Mihis ne sit aikoo käyttää noi rahat ?
Juoda Eduskunnan kerhoillassa kaikki alas vai käyttää vaaleihin tai lähettää noillehttp://www.youtube.com/watch?v=nyl9FMHRfOE noi rahat kuten me kokoaika tehdään. ?
Helppo se on tosissaan sieltä eduskunnan penkiltä tämmösiä huudella, ku on omat kuskit eikä ite tarvii käydä tankkaamassa.
Ite saan nukkua 1.5h pitempään + olen n. 1h aikasemmin kotona kuin julksilla joten tämän takia kannatan autoilua.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Helsingin ruuhkamaksu
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Itseäni ei nuo Helsingin alueen touhut (onneksi) liiemmälti kosketa, mutta työmaalla oli puhetta tuosta joukkoliikenteestä. Jos olisi poliittista tahtoa, niin auton käyttö saataisiin vähenemään oleellisesti kun joukkoliikenteestä tehtäisiin merkittävästi halvempaa. Toki toimivat reitit ja aikataulut ovat tärkeä tekijä myös, mutta tällä hetkellä tilanne on se että sellaisetkaan joiden työmatkalle joukkoliikenteen käyttö periaatteessa sopisi, eivät viitsi käyttää kun se tulee yhtä kalliiksi kuin autolla ajaminen.
Tuo ruuhkamaksun maksattaminen ei tule muuttamaan kenenkään liikennekäyttäytymistä, varsinkaan niiden puvuntakki takapenkillä matkustavien leasing-autoilijoiden. (minullakaan ei ole mitään heitä vastaan)
Tilanne on perinteinen, keppiä keppiä keppiä, porkkanaa ei koskaan.
Leave a comment:
-
Minä menetin kaiken kiinnostuksen tähän juttuun, kun kävi ilmi, että raha tässäkin olikin pääasiana. Ei ympäristö tai ruuhkat. Isosti uutisoivat ja painottivat, kuinka tuottavaa tämä olisi.
Eli pääpainona ja motivaattorina olikin taas se rahastus.
Leave a comment:
-
Jos ja kun maakunnan miehet haluaa "ruuhkaiselle" pk-seudulle ruuhkamaksuja niin kannatan maakuntiin pienempiä palkkoja :=) ->
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous...=2009/06/23339
Leave a comment:
-
Ruuhkamaksuselvitys on annettu Liikenneministeri Anu Vehviläiselle. Siihen on tullut jo muutamia kommentteja eri instanneilta sekä tavallisilta kansalaisilta. Omasta mielestä etenkin tuo Autoliiton kommentti on aika hyvä. :) Koko ruuhkamaksuselvitys on luettavissa tästä: http://www.ruuhkamaksu.fi/page.php?page_id=5
- Ruuhkamaksujen tarkoituksena on vähentää ruuhkaisten tieosuuksien autojen määrää sen verran, että liikenne sujuu.
- Tavoite saavutetaan asettamalla autolla liikkumiselle ruuhka-aikana maksu määrättyihin tie- ja katuverkon osiin. Tällöin autoilijat harkitsevat matkansa uudestaan ja osa muuttaa liikkumiskäyttäytymistään jättämällä matkoja tekemättä, yhdistelemällä matkoja, siirtymällä joukkoliikenteen käyttäjiksi, siirtymällä kevyeen liikenteeseen tai vaihtamalla liikkumisen ajankohtaa tai paikkaa.
- Ruuhkamaksujen vaikutuksia on selvityksessä arvioitu vuoden 2017 tilanteessa.
Verkkouutiset: Selvitys maalaa ruusuisen kuvan ruuhkamaksuista
Automerkit.fi: Ministeriö ja elinkeinoelämä ovat ruuhkamaksujen hyödyistä eri mieltä
Autoliitto: Ei ruuhkamaksuille! LVM:n ruuhkamaksuprojektin laskelmat harhaanjohtavia.
Yle: Vehviläinen korvamerkitsisi ruuhkamaksutulot pääkaupunkiseudulle
Leave a comment:
-
Olen myös melko varma siitä ettei yksikään pääkaupungiseudun väylistä tökkisi nykyisellä liikennemäärällä, jos asiat tehtäisiin oikein.
Turhia liikennevaloja on kuitenkin vielä useita, puhumattakaan muutamista surkeista liittymistä.
Minua ei sinänsä haittaa kuka on matkalla minnekin, mutta ei se mikään salaisuus ole että Espoosta tulee tuhansia leasing sakuja, jossa yksi mies istuu puku roikkuen takapenkillä.
Kuten sanoin ei se minua juurikaan häiritse, mutta turhaa ajoahan se on..
Leave a comment:
-
Parkkimaksut on jo muutenkin melko korkeat. Toimii tavallaan jonkinasteisena ruuhkamaksuna. Jos autoa joutuu kadulla seisottamaan vähänkin pidempään maksulliseen aikaan, saa kolikoita mättää urakalla.
