Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Coupe 2.2 -89

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Omaan lötköön ostin uuden pellin siihen pakosarjan päälle marmorilta. Sain viä ehjänä irti mutteritki (pellille on siis omat pinnapultit pakosarjas). Muutaman kympin tais olla. Ja sitä putkea/letkua löyty heti hyllystä.

    Comment


    • Noista öljyistä vielä. Itselläni olisi kanssa öljyn vaihto edessä. Niin kertokaas mitä öljyä sinne kannattaa laittaa? 5W-40? Entäs minkäs merkkistä? Mietiskelin sellaista kun toi oma coupe nokee perää enemmän kun dieseli. Et kannattaisiko kokeilla hieman jäykempää öljyä?

      Comment


      • Ite oon käyttäny Valvolinen SynPower 5W40 parin vuoden ajan eikä ole mitään ongelmia ollut.

        Comment


        • Alkuperäinen kirjoittaja VilleP Näytä viesti
          Mikä on syy että sinne pitää imeä lämmintä ilmaa kylmällä koneella? Oon yrittäny pohtia, mut en keksi:)
          En tiedä huomaako sen toimimattomuutta normaalioloissa ollenkaan.
          Kait se vähentää todennäköisyyttä liian laihalle seokselle; bensa saattaa tiivistyä kylmän imusarjan seinämille. Ainakin teoriassa.

          Olen myös lukenut, että jollain on ilman kulku tukkeutunut, kun suodattimeen on muodostunut jääpalikka. :)

          Comment


          • Tuolta omat kokemukseni puuttuvasta imuilman esilämmityksestä, moottorityyppi KU.

            Comment


            • Lähinnä sen virka on kait pitää määräjakaja sulana. Vaikutusta on tai ei ole. Jarilla oikea esimerkki siitä, että on. Riippuu toki pakkasistakin. Ei siitä nyt ainakaan haittaa ole.

              Comment


              • Juu-u, pitänee itsekkin jotain saman tyyppistä kokeilla rakentaa mitä jasso oli värkännyt, koska ei tosiaankaan haittaa taida olla,varsinkin kun läppä toimii,eli ei ime kesäkeleillä lämmintä.

                Tänään tuli pyöräytettyä talvivanteet huonoine kitkoineen alle. Tuntuu että olis puolet enemmän tehoja kun mitä kesävanteilla. Onhan noissa ihan selvä paino erokin. Ohjauksen kanssa pitää vaan taas opetella että ratin kääntämiseen ei tarvitse voimaa :D .

                Comment


                • Ahdetuissa ei muuten ole jäätymisongelmaa, kun ilmanputsarin kotelo on muutenkin kärtsäämässä aivan liian lähellä turboa :)

                  Comment


                  • Tälle päivälle otettiin hommaksi tuo kuskinpuolen seisontajarru. Heti alkuun meinas hermo kyrvähtää kun ei "jarrurunkon" pultit lähteneet auki, ei sitten millään. No liukupulteilta lähti satula irti ja purkamaan.

                    Purku meni kuitenkin suht helposti (kuten yleensä). Itse vikaa ei kyllä suoranaisesti mistään löytynyt, mutta kaverin vinkkien perusteella hitsasin vähän täytettä "kierretapin" pers koloon. Sitten tulikin kasauksen vuoro ja ei perkele mikä homma, välillä tuntu jo että tuohan on aivan mahdotonta saada se jousi läjään ja lukko kiinni. Lopulta saatiin kuitenkin nippuun ja laitettiin paikalleen, ilmailtiin jarru jne jne.

                    Mutta eipä tuo toimi vieläkään. Itse jarru toimii kyllä,mutta seisontajarru pitää niin heikosti että auton ollessa tunkilla ja kahvan ylhäällä, pystyy renkaasta pyörittämään vielä helposti käsin. mitä satulaa käsissä pyörittelin ja vipua nitkuttelin niin eipä tuo mäntä kyllä montaa milliä liiku.

