Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Coupe 2.2 -89

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Ja jälleen löytyi lisää tehkemistä kun ruostepaikat sain jotenkin kuntoon (auto haisee kun rankkitynnyri sisältä muuten muuten).

    Elikkäs imuvuotoja,toinen vuoto on tuosta pöntönpäältä lähtevässä isossa kumisluiderissa,mikä lie oikea nimitys,suakohan noita mistään uusia/minkälaiseen hintaa?

    Toinen vuotolöyty huohotus putkien haarakumista,oli muuten putketkin kivasti öljymössöä (aivan kun voita) täynnä.Saakohan tätä kyseistä osaa? Toivottavasti joku osaa hahmottaa mistä osista kyse kun ei nyt kuvaakaan ole tarjota.

    Kolmas asia mikä paljastui oli että joku oli säätänyt tyhjäkäynnin totaalisen metsään,lisäilmaluistin oli (tai on kait vieläkin) jumissa ja sen perusteella tyhjäkäyntiä olilaskettu ruuvailemalla,eli ilman lisäilmaluistinta oli tyhjäkäynti jotain 400-600 rpm.
    Mutta nyt sekin säädetty vähän edes sinnepäin (abput 800rpm ilman luistia) ja luistia kokeilin putsailla ja saattoi se nyt vähän lähteäkkin toimimaan kun luistin kanssa tyhjäkäynti 1000 rpm, saattoi olla vähän kylmäkone vielä.

    Comment


    • #32
      Jos autossasi on takana lokasuojat, kannattaa ne käyttää irti jossain vaiheessa. Omasta Coupesta käytettiin ja kuskinpuolelle piti tehdä 2 paikkaa ja vänkärinpuolelle 1. Ja myös alalistat kannattaa myös käyttää auki, oli sieltäkin kiinnitystappien ympärykset jo aluillaan.

      Comment


      • #33
        Joo kyllä ideana oli tuossa kuukauden-parin sisällä kunhan kelit vähän lämpiää ottaa takaa ja edestä lokarit irti ja ainenkin massailla jos muuta ei ilmene.
        sisäpuoleltahan siis jo katselin ja kuskinpuolella oli yksi reijän"alku" ja apparin puoli vaikutti ehyeltä.Mutta eihän sieltä tietenkään yläosaa eikä takaosaa nähnyt...

        ja no alalistat on sinällään "helppo" homma kun puolet puuttuu niin eipä ainenkaan listojen alla muhi...
        Viimeksi muokannut Mr_nice; 13.4.2009, 18:33.

        Comment


        • #34


          Tuossa nyt vielä kuva mihin ympyröity vuotokohdat. Eli tuossa pöntöltä imusarjaan menevässä 2cm pitkä halkeama ja huohotinhaarassa 1,5cm halkaisialtaan oleva reikä,kumi muutenkin sikapaskaa,eli pehmeää.

          toivottavasti jostain saa eivätkä ole sikahinnoissa,vaikka kai tuo teippi patentti nyt vähän aikaa kestää x).

          Comment


          • #35
            Uusia taitaa saada marmorilta, mutta hinnat on aika hirveitä. Tepon kautta tilailin B4:n huohotinletkuja, eikä ne ilmaisia olleet nekään. Purukumiksi sulavat huohotinletkut tuntuu olevan Taudin ominaisuus.

            Comment


            • #36
              Tuo "michelin" putki marmorilla 163? ja Tepolta reilu 90?.

              Comment


              • #37
                Tarkastikko onko ohjauspaineensäädin kunnos? Eli imusarjalta lähtevä alipaineletku joka menee lohkon kyljes olevaan mötikkään. Samoin että jakajan alipainerasia on kunnos. Tuoshan on aika mukavasti nuota tarkastettavia letkuja.

                Comment


                • #38
                  Joo marmorilta kävin hinnat kysymässä, toinenhan tuossa tulikin jo VilleP;ltä ja huohotin haaralla olikohan about 130? hintaa eli ei kiitos. Ennemmin väsään jollain muulla konstilla kuntoon (kupari haara ja kumi letkun pätkät?)...

