banner  

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Muu tekniikka
Audiclub.fi etusivulle forum

Muu tekniikka Kaikki autoihin liittymätön tekninen keskustelu. esim. rakentaminen, kodinkoneet, jne.

Vastaa
 
Työkalut Display Modes
Jari74 Jari74 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #301  
Vanha 29.09.2016, 10:11

Itse olen tilaamassa tätä Oulun talliin. Tanskalainen laite, vaikuttaa hyvälaatuiselta, mutta miinuksena on tuo takapään liukuosat on laahaavaa mallia ja ei rullilla kuten osassa noista kiinalaisissa. Osaako kukaan sanoa onko tuolla kauhean suurta merkitystä? Rullilla oleva on luultavasti siistimpi (ei tarvitse niin rasvata tuota tasoa) ja onhan nostokitka pienempi.

http://www.nettikone.com/jema-autoli...000s-e/1512358
nomoreford nomoreford ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #302  
Vanha 29.09.2016, 11:03

Aika riskejä kavereita saa olla, kun nosturi painaa noin 500 kg. Tulee lavalla, joka on äärimitoiltaan aika iso, karkeesti 2 x 2 m.
HiTec HiTec ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #303  
Vanha 29.09.2016, 11:22

QuickJack Portable Car Lift

Tuommonen on ollut mielessä jo pitkän tovin. Olisi kätevä ahtaassa tallissa. Mutta onko kenelläkään mitään kokemusta tuosta. Kotimainen yritys näyttää myyvän, mutta ilman hintaa.
Jari74 Jari74 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #304  
Vanha 29.09.2016, 11:37

Hmm...aika näppärä laite, hiukan tosin "huteran" aloinen. Pitääpä kysyä hintaa noilta.
hopsis hopsis on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

  #305  
Vanha 29.09.2016, 12:18

Kysy vaan. Kysy samalla olisiko mitään kimppakönttäalennusta. Tuo olisi matalaan talliin ihan käypä lisä. Hiukan huntelon näköinen tuo kaikissa kuvissa on mutta on niillä isojakin autoja nosteltu nettiforumien mukaan. Tuo videolla oleva lasikuitupulkka nyt ei ole oikein hyvä esimerkki.

5000lbs quickjack maksaa muuten Virossa 1250€ alv 0%, rahti Suomeen 150€ alv 0%. Suomeen verotettuna ja toimitettuna 1736€. Firmalla katuosoite Tallinnaan, jos sieltä myyvät suoraan kuluttajalle niin viron alvilla jää hinnaksi 1500€. Etelä-Suomesta kannattaa käydä ite hakemassa. Vielä parempi jos saa alv 0% hinnalla ostaa.

Kysyimpä samantein @-postilla tuolta BPK Europelta onko heillä Tallinnassa jonkinlainen varasto tai toimisto/myymälä josta voisi käydä hakemassa, kysyin samalla myös kimppatilausalennusta siltä varalta että joku tuollaisen haluaa.

Viimeksi muokannut hopsis 29.09.2016 12:35
nomoreford nomoreford ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #306  
Vanha 29.09.2016, 12:38

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jari74 Näytä viesti
Itse olen tilaamassa tätä Oulun talliin. Tanskalainen laite, vaikuttaa hyvälaatuiselta, mutta miinuksena on tuo takapään liukuosat on laahaavaa mallia ja ei rullilla kuten osassa noista kiinalaisissa. Osaako kukaan sanoa onko tuolla kauhean suurta merkitystä? Rullilla oleva on luultavasti siistimpi (ei tarvitse niin rasvata tuota tasoa) ja onhan nostokitka pienempi.

http://www.nettikone.com/jema-autoli...000s-e/1512358
Mulla olevassa Bilteman nostimessa on myös tuollaiset laahaimet. Ei ole ollut ongelmia, tosin ollut käytössä vasta puolisen vuotta. Kovasti näyttää itse nostin samanlaiselta. Käyttöpaneeli on Biltemassa aika paljon karumpi.
Hervast Hervast ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #307  
Vanha 29.09.2016, 13:11

Rutina tai rahina, kumpi nyt sitten lie suurempi ongelma harrastekäytössä ? Omassa km-machinesin nosturissa kanssa liukupalat ja nyt varmaan sadan noston jälkeen alkaa maalit olla lähteneet siitä missä liukupala kulkee. En näkis ongelmaa tuossa.

