Viikkorapsaa:
Jos ei teksti maistu niin skippaa kuviin.
Vakaajan tangon metsästys viimein tuli päätökseen, yks ollu ebayssä myynnissä ja nyt löyty Suomesta kaks tankoa. Toinen mallia "tarjoa mutta tiedän että hinta on 200€+postit ebayssä" ja toinen oli 50€.
Ei tarvinnut kauaa miettiä. Ajomatkojen kanssa hintaa tulikin about 80€.
Samalla hyvät keskustelut harrastajan kanssa jolla löytyis meidän tehostimen pumppuun kadonneet osat. Olihan tuolla paljon muutakin vapari palikkaa.
Aero motorsilta tuli tukivarsi pari (jossa vakaajan holkit) sekä kassillinen vakaajan runko/päätykumeja.
Oli muuten operaatio laittaa tukivarteen ja vakaajan nuo kumit! Samalla tankojen maalaus kilikolilla. Puuilosta tuli teräslevyä ja neliskanttista putkea vakaajan korvakkeisiin ja pakoputki kamaa. Askartelin toiselle puolelle kiinnikkeen valmiiksi johon pientä hienosäätöä täytyy tehdä vielä. Ihan semi tyytyväinen oma tekemäksi.
Velipoika askarteli uuden kehyksen (vol 2.0) jenkkivaloprojektiin.
Kokeillaan tehdä EU maskille jenkki valot. Ei saa ihan pystyyn tuohon puskuriin kehyksiä ja jäisi ikävät 3cm reiät kehyksen reunoihin. Velipoika suunnitteli pidemmän kehyksen joka istuu eu maskiin ja puskuriin. Vähä enemmän 5000 lookkia kun 4000 mutta silti silmää miellyttävä.
Katotaan seuraavat vedokset sitten kunnon pinnalla kun sen aika on, ihan siisti tosta tulee vaikka ei olekaan ihan originel 4000s jenkkilook.
Tosiaan jos haluaisi aivan jenkkivalot niin täytyisi olla eripuskuri+maalaus, maski ja varmaan jotain muutakin. En oikein nää kauneusleikkuksen euromääräistä kannattavuutta.
Tuli yhtenä iltana taisteltua tuon vaihdevivuston kanssa. On kyllä yksin aika hommaa. Oon muutaman kerran kattonu et mihin helkattii vivuston tanko menee kun ei sille paikkaa löytynyt. Hoksasin sitte aikani ihmeteltyä että se pirun pallotappi on vaihteiston toisella puolella ja mulla on ollu vivuston silmukka vaihteiston akselissa/tapissa väärin päin.
Kulu sitte siinä jumpatessa vivustosta kaikki ruoste pois niin ei enää nähny mihin asentoon se kuuluu.
Olipahan joku laittanut normi pultin sinne silmukkaan niin sepä ei uponnu sinne vaihteiston tapin sisään oikeeseen asentoonkaan.
No, nyt on auton alla käyty joku 30 kertaa ja kilut kasassa, ja vissiin vielä kaikki muoviset nivelet säily ehjänä. Täytyy testaa meneekö pakki päälle kun joskus saa taas käyntikuntoon, vähä vaikeasti tuntu löytyvän.
Tosiaan vähän teettää töitä kun ei oo ite tota purkanut. Ei ollu enää ihan terapia meininki tallissa mutta välillä se on semmosta.
Tulipas paljon tekstiä, kaipa se on merkki siitä että jotain tapahtuu.
Kuluja: kumit ja tukivarret 100€
Vakaaja ja tehostimen setti 100€
Metallit 100€
Tälle vuotta on päästy about lukemaan ~1800€ + työkalut about 920€
Jos ei teksti maistu niin skippaa kuviin.
Vakaajan tangon metsästys viimein tuli päätökseen, yks ollu ebayssä myynnissä ja nyt löyty Suomesta kaks tankoa. Toinen mallia "tarjoa mutta tiedän että hinta on 200€+postit ebayssä" ja toinen oli 50€.
Ei tarvinnut kauaa miettiä. Ajomatkojen kanssa hintaa tulikin about 80€.
Samalla hyvät keskustelut harrastajan kanssa jolla löytyis meidän tehostimen pumppuun kadonneet osat. Olihan tuolla paljon muutakin vapari palikkaa.
Aero motorsilta tuli tukivarsi pari (jossa vakaajan holkit) sekä kassillinen vakaajan runko/päätykumeja.
Oli muuten operaatio laittaa tukivarteen ja vakaajan nuo kumit! Samalla tankojen maalaus kilikolilla. Puuilosta tuli teräslevyä ja neliskanttista putkea vakaajan korvakkeisiin ja pakoputki kamaa. Askartelin toiselle puolelle kiinnikkeen valmiiksi johon pientä hienosäätöä täytyy tehdä vielä. Ihan semi tyytyväinen oma tekemäksi.
Velipoika askarteli uuden kehyksen (vol 2.0) jenkkivaloprojektiin.
Kokeillaan tehdä EU maskille jenkki valot. Ei saa ihan pystyyn tuohon puskuriin kehyksiä ja jäisi ikävät 3cm reiät kehyksen reunoihin. Velipoika suunnitteli pidemmän kehyksen joka istuu eu maskiin ja puskuriin. Vähä enemmän 5000 lookkia kun 4000 mutta silti silmää miellyttävä.
Katotaan seuraavat vedokset sitten kunnon pinnalla kun sen aika on, ihan siisti tosta tulee vaikka ei olekaan ihan originel 4000s jenkkilook.
Tosiaan jos haluaisi aivan jenkkivalot niin täytyisi olla eripuskuri+maalaus, maski ja varmaan jotain muutakin. En oikein nää kauneusleikkuksen euromääräistä kannattavuutta.
Tuli yhtenä iltana taisteltua tuon vaihdevivuston kanssa. On kyllä yksin aika hommaa. Oon muutaman kerran kattonu et mihin helkattii vivuston tanko menee kun ei sille paikkaa löytynyt. Hoksasin sitte aikani ihmeteltyä että se pirun pallotappi on vaihteiston toisella puolella ja mulla on ollu vivuston silmukka vaihteiston akselissa/tapissa väärin päin.
Kulu sitte siinä jumpatessa vivustosta kaikki ruoste pois niin ei enää nähny mihin asentoon se kuuluu.
Olipahan joku laittanut normi pultin sinne silmukkaan niin sepä ei uponnu sinne vaihteiston tapin sisään oikeeseen asentoonkaan.
No, nyt on auton alla käyty joku 30 kertaa ja kilut kasassa, ja vissiin vielä kaikki muoviset nivelet säily ehjänä. Täytyy testaa meneekö pakki päälle kun joskus saa taas käyntikuntoon, vähä vaikeasti tuntu löytyvän.
Tosiaan vähän teettää töitä kun ei oo ite tota purkanut. Ei ollu enää ihan terapia meininki tallissa mutta välillä se on semmosta.
Tulipas paljon tekstiä, kaipa se on merkki siitä että jotain tapahtuu.
Kuluja: kumit ja tukivarret 100€
Vakaaja ja tehostimen setti 100€
Metallit 100€
Tälle vuotta on päästy about lukemaan ~1800€ + työkalut about 920€

Comment