                    Comment


                    • Kokeilitko, toimiiko se räikkä siinä käsijarrussa, eli jääkö mäntä ulos, kun vapauttaa sen vivun? Jos imaisee takaisin satulan sisään, siinä räikässä on vikaa, jos ei imaise, koita takajarrujen tiukkausta käsijarrukahvasta nykien. Voi vaatia muutaman toiston.

                      Comment


                      • Voi olla että kävi niinkuin omassa jarruremontissa.
                        Se suojakumi joka suojaa siltä pölyltä oli niin tiukassa siin männäs, ettei se päässyt tarpeeksi lähelle paloja, siitä seurasi että jarrut toimii, mutta käsijarru ei. homma auki ja sain todeta että suojakummi on sökö, joten se pois sieltä ja avot rupes toimimaan. ny pitäis käydä motonetistä hakemas korjaussarja.

                        ps. joo ei sen tarvi liikkua paljon sillä vivulla. ei ainakaan omassa liiku. silti käsijarru oli siinä ~1.6kn molemmin puolin.

                        ps2. omassa ei ollut ainakaan tuota räikkää sielä, satula on Girling 38 jossa säätö tapahtuu normaali jarruilla -> niillä mäntä mahdollisimman ulos kun jarrupalat välis.

                        Comment


                        • Sanokaas nyt kun sopivasti keskustellaan käsijarruista, että omassa coupessa koitin saada käsi jarrua toimimaan. Vasemmalle puolelle sain, mutta oikealle puolelle en. Se ei vaan tarraa tarpeeksi kiinni. Voisiko se vaikuttaa että vasemman puolen jarrulevyn paksuus on 15mm ja oikean puolen paksuus 10mm. Jos ei ole paloissa ja levyssä tarpeeksi paksuutta että puristuisi tarpeeksi. Kumminkin normaali jarru jarruttaa sitä rengasta.
                          Entäs mitäs katsastus setä sanoo levyjen paksuudesta?

                          Comment


                          • itellä molemmat takalevyt on siinä 10-11mm karkeasti mitattuna.
                            Haynesin kirja tosin sanoo että levyn paksuus pitää olla vähintään 8mm. Koita säätää se mäntä mahdollisimman lähelle manuaalisesti, ja koita sitten miten se käsijarru pelittää.

                            Tuskin katsastus setä sanoo mitään, omassa ei ainakaan edes mitannut, tosin OLI ehjä jarrukilpi ja 14" vanne, niin eihän sinne mittaa väliin olisi saanut. Katsoi vain että kiiltääkö molemmin puolin, ja siinä samalla väänti jarrukilpien reunat poikki.

                            Comment


                            • No pystyykös jarrulevyä vaihtaan, tai mäntää liikuttaan jos ei ota satulaa irti. Meinaan ylimmäinen pultti ei irtoa sitten MILLÄÄN! Vai onko mitään poppa konsteja olemassa. Voima on jo kokeiltu! :DD

                              Comment


                              • Hmmm, räikkä, empähän minä kyllä sieltä räikkää keksinyt mistään.
                                Itse systeemi on ainenkin kuten tässä kuvassa, millä numeroilla räikkä muodostuu?

                                Minäkin olin sitä mieltä että tavanjarrulla säätyis tarpeeks ulos mutta enpähän mie tiedä. Se oli ainenkin että kun vipua käänti män mäntä sen parikolme-5 milliä pihallepäin ja sitten kun päästi irti niin palautu takaslähtö asentoon,kuitenkin tavanjarrulle mäntä nitkutti pikkuhiljaa kääntyä aina ulos.

                                Levyssä on meillä ainenkin paksuutta ja palat on nyt uudet. Liut putsattiin ja rasvattiin. Toiseltapuoleltaa ottaa hyvin ja saa jopa jäisellätiellä lukkoon mutta tällä tänään "rempatulla" ei tapahdu mitään. Itse vaijeri ja tuo lirpukka (kuvassa nrolla 3) liikkuuvat kyllä sen mitä on varoja.

