Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Coupe 2.2 -89

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Tänään tuli vihdoin vaihdettua nuo öljyt. Ja jälleen homma sujui ihmeen notkeasti,ei ollut pohja propusta kierteet veks eikä mitään semmosta.Vanhoissa öljyissäkään ei sattumia näyttänyt olevan joukossa.
    En tiedä johtuuko kevät flunssasta yhdistettynä allergioihin vai onko totta mutta mielestäni koneen käyntiääni parani,muutenkin kun nostimien osalta.

    Öljynpaineet mittarin mukaan parani ehkä vähän (tyhjäkäynnillä viisari 3-3,5).Ostaessahan muistaakseni tyhjäkäynnilläkin näytti yli 4 mutta oisko sitten huohotinputki remppa laskenut.

    Kai sitä pitää puuta koputtaa = mutta vielä ainenkin 1800? autoksi ihmeen monta "positiivista" remonttiajarrun pulteissa kuparitahnaa,no hajoilleet kumit miinus mutta positiivistä että pysty korjaamaan "tarvikeosilla". Toivottavasti ei nyt ala reistaamaan murrokset tai muut vittumaisemmin huollettavat paikat.

    Comment


    • #62
      Olin omassa kuulevinani orastavaa napsutusta, kun tuon Kutosen ostin. Parin öljynvaihdon jälkeen huomasin sen hävinneen. En ehtinyt tehdä edes suunnittelemaani Forté -käsittelyä. Laittaisin hyvän huollon piikkiin. Tuo öljynpaineiden lasku voi johtua myös notkeammista öljyistä. Nyt vielä toivotaan, että kestävät sisällä.

      Comment


      • #63
        Niin siis vanhoilla öljyillä = ostaessa oli paineet muistaakseni korkeammalla.
        huohotuksien puhdistuksen jälkeen laski.
        Ja nyt taas öljyt vaihtaessa nousi hieman.

        Mutta niin toivotaan että pysyyvät sisällä,edellisillä öljyillä ei tuntunut vuotavan muualta kun korkinvälistä (venakopan kansikin tuntu rauhottuvan).

        Unohdin mainita aijemmin että katsoin minä tänään ensimmäistä kertaa tuonne virranjakajan sisälle,eipä tuolla ihmeitä näkynyt,vähän oli kakkelia niissä nipsukoissa josta yhdisty sitten tulpanjohtoihin muovin toisellapuolella mutta ei mitään ihmeempiä.

        Comment


        • #64
          Eikö noi tyhjäkäynti ö-paineet oo vähän korkealla?
          Vai onko kylmän/puolilämpimän koneen tuloksia?

          Itsellä ainakin jossain 2 hujakoilla tyhjäkäynnillä.. tosin himpun eri motti, mut tokkopa sillä niin suurta merkitystä :)

          Comment


          • #65
            Emmie tiiä mitä kuuluis näytellä. Kylmänä kuitenkin tyhjäkäynnilläkin siinä 5 pinnassa,ja 3-3,5 (itseasiassa hyppii pikkusen) on sitten kun kone on normilämmöissä..

            Comment


            • #66
              Tänään meinas audi jättää ensimmäistä kertaa tielle,mutta ei ihan,hävetä sai kuitenkin...

              Eli ajelin tuossa normisti kaupungilla ja menin hakemaan emännän amiskalta,no siinä sammutin auton odotellessa mutta 5 minuutin päästä kun piti lähtee niin eipä käynnistynyt,hankaa hankaa ei lupaakkaan.

              No siinä katselin autopuolen opiskelijan kanssa tulpat (kun eihän itsellä tietenkään aseita mukana millä katsoa),aivan kuivat,eli ei tule ainetta. No polttoaine pumppu ei pyörinyt, eli eikun katsomaan missä releet ja sulakkeet. Katsoin että kaikki sulakkeet ovat pohjassa ja no kas auto lähtikin käymään. Sitten tarkemmin katsomaan jotain edellisen omistajan patenttia,vähän johtoja heiluttaa niin pumppu lakkaa pyörimästä...