                  Enhän minä muita letkuja sinällään "hoksannut" alkaa tutkimaan kun tuo iso oli ainoa josta kuulu selvä vuoto ja huohottimen huomasin jo aikasemmin olevan teipillä huonosti paikattu...

                  Lisäilmaluisti ei toimi vieläkään,eli kierrokset jatkuvasti 1200-1400rpm kun piuhat kiinni, mutta piuhat irti 800-1000rpm. Taidan vielä kerran kokeilla puhdistaa mutta jos ei lähde toimimaan niin kytkimen taakse koppiin että käynnistäessä kytkimestä käyttöön ja kun kone vähän lämmennyt niin kytkimestä pois.

                  Mistähän muuten mahtanee johtua kun kopissa hirvee humpsutus tyhjäkäynnillä ja koko auto tärisee reilusti,mutta heti kun kierroksia vähän lisää eli 1100rpm hujakoille niin tärinä ja humpsutus loppuu tyystin, seokset?

                  Niin ja kysytään nyt vielä että kukas on Teppo, foorumilainen?

                  Comment


                  • #39
                    http://www.audiclub.fi/audifinns/member.php?u=8076

                    Comment


                    • #40
                      Tarkistanny _kaikki_ alipaineletkut ja kaikki vermeet mihin letkuja menee. Käynti viittaa hyvinki paljo imuilmavuotoihin. Mä en lähtis tuota ISV:tä kotkailemaan tuolla tavalla. Kyllä täältä ny apu pitäs löytyä mut korjaanny enste kaikki ilmavuodot.

                      Comment


                      • #41
                        Olikos tämän koneen tyyppi mainittu jossakin? Tuossakin on varmaan ISV sitä mallia, jonka pitäisi olla täysin tiivis lepoasennossaan. Saattavat jossakin vaiheessa alkaa falskata hieman, jolloin tyhjäkäynti kohoaa. Puhdistaminen noihin tuskin enää silloin auttaa.

                        Comment


                        • #42
                          Empäs ole maininnut kun pidin selvyytenä että -89 2.2 vitoskone olis KV mutta mitä nyt tein hakua asiasta niin voi ilmeisesti olla muutakin (?). Pitää tarkistella,varmaan koneen kyljessä joku merkintä jota tulkitaan miten?

                          Comment


                          • #43
                            Kyllä se KV on. Jakopäänhihnan suojakotelosta näkee ainakin, jos haluat tarkistaa.

                            Comment


                            • #44
                              Ja lohkon kyljestä. Suurinpiirtein jostain ykkös- tai kakkospytyn tulpan alapuolella on lohkos tasainen kohta, siinä on kirjaimet.

                              Comment


                              • #45
                                Koneen tyyppiä olen kokeillut nyt etsiskellä ja no empähän mie sieltä mistään löytänyt,en varmaan vaan osannut katsoa. joku WWO löyty koneennumeron läheisyydestä ja koneen persiistä stanssaus TURBO mutta se varmaan joku huvikseen stanssailtu lärpäke?

                                Uutta kivaa= huomasin tutkiessa että vaihdekepin valkonen pallukka on korjailtu sähkärinteipillä,siitä voi johtua vähän tahmee vitosen ja pakin tuntuma. Paljonhan lie uuden hinta suurinpiirtein ja millanenhan asennella,minun tuurilla todella vittumainen...

                                Ja kuskinpuolelta edestä lähtenyt pinta irti jarrupalasta,pintaa on kyllä jäljellä vielä about 7mm mutta irti vaan on (paikoillaan kuitenkin siellä palan"laipan" ja levyn välissä),mitä lie susipaloja. Pistää ajamaan aikasten varovasti ennen kun uudet palat saan vaikka irti kait tuo on ollut jo jonkin aikaa.
                                Viimeksi muokannut Mr_nice; 20.4.2009, 19:43.

                                Comment


                                • #46
                                  Kyllä se on siinä ykköspytyn tulpan alapuolella. Sellanen tasanen kohta lohkossa, heti siinä kannen ja lohkon yhtymäkohdas. Voi olla paskanen. KV:hän tuo on hyvinki varmasti.