Viimeksi muokannut Hervast 30.09.2016 09:45 Perustelu: nosturi on km-machines ms-tuonnin vehkeitä
Jari74 Jari74 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #308  
Vanha 29.09.2016, 13:16

Jää hyllyyn ainakin mun osalta:

Quickjack malli 5000XL-nostoteho 2268 kg, hinta 2320,- sis alv 24%

Edit. Tein äskettäin kaupat tuosta Jeman nosturista. Otin siihen tuon kaukosäädön kaveriksi. Tulee ensi viikolla pihalle. Saa Urssista taka-akseliston irti + muuta pientä säätöä tehtyä nyt ihan kotonakin (ei tarvitse ajella toiselle tallille).

Viimeksi muokannut Jari74 29.09.2016 13:30
Joopakoo Joopakoo ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #309  
Vanha 29.09.2016, 13:28

Heh, no ainakin Briteistä jonkin verran halvempi, tosin 12V malli joten vaikuttaneeko jotain.. https://www.quickjacklift.co.uk/car-...-car-lift.html
hopsis hopsis on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

  #310  
Vanha 29.09.2016, 13:41

No johan on taas Suomilisää. Sain vastauksen tuolta Vironmaalta. Voi noutaa suoraan Tallinnasta tai jos tekee kimppatilauksen luokkaa 5-10 nostinta ja tilaa kaikki yhtenä könttänä jonnekin niin rahdit koko kasalle yhteensä 150-200€ riippuen mihin päin Suomea tilauksen ottaa.

Noin 1600€ sisältäen rahdit ja verot tuommoisen siis saisi Suomen kamaralle.
vayne vayne ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #311  
Vanha 29.09.2016, 13:49

Alkaa olemaan siinä raiteilla, että saattaisi kiinnostaa :)

Kiinteämmät versiot kun ei tule kyseeseen pieneen talliin.
hopsis hopsis on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

  #312  
Vanha 29.09.2016, 14:18

Laittakaahan tänne ketä kiinnostaa. Tämä malli varmaan olisi enemmistölle sopiva. Löytyy myös pykälää järeämmät ja kevyemmät mallit, noin 150€ hintaportain suuntaan tai toiseen. Voin ottaa kimppatilauksen hoitamisesta kopin jos kiinnostusta on sen verran että kannattaa.
ola ola ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #313  
Vanha 29.09.2016, 14:32

Joo, tuota pienempää nosturia ei taida löytyä joten sopii pikkutalleihin hyvin.

Viimeksi muokannut ola 29.09.2016 14:52
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #314  
Vanha 29.09.2016, 14:56

Hopsis, tee Kimppatilausosioon oma lanka tälle. Ei kerätä tähän kiinnostuneita.
hopsis hopsis on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

  #315  
Vanha 29.09.2016, 15:17

Kuitti.
Peke78 Peke78 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #316  
Vanha 30.09.2016, 06:55

No sit pärjätään ku 3 joka tapauksessa paikalla. :)
Mites tuo rengassarja, onko paha asentaa? Muukin info koskien pyöriä kiinnostaa...
ahonen ahonen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #317  
Vanha 30.09.2016, 08:13

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jari74 Näytä viesti
Itse olen tilaamassa tätä Oulun talliin. Tanskalainen laite, vaikuttaa hyvälaatuiselta, mutta miinuksena on tuo takapään liukuosat on laahaavaa mallia ja ei rullilla kuten osassa noista kiinalaisissa. Osaako kukaan sanoa onko tuolla kauhean suurta merkitystä? Rullilla oleva on luultavasti siistimpi (ei tarvitse niin rasvata tuota tasoa) ja onhan nostokitka pienempi.

http://www.nettikone.com/jema-autoli...000s-e/1512358
Tuo jemaa myyvä powerkone on itseasiassa ms-tuonnin "sisaryhtiö" ja toimii samoissa tiloissa. Eli jos paikan päälle lähtee nostureita katsastamaan, niin pieni vertailu lienee mahdollista.
Buuhiz- Buuhiz- ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #318  
Vanha 30.09.2016, 08:37

Paljonkos teillä tallien sisäkorkeudet noilla matalanostimilla? Auton korkeus+metri riittää ainakin. Toki pieni vara pitää olla auton vaihtuessa.
To87 To87 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #319  
Vanha 30.09.2016, 09:10

297cm on mulla sisäkorkeus.
vayne vayne ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #320  
Vanha 30.09.2016, 09:36

Mulle myös auto + metri ihan riittävä, taitaa olla 260 cm luokkaa korkeus vaan.
hopsis hopsis on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vuoden kerholainen 2017
ACF jäsen

  #321  
Vanha 30.09.2016, 09:39

Minulla on ainakin tosi matala talli. Sen verran matala että jos konepelti on pystyssä, ei autoa mahdu nostamaan kuin 40-50cm maasta irti. Ei sitä konepeltiä ole tietenkään pakko pitää auki jos auton alla jotain tekee. Pakottaa kuitenkin käyttämään luovuutta siihen asti että saa isomman ja korkeamman tallin aikaiseksi tämän nykyisen, lähinnä 60-luvun pikkuautojen säilytykseen mitoitetun tilalle.
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #322  
Vanha 30.09.2016, 11:07

Ja kimppatilausta löytyy linkistä http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...67#post1275467
ahonen ahonen ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #323  
Vanha 30.09.2016, 13:25

280cm on sisäkorkeutta, mutta nosto-oven moottori vie oman tilansa. B8:n mahtuu kyllä nostamaan ylimpään korkeuteen.
jta jta ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Admin

  #324  
Vanha 30.09.2016, 15:17

Tuollainen jeman kokoinen itseäkin kiinnostaisi. Speksit on helppo yksin liikuteltavuus, suoraan ylöspäin nosto, tukeva (vaikka pihalle siirtäisi kesällä), öljyn/liuotteiden ja säänkesto.
jussis jussis ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #325  
Vanha 30.09.2016, 21:17

Laitettiin vanhempien talliin, joka on alle 2,80m korkea tuommoinen MS-tuonnin PM4000 LOW tänä kesänä:

http://mstuonti.fi/?page=tuotteet&gr...la=10&item=939

Laatu on kiinalaista ja jonkun verran piti tehdä "säätöä", mutta kaiken kaikkiaan ihan ok oloinen nosturi. Hyvin on toiminut ainakin ne noin 30-40 nostoa mitä sillä on tähän asti tehty. Miinuksena on nostovarsien geometria. Oma A4 pitää olla suhteellisen tarkasti keskellä, että tassut saa nosto kohdille. Nostovarret saisivat siis olla hieman lyhemmät ja lukitushammastus voisi olla tiheämpi.

Tolppa tuossa nosturissa on vain 220cm korkea eli mahtuu melkeinpä talliin kuin talliin korkeuden puolesta. Maksimi nostokorkeus on 145cm ja meillä ainakin tulee yleensä katto vastaan ennen maksim nostokorkeutta.

Remontin tekeminen on suorastaan taivaallista, kun alle mahtuu jakkaran kanssa istumaan verrattuna siihen, että auto on pukeilla ja noin 5 cm päässä naamasta, kun sen alla makaa.

Viimeksi muokannut jussis 30.09.2016 21:21 Perustelu: lisäyksiä
HiTec HiTec ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #326  
Vanha 30.09.2016, 23:29

https://www.youtube.com/watch?v=2ea-5ifRRYI

Aika tuore video QuickJack BL-5000. Kyllä mää tuon alle uskallan mennä
jta jta ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Admin

  #327  
Vanha 30.09.2016, 23:40

Tuo video ei kyllä vakuuta. Laite siis jo ylhäällä. Siinä vain lukkojen ja materiaalin kestävyyttä stabiilissa näytetään.
GaIIe GaIIe ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #328  
Vanha 01.10.2016, 00:00

Öö. Eikös se juuri sitä turvallisuutta siinä vakuuta, että se pitää myös ylhäällä sen minkä nostaa.
jta jta ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Admin

  #329  
Vanha 01.10.2016, 08:37

Ylhäällä pysyminen on vain yksi osa sen käyttöä. Ylös ja alas nosto, miten se siinä suoriutuu jos tulee esim. epätasapainotilanne jne. Miten ylös nostossa paino rasittaa osia jne.
Peke78 Peke78 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #330  
Vanha 03.10.2016, 21:51

Meillä talli korkee 470 joten ei tuu ongelmia sen suhteen. Loppuviikosta saattas saada jo Biltsun nostimen tontille.
Jari74 Jari74 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #331  
Vanha 03.10.2016, 22:16

Mun Jema on kuulemma tullut maahan. Pitäis ehtiä vielä tällä viikolla Ouluun. Mielenkiinnolla odotan mitä sieltä tulee :-)
Jari74 Jari74 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #332  
Vanha 04.10.2016, 16:54

Tänään tuli autolla pihaan. Melkoinen jötikkä. Pari tuntia meni että sai tulille. Nousi hyvin ylös, mutta ihmetys oli suuri kun laite ei suostunut tulemaan alas ollenkaan. Manuaalia ei tullut mukana niin piti ladata netistä ja sieltä löytyi nopsaan miten säädetään nousu- ja laskunopeus. Laskunopeuden ruuvi oli pohjassa jostain syystä. Nyt nousee ja laskee hyvin :-) laadukkaan oloinen värkki kaikinpuolin.

Edit: A3 sai kunnian olla ensimmäinen nostettava =)
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	a3.JPG‎
Views:	959
Size:	149,0 Kt
ID:	49853  

Viimeksi muokannut Jari74 05.10.2016 20:33
Peke78 Peke78 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #333  
Vanha 24.10.2016, 15:34

Onko kellään ohjetta/tietoa miten nuo renkaat asennetaan Bilteman nostimeen?
JPohja JPohja ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #334  
Vanha 08.11.2016, 07:07

Onko kokemuksia tästä yrityksestä/tuotteista?
http://www.svh.fi/4-pilarinen-parkki...a/4169/244425/
SiPaLe SiPaLe ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #335  
Vanha 12.12.2016, 10:08

Itsellä ollut kans haaveissa matalonostin talliin, miettinyt lähinnä onko 100mm laatta tarpeeksi kestävä kun paino kohdistuu periaatteessa aika pienelle alalle vs. paino renkailla (okei kämmenen kokoiset läntit, mutta kaukana toisistaan)? Lattiassa myös vesikiertoinen lämmitys. Minkälaisille lattioille olette näitä laittaneet?
Jabe Jabe ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #336  
Vanha 12.12.2016, 20:34

Jos tiedät lattian nykyisen vahvuuden, niin yleensä se vaadittu lattian vahvuus on ilmoitettu noissa asennusohjeissa, eli katoppa sellaisesta nostimesta mitä olet ajatellut.
Ja jos silti epäilyttää, niin laita metallilevyt nostimen alle jakamaan painoa isommalle alalle.
SiPaLe SiPaLe ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #337  
Vanha 13.12.2016, 08:54

Tahtoo olla kaikissa mistä ohjeita löytänyt niin vaatimuksena se 200mm ja >3000psi kesto. Tuo 3000psi puristuslujuus pitäisi täyttyä ihan perus c25/30 betonilla (muistaakseni yli 4000psi), mutta laatan paksuus vaikuttaa sitten taipumaan mikä tulee kun massa kohdistuu suht lyhyelle alalle ja voi aiheuttaa halkeamista.

Tietty nuo teräslevyt voisi olla ratkaisu, niillä saisi jonkin verran laajemmalle jaettua voimaa. Minkä vahvuinen sitten on tarpeeksi paksu jotta jotain hyötyä? Varmaan jalustan levyiset ja reilu pari metriä pitkät suikaleet luulisi toimivan (jalustat yleensä luokkaa 1,4m). Ja periaatteessahan sen nosturin voisi kiinnittää noihin levyihin, kun ei kovin suurta tarvetta ja mahdollisuutta siirtelylle ole. Näin myös vakaus etu/taka suunnassa paranisi, vaikka eihän näissä matalissa vermeissä tuo riski kovin suuri ole.
nomoreford nomoreford ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #338  
Vanha 13.12.2016, 10:35

Mulla taisi olla 8cm maanvarainen laata tallissa, johon tuon bilteman nosturin laitoin. Ei ole ainakaan vielä tullut lisää nostovaraa.
SiPaLe SiPaLe ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #339  
Vanha 13.12.2016, 11:15

Kyllähän noissa aina joku varmuuskerroin on valmistajan ilmoittamissa arvoissa, jotta vältytään ongelmilta jos ohuempi laatta pettääkin. Tällöin voidaan vedota tuohon ilmoitettuun arvoon. TwinBuschilla oli näköjään vähimmäisvaatimus 15cm, suositus 20cm. Itsellä pari vuotta vanha talli, muistaakseni 4x150 verkolla ja reunavahvistettu maanvarainen. Betoni tullut paikalliselta ammattifirmalta joka laittoi myös hiertopinnoitteen pintaan, ja jäljessä ei moitittavaa ainakaan päällepäin. Ei vain silloin hoksannut ajatella tätä nosturiasiaa jotta olisi tehnyt vähän vahvemman laatan tuohon keskelle.
Jari74 Jari74 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #340  
Vanha 13.12.2016, 15:10

Nostureista puheen ollen niin nuohan ei kuulu normaaliin kotivakuutuksen piiriin. Tämä kävi ilmi, kun kysyin vakuutusyhtiöltä miten toimitaan kun mulla oli auto nosturilla ja meni pahus avaamaan tallin oven ja nostolaitteisto sitten osui auton kattoon ja naarmutti sen. Ajoneuvon kaskosta tuo meni, mutta samalla tuli esille ettei tuota nosturia korvaa mikään jos sille sattuu jotain vaikka laaja kotivakuutus onkin.

