Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Harrastepeli

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Tepolta ajattelin noita tilailla ja ei nuo hinnat nyt niin päätä huimaavia tunnu olevan. Tosin en tiedä mitä nuo maksaa marmorilla...

    Comment


      Noi A6:sen listathan sopii tohon kuin nyrkki silmään. Näyttää olevan jotakuinki yhtä leveät kuin puskurien listat.

      Comment


        Vähän joutuu patentoimaan noita A6:n listankiinnikeitä tai sitten kairaamaan lisää reikiä oviin. A6:ssa on 2 reikää per listan kiinnike ovissa, Ursissa vain 1.

        A6:n listat ei ole metallivahvisteisia, eli eivät kupruile vanhemmitenkaan :)

        Comment


          Huomenna suomeen Juhannuksen viettoon edessä 22h matkustusta, mutta maksaa vaivan.

          Uusi Servotronic on suomessa, tarkalleen sanottuna DHL:llä. Sai käydä melkoisen mailikeskustelun tuon huolinnasta/maksuista ja ylipäätään siitä, että mikä tuo osa oikein edes on (naishenkilö vastapäässä), mutta palvelu ystävällistä ja osa tuodaan kotiovelle. Kalliiksihan tuo tuli, mutta jos se nyt pysyis vuotamattomana seuraavat 20v.

          Thuppu huomasi omassa projektissaan, että noissa nokkapyörissä on valmistusvikoja. Mielestäni ei ihan pikkuvika noin kriittisessä komponentissa, vähemmästäkin saa näppylöitä, joten tuo pitää tarkastaa heti kuhan pääsen kotiin. Ihan mielenkiinnosta, entä jos tuo olisi hajonnut ja siitähän seuraa kohtuu varmasti täydellinen tuho, kuka maksaa? Lisäksi tuon vaihtaminen maksaa, tee-se-itse mies tekee toki homman kotitallissaan, mutta minä joudun viemään auton pajalle (koneessa on takuu ja se loppuu jos menen itse vaihtamaan tuon). Hintaa tulee siis...

          Toivon, että tuo olisi mulla ok. Tuolla ei kehtaa juurikaan ajella jos sattuu olemaan mallia "vipottaja". Ei oikein jaksaisi taas näiden osien kanssa. Alkaa kyrsimään ettei laatua saa edes kohta rahalla. Maanantai kappaleita tosiaan on, mutta noita "maanantai" päiviä alkaa olla viikossa jo melko monta...

          Comment


            Juhannus on nyt vietetty rauhallisissa merkeissä ja keskiviikkona taas reissuun, hiukan alkaa olla aika kortilla näille projekteille. Juuri kävi DHL:n auto pihalle ja toi tuon kaivatun Servotronic:n:

            Servotronic

            Samoin pöydällä odottaa tuo "uusi" Ebaystä hommattu ilmastoinnin kompura:

            Kompura

            Kuhan saa työhommat tehtyä ja muksut haettua niin pitää heittää nuo paikoilleen. Teppokin oli näemmä laittanut mailia, että uudet kylkilistatkin on tulossa eli hommahan alkaa näyttämään melko hyvältä. Kuhan palaan taas suomeen niin ei auta kuin yrittää autoa leimalle...

            Comment


              Servotronic on nyt kiinni ja nyt ei vuoda =) Alkaa mennä tuon vaihtaminen rutiinilla nyt kun tietää miten tuon saa helposti pois ja takaisin. Pitää hakea lisää tuota vihreää kultaa (nyt sitä en mennyt vain 5l...huoh)

              Tuota asentaessa (hiukan ahtaat paikat) G110 anturi sai siipeensä ja nyt se vuotaa vuorostaan. Hyllyssä sattui olemaan toinen anturi, mutta siinä oleva O-rengas ei pidä, joten pitää sekin käydä hakemassa.

              Kompuraa en vielä ehtinyt vaihtaa, mutta se on tämän päivän projekti. Pitää myös katsoa/tarkastaa, että nuo hihnapyörä on kunnossa...