              Tarkemmin katselin patenttia niin johto tulee oliko kohdasta 12 "tulopuolelta" (vai mikä olikaan ABS,ja oisko ollut ajotietokone ja semmosia sille sulakkeelle), johdossa on rosvoliitin jolla haarotettu kahdelle erilliselle sulake pitimelle joissa 15A sulakkeet. Toiselta johto menee kohtaan 12 "menopuolelle" ja toiselta bensapumpun sulake kohtaan oliko 13 "menopuolelle" eli kohdan 13 "tulopuoli" oli ilman mitään. Minä sitten otin ja nappasin patentti piuhat pois ja tökkäsin sulakkeet omille paikoilleen ja no auto tuntuu pelaavan,ei taida lämpimänäkään nyt hankuuttaa kuten aikaisemmin sillon tällön teki,syytä en kyllä tiedä mikä oli. Epäselvästi kirjotettu mutta toivottavasti ymmärretty.

              Hienot patentin joo,ainoa vaan mitä kun auton käydessä kädessä pidin niin selvästi huomas miten lämpiää se rosvo.Minkähän takia moinen olisi tehty? onko ollut ongelmia sulakebokseissa tai jotain?

              Comment


              • #67
                Päivitystä vähän,eli tuli tuossa toissapäivänä vaihdettua polttoaineensuodatin ja samalla korjattua se sitä kannatteleva kehikko,oli vähän päässyt repsahtamaan ne kumipuslat siitä = koko kehikko irti. Kokonaisuutena homma meni jälleen yllätävän hyvin eikä jäänyt liitokset vuotamaan tai semmosta.

                Toisena hommana ajattelin sitten vaihtaa ilmanputsarin, mutta siinä tulikin ongelma että miten ihmeessä se mua on tarkotettu saatavaks pois sieltä välistä? Ei oikein pyttyäkään viittis irti purkaa.Mitä välistä kurkistin niin eipä tuo älyttömän likainen ollut mutta kun uus ostettu jo niin kaipa se ois sama vaihdella.

                Comment


                • #68
                  auton käydessä kädessä pidin niin selvästi huomas miten lämpiää se rosvo
                  Joskus gti-golfissa oli sulaketauluun vuotanut vettä ja rele oli hapettunut>ylimenovastusta ja sokkeli sulanut. Piti sitten tehdä johtopatentti, eli laittaa rele roikkumaan irralleen. Silloin mittasin pumpun kuluttaman virran ja hämmästyin, miten paljon se vei.
                  Ihan mielenkiinnosta: huomasitko, hiljenikö bensapumppu suodattimen vaihdon jälkeen? Itse aina jaksaa hämmästellä sitä, kuinka KU-koneessa surina takaa vaimenee, kun suodattimen vaihtaa.

                  Comment


                  • #69
                    Niin en tiedä onko tässäkin vitten jotain kosketushäikkiä ollut mutta ihmettelen kyllä tuota että auto toimii paremmin ilman patentteja että mikä into sinne on ollut noita rakentaa.

                    En huomaa kyllä pumpun äänessä eroa,yhtä pieni sirinä kuulu ennen ja kuuluu nykyään auton käydessä,vaikka enpähän minä kyllä tiedä millon viimeksi tuohon on muutenkaan vaihettu, eli itse vaihdoin vaan lähinnä testinä että että auttaako toimintaan (hankaa joskus ja käynnistyy heikolla tyhjäkäynti innolla, auttaa jos antaa kevyen kaasunpolkasun, johtuiskohan siitä että lisäilmaluistin piuhat irti?) mutta eipä tuolla ollut vaikutust, ompahan nyt tiedossa millon viimeks vaihdettu.

                    Comment


                    • #70
                      Tuossa äskettäin tuli katseltua alustan korjauksen hintoja ja no 280€ tulisi maksamaan motonetiltä iskarit ja jouset joka kulmaan noin pyöreesti, ja no eräs kaveri ainenkin sano että ei kannata motonetin vehkeitä katsella ja googletteli minulle sitten tämmösen KLIK! . kellään kokemusta? Onhan tuosta vielä tämä vähän huokeampi versio, mutta ehkä tuo 100€ on sitten käytetty johonkin eli ei ehkä niin pintakova (no niinhän tuo myynti puhe menee).

                      Mietin vaan että jos samaan hintaan saa vähän jäykemmän alustan mitä "hyvillä" tarvikeosilla maksais niin eikai tuo pahastakaan olisi mutta kuinka reilu tuo madallus todellisuudessa on, eli sattuuko kellään olemaan muistissa paljonko alkuperäisesti pitäisi olla esim eestä pyörän keskeltä lokarin laitaan? voisin verrata sitten että kuinka lytyssä nuo vanhat tuossa on niin hahmottaa mitä tuo 40mm madallus meinaisi.

                      Liekkö muuten samaosa kyseessä motonetillä? eli kyse siis tuosta jälkijäähy anturista osanumerolta 034919369A.
                      Viimeksi muokannut Mr_nice; 12.5.2009, 22:07. Perustelu: anturi kymysys

                      Comment


                      • #71
                        Tänään tuli taas lisää mieleen mitä tietysti olisi ihan kiva hommata autoon,eli siis tuostahan puuttuu noita pirun listoja...Entinen omistaja kyllä puhu jotain että lista sarja maksais 200? pintaan että pitää jo oikeasti alkaa miettimään mitä hommaa ja missä järjestyksessä.Alustasarja/edes iskarit ja jouset eteen olisi kuitenkin ennen katsastusta (ja mitä vielä kerkee korkata),kitkoista loppuu pinta heinäkuuhun mennessä varmaan jne jne...

                        Comment


                        • #72
                          Listakierros C4:n ovien helmaan Tepon kautta muistaakseni ~150€ (ainakin kerholaiselle), joten tuo 200€ kuulostaa aika kovalta, tai Suomi-hinnalta..

                          Itselleni tuo kerhon jäsenyyteen sijoittaminen on maksanut itsensä jo moneksi vuodeksi, joten uskallan suositella liittymistä jokaiselle vähänkään vanhemman Taudin omistajalle. Harrastajista nyt puhumattakaan.. =)

                          Comment


                          • #73
                            Kierros coupen helmalistoja minulta 160 eur.

                            Comment


                            • #74
                              Ok,kiitoksiva vastauksista pidetään mielessä jos jossain vaiheessa innostuu listoja hankkimaan...

                              Täällä en muuten ole maininnutkaan että autohan siis ostaessa ja sen jälkeen taisi pyöriä laihalla noin tulppien väriä katseltuna ja no tänään tarkastelin tulpat joutessani läpi ja väri olikin jo vähän rikkaanpuolella kuten ilmeisesti kuuluu ollakkin (?). Eli ilmeisesti remonteista on ollut apua, ilmeisesti tuo sulakepatenttien poisto korjasi tuon, koska sulakkeista johtunutta vikaa ensimmäiseksi tottakai katsottiin tulpat mutta oli kuivat ja laihalla mutta sitten selvisi todellinen syy.

                              Mutta uusintana nyt vielä nuo aikaisemmin olleet eli
                              Liekkö muuten samaosa kyseessä motonetillä? eli kyse siis tuosta jälkijäähy anturista osanumerolta 034919369A.
                              Ja mahtaako olla kommentteja tuosta alustasarja hommasta,itse olisin ehkä tuon GTS Performance-sarjan puolella mutta mahtaako jollakulla olla kokemusta kyseisistä sarjoista tai kommenttia muuten. Kyllä jotain on lähikuukausina tehtävä, tuntuu että tuulessa autolla on omatahto eli vetelee minne sattuu (ja pauke käy hermoille), osasyynä varmasti puaska iskari, mutta myös ohjauskulmat ja nuo pirun kitkat.

                              Comment


                              • #75
                                Tuosta motonetin anturista en tiedä, voi ollakkin, mutta käy Vitikaiselta kysäsemässä ton alkuperäisnumeron kanssa, varmaan samoja hintoja siellä.

                                Alta 400? saat myös Weitecin alustaa. Esim. täältä. Jättäisin nuo "nimettömät" alustat kauppojen hyllyille.

                                Comment


                                • #76
                                  Pitää kävästä...
                                  Weitecistä en ole kuullut kyllä juurikaan hyvää,ainenkin mitä lähipiirissä ollut niin todella pintakovia mutta kuitenkin lopulta kiikkuja.GTS sarjoista olen muutamia kommentteja onnistunut googlettamaan ja positiivisia ollut,se vaan että löytyneet niin ympäri nettiä että ei luottamista.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Tänään kerkesin käydä vitikaisella (paikallinen varaosapulju) kyselemässä tuota jälkijäähyn kytkintä, kyllähän se sitten jostain kirjan kätköistä löytyi. Perjantaina pitäis siis olla sitten sekin, hintaa 16?.

                                    Sitten tuli kyseltyä alusta sarjoja ja no monroen tarvike alusta about 400?, weitecin 40/40 madallus alusta about 400?, eli no tuota pitää vielä miettiä, taidan kääntyä GTS;n puoleen mutta kumman, ei tietoa..