                                Comment


                                • Ei pysty vaihtamaan ilman että ottaa satulaa pois. Poppakonsteista sen verran että 6 kanttinen hylsy ja siihen sopivaa jatkoa vaikka 2-3 metriä, tai sitten lämmität pulttia jollain. Ite otin irti pulttipyssyllä, toki siinä on vaarana että lähtee taka-akselista kierteet joukossa.

                                  Ei mitään hajua missä se räikkä olis, mutta kait se on siinä jarrumännäs sitte. Omassa käsijarru ottaa niin "hyvin" että 4-naksulla menee takapyörät kuivalla asfaltilla lukkoon. Edellyttäen että nykäsee kunnolla, kun tuo ei nouse kuin 2 naksua helposti. Katsastus setä tuumasi vain, että "on vissiin talven varalle laitettu noin kisakiree käsijarru vai?"

                                  Comment


                                  • 6 kanttinen hylsy ja siihen sopivaa jatkoa vaikka 2-3 metriä,
                                    Hmm... mulla on siellä kuusiokolo pultit. Sitten mitenhän sitä kääntää 2-3 metrisellä jatkolla pyöräkotelon sisällä :DD

                                    Comment


                                    • Meilläkin kuusiokolo ja eipä kerennyt edes voimaa käyttää niin oli jo niin pyöreenä että se siitä sit. seuraava ase oli putkipihdit ja väänsin sen mitä sain yhdellä kädellä kaaressa väännettyä ja lopputulos oli että pihdit luisti, löin olkapääni kaareen ja kirosin :D ...Sitten otettiinkin keskikoko moksu ja tuurna mutta eipä nuo antautuneet mihinkään suuntaan. Kaasupilliä en omista ja halppispikku toho tykkää välillä tuottaa semmosen jumalattoman tulipallon että en uskaltanut tarjota lähellekkään kun jarruletku kumminkin vieressä...

                                      Mitä lie tuossa sitten vielä kokeilis, ei oikein huvittais alkaa uutta satulaa ostamaan.

                                      Comment


                                      • onko teillä Girling 38mm satulat? Puhutteko nyt sen "jarrukelkan" irroituksesta? Molemmissa audeissa mitä itsellä on on takana Girling 38mm satulat, ja kelkat on kiinni taka-akselissa m10 pulteilla, joten oletin että teillä on samanlaiset pultit, mutta tuohan muuttaa asiaa kummasti.

                                        Yks vaihtoehto olis että porais sen kuusikolon pyöreäksi 10mm poralla ja hitsaa siihen lyhyen m10 pultin, jolloin siihen sais sen 17mm hylsyn kiinni... luulis että lähtee, varkiskin jos hitsaa isoilla virroilla että pultti lämpee kunnolla. Voihan sitä koittaa hitsata sen kuusiokolon reiänkin umpeen (isot virrat, paljo lankaa) niin sitten se vois lähtee siirtoleukapihdeillä. Putkipihdit ei oikeen sovellu tähän hommaan.

                                        ps. ja niitä muttereita ei kannata alkaa hitsailemaan niihin pultteihin kiinni, kun sitähän EI saa siihen niin tiukasti hitsattua että se kestäis vääntää, pultin saa. ON kokeiltu.

                                        Comment


                                        • No nyt en varma ole mutta mitä todennäköisimmin on juurikin tuo 38 Girling, vai miten monia variaatioita lie näistä sitten on.

                                          Joo jotain tommosta siihen varmaan pitäisi keksiä,eli siis hitsata pultti kiinni. Ainoa vaan että jo porakoneenkin sovittaminen tuonne väliin tuntuu haasteelliselta ;D. Se hitsaaminen tosiaan samalla antais sinne lämpöjä sen verran että vois napsahtaa lähteä auki.