              Comment


                Paanko montako litraa vihreetä listojen kanssa tulemaan?

                Comment


                  Laita pari litraa tulemaan, eiköhän se riitä. Säiliössä on muutama sentti tuota ainetta, joten ei sentään ihan kuivana pyöri.

                  Comment


                    Ei ole todellista enää. Nyt kun ohjaus pitää niin ihmettelin miksi jarrut ei toimi ja kurkkausta pellin alle. Nyt tuo vihreä kulta tulee pääsylinteristä ulos...arghh..

                    Mikä on tämä reikä tuossa sylinterin pohjassa? (juuh peili on nätti =)

                    https://picasaweb.google.com/Ikonen....71458004118370

                    Eli kun painan jarrua tuolta tulee suoraan nesteet pihalle. Onko siis pääsylinteri rikki? Mikä on tuon reiän tarkoitus? Melkoinen homma vaihtaa tuo sylinteri (jos rikki)...

                    Kaikki neuvot tervetulleita...

                    Nyt kun aloin miettimään niin saattaa ollakin niin, että vika on ollut koko ajan tuossa. Kuten näkyy tuo reikä on suoraan ohjausakselin yläpuolella eli ruikkaa nesteet päälle. Vaihdoinko siis tuon akselin ihan turhaan...no onpahan uusi.

                    Comment


                      Enpä tuota osaa nyt äkkiseltään reiän tarkoitusta sanoa, mutta pääsylinterihän on kyllä helppo vaihtaa. Ne 2 ruuvia, jarruputket ja säiliö irti. Vai oliko tuo reikä siellä autoon jäävän osan puolella?

                      Comment


                        Eikös pääsylinterissä ole ainoastaan jarruneste ja jarrutehostimessa hydrauliöljy.

                        Comment


                          Tosiaan korjataan eli pääsylinteri on ehjä. Tuo on juuri se taaempi osa eli tehostaja.

                          En käsitä mikä tuo reiän tarkoitus oikein on. Juuri katselin Bentleytä ja sen ohjeiden perusteella pitää lähteä tutkimaan onko tuo tehostaja rikki. Mikähän tuohon on oikein tullut, sillä siihen ei ole koskettu ja toimi hyvin kun viimeksi tuolla on ajettu.

                          Mistä noita tehostajia edes saa?

                          Comment


                            En käsitä mikä tuo reiän tarkoitus oikein on.
                            Varmaan sama kuin vesipumpuissakin, eli kertoo korjaustarpeen. Hydraulineste voisi muuten päästä pääsylinteriin mikä ei taida olla toivottavaa.

                            Comment


                              On tuossa muutama hyllyssä jos käytetty kelpaa.

                              Comment


                                Bentleyn testien mukaan tuon pitäisi olla ehjä, poljin tuota jarrua oikein kunnolla ja neste tulee tuosta reiästä melkein vaahtomaisena. Tuli mieleen, että onko tuo reikä ilmausta yms. varten? Laitoin kupin alle (ennen kuin aloin polkemaan) niin siihen tuli noin 0.5 desiä, mutta säiliöstä ei kadonnut nestettä ollenkaan?

                                Kun antaa tuon "vaahdon" seistä vähän aikaa niin tuo palautuu ihan kirkkaan vihreäksi. Pitää tarkastella tuota uudemman kerran kuhan saan taas säiliön täyteen. Nyt kun laittaa koneen käyntiin niin pinta menee niin alas, että tuo saattaa saada ilmaa joukkoon. Tuosta reiästä ei tule mitään ulos ellei jarruun koske (vaikka kone on käynnissä ja painetta systeemissä). Brake hälytys on päällä koko ajan eli ei saa tarpeeksi painetta. Tämä "ominaisuus" tuli vasta nyt eli viimeksi kun testailin niin hälyjä ym. ei ollut.

