Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitäs näit tänään liikenteessä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Hyvinkäällä näkyi jollain nuorella tyypillä vähän "isin" mersu livennyt käsistä. Jokelan suunnasta tullut radanvarsi tiedä ja valoristeyksestä kääntynyt kohti Hakalaa.

    Siinä valoissa vasemmalle kääntyessään näköjään laittanu kumit katuun ja kauniilla vastaheitolla suoraan vasen takaovi edellä, tien oikeanpuoleisessa reunassa olleeseen valopylvääseen.

    Hieman nauratti ohiajaessani, vaikkei saisi...

    Comment


      Alkuperäinen kirjoittaja Jay Näytä viesti
      Kyllä siellä ihan tutka kameran kaverina on elikkä tullee lappua kotiin jos ylitystä riittävästi.
      Noitahan voinee riitauttaa, tuolla netistä bongattua puolella on threadi jossa paikallaan oleva auto liikkuu 4km/h ym.
      Lappu voi olla myös huomautus ilman maksua. BTDT.

      Comment


      • Taitavat räpsytellä kameroita nykyään kaikista yli 4km/h ylityksistä. Ja eikös kolmesta huomautuksesta tule jo sitten rikesakko?

        Comment


          Ohituskaistakäyttäytymiseen lisättävä vielä yksi oikeasti semiärsyttävä tapa: Ajat ohituskaistaa sen 130km/h mittariin, eli ihan norminopeutta. Joku tulee perään roikkumaan ja koukkailee heti vassemmalle ja pyrkii agressiivisesti välittömästi ohi. Sitten kun ajattelet, että päästää sen ohi puikahtamalla hetkeksi sopivassa välissä "hitaiden kaistalla", tuo niin mahdottoman paljon kovempaa ajaa halunnut lipuukin hyvin hiljaa sinun ohitse.

          Tuli todettua, että se on oikeasti suht ärsyttävää, että heti kun saavat ohituskaistalla jonkun kiinni alkaa kauhea painostus sillä sekunnilla, että ohi pitää päästä. Sitten kun päästät, niin se "haluan ajaa kovempaa" onkin noin 1-3km/h kovempaa kuin sinun nopeus. Lipuvat siinä vasemmalla kaistalla sitten ikuisuuden ohitse. Pahimmassa tapauksessa himmailevat sen vähänkin sitten pois hetken päästä palattuaan oikealle kaistalle.

          Jos on niin jumalaton kiire ja ohi pitää päästä heti ja sillä seisomalla, niin vetäisi nyt sitten ihan rehellisesti kovempaa. Kyllä minä sellaiselle annan tilaa ihan vapaaehtoisesti, joka oikeasti haluaa ajaa kovempaa sillä ohituskaistalla.

          Comment


            jasson kanssa kyllä ihan samoilla linjoilla. Ei tuota oikein voi ymmärtää oman pienen pääkopan sisällä.

            Comment


            • Yksi mikä ärsyttää mua kaikista eniten ohituksissa:

              Ajat suht rajotusten mukaan oikiaa kaistaa moottoritiellä ja takaa lähestyy auto muutaman km/h kovempaa kun sinä.

              Juuri sillä hetkellä kun sun eteen sattuu joku hidas kulkuneuvo esim. rekka tai muu vastaavaa ja pitäs alkaa vaihtamaan ohitus kaistalle niin sen toisen on pitäny väkisin päästä työntämään keula (hivenen ehkä jopa kiihdyttäen) ohituskaistalle sun vierellä että joudut jarruttamaan että toinen onnistuu lipumaan ohi.

              Itse ainakin nostan hivenen kaasua tuossa tilanteessa ettei toisen tarvitse kovasti jarruttaa rekanperään. Joskus jopa väläytän valoja toiselle että "mene vaan" jos ei muuten älyä.

              Comment


              • Saisivat ratsata Vaajakoski-Jyväskylä-Palokka motareilla.. varmasti lähtisi kortti vähintään 2/3 kuskeilta sillä välillä. Yrität ajaa rajotusten mukaan niin jo on tojotat ