Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 4000s quattro -85 takaisin ajoon..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Minulla on kotona tallisa 4000 CS quattro 1986. Takalasissa lukee tarralla "Tourist & diplomatic sales VV-Auto Oy Helsinki". Muistaakseni on rekisteriotessa jonkun outo rekisterinumero ajemmasta elämästä joten epäilen että tämä on toiminut aikoinaan Helsingis diplomaattiautona.
    Entisen omistajan toimesta tekniika vaihdettu ahdetuksi ja rekisteröity sillä. Itsellä tehty kaikennäköistä fixausta ja korjannut ruostetta ja vaihtanut väriä Daytone Gray:ksi. Ei ole ajettu yli 10 vuoteen kun elämä tuli väliin mutta sen verran hauska peli kesäautoksi etten kehtaa tämä myymään eteenpäin.


    Click image for larger version

Name:	IMG_1122.jpg
Views:	139
Size:	421,8 Kt
ID:	1987792

    Comment


    • #32
      kalsket oon tuota sun vehettä kattellu pariin kertaan mielenkiinnolla!
      Laaf onko tuo jälkeenpäin tehty 10v turbo koneella?

      Homma etenee, kävin maakunta matkaillessa hakemassa mystisestä merikontista loppuja osia mitkä olivat jääneet maalaamo keikalta auton kyydistä pois. Osa oli jo hukattu (kuskin penkki ainakin) mutta näyttäisi että listat ja sisustan osaa oli laatikoissa sen verran ettei isompia puutteita taida olla. Samalla löyty valot EU sekä jenkkimallin keulasta osa. Olihan tuolla ilmastoinnin kompura ja lauhdutinkin vielä.
      Alustasta varaosiksi navat ja iskaritolppaa jne.

      Ohjaustehostimen pumppu on hävyksissä edelleen, ei mitään käsitystä mihin se on menny mutta uutta täytyy lähteä etsimään, letkut näytti olevan tallessa.
      Viikko menikin sitten tavaran roudaamisessa ja hallin järjestelmisessä. Aika hyvin saa liha laatikoihin nuo palat kun vähä kattoo miten laittaa.

      Yks laatikko on nimellä purkujäte Rip joten sen kanssa saa tovin temuta...

      Taistelu voittona voidaan pitää merikontin takaa pahvilaatikosta (tai mitä siitä jäljelle oli) kadonneet vaihdevivustot ja huohottimen mystinen nelihaara!

      Alipainepuoli on nyt lähes valmis, virranjakajan alipaineventtiilistä vielä liitin kadoksissa.

      Huohotin on käynnistyskuntoinen, 19mm holkki tuli Puuilosta mallia pesukoneen poistoputken jatko koska muuta ei enää hyllyssä ollut...

      Polttoaine tulee k-jetille sekä imusarjassa bensa kyllä haisee joten pa puoli pitäs olla jokseenkin ok.
      Koitin tänään startsprayllä K-jetin läppää raottamalla käyntiin mutta eipä tuo lupaillu.
      Kipinä? Täytyy kattoa se vielä kun saa jonkun kaveriks virtalukolle.
      Toki polttoaine linjassa on vielä 7v vanhaa bensaa vaikka tankissa on uutta.

      Huohotin: yks putki oli väärässä paikassa, se vaihdettu nyt. Oli kasaus vaiheessa varmaan mennyt ilmansuodatin koteloon putki joka kuului poistettuun carbon canisteriin.

      Kriittiset sähköt täytys penkaa ajan kanssa ja ettiä kaikille koti.
      Nyt odotellaan että löytyy jostain tähän sopiva sähkö kaavio, ei meinaa oo vielä 80, 90, 100 tai 200 kaaviot sattunut.

      Olen koittanu teipillä merkata kaikki muutokset ja laittaa letkut laatikkoon talteen jos joutuu palaamaan joskus ajassa taaksepäin.

      Helpottais huomattavasti jos olis jossakin verrokki vehje josta vois käydä hätäpaikassa tarkastamassa kytkennät...
      Viimeksi muokannut v6ee; 8.8.2025, 20:38.

      Comment


      • #33
        Siihen on laitettu 20VT kone, 3B lohko ja 3B kansi.

        Mulla on Bentleyn kirjat 4000:lle missä on sähkökaaviot tässä kotona. Myös löytyy tallissa alkuperäisiä VAG kansiot josta löytyy 80, 90 ja Coupen kaaviot. Johtojen päät ovat kyllä samanlaisia mutta jenkkimalleis on johtimien värit käytetty osittain erilaisia.

        Comment


        • #34
          Tilasin toissapäivänä kanssa tuon opuksen, toivotaan että tulee äkkiä niin pääsee töihin. Helpottaisi muutenkin noiden anturien testaamisessa.

          Itse projektista:
          Kipinä kadoksissa kun starttaa.

          Otin jakajan auki, putsailin pinnat ja liittimet.
          Yks johto meilkein poikki, siihen abigolla pika paikka vanhan liittimen tilalle.
          Jakajalle tulevassa tulpan johdossa jotain rasvasta tavaraa sisällä, haiskahti moottorinpesu aineelta.
          Kävin kaikki pinnat läpi ja kirrasin liittimet.

          Lopputulos olikin sitten itselle yllätys:
          https://youtube.com/shorts/Ii9V3KYMM_s?feature=shared

          Yksi huurteinen illalla siis. Öljynpaine anturissa ilmeisesti väärä liitin, vaihtamalla sekin hävisi ?
          Ensimmäinen kerta 7 vuoteen purkamisesta käyntiin, semi kylmät väreet selkärangassa?

          Comment

          Working...
          X