                                Terho, pitää palata asiaan tuon tehostajan kanssa. Tuo on niin v..mäinen vaihtaa (kojetaulu yms. pois), että jos moiseen urakkaan joudun niin laitan suoraan uuden osan (viime aikoina ollut huonoja kokemuksia noiden käytettyjen osien kanssa) Tosin sulta on tullut aina priimaa tavaraa =) Tosin jos tuo maksaa tuhansia euroja niin saatan kallistua käytettyyn.

                                Laitoin tuon kompurankin. Hitto mikä homma siinäkin, puoli keulaa purkuun. Nyt on paikoillaan ja järjestelmä suljettu (tosin ei aineita sisällä).

                                Niin...tuo vuotaa nestettä jostain imusarjan alta. Huomasin pari pisaraa öljypohjassa, kun nostin keulan ylös (kompuran vaihtoa varten). Niin ahdasta, että en pystynyt vielä paikallistamaan mistä tuo vesi tulee, mutta imusarjan alla on niin paljon letkua ym. että ei ihme jos olisi joku klemmari jäänyt kiristämättä. Pitää hommata endoskooppi jostain.

                                EDIT. Terho, paljonko pyydät yhdestä käytetystä? Voisin purkaa yhden ihan mielenkiinnon vuoksi ja katsoa miten se oikein toimii?
                                Viimeksi muokannut Jari74; 28.6.2011, 15:24.

                                Comment


                                  Ehdotan vuotopaikaksi lämppärinkennon paluuputken ja lohkon välistä letkua ;)

                                  Comment


                                    Lähellä =) tuo vuotava G110 aiheutti nuokin tipat. Vaihdoin anturin (uudella tiivisteellä) ja vuoto loppui. Kaikkialle tuo vesi tunkeekin.

                                    Tehostaja on rikki, ei tuolle voi mitään =( Tuli tutkailtua sitä hiukan tarkemmin ja päätin uusia kaikki eli myös pääsylinterin. Eihän tuossa olekaan enää mitään muuta vanhaa, sillä kytkimestä on uusittu putket ja molemmat sylinterit ja jarruista kaikki muuta osat on vaihdettu eli tuo tehostin ja pääsylinteri on oikeastaan hydrauliikassa ainoat alkuperäiset komponentit. Kai tuo Urssi tuli siihen tulokseen, että ei noita vanhoja hyväksytä vaan vaihtoon...(pitää olla hiljaa, sillä ABS purnukka on edelleen alkuperäinen myös =) Ihmetyttää vain tuo yllättävä rikkoutuminen, voisiko syynä olla tuo kunnostettu hydrauliikka pumppu? Kenties paineet nousivat normitasolle (140bar) ja vanhat systeemit ei moista enää kestäneet...

                                    No nyt kun nuo(kin) menee uusiksi niin onko noille olemassa päivityksiä parempiin, suurempiin, tehokkaampiin jne?

                                    Nokkapyörä on virheetön, ei heilu mihinkään suuntaan. Jotain positiivista sentään.

                                    Comment


                                      Mielenkiinnosta, kulkeeko jakoremmi ihan keskellä pyörää?

                                      Comment


                                        Hihna pyörii tuossa ihan tasaisesti ja keskellä ratasta, ei väpätä tai muutenkaan näytä epänormaalilta, kuten tuossa sinun videossa, mutta eikö se ollutkin niin että vain osassa on noita virheitä? Minähän en enää saanut tuota Norjasta vaan tilasin sen Repolta eli saattaa olla ihan eri erääkin...

                                        EDIT: Tässä kohtaa se hihna on ja ei se tuosta mihinkään liiku:

                                        https://picasaweb.google.com/Ikonen....37182413266834
                                        Viimeksi muokannut Jari74; 28.6.2011, 21:21.

                                        Comment


                                          Ok, nätisti näyttää istuvan. Kuulemma ollut joku viallinen erä vain liikkeellä, näin ymmärsin. Itellä istuu nyt remmi samalla lailla ku sulla mut piti tehä väliin millin shimmilevy. Sinänsä eihän sillä mitään merkitystä oo missä kohdassa toi remmi kulkee, hieman vain ihmetyttää miksi samanlaisissa koneissa kulkee remmit eri lailla..?