                                  Tuosta pallukasta en osaa sanoa ku en oo koskaa vaihtanu mut eipä tuo ny kummosempi homma luulis olevan. Ja palat kannattaa panna heti vaihtoon.

                                  e: tuola on paremmin selostettu mistä löytyy

                                  http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=74233

                                  Comment


                                  • #47
                                    Noo,eipä ois ensimmäinen kerta kun puusilmäisyys iskee ;D...Kävin tuossa vielä taskulampun valossakin tutkimassa ja no empä huomannut mutta pitää taas huomenna jatkaa etsintöjä,edes periaatteen vuoksi vaikka se KV kai se on...

                                    Juu palat vaihtuu kunhan varaosa pulju ne saa hommattua...

                                    Comment


                                    • #48
                                      Joo-o,siis ei, en löydä kyllä tyyppikirjaimia mistään,nyt löyty ykkös tulpan alta lätkä "vaakatasossa" mutta siinäpä ei ole mitään kirjaimia.ainoat mitä olen löytänyt WWO;n ja numeroiden lisäksi on koneen takaosasta samanlaisen "vaakatasossa" olevan lätkän missä siis tuo stanssaus TURBO.

                                      pitää melkein yrittää googlettaa löytyiskö kuva missä kohtaa ne kirjaimet oikein pitäisi olla...

                                      ja sitten taas uusi kymysys,mitä öljyä koneeseen kannattaisi laittaa? (en kyllä kuitenkaan mitään älyttömän hintasia ole laittamassa)
                                      Entäs laatikkoon? Millanen homma muuten laatikkoöljyjen vaihto?

                                      Comment


                                      • #49
                                        http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=74233 Jos se tyyppikoodi ole tuossa niin sitten sitä ei ole. Saattaa olla vähän hapettunut / ruosteessa, mutta kevyesti hiekkapaperilla hinkkaamalla kyllä löytyy.
                                        Jos autoon joskus asennettu "vaihtomoottori", kunnostettu tai uusi, niin ainakin saksalaiset hiovat alkuperäisen moottorinumeron pois

                                        Comment


                                        • #50
                                          Castrol magnatec koneeseen ja TAF-x laatikkoon, laatikosta täyttö proppu ensin auki ja sitten vasta tyhjennys proppu ja ölpät ulos. Täyttö sitten täyttöpropun alareunaan. (sitten kun alkaa valua kamat ulos on laatikko täynnä) :)

                                          Comment


                                          • #51
                                            Ahaa eli lootaan sama öljy mitä quattrossa,sittenhän sitä pitäis melkein litra löytyä jo kotoakin, vielä kun muistais sitten mistä ne proput löyty mutta kait sen sitten huomaa kun öljyt ohtaan lorottaa.paljonko muute on täyttömäärä? Tarvikeliikkeellä eivät osanneet sanoa juuta eikä jaata laatikonöljyistä...

                                            Tuo magnatec taitaa olla ihan hintasta? pitää miettiä, vaikka hyvähän ne ois varmasti hyvät öljyt koneessa olla. Yeensä kyllä olen teboilin goldia ja diamondia "suosinut"...

                                            Juu nyt selvis tuo kirjainten olinpaikka,minä jo ihmettelin tuota linkkiä kun horch sen aikaisemmin pisti(t). Nyt sitten salapoliisi työtä selainten välillä ja kas sieltähän löytykin kuva,mozilla ei sitä huomannutkaan. Pitää huomenna rapsutella puhtaaks,tänään jo vähän tuota kohtaa katselinkin mutta ilmeisesti kakkelia niin paljon päällä.Liekkö tässä rakkineessa sitten turbon kansipahvi kun kanspahvi se minun löytämä lärpäke kait on.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Tuo magnatec taitaa olla ihan hintasta? pitää miettiä, vaikka hyvähän ne ois varmasti hyvät öljyt koneessa olla. Yeensä kyllä olen teboilin goldia ja diamondia "suosinut"...
                                              Diamond käy tuohon ihan yhtä hyvin kuin magnatec.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Ei ole ainoastaan turbon pahvi ,elring vain jostain syystä haluaa sen siihen kirjoittaa. 10-40 magnatec n.25e/4l ,eli ei todellakaan kallista ja mielestäni parasta öljyä näihin koneisiin hintaluokassaan.