Maksun korotus lisää maksamatta jättämisen houkuttelevuutta. Saattaa ehtiä säästämään paljonkin ennen kuin valvoja osuu kohdalle. TV2:n Puskuri tätä joskus testasikin.
Leave a comment:
-
Jos jotain pitä korottaa, niin miten olisi tuoda ruuhkamaksu parkkimaksuihin? Silloin maksavat ne, jotka menevät todella autollaan keskustaan, mutta pelkkä pysäköimättä käynti/haku on yhä ns. verotonta.
Leave a comment:
-
Suomessa ei ole edes oikeita ruuhkia nähty. Pääosin mitä olen keskusteluja asiasta nähny noita ruuhkamaksuja haluavat ydinkeskustassa asuvat autottomat ja muualla asuvat, jotka eivät ks. teillä edes aja.
Tottahan se on, että liikenne on kasvamaanpäin kokoajan mutta ei ruuhkamaksut tule tuota poistamaan niin kauan kuin poikittaismatkustaminen on surkeaa ja julkisten käyttö suhteellisen kallista.
Autolla töihin menee 20-30min ovelta ovelle vastaava matka 40min - 1h40min riippuen vaihdoista ja milloin on liikenteessä julkisilla. Bensan hinta menee aika 1:1 2xseutulipun kanssa päivittäin ja perheen takia, kun tuota autoa pitää muutenkin pitää niin ei ole mitään järkeä liikkua julkisilla.
Jos halutaan autotonta ja ruuhkatonta keskustaa niin voisin ymmärtää, että ruuhkamaksua joutuisi maksamaan jos menisi Kehä I:sen sisäpuolelle mutta liikenteen laskuttaminen ympäröivillä alueilla on mielestäni puhdasta rahastusta.
Leave a comment:
-
Juurihan kävivät heittämässä betonia styroksirasiaan kahviteltassa kehärataa varten. Se kun valmistuu, tuskin enää poistetaan mahdollisia ruuhkamaksuja, olivat ne silloin enää tämänkään vertaa tarpeellisia tai eivät.
Tuusula varmasti lähtisi muuten mukaan tietulleihin. Ovat viimeiset 10 vuotta valittaneet olemattomasta liikenteestään ja katastrofaalisista autojen määristä. Haluavat vissiin mutaiset tiet ja hevosrattaat takaisin.
Leave a comment:
-
kyllä siinä hurjimmassa ehdotuksessa oli nurmijärvi tuusula keravoineen mukana.
Se on vain ja ainoastaan työssäkäymisvero, ei mikään muu.
Voi muuten muuttua se ruuhkan paikka aika kovasti jos nyt vaan saisivat sen kehä2 valmiiksi saakka, marjaradan, metron erikoistalousalueelle ja kehien naurettavat systeemit korjattua, tuosta kun vielä venäjän rekkarallin hoitaisivat vastavuoroisuusperiaatteella kuntoon, olis kova, erittäin kova homma saada ketään uskoteltua "ruuhkia" olevankaan.
Eiköhän sitä joku paskova rotta jostain löydy että alotett ja suunnitellut hankkeet saadaan jumiin.
Leave a comment:
-
No, Vallikallion valot aiheutti jo aiemmin ruuhkaa Kehä I:llä. Kaikki valot pitäisi poistaa kehiltä. Keinoilla millä hyvinsä.
Missäs kohtaa kehillä ne valot olikaan:
Itsellä ei esim. ole mitään mahdollisuutta käyttää julkisia työmatkaan. On niin paljon tavaraa mukana mitä tarvitsen töissä. Toi 6e päivässä max. ei kyllä kuulosta kovin pahalta alkuun mutta kun laskee että vaikka 22x6e päivä tekee 132e kuussa. Itse en tota tule maksamaan mutta firman on todennäköisesti jostain toikin raha otettava eli pokalta rahat pois.
Ja eikö näissä suunnitelmissa maksu alueet uloitu aina kehä III:lle asti. Itse sahaan Porvoo-Hyvikää-Tammisaari alueen sisällä ristii rastiin.
Leave a comment:
-
Kehä I ja Länsiväylä on ollut työmatka-aikaan enempi-vähempi tukossa niin kauan kuin muistan. Sitäpä en osaa sanoa, täyttääkö sen ruuhkan tunnusmerkit, mutta ei noilla teillä ruuhka-aikaan ole kiva liikkua autolla.
Ruuhkatarran hankinta auton tuulilasiin jäisi minulta varmaan väliin, kun jo nyt vältän Helsingin keskustaan menemistä autolla. Silloin harvoin, kun sinne tarvetta mennä, niin kuljen suosiolla julkisilla joka itseasiassa paljon kätevämpää, kuin omalla autolla liikkuminen ja parkkipaikan metsästys. Meiltä tosin pääsee erittäin kätevästi julkisilla, mutta onhan huonompien yhteyksien varrella asuville tarjolla lähes joka juna-asemalla nuo liityntäpysäköintiparkit, jonne auton voipi jättää ja kurvat junalla Stadiin.