                                    Niin ja tulipahan tuota korinväristä maaliakin vähän hommattua kun tuntu värikoodi vastaamaan edes lähelle päälläolevaa väriä. Pitää nyt lähikuukausina kunhan keliä tulee käydä vähän pikkuruosteita ja kiveniskeymiä läpite...

                                    Comment


                                    • #78
                                      Weitec nykyään KW:n tytäryhtiö, ja kuulemma alkuaikojen laatu ongelmat mennyttä. Kuulemma siis:) Mut halvalla ei kyllä hyvää saa alusta hommissakaan.

                                      Comment


                                      • #79
                                        Joo halvalla ei kyllä tosiaan hyvää saa yleensäkkään mutta aina hinta ei takaa laatua ja onhan se aina näistä budjetti ratkaisuistakin hyvä yrittää löytää se hinta ryhmänsä "paras". Weitecissä tosiaan kasvattaa ennakkoluuloja kuullut/tunnetut kokemukset että olisivat varsin pintakovia muuten en kyllä ole pahaa kuullut.

                                        GTS Performancesta en ole vielä löytänyt negatiivisia kommentteja, Saabistit vaikuttaa ainenkin pitävän mitä nyt saab foorumia äkkiä lukasin. GTS;ssähän on KYB iskuttimet ilmeisesti eli eivät aivan itse kaikkea tao.

                                        takuu kummallakin taitaa olla se 2 vuotta, kai se pitää vaan arpoa että kummalla lähtee kokeilemaan.

                                        Comment


                                        • #80
                                          "Tänään" (siis lauantaina) tuli ostettua yhdet gummid,mutta saa nyt nähdä tuleevatko alle ja miten. Varmaan takana vaan tuleevat pyörimään kunnolla ja profiili ero sitten etu ja takapyörien välillä ei ehkä kovin nätti.. Eli siis kyseiset kumit profiilia 215/55R16 eli aivan järkyttävät läskit,toisaalta ei ole ero nyky kumeihin kun about 0,8cm halkaisijassa ja 2cm leveydessä mutta silti.

                                          Testiksi nyt ainenkin tuleevat aluksi taakse ja eteen on vielä hyvinkin ajokuntoiset nuo parilla melbereitä jo olevat 205/50 kumit. Eli joo tiedetään sekarengastus ei ole se paras mahdollinen mutta hyvin kitkoillakin pärjännyt ja no työntönopiskelija ja motoristinura isolla pyörälläkin lähestymässä niin jostain pitää yrittää tinkiä...

                                          Comment


                                          • #81
                                            Renkaan halkaisia ero on 31mm ja renkaan ympärysmitta muuttuu 99mm. Meinasin jo kirjoittaa että torsen ei taida tykätä tästä kokoonpanosta mutta eihän sitä sulla edes ollut. :)

                                            Comment


                                            • #82
                                              Juu torsen ei kyllä varmaan tykkäis mutta tällä kertaa ei sitä ongelmaa ;) ...

                                              Sitä en tiedä vaikuttaako tommonen ero sitten muuten ajoon. Katsoo nyt jos nuo huomenna sais jossain pullautettua päälle ja tasapainoon niin sitten pääsee testailemaan pyöriikö edes takana saati sitten edessä ottamatta minnekkään hipoja, mutta jos eivät passaa niin eikun edelleen myyntiin.

                                              Comment


                                              • #83
                                                Eipä nuo takarenkaat nyt mielestäni liian isot ole,itseasiassa kaariin nähden aika napakan kokoset, vaikkakin aika monster tuo profiili, 215/50 olisi ehkä ollut se oikea. Nyt vaan lähinnä eturenkaat näyttää pieniltä kaariinsa nähden...

                                                Comment


                                                • #84
                                                  Tässäpä tämän päivän satoa (kuvat klikkaamalla suuremmaksi). Eli pölyä tuntui ilmestyvän konttiin hiekkateillä ajellessa ja sateella vettä niin päätimpä katsoa mikä kiikastaa ja valojen takaahan syy löytyi. Entinen omistaja (monesko lie) sika jöötillä tiivistellyt takavalot ja sieltä sitten fuskasi läpi, joten jöötit pois ja tiiviste nauhaa ETRA;lta ja nyt pitäisi taas olla tiiviit. Samalla sai umpiot pesun, virta kiskot putsauksen ja kaikki polttimot uusin (aika heikossa kunnossa oli kuvut,2 pyörähti irti kannasta ja semmosta).