                                          Comment


                                            Oisiko noilla nokilla jotain merkitystä? Mullahan nuo on vakiot AAN ja sulla ilmeisesti 7B versiosta? Ei siis mitään hajua noiden mitoista, mutta saattaisi olla jotain hienosäätöä noissakin...

                                            Comment


                                              Olen nyt yrittänyt kuikuilla tuota uutta jarrutehostinta ja pääsylinteriä. Ilmeisesti ovat ns. ikuisia osia sillä noita ei tarvikkeena tunnu saavan mistään. Onko muuten kenelläkään mennyt nuo rikki?

                                              Tuo tehostin taisi mennä siinä samassa hässäkässä rikki kuin tuo Servotronic eli pääsi liikaa painetta väärään paikkaan. Pelkään pahoin, että tuo uusi pommikin on entinen. Onneksi sen hinta ei nyt enää maata kaada.

                                              Kertauksena vielä eli kun käynnistin autoa ensimmäistä kertaa, mulla oli tuossa Servotronic:ssa takaiskuventtiilillä varustettu banjopultti väärässä paikassa eli paluuputki tukossa. Servotronic:sta lensi stefat pihalle ja ilmeisesti tuo aiheutti muuallakin tuhoja. Tiedä sitten paljonko paineet nousi tuolla tehostajan puolella, normaalisti sielläkin on se 140bar. Pumpussahan on oma lähtö tuolle jarrupuolelle.

                                              Comment


                                                Mäntsälän "Urssi hajottamon" toiminta on ripeää:

                                                Setti

                                                Nyt vain pitää odotella, että pääsee maisemiin purkamaan tuota autoa. Pitää hiukan miettiä, mitä muuta laittaisi kiinni. Tuon kojetalun irroittaminen menee jo rutiinilla, mutta sen verran isotöinen, että voisi keksiä jotain muutakin laitettavaa. Terho...joko sulla on se webasto kiinni =) sehän multa vielä puutuu, muuten tuossa taitaa sitten ollakin kaikki mahdollinen. Tosin ei tuo webasto vaadi kojelaudan purkua, mutta piuhat olisi nätimpi vetää.

                                                EDIT. Aikoinaan oli puhetta mittariston nollaamisesta. Olen kuikuillut tuolta ebayn ihmeellisestä maailmasta UrS6:n mittaristoa (digitaalinen), ennen vanhaan noiden nollaaminen onnistui Saksassa helposti, mutta löytyykö tuota osaamista enää mistään vai pitääkö itse perehtyä asiaan? Siis nythän hommaa ei tehdä peitellen vaan ihan documentoidusti mitään peittelemättä.
                                                Viimeksi muokannut Jari74; 1.7.2011, 19:08.

                                                Comment


                                                  UrS4:n mittariston nollaus ei ole mitään ydinfysiikkaa...

                                                  Comment


                                                    UrS4:n mittariston nollaus ei tosiaan paljoa vaadi, mutta UrS6:n taas vaatii hiukan enemmän osaamista. Se kun on digitaalinen vs. Urs4:n analogiseen...

                                                    Comment


                                                      Kyllähän tuohon sopivat softat löytyy, kun on vaan piuhat käytössä.

                                                      Comment


                                                        Aikoinaan urssissa tuota mittaristoswappia koitin, siis S4 => S6. Vaatii jotain jumppaa (en nyt tähän hätään muista mitä) piuhojen kanssa, että se keskikonsolin diffinappi (jota S6:ssa siis ei ole) saa paskahalvausta.