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Ahaa,ok...Äkki googletuksella löysin hinnaksi 30€ eli täällä voi firmat pyytää tuplahintaa ollaanhan sentään Varkaudessa, mutta pitää käydä kyselemässä hinnat.

                                                  Autopalvelu taitaa olla "ainoa" varkaudessa mikä myy castrollia (taisin quattron aikaan kysellä). Kyseisen firman halpa öljy ei maksanutkaan ukon mersuun kun oliko 89€ (menikö sitä nyt 6 litraa), vaikka puhe oli siis huoltoon mennessä että ei mitään älyttömän hintaisia öljyjä tarvii laittaa.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Tänään tuli vaihdettua jarrupalat eteen,homma sujui yllättävän mallikkaasti vaikka sopivaa avainta satulan irrotukseen "jarrunrungosta" ei löytynyt mutta lähteehän se tietysti koko höskäkin irti.

                                                    Lisäksi koneen kirjaimia tuli etsittyä jälleen ja no eipä löydy kohdasta missä pitäisi olla,eli ilmeisesti hiottu pois.

                                                    Ja öljytkin tuli ostettua,ensin aikaisemmin mainitsemallani autopalvelulla myyjä puhu että ei ole olemassakaan 10W40 magnateciä (ainenkin tämmöisen kuvan sain) että EDGE;ä olis löytynyt hintaan 26?/4l. Ja no kaikki muut liikkeet kierrettyäni lopulta CC-autolta löyty hintaan 32?,ois kait tuota halvemmallakin nyt jostain löytynyt (ei varkaudesta varmastikkaan) mutta päänsärky oli jo saatu kaikkien "ei oo" liikkeiden jälkeen.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Tuo edge täyttää myös moottorisi laatu vaatimuksen. Sitte jos öljyn vaihto väli on normaalisti 8-10tkm ,niin ei taida parilla eurolla olla oikeasti merkitystä. No tiedän kyllä monia jotka kaatavat koneeseensa vain jotain liukasta ja eivät muutenkaan paljoa autostaan ressaa ;)

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Juu tuon EDGE;n hinta siis vaan noin vertailuna että jos jostain löytyy magnatecia n.25? niin täällä saa castrollin luokkaa "huonompaa" samaan hintaan tai no siis näin minä ymmärsin että EDGE;ssä ei ole niitä jotain perhanan hienoja liukaste molekyylejä :D ....

                                                        mutta niin öljyt tosiaan tulee vaihdettu 8-10tkm niin eipä tuolla niin järkyttävää eroa ole onko 7? kalliimpi öljy,jätetään se olutlava ostamatta tänäviikonloppuna niin ollaan jo niinsanotusti voitolla.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Tänään tuli sitten korjattua vähän noita huohotus systeemejä.
                                                          Tämä osa korvattiin muovihaaralla ja letkun pätkillä ja no eihän se söpö ole mutta tuntuu toimivan ja 125€ säästö ei tietenkään harmita. Nykyinen asennus.

                                                          Ja sitten vielä kysymys,mikä virka tällä osasella on??
                                                          Tulee siis tuonne kannenkupeeseen semmoseen lätkään.
                                                          Pötkylästä löytyy tekstit:
                                                          - 6-24V MAX 130`C
                                                          -85`C NL V8T
                                                          -034919369 A

                                                          Joku lämpöanturihan tuo mutta mikä? sillä vaan että toinen liitin irti kuten kuvasta voi ehkä huomata,eli missä tämän osan puuttuminen pitäis tulla vastaa.
                                                          Viimeksi muokannut Mr_nice; 25.4.2009, 19:54. Perustelu: kirjotus erheet

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Tuo on jälkijäähdytyksen anturi. Eli jos konetilassa liian kuuma sammutuksen jälkeen, lähtee flekti pyörimään.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              ahaa,eli varmaan ihan hyvä olisi saada kuntoon,nyt siis irti osa kun särki oli...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X