                                                  Sitten vielä takaseinään tuli bitumia räminää poistamaan ja vähän ääntä eristämään,sama tulee tapahtumaan myös esim kontin pohjalle. Niin ja tulihan se jälkijäähykytkinkin asennettua (olikin iso homma).




                                                  Ylläolevat kuvat ja muita koppimopon huoltokuvia TÄÄLLÄ.

                                                  Viimeksi muokannut Mr_nice; 26.5.2009, 22:02.

                                                  Comment


                                                  • #85
                                                    Mitä tiivistenauhaa ostit? Pitäs itsekkin tehdä sama temppu.

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Butyylikumia siellä on alun perin ollut.

                                                      Comment


                                                      • #87
                                                        Solukuminauhalla tiivistettiin. alle 3x8 nauha ja päälle 5x8,eli juuri hyvin valojen uran levynen ja 8mm paksu tiiviste joten varmasti painui korinmukaiseksi kiristettäessä. Toivottavasti on nyt myös oikeasti tiivis.

                                                        Comment


                                                        • #88
                                                          Nyt se sitten levis. Kävin tuossa vähän korjailemassa ruosteita takalokarista ja lähdin takas kotio päin. Auto toimi normaalisti kun tulin kaupunkiin ja hain emännän sitten lenkki kaupungin ympäri ja auto nykäisi oudosti,ensimmäinen oli mielessä ei perkele liekkö kytkimessa ongelmaa, 1.5km eteenpäin niin nykiminen alkoi olemaan tiuhempaa ja lopulta 500 metriä ennen kotipihaa kosla hyyty. Ei edes lupaa startatessa,ihan niinkin aikaisemmin olleen sulake ongelman yhteydessä.

                                                          Sulakkeet tottakai ensimmäisenä selasin läpi mutta mitään outoa ei ollut havaittavissa ja sitten metsästin pumpun relettä ja no empähän minä keksinyt missä se kuuluisi olla. Ei mahda kun etsiä vikaa.

                                                          Edit;
                                                          Nyt homma tiirailtu ja loppu tulos että pumppupaskana tankissa...avattiin yläluukku ja kopsuteltiin pumppua startatessa jolloin pumppu lähti selvästi pyörimään ja autokin käynnisty,konepyöri hyvin tyhjäkäyntiä jne mutta seuraavalla starttauksella pumppu taas hengetön. Eli päälle 100€ remontti jälleen.
                                                          Mitenkä homma käytännössä menee? Mitä kannattaa ottaa huomioon? Äkkiseltään en ainenkaan keksinyt mikä osa on pumppua ja mitenkä mikäkin irtoaa... Ja hommaahan helpottaa tottakai 3/4 tankillista bensaa ja että auto on kaupungissa tässä kerrostalo asunnon pihassa eikä porukoilla tallilla...

                                                          Edit edit; Kellään havaintoa että vaikuttaisiko tämä motonetin kapistus oikealta? Epäilen vaan jotenkin että varkauden laakkosellakaan kun tuskin on hyllyssä ja voi hinta olla paikkakunnan mukainen. Ja perus tarvikepuljuilta tuskin löytyy hyllystä ja lauantaina ovat nerot vielä kiinni...
                                                          Viimeksi muokannut Mr_nice; 28.5.2009, 21:45.

                                                          Comment


                                                          • #89
                                                            Ainahan sä voit soittaa sinne ja kysyä että jos niillä olisi ja jos pumpun tilaamalla saisi, ruotsista jos löytyy niin saat sen parissa päivässä.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              Suosittelen vaikka lappoamaan bensat pois tankista, on sen verran veemäinen homma tuo pumun vaihto.

                                                              Se keskimmäinen muovi kehys lähtee irti kääntämällä sitä "auki"päin noin 1cm verran. On tiukassa, ota jokin pitkä tanko ja vasara työkaluiksi. Tanko johonkin kehikon lovista, ja vasaralla nakautus. Tämän jälkeen pumppu nousee kehikon kanssa ylös. Parkkiksella minäkin sen coupesta vaihdoin:) Voin tulla toimimaan adjutanttina jos tarviaa, hankala selittää sitä operaatiota. Uus pummpu linnaosasta/vitikaiselta satasen kantturoissa. Mulla löytyy käytetty bosch, sirisee mutta toimii(kuinka pitkään, on eriasia), maksaa mäyräkoiran lapparia.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X