Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 4000s quattro -85 takaisin ajoon..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Viikkorapsaa:

    Jos ei teksti maistu niin skippaa kuviin.

    Vakaajan tangon metsästys viimein tuli päätökseen, yks ollu ebayssä myynnissä ja nyt löyty Suomesta kaks tankoa. Toinen mallia "tarjoa mutta tiedän että hinta on 200€+postit ebayssä" ja toinen oli 50€.
    Ei tarvinnut kauaa miettiä. Ajomatkojen kanssa hintaa tulikin about 80€.
    Samalla hyvät keskustelut harrastajan kanssa jolla löytyis meidän tehostimen pumppuun kadonneet osat. Olihan tuolla paljon muutakin vapari palikkaa.

    Aero motorsilta tuli tukivarsi pari (jossa vakaajan holkit) sekä kassillinen vakaajan runko/päätykumeja.
    Oli muuten operaatio laittaa tukivarteen ja vakaajan nuo kumit! Samalla tankojen maalaus kilikolilla. Puuilosta tuli teräslevyä ja neliskanttista putkea vakaajan korvakkeisiin ja pakoputki kamaa. Askartelin toiselle puolelle kiinnikkeen valmiiksi johon pientä hienosäätöä täytyy tehdä vielä. Ihan semi tyytyväinen oma tekemäksi.

    Velipoika askarteli uuden kehyksen (vol 2.0) jenkkivaloprojektiin.
    Kokeillaan tehdä EU maskille jenkki valot. Ei saa ihan pystyyn tuohon puskuriin kehyksiä ja jäisi ikävät 3cm reiät kehyksen reunoihin. Velipoika suunnitteli pidemmän kehyksen joka istuu eu maskiin ja puskuriin. Vähä enemmän 5000 lookkia kun 4000 mutta silti silmää miellyttävä.
    Katotaan seuraavat vedokset sitten kunnon pinnalla kun sen aika on, ihan siisti tosta tulee vaikka ei olekaan ihan originel 4000s jenkkilook.
    Tosiaan jos haluaisi aivan jenkkivalot niin täytyisi olla eripuskuri+maalaus, maski ja varmaan jotain muutakin. En oikein nää kauneusleikkuksen euromääräistä kannattavuutta.

    Tuli yhtenä iltana taisteltua tuon vaihdevivuston kanssa. On kyllä yksin aika hommaa. Oon muutaman kerran kattonu et mihin helkattii vivuston tanko menee kun ei sille paikkaa löytynyt. Hoksasin sitte aikani ihmeteltyä että se pirun pallotappi on vaihteiston toisella puolella ja mulla on ollu vivuston silmukka vaihteiston akselissa/tapissa väärin päin.
    Kulu sitte siinä jumpatessa vivustosta kaikki ruoste pois niin ei enää nähny mihin asentoon se kuuluu.
    Olipahan joku laittanut normi pultin sinne silmukkaan niin sepä ei uponnu sinne vaihteiston tapin sisään oikeeseen asentoonkaan.
    No, nyt on auton alla käyty joku 30 kertaa ja kilut kasassa, ja vissiin vielä kaikki muoviset nivelet säily ehjänä. Täytyy testaa meneekö pakki päälle kun joskus saa taas käyntikuntoon, vähä vaikeasti tuntu löytyvän.
    Tosiaan vähän teettää töitä kun ei oo ite tota purkanut. Ei ollu enää ihan terapia meininki tallissa mutta välillä se on semmosta.

    Tulipas paljon tekstiä, kaipa se on merkki siitä että jotain tapahtuu.

    Kuluja: kumit ja tukivarret 100€
    Vakaaja ja tehostimen setti 100€
    Metallit 100€

    Tälle vuotta on päästy about lukemaan ~1800€ + työkalut about 920€​
    Attached Files

    Comment


    • #92
      Pääsisikö valojen sovittelussa helpommalla kun vaihtaisit pre-faceliftin maskin. Torissa näkyi ainakin joku purkuauto olevan myynnissä.

      Comment


        #93
        Tästä on jo kymmenkunta vuotta aikaa, mutta silloin ei ainakaan saanut käytettyä urkkia vertailuautona edes poikkeusluvassa. Yritin siis hakea poikkeuslupaa pikkukasille kanttikuatroon ja tyyliin nauroivat pihalle että keksippä jotain muuta. Nythän mennään pelkällä tehopainosuhteella niin kasiswappikin olis pelkkä muutoskatsastus.

        Comment


        • #94
          Löytyykö niin tehotonta kasia että kanttiquattroon saisi laitettua. Taitaa johonkin 230 hevosvoiman kohdalle asettua maksimiteho tehopainosuhteellakin laskettuna.

          Comment


          • #95
            AEW:n teho asettuis just siihen.

            Comment


            • #96
              Kait 4.2 tuo vähän lisää painoakin samalla jos kovin rajalle menee

              Comment


              • #97
                Alkuperäinen kirjoittaja MJF Näytä viesti
                Tästä on jo kymmenkunta vuotta aikaa, mutta silloin ei ainakaan saanut käytettyä urkkia vertailuautona edes poikkeusluvassa. Yritin siis hakea poikkeuslupaa pikkukasille kanttikuatroon ja tyyliin nauroivat pihalle että keksippä jotain muuta. Nythän mennään pelkällä tehopainosuhteella niin kasiswappikin olis pelkkä muutoskatsastus.
                Jep, kyllähän se saattaa hankalaa olla ja muutenkin inssit tuntuu olevan nihkeitä koko tekniikan vaihtoa kohtaan.
                No katsotaan, eipä tuo kysyminen maksa kun oman selvittelyn verran aikaa.

                Viikkorapsaa:

                Kampuran kiinnipitotyökalu tuli viimein, käyköhön sama AAN moottoriin?
                Työkaluun 2,5" putkesta jatko ja pultti aukes nätisti.
                Vesipumpun yks pultti oli pyörinyt muutaman kierroksen auki kopan sisällä, mitä lie siinäkin 2017 käynyt.
                Kampuran pultti täytys viel saada kunnolla tiukkaan, ei meinaa varsi riittää kampuran hihnapyörän työkalussa. Samalla uudet öljyt, suodatin ja tulpat.
                Taitaa olla nyt 40v huolto ja toivottavasti vaparitekniikalle viimeinen.

                Kävi munkki, vakaajan tangon myyjältä löyty myös tehostajan setti letkuineen sekä sivupeilin lasi.
                No, lasihan ei käyny tohon meidän sähköpeiliin ja sen kanssa vähän joutu painimaan. Pari moottorin tankoa meni poikki jotka lähtee tulostukseen. Uusi peili sai ehjän irrotuksen uunin kautta ja vanhasta saadaan peilin lämmitys irti ja siirto uuteen lasiin. Mikähän liima tossa lasissa olisi paras?

                Tehostin sai "uudet" putket ja letkut + pöntön pesun kautta, samalla etuvakaaja pääs omalle paikalleen kiroilun saattelemana.

                Nyt on tuskailtu laturin kanssa. Meillä on luultavasti korvakkeet menneet sekaisin kasauksessa ja ilmastoinnin kompura oli syönyt laturin kiinnikkeen?
                No, tästäkin selvitään, vähä töitä taas teettää.
                Laturi yritetään pitää uudessa kokoonpanossa repsikan puolella että saadaan tilaa kuskin puolelle.
                Mietinnässä myös ohjaustehostimen päivitys opelin sähköiseen koska AAN tehostin on meille turha.
                Toki ei tilansäästökään huonoa tekisi varsinkaan kuskin puolella. Ajateltiin työntää välijäähdytin tuohon jäähdyttimen eteen jos se siihen jotenkin mahtuisi.

                Tosiaan jarrut edelleen pohdinnassa, tuo 4x108 jako rajaa aika paljon tuota valintaa. Aikaisemmin mainittu 280mm Saabin levy / satula setti olis varmaan edullisin mutta satulan mäntä olis kuitenkin sama 54mm minun mielestä. Valmis setti (4 mäntänen satula) tolla jaolla olis 1200+ verot mutta sitten olis viimesen päälle. No, elämä on valintoja, kyllä sitä 1,5k€ tekis paljon muutakin.
                Attached Files
                Viimeksi muokannut v6ee; 19.12.2025, 18:58.

                Comment

                Working...
                X