Ei ollut kallis vakuutus, tuli 10 euroa vuodessa lisää ja se korvaa täysimääräisesti jos tuolle nyt sattuu jotain. Jännä sinänsä, että muu kalusto kuuluu vakuutuksen piiriin.
Perse_arska Perse_arska ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #341  
Vanha 13.12.2016, 20:19

Uusi talli olis suunnitelmissa ja sinne nosturi. Tunkin kanssa temppuilu on alkanut sen verran kyllästyttämään että jonkinsortin kiinteä nostin pitää saada. Talli tulee olemaan kahdelle autolle ja neliöitä n50-60. 2-pilari malli olis omaan makuun paras, mutta ei pienessä tallissa se on kyllä tiellä. Varsinkin kun tallia on tarkoitus käyttää päivittäin kahden käyttöauton säilyttämiseen ainakin talvella.
Pitäis olla tallissa reilusti pituutta että nosturi paikka olis kauempana ovesta jolloin autoa ei tarvisi säilyttää pilareiden välissä. Silloin taas väkisinkin neliömäärä karkaa reilusti isommaksi. Onko joku onnistunut saamaan järkevän sijoittelun pienempään kahden auton talliin pilarinosturin kanssa?

Alkaa tuntua että helpompi tyytyä saksinostimeen. Se pitäisi olla vielä mallia upotettava. Näkyy uppomallit olevan kallimpia ja käytettyjä huonosti tarjolla. Luulen että pinnassa olevan yli ryskyttämiseen jokapäivä kyllästyis aika äkkiä. Siirtelyynkään ei juuri mahdollisuuksia ole pienessä tallissa ole kun sitä tuskin jaksaa seinälle nostella.

Mitenkähän tuollainen upotettava menestyy käyttöauton alla kun talvella harvase päivä päälle varisee hiekat, jääkönttejä ja suolavelliä? Kaivohan siinä kuitenkin on pakko olla.
Hervast Hervast ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #342  
Vanha 13.12.2016, 21:26

Tokihan se nosturin päällys hieman käytetyn näköiseksi muuttuu kun mm. nastarenkailla jatkuvasti päältä suhaillaan. Ei noissa kiinalaisissa ainakaan se maali ole niin kestävä että pysyisi siistin näköisenä. Jos nosturin paikka on jatkuvassa käytössä, niin tasot voisi ajatella peittävänsä vaikka vanerilevyillä ja jos jättää tasojen välin auki kuten itselläni on, niin se ainakin kannattaa peittää levyllä. Tänään viimeksi käytin tuota nosturia levyineen säädettävänä työpöytänä jossa käytössä se on myös erinomainen.

Minulla nosturi on omassa 30 cm montussaan jossa on lattiakaivo. Tuo on ollut toimiva ratkaisu valumavesien poistoon vaikka laskut onkin tehty melkolailla päin peetä. Valmistajan ohjeessa jota ei ollut käytössä monttua tehdessä, on ohjeistettu valamaan monttu per nostinyksikkö, mutta silloin menisivät siivous ja huoltotoimet varsin hankalaksi. Yksi syy tehdä yhtenäinen monttu molemmille nostotasoille oli nostokorkeus. Vaikka nosturi nostaa 170cm niin silti keskelle jää 200 cm työskentelytilaa kuten kalliimmissakin nostureissa.
SiPaLe SiPaLe ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #343  
Vanha 14.12.2016, 10:29

Tuo vakuutushomma on kyllä ihan hyvä tietää ja huomioida, kuitenkin monelle varmaankin se kallein yksittäinen työkalu joka siellä tallissa on.

Jos itselle tulisi isompi talli jossain vaiheessa, niin laittaisin upotettavan sen verran edemmäs että auto mahtuu olemaan juuri sen ja oven välissä parkissa, jolloin ei tarvitsisi yli ajaa. Ja työpöydät yms. tulisi siihen toisen autopaikan etupuolelle, jolloin ne olisi kuitenkin lähellä nosturia. 8m pitkä pitäisi aikalailla riittää, riippuen tietenkin auton koosta ja kuinka paljon jättää auton ollessa nosturilla tilaa etupuolelle. Kaksipilarilla samanlainen idea, eihän se haittaa jos keulan joutuu vähän laittamaan pilareiden väliin normaalisti, kunhan ei ovia myöten tarvitse väliin ajaa.

8m x 8m on 64m2 jollain ollaan aika lähellä tuota 50-60 neliön rajaa. Ja 4m leveyttä per auto on jo ihan hyvin, kun käytännössä yhtä rassaa niin toinen on vain paikallaan jolloin yhdelle autolle on tilaa 5m sivusuunnassa.
mikkosp mikkosp ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #344  
Vanha 21.01.2017, 18:24

Osaisiko joku kertoa että mikä olis paras proppaus konsti kun 2 pilarinosturi pitäis kiinnittää n13-15cm teräsbetoni lattiaan, normaalit ankkurit vai kemialliset? Tietäiskö kukaan Jyväskylän alueelta kaveria joka noita tekis työkseen ja vois tulla korvausta vastaan nappaan lattiaan niin tulis ainakin viimisen päälle hyvin?
JOP-1 JOP-1 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #345  
Vanha 21.01.2017, 18:59

2-pilareissa me käytetään pelkkiä kemiallisia-ankkureita. Moni nostinvalmistajakin ohjeistaa käyttämään nykyään pelkästään niitä. Nyt tietty riippuu vähän minkä kokoluokan nostin kyseessä, mutta oletan luokkaa 2-4T, ettei sen isompi?
On toki vähän kalliimpia kuin normaalit ankkurit, sit taas jos käytetään tehtaan ohjeistamia "suurtehoankkureita" niin eipä nekään edullisia ole. Kemiallinen ankkuri myös käyttöiältään pidempi.

Millainen aikataulu asennuksen suhteen? Ollaan joko seuraavalla viikolla, tai kahden viikon päästä tulossa Jyväskylään asennushommiin. Laita vaikka YV:tä tulemaan, jos vielä aikataulujen puitteissa ajankohtainen homma.
aakman aakman ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #346  
Vanha 21.01.2017, 19:11

Minä asensin viime talvena n. 10-12cm betonilattiaan (normia tihemmällä verkolla) tuommosen 3t 2-pilarinostimen. Lattiaan porasin 18mm reiät johon laitoin Kem-Up ankkurointimassaa ja perään 16mm kierretanko. Se kun kuivuu siihen niin ei lähde ikinä irti. Nosturi päälle ja pulteilla kiinni, tuli hyvä.

Kuva viestissä #262

Viimeksi muokannut aakman 21.01.2017 19:13 Perustelu: kuva
mikkosp mikkosp ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #347  
Vanha 21.01.2017, 19:22

4,2t nosturi on kyseessä, mut ei sillä henkilöautoja kummempia nostella. Tuossa oli kun tutkalla kattelin niin verkot 15cm välein. Tuo kemiallinen itsestäkin kuullostaisi fiksuimmalta.
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #348  
Vanha 21.01.2017, 19:46

Uskallan suositella JOP-1 palveluita. Kemiallisella on nyt 3kpl 2-pilarinosturia vedetty reilu 10cm betoniin ja hyvin on kestäneet. Ja niissä on noussut kaikkea UPista Q7:n kautta pitkään Transporteriin.
quattro20v quattro20v on kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #349  
Vanha 21.01.2017, 19:57

Mites vaikeeta noita on oikein ite laittaa????
SS4 SS4 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #350  
Vanha 21.01.2017, 20:07

Kunhan mitat on just eikä melkein niin miksei laittais.
Tosin jos betonissa kulkee jotain putkia niin..
aakman aakman ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #351  
Vanha 21.01.2017, 20:13

Tuli tuosta pullan viestistä ja eri kokoisista autoista mieleen että harmillisesti omat pilarini laitoin vähän liian lähelle. Kannattaa siis omat ja kavereiden autot mittoa huolellisesti ennen asennusta. A4:n itellä nostaa nätisti, mutta kasin kun ajaa siihen niin ei mahdu oikein autosta ulos, pitää jättää vaihde N:lle ja pukata vähän.

Joskus tässä kun tarpeeksi aktivoidun siirrän toista tolppaa 10-20cm ulospäin.
pulla pulla ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Moderaattori

  #352  
Vanha 21.01.2017, 20:41

Mun osalta kysymys on vastuusta koska ammattikäyttö. Tai no vastuu on kuitenkin mulla, mutta mielummin annan ammattilaisen hoitaa homman, niin ei ainakaan siinä tule sanomista. Esim. viimeisimmässä tuli pultit asentajalta, koska nosturin mukana tulleet ovat kuulemma kohtuu tinaa.
Mr.Crossfire Mr.Crossfire ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #353  
Vanha 21.01.2017, 21:12

Mulle tuli kanssa kiinalainen 2-tolppa viime keväänä ja vahvistan että niiden mukana tulevat ankkurit ei todellakaan vakuuta. Tuli ostettua pidemmät ja pykälää paksummat, mutta seuraavalla kerralla liimataan. Näitä on saanut nyt kirrailla useampaan otteeseen ja voi olla ettei se kiristely siihen lopu.

Asennus ei sinänsä mitään rakettitiedettä ole, tuossakin tuli mukana mittakuvat ja lattiaan vähän viivoja piirrellen, reikää poraten ja ankkuria hakaten se asentui. Trukki oli hyödyllinen tuon lattiavapaan mallin kanssa, että saatiin ne yläosan rensselit asennettua. Tolpathan tosiaan kannattaa yleensä asentaa niin kauas toisistaan kun on nosturin rakenteen ja tilojen puolesta mahdollista. Tuossakin on niin pitkät nostovarret ettei niitä ole kai vielä koskaan tarvinnut jatkaa tappiin asti.
mhaanpaa mhaanpaa ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #354  
Vanha 22.01.2017, 00:00

Tähän varoituksen sana, betonia on monia eri lujuusluokkia, betoni luokitellaan puristuslujuuden mukaan, vetolujuus on betonilla yleensä ei mitoittava, yleisesti käytetään arvoa 10% nimellislujuudesta.
Peke78 Peke78 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #355  
Vanha 17.02.2017, 10:17

Nyt ollu Bilteman nostin käytössä vähän ja yksi ongelma on noussut esille; siirtosarjan pyörät on liian pienet halkaisijaltaan(150mm) eli toisin sanoen nosturi ei nouse lattiasta ku muutaman millin(jos sitäkään) ja välissä ei tartte olla ku pikkukiviä niin lattia heti naarmuilla. Mistähän löytys 160mm nylonrenkaita suht kapeena? Nuo pitäs saada vaihdettua ettei oo kohta uus Epoxilattia pilalla.
TDIq TDIq ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #356  
Vanha 17.02.2017, 11:14

Etola, Etra tai vaikka:
http://www.ultralink.fi/Raeder_vogel.html
Peke78 Peke78 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #357  
Vanha 17.02.2017, 15:13

Pitääpä rueta ettii. Yks paikka kysyttiin Vantaalla ni ei löytyny vaik oli ihan järkyttävät varastot.
Buuhiz- Buuhiz- ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #358  
Vanha 22.08.2017, 19:36

Tuollainen nostin tuli vastaan eräässä projektissa. Ammattitason laite, nostokorkeus n. 2m, ala-asennossa korkeus 11cm. Hinnasta en sano mitään, varmasti tarpeeksi.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMG_20170822_182300.jpg‎
Views:	538
Size:	164,3 Kt
ID:	54480   Click image for larger version

Name:	IMG_20170822_182414.jpg‎
Views:	512
Size:	175,8 Kt
ID:	54481   Click image for larger version

Name:	IMG_20170822_182309.jpg‎
Views:	458
Size:	122,9 Kt
ID:	54482  
jjj84 jjj84 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #359  
Vanha 27.08.2017, 09:19

http://toolpack.fi/toolpack_auto/

Tuolta löytää muutakin erikoiskalua, esim. Werther stratos srm on vastaava matalanostin mikä nousee pariin metriin, hintaa noin 5500e verolla.
kenax kenax ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #360  
Vanha 29.08.2017, 16:17

Tuosta ankkuroinnista sen verran, että taannoin tuli oma nosturi asennettua ja sehän tehtiin liimaamalla.

Laatan läpi 18mm reikä, sinne pohjalle pieni paperituppo ja vinyyliesteriliimaa 3/4 reiästä ja kiertäen M16 kierretangon pätkä kiinni ja 45min kovettumisen jälkeen 80Nm momenttiin. Ei ole luistaneet, koitin tuossa tällä viikolla kiristellä.

Suosittelen.
aakman aakman ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #361  
Vanha 29.08.2017, 19:39

Kirjotin samaa #262. Mulla lattia oli ~11cm paksu betoni, isännöitsijän mukaan tuplaraudoituksella, mitä ikinä tarkoittaakaan. Asennustapaa kuitenkin suosittelen.

Lainaus:
Lattiaan porattiin 18mm reikä ja siihen 16mm kierretanko kiinni Kem-Up ankkurointimassalla. Vähän hirvitti mutta isot pojat vakuutti (ja itseasiassa eräs nostureita asentava firma vahvisti), että varmasti pysyy. Lopuksi sitten pattexilla raot umpeen.
Coupevesqu Coupevesqu ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #362  
Vanha 02.09.2017, 10:03

Millaiset kokemukset teillä jotka ovat tuon Bilteman mallin nostimen hankkineet ?Kehuja, miinuksia ?Onko ollut toimiva peli ?Itsellä on niin matala talli et tuon mallinen olis ainoa jonka sinne sais.En ole perehtynyt näihin mutta voiko tuollaisen nostimen pysäyttää ja lukita mihin tahansa korkeuteen minimin ja maksimin väliltä ?
Hervast Hervast ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #363  
Vanha 02.09.2017, 14:32

Eiköhän se nosto onnistune hydrauliikan avulla ihan joka asentoon, lukitukset ei yleensä toimi portaattomasti kuin ruuvilla toimivissa pilarinostureissa ?