                                                        Aiheutti siis sen, että kaikki muu toimi buenosti, mutta ABS-valoa ei saanut millään sammumaan mittaristosta. Varmaankaan nuo ABS:t ei myöskään toimineet tuolloin (?) Mielestäni se S6:n mittaristo sopii kyllä hienosti urssiin ja sitten siitä km/trippilukemastakin saa jotain selvää. Niissähän on vakiona melko vaatimaton valaistus.

                                                        Olikohan lisäksi vielä niin, että joissakin versioissa S6:n mittaristoja tuli jumppaa vielä IMMO:sta.

                                                        Comment


                                                          Nuo sähköhommat on suurin piirtein jo selvillä, sillä noita tuli tutkailtua jo siinä vaiheessa kun rakensin tuon uuden johtosarjan koko autoon. Itseasiassa mittariston johtosarja on jo nyt UrS6:sta (kuten pääosin muutenkin). Täytyy vielä miettiä tuota ja ottaa se erillisena projektina, sillä multa puuttuu tuo UrS6:n mittaristo vielä (saa muuten tarjota jos löytyy).

                                                          VCDS ei pysty muokkaamaan mittarin lukemaa. Pitää kuikuilla noita muita softia, vinkkejä saa laittaa...

                                                          Comment


                                                            Terveisiä täältä Lagosista, vettä on nyt satanut melkein yhtä kyytiä kuukauden ja lisää on luvassa vielä muutama kuukausi. Melko tylsiä nämä säiden vaihtelut päiväntasaajalla, 6kk sataa ja 6kk ei sada. Lämpötila on kuitenkin kohtuu sama eli ~30 astetta.

                                                            Asiaan eli kysytäänpä kokemuksia tuosta ohjausakselista eli miten tuon käyttäytyy jos systeemissä ei täysiä paineita tai siellä on ilmaa? Nyt kun huomasin tuon jarrutehostimen vuotavan niin myös tuo Servotronic käyttäytyy "omituisesti" eli tehostusta on, mutta rattiä kääntäessä tuntuu melko selvästi nuo "rattaat" ja kuuluu selkeä ääni simpukasta. Normaalistihan kaikki toimii pehmeästi ilman mitään ääniä tai tuntemuksia ratissa. Pelästyin, että tuo on jo rikki "uutena" ja ihan piruuttaan kyselin mikä tuossa voisi olla ja tuolta jenkkilästä vahvistettiin, että systeemistä puuttuu painetta tai siellä on ilmaa:

                                                            "Please ensure that the system is fully bled of any remaining air. If the pinon is not provided with sufficent fluid, these are symptons that can be appearent."

                                                            Joten mielenrauhan saamiseksi, laitelkaa kokemuksia jos olette kokeilleet tuota ohjausakseli vajailla paineilla jne. miten tuon tulisi käyttäytyä? Autoparts kyllä aikoi lähettää uuden tilalle jos tuossa on vikaa (vuoden takuu). Tosin se on testattu ennen lähetystä ja siitä on jopa todistus allekirjoitettuna <--- tarkoittaako tuo nyt sitten mitään.

                                                            Pyysin tarkastamaan ne kosteudenpoistajat autossa. Toimivat näemmä erinomaisen hyvin sillä molemmat kupit oli täynnä vettä. Tosin aloin ihmettelemään, että mistä hitosta sinne kosteutta noin paljon pääsee ja ulkoilmastahan (tai siis ilmasta tallissa) ne sitä repiii (ikkunat ja kattoluukku muutaman sentin auki tuuletuksen takia. No pyysin laittamaan luukut kiinni ja katsotaan vieläkö sinne vettä alkaa ilmestymään. Autossa itsessään ei kyllä voi olla vettä missään, sillä koko sisusta oli purettuna ja autoa kuivateltiin monta kuukautta tallissa (myös lattiamatto ym.)

                                                            Comment


                                                              Ei kannata pitää mitään auki jos sisällä on kosteudenpoistajia. Ne imee vauhdilla vettä. Itsellä tuli astia täyteen noin kuukaudessa, ja ikkunat oli kiinni. Onneksi ehdin huomata ennenkuin valui yli.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X