Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Dragon Skin B5 RiSa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Miulla olisi säädettävällä jänniterajalla oleva releohjain toiselle bensapumpulle. Voi ottaa vaikka maffin jännitteen siihen sisään ja rajan ylittyessä laittaa pumpun päälle ja pitää sitä aina päällä n. 5 s, vaikka raja alittuisikin.

    Comment


    • Mulla hoituu tuo tarvittaessa suoraan ECUlla. Mietin vielä että haluanko sinne toista pumppua vai mitä teen.

      Comment


      • Päivitin välillä Risaa. Tuli sopivasti penkit vastaan jotka tarvi vähän puunausta. Taustoissa oli joku outo hiekkamaali. Onneksi se lähti melkein kokonaan repimällä irti. Penkit maalattiin samassa paikassa kuin Risa ja Hulk. Pinnasta tuli älyttömän hyvä.

        Comment


        • Tällä ei ole tarvinut tehdä oikeastaan muuta kuin pestä, tankata ja ajella. Öjynpaineanturi alkoi herjaamaan paineita kuumana, niin vaihdoin sen. Se oli vuotanut öljyä läpi, eli eiköhän se ollut sökönä. Onneksi minulla on toinen anturi kytkettynä josta näen paineet, niin ei tarvinut jäädä tien penkalle ihmettelemään.

          Olen nostanut anturit imusarjan alle, sieltä ne on paljon helpompi vaihtaa. Kyllä lämmitti mieltä kun olin kaukaa viisas :) Teen Hulkiin saman homman.
          Viimeksi muokannut okkim; 12.5.2025, 07:37.

          Comment


          • Kävin katsastamassa Risan, ja siellä alkoi ahdistamaan alustan likaisuus. No ei muuta kuin pesulle :) Vähän olisi saanut olla jämerämpää liuotinta koska puslien vaseliini oli sotkenut jotain paikkoja aika paljon, mutta aika hyvä siitä tuli. Ja tiedänpähän ensi kerralla ottaa paremmat aineet mukaan.

            Comment


            • Kävin Botniaringillä hermoja tuulettamassa (tai ainakin yritin), mutta kone pätki mutkissa ja välillä vähän muuallakin. Arvasin että ”vika” oli öljynpaineissa, ja otin oil pressure cutin pois. Kotona sitten katsoin logia tarkemmin niin olin vaan ravistanut hihasta liian korkeat öljynpainerajat. Normiajossa ne oli ok, mutta radalia kuumalla öljyllä ei.

              Lisäksi jarrut ravisti aivan hitosti, jopa niin että se kuulemma kuului katsomoon. Se johtui ilmeisesti siltä että jarrupaloista oli jäänyt materiaalia levyihin (en tiedä miksi, en ole seisonut kuumilla jarruilla paikoillaan). Ehkä ne on olleet liian kevyellä käytöllä. Kotimatkalla sitten testasin jarrutella kovasti niin nehän ei täristäneet oikeastaan ollenkaan. Eli ne taisi puhdistua radalla.

              Sitten tuli taas todettua että bensanpaineongelma on entistä pahempi, paineet vaan putoaa ahdoilla eikä nouse ollenkaan :( Täytyy nyt testata ensin bensanpaineensäädin, sitten anturi ja ehkä vielä suodatin. Ei vaan oikein löydy nyt intoa tehdä mitään ”isompaa” remonttia ennen kuin Hulk on valmis.

              Kävin myös puntarilla, kyydissä oli noin 25-30 kg tavaraa eli painoksi jää noin 1706-1711 kg.
              Viimeksi muokannut okkim; 6.7.2025, 21:32.

              Comment


              • Oho. Yllättävän painavahan se sitten on. Jotenkin ajattelin, että nuo olisi satakunta kiloa keveämpiä.
                Toki tämä taisi olla kuskin kanssa?

                Comment


                • Ilman kuskia :) Eihän nuo mitään keijukaisia ole. Risa on painavin B5. Jännä nähdä mitä Hulk painaa, varmaan reilusti vähemmän.

                  Comment


                  • Oli hienoa nähdä mies ja auto Botnialla. Kahta tuhatta kiloa silkkaa iloa ei punnattu yhdestäkään, taisi 114x alkuinen olla se kevyin mitä punnittiin.

                    Comment


                    • Joo aika harvoin on ollut aikaa käydä ratapäivillä, mutta nyt täytyi ottaa pieni tauko auton rakentamisesta. Jospa sitten on enemmän aikaa kun Hulk on valmis.

                      Comment


                      • Hoh hoh, olisi pitänyt jaksaa kurkata paineensäädintä ”hivenen” aikaisemmin. Siitähän oli letku ihan kunnolla rikki. MaxxECU osaa kyllä korjata asiat hyvin kun mulla on kytketty siihen bensanpaineanturi. Ei ole mennyt yhtään laihalle vaikka paineet ei ole olleet kummoiset. Ilman sitä olisi mennyt ihan varmasti.

                        Comment


                        • Alkuperäinen kirjoittaja gedu Näytä viesti
                          Oli hienoa nähdä mies ja auto Botnialla. Kahta tuhatta kiloa silkkaa iloa ei punnattu yhdestäkään, taisi 114x alkuinen olla se kevyin mitä punnittiin.
                          Ei tullu tota omaa punnattua, olis menny kakstonnia rikki komeasti :)

                          Comment


                          • Risa meinasi jäädä tien päälle, yllätys yllätys bensanpaineen putoamisen takia. Nyt kun bensanpaineensäätimen ohjausletku oli kunnossa, niin kiihdytin kakkosella reippaasti. Siinä en vielä huomannut mitään, mutta ajettuani tasaisesti jonkin aikaa, huomasin ettei kestä yhtään painaa kaasua tai kone nykii hirveästi. No katsoin heti bensanpaineet ja ne oli vain noin 1 bar! Välillä jopa 0,8 bar.

                            Kotiin oli vielä noin 30 km, joten tuli vähän tuskanhiki otsalle, mutta sain ajettua sen varovasti kaasuttaen kotiin. Kone sammuikin kahdesti kun täytyi pysähtyä, ja liikkeellelähtö oli erittäin vaikeaa.

                            Arvasin heti että tankin sisällä meni letku rikki, ja niin se olikin, mutta eri syystä kuin kuvittelin. Se repesi selvästi siksi koska tekemäni Y-haaran toinen pää oli sikattu ihan lopusta. Kun tein sitä, juotin haaran kiinni ennen sikkausta enkä sen takia saanut tehtyä sitä kunnolla toiseen päähän.

                            Tein sen nyt uudelleen ja vahingosta viisastuneena sikkasin päät ennen haaran juottamista. Laitoin pienemmäksi putkeksi pienemmällä sisähalkaisijalla olevaa putkea, niin jospa se auttaisi vähän nostamaan bensanpaineita.

                            Tuo tankissa rymyäminen on kyllä hanurista :(
                            Viimeksi muokannut okkim; 18.7.2025, 16:29.

                            Comment

                            Working...
                            X