sillä ne vuotavat kaikki ja jos ei vuoda vielä niin se vuotaa 100% varmasti kun olen saanut sen autoon kiinni nim. "monta jo noita hyllyssä"

                                          Mietin noita vero/tulli maksuja. Tarviiko minun maksaa nuo kulut vain itse osasta eli 315$. Lähetys ja core kulut ei pitäisi tulla tuohon? Vai olenko väärässä?

                                          Comment


                                            Kaikesta tulli ja alvi mitä kuitissa seisoo.

                                            Comment


                                              Jeps, juuri luin tullin sivuilta. Onhan tuolta tullut tilailtua vaikka mitä, mutta en ole jaksanut niin kiinnittää noihin huomiota. Jos tuota nyt ei saa mitenkään kunnostettuna euroopasta (joka on kuitenkin hivenen outoa) niin pakko kai se on tilata tuolta. Etsitään nyt ensin...

                                              EDIT: No löytyyhän noita, kun kaivaa muualtakin kuin ebaystä. Onko kenelläkään tietoa mitä näillä on eroa:

                                              4A1422065AN
                                              4A1422065AX
                                              4A1422065FX
                                              4A1422070X

                                              Kaikki on servotronic LHD ja C4 korimalliin. Uusin on tuo 70X. Kiinnostaisi tietää, että onko kaikissa 100% sama mitoitus ja kiinnitykset ja mitä noissa on tehty, että osanumero on muuttunut.

                                              Vastaan itse itselleni. Eli 5AN ja 70X on täsmälleen samanlaiset, valmistettu 02/95 - 1997. Aikaisempi servotronic versio on 5AX/5FX loppuiset valmistettu 1994 - 02/05. Runkonumero taas määrää miksi noilla on erilaiset loppuosat, olisiko valmistaja vaihtunut yms. Kaikki nuo on mitoiltaan identtiset, sisuskaluista en tiedä noiden vanhempien osalta, mutta 5AN/70X on identtiset kaikinpuolin.

                                              Lisää editointia: En jaksanut ihmetellä tuota tuon enempää ja kun jenkkilästäkin tarjottiin pientä alennusta ja nopeaa toimitusta niin tilasin tuon rotiskon sieltä. Onpahan nyt taas yksi huolenaihe vähempänä.
                                              Viimeksi muokannut Jari74; 10.6.2011, 18:40.

                                              Comment


                                                Itellä ollu kaks C4 koppaista, eikä kummassakaan ole servo vuotanut. Typ44:ssa kyllä sit niidenki edestä. :P

                                                Comment


                                                  Hyvä tuuri ollut noiden kanssa, jos ei ole vielä vuotaneet =)

                                                  Olen jo pidempään metsästänyt noita S4 merkkejä eteen ja taakse. S2 forumilla on kaveri joka noita tekee ja pitihän moiset tilata. Tosin hiukan on ennenaikaista sillä en noita kiinni laita ennen kuin auto on maalattu. No onpahan valmiina...

                                                  http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=47467

                                                  Comment


                                                    Ottaisin mielelläni suosituksia maalaamoista, jotka tekevät hyvää/kiitettävää jälkeä mistään pohjatöistä ym. tinkimättä. Hinta ei ole nyt kriteerinä vaan erinomainen laatu.

                                                    Tuohon on suunnitelmissa saada tuo RS6 sininen (Sepangblau) ja pohjat vaativat melkoisesti työtä sillä tuohan on jo kertaalleen maalattu. Työllä ei ole kiire eli kuhan saisi maalin pintaan seuraavan 2:n vuoden aikana milloin auto on muutenkin seisonnassa.

                                                    Comment


                                                      Kotkan Automaalaus oy on maalannut minulle yhden V8:n puskurin + puoli kuvetta ja tuon nykyratsun etupuskurin. En keksi maalatusta jäljestä mitään moitittavaa. Jäljen puolesta ainakin uskallan suositella. Ensimmäinen tilaus meni vielä paikallisen merkkiputkan kautta vakuutusyhtiön piikkiin, eli joku muukin ilmeisesti luottaa jälkeen..

                                                      Comment


                                                        Sain sovittua hommat täällä siihen malliin, että pääsen käymään suomessa Juhannuksen vietossa. Olin jo varautunut siihen, että jussi saattaa mennä täällä Lagosissa eli iloinen yllätys. Tosin huvia kestää tasan viikko ja siten pitää olla taas puikkojen ääressä...

                                                        No viikko on hyvää aikaa sekin ja kotona pitäisi jo tuossa vaiheessa odottaa tuo uusi/kunnostettu Servotronic ja vähemmän uusi kompura eli saa tuon konetilan kuntoon. Seuraava steppi on saada tuo kulkine putkipajalle joka vääntää tuonne alle katalysaattorit. Nelipyöräsuuntaus, ilmastoinnin täyttö/testaus ja katsastus onnistuukin sitten saman pihapiirin alueella, joten saapa nähdä onko tuo taas liikennekelpoinen hetken päästä. Helpottaa tuon auton kuljettamista melkoisesti jos sitä saa ajaa ihan laillisesti tielläkin =) Asunto on nyt myynnissä, joten saattaa olla tallin tyhjennys pikapuoliinkin edessä (saahan sitä toivoa), mutta ison omakotitalon myyminen ei yleensä ihan nopein homma ole.

                                                        Teppokin oli vaihteeksi muistanut paketilla eli uudet ovien alalistat ym. härpäkkeet on tallissa. Emäntä vaan soitteli, että miksi ihmeessä kaikki osat tulee aina silloin kun en ole itse niitä hakemassa =) En vielä maininnut noista muista osista vielä mitään, ettei ihan kokonaan herne menisi nenään. Onneksi enää ei tarvitse mennä Vantaalle tullipostiin asti vaan homma hoituu nätisti netissä ja tavara tulee lähipostiin.

                                                        Niin kylkilistatkin menee uusiksi. Olisiko se isokin virhe jos laittaisin tuohon leveämmät A6 mallin listat? Tuota olen nyt yrittänyt pähkäillä. Puskurit on edelleen kuitenkin listalliset S4 joten passaako nuo uudemmat miten noihin? Oisiko jollakulla sattumoisin kuvaa tuollaisesta kompinaatiosta?

                                                        Comment


                                                          Tuossa on urssi uudemmalla listoituksella.

                                                          Comment


                                                            Kiitos linkistä, siistin näköinen Urssi kuvissa. Nuo listathan sopii tuohon oikeastaan erittäin hyvin. Aloin miettimään noita listojen maalauttamista myöskin korin väriin (myös puskureiden). Hopeaan tuo sopii hyvin, mutta tuleeko tuosta sinisestä sitten liian "smurffimainen" jos auto on 100% värissä.

                                                            Mutta tilaan tuohon leveät listat...

                                                            Comment


                                                              Nuo listat maksavat marmorilla maltaita uutena, käytettynäkin noita löytää purkaamoilta.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X