Senverran päivitystä oman nosturin tilanteeseen, että hitsailin pienen väärinkäytän seurauksena irvistelemään alkaneita nostotasoja ja uudistin niiden kiinalaisperäisen alkydi? maalin kunnolliseen 2k epoksiin. Epäilin jo heti nosturin tultua tuon maalin kestävyyttä nostotasoissa ja ne kerkesivätkin tässä parin talven aikana alkaa ruostumaan nastapyörän kulutuksessa. Uusin samalla myös nostotasojen reunoissa olleet varoitusteipit, alkuperäiset paperipohjaiset eivät oikein kestäneet kosteutta. Toisen nostotason varmuuslukituksen paineilmasylinteri vuotaa hieman, mutta ei vaikuta käyttöön. Pitää korjata joskus jos iskee tekemisenpuute.. Muuta valittamista en keksi nosturista.

Ja mallihan oli tämä: http://korjaamokone.fi/tuotteet/saksinostin-cr-6105a
Sleepy2 Sleepy2 ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen
Admin

  #364  
Vanha 03.09.2017, 15:51

http://www.overdrive.fi/forum/thread...t-402c.306823/
Jabe Jabe ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #365  
Vanha 03.09.2017, 21:35

Vaikka ei Steyrtek nostin itsellä olekkaan, niin ihan samanlainen kiinnitys noissa jalan lukoissa on, täytynee vaihtaa sinne kovat pultit tilalle, suurimman osan vaihdoinkin jo asennettaessa mutta ei noita sitten tajunnut edes katsoa.
Overdriven postissa #27 on kuvat mikä on hajonnut.
Hyvä että Ari laitoit infoa! Taitaa monella olla täälläkin vastaavanlaisia käytössä.
okkim okkim ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Tee-se-itse -mies
ACF jäsen
Moderaattori

  #366  
Vanha 03.09.2017, 22:10

Täytyypä omastakin tarkistaa nuo! Yhtään en kyllä tiedä onko siellä samanlaiset pultit, mutta tuo lukitus vaikuttaa samanlaiselta.
nomoreford nomoreford ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

ACF jäsen

  #367  
Vanha 04.09.2017, 14:46

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Coupevesqu Näytä viesti
Millaiset kokemukset teillä jotka ovat tuon Bilteman mallin nostimen hankkineet ?Kehuja, miinuksia ?Onko ollut toimiva peli ?Itsellä on niin matala talli et tuon mallinen olis ainoa jonka sinne sais.En ole perehtynyt näihin mutta voiko tuollaisen nostimen pysäyttää ja lukita mihin tahansa korkeuteen minimin ja maksimin väliltä ?
Oiskohan tuo nosturi tuossa tallissa vuoden vai puolitoista ollut. Käyttöönotto on plug and play. Ainoa "ongelma" oli hieman vuotava paineilmapikaliitin lekunipussa.

Auton nostamisessa nosturi on ehkä keskimäärin pari kertaa kuukaudessa. Muuten toimii aika usein kätevänä työtasona.

Jos nyt jotakin negatiivista pitää hakea, niin melko korkeahan tuo on.
Hoth Hoth ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille


  #368  
Vanha 04.12.2017, 00:07

Mikäs malli tuo Jarin Jema on? Vaikuttaa näppärältä pienessä tilassa?
Kuinka korkea on matalimmillaan?
Vastaa

Palaa takaisin   Audifinns > Yleiset > Muu tekniikka > Autonosturi


Aktiivisia käyttäjiä katsomassa tätä aihetta: 1 (0 käyttäjää ja 1 vierasta)
 
Työkalut
Display Modes

Kirjoittamisen säännöt
Et voi aloittaa uusia aiheita
Et voi kirjoittaa viestejä
Et voi liittää liitetiedostoja
Et voi muokata viestejäsi

BB-koodi on Päällä
Hymiöt ovat Pois päältä
[IMG] koodi on Päällä
HTML koodi on Pois päältä



Kaikki ajat ovat GMT +2. Kellonaika on nyt 06:00.


vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.