                                          Comment


                                          • Mutta jos tarkkoja ollaan niin lämmittäminenhän pitäisi tapahtua pultin ympärillä olevalle alueelle, ei itse pulttiin. Koska silloinhan lämpölaajeneminen tapahtuu väärässä paikkaa. Eli pultti laajenee, joten on paljo lujempaa kiinni rungossa.

                                            Comment


                                            • Alkuperäinen kirjoittaja Mr nice
                                              Hmmm, räikkä, empähän minä kyllä sieltä räikkää keksinyt mistään.
                                              Itse systeemi on ainenkin kuten tässä kuvassa, millä numeroilla räikkä muodostuu?

                                              Minäkin olin sitä mieltä että tavanjarrulla säätyis tarpeeks ulos mutta enpähän mie tiedä. Se oli ainenkin että kun vipua käänti män mäntä sen parikolme-5 milliä pihallepäin ja sitten kun päästi irti niin palautu takaslähtö asentoon,kuitenkin tavanjarrulle mäntä nitkutti pikkuhiljaa kääntyä aina ulos.
                                              Se räikkä muodostuu noista männän sisällä olevista pikkunikaleista. En osaa sanoa, mistä tarkalleen ottaen. Männän sisällä on sokka, joka pitää paketin paikoillaan ja on V-mäinen irrottaa ja laittaa takaisin.

                                              Meillä molemmissa (B4 ja C4) on ollut saman näköinen systeemi ja muistaakseni vielä Girlingin satulat. Satulan kannakkeet kummassakin 6-kolo-pultein kiinni. Minusta tuo näyttää samanlaiselta systeemiltä.

                                              Comment


                                              • Alkuperäinen kirjoittaja Limetic Näytä viesti
                                                Mutta jos tarkkoja ollaan niin lämmittäminenhän pitäisi tapahtua pultin ympärillä olevalle alueelle, ei itse pulttiin. Koska silloinhan lämpölaajeneminen tapahtuu väärässä paikkaa. Eli pultti laajenee, joten on paljo lujempaa kiinni rungossa.
                                                näin minäkin olen aina luullut, mutta kummasti ne on tuolla tyylillä lähteny. Kai se laajeneminen auttaa rikkomaan ruosteen tai jotain, mene ja tiedä, pääasia on kuitenkin että se on tähän asti ainakin toiminut ja pultit on saatu auki.

                                                Comment


                                                  Tuolla osviittaa mitä siellä sisällä on.

                                                  http://www.sportpug.com/artikkeli_disp2.php?id=116

                                                  Comment


                                                  • Joo-o tommostapa siellä sisällä oli, paitsi vähemmän ruosteista (kerrankin).
                                                    Nyt kun vaan joku kertois miksi tuo ei toimi niin olispa mukavoo ;) ... Vähän paremmin ehkä ottaa mitä aiemmin mutta aika nuhasta vieläkin...

                                                    Comment


                                                    • Joo, tänään tuossa kokeilin käsijarrun ottamista ajossa. Hiekalla tuossa repäsin sen mitä jaksoin vivusta, niin ei kumpikaan pyörä lukkoon asti ainenkaan mennyt. Tiedä sitten paljonko oikeesti voimia on...

                                                      Eli jotain pitäis jaksaa tehdä.

                                                      Comment


                                                      • Kuinka monta naksua käsijarru nousee?

                                                        Comment


                                                        • Aamulla liikennevaloihin lirutellessa kokeilin niin kaikenkaikkiaan 8 naksua nousee. 6;n kohdalla alkaa vähän toinen puoli jarruttamaan mutta eipä tuota oikein jarrutukseksi voi sanoa.

                                                          Comment


                                                            Eikö siinä ole melkein puolet liikaa liikettä jos noin paljon ? Eli käsijarrun kiristys suotavaa ?

                                                            Comment


                                                            • Olettaen nyt että molemmin puolin vivut palautuu varmasti toppareihin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X