Jotenkin kyllä epäilyttää tuon tarran muu todellinen tarkoitus kuin valtion/kaupungin pohjattoman kirstun täyttäminen. Artisti maksaa jo nyt autoilusta ihan riittävästi ja en siksi kaipaisi yhtään lisää vihreillä arvoilla tehtävää vedätystä autoiljan rahapussille.
Leave a comment:
-
Pitää varmaan hommata kesäksi prätkä niin pääsee eroon ruuhkista ja mahdollisista ruuhkamaksuista. Esim. Tukholmassa moottoripyörät on vapautettu ruuhkamaksuista ja niiden suosio lisääntynyt huimasti...
Leave a comment:
-
Kyllä minä voisin maksaa kohtuullisen kuukausitarran (max. ~30e) tuulilasiin Helsinkiin ajosta, jos se jotain auttaa. Tulee silti mielekkäämmäksi tietyissä tapauksissa kuin lähteä sikahintaista ja rajoittunutta joukkoliikennettä käyttämään. Todennäköisesti maksan vain ylimääräistä ja ruuhkat ei vähene mihinkään.
Mitä mediaa olen seurannut, eniten tätä ajavat he, jotka eivät autolla koskaan aja ja siten heille ei myöskään ole mitään väliä, onko ruuhkia vai ei. Radiossa puolesta puhujat totesivat yleensä alkuun, että en käy Helsingissä kuin pari kertaa vuodessa ja silloinkin joukkoliikenteellä.
Itselle on ainakin jäänyt sellainen kuva, että tämäkin asia on taas käännetty ja naamioitu palvelemaan jotain aivan muuta, kuin mitä sen kerrotaan palvelevan. Tällä kertaa se vaikuttaa olevan pienehkön äänekkään ryhmän viha yleisesti kaikkea yksityisautoilua kohtaan. Enkä nyt tarkoita mitään poliittista puoluetta. Ruuhkien väheneminen on toissijaista.
Tallissa oli päällä jokin naurettava YLEn radio-ohjelma, josta noita kuuntelin. Yksi soittaja esitti kuitenkin kaikkialla nykyään vallitsevan valitettavan totuuden: Hän oli asunut Helsingissä koko 70v ikänsä eli siis aito stadilainen. Hän oli sitä mieltä, että viime aikoina Helsinkiin on muuttanut paljon ulkopaikkakuntalaisia, jotka pyrkivät vaikeuttamaan kaikkien muiden elämää säätämällä esteitä ja rajoituksia ajamalla vain omaa pientä itsekästä etuaan. Hän itse stadilaisena ei kannata ruuhkamaksuja eikä monia muitakaan vastaavia asioita.
Ja tämä on mielestäni valitettavan totta muuallakin. Muutetaan paikkakunnalle ja aloitetaan itsekäs ja äänekäs huuto vaatien muita sopeutumaan heihin - ei pyrkiä itse sopeutumaan muihin.Viimeksi muokannut jasso; 6.3.2009, 15:25.
Leave a comment:
-
Eikös tuolla kehäykkösellä ole tietyöt meneillään leppävaaran kohdalla? Eikös se "ruuhka" johdu siitä?
Leave a comment:
-
Ruuhka. Tosi määrittelemätön sana, näin maalaisesta teillä on täysi kaaos ja ruuhka koko ajan. Siihen kai tottuu jos se tuntuu vaan jonolta paikallisista.
Leave a comment:
-
Nyt enää tarvittaisiin se ruuhka Helsinkiin niin voitaisiin ruveta puhumaan ruuhkamaksusta. Jonoja täällä kyllä on silloin tällöin ja joillakin tieosuuksilla jopa joka päivä mutta ruuhkista puhuminen on kyllä yliampuvaa..
Nimin,parhaimmillaan 2,5h Larusta Pitskuun.....
Leave a comment:
-
Helsingin ruuhkamaksu
Helsingin ruuhkamaksuksi tarjolla kolme mallia
Liikenne- ja viestintäministeriön käynnistämässä ja johtamassa ruuhkamaksuselvityksessä on päädytty tarkastelemaan kolmen erilaisen ruuhkamaksumallin liikenteellisiä ja yhteiskunnallisia vaikutuksia Helsingin seudulla. Tutkittavat ruuhkamaksumallit ovat: kehämalli, linjamalli, vyöhykemalli ja se mitä tapahtuu, jos käytössä ei ole ruuhkamaksuja.
Lähde ja koko juttu: Verkkouutiset.fi
Nyt enää tarvittaisiin se ruuhka Helsinkiin niin voitaisiin ruveta puhumaan ruuhkamaksusta. Jonoja täällä kyllä on silloin tällöin ja joillakin tieosuuksilla jopa joka päivä mutta ruuhkista puhuminen on kyllä yliampuvaa..
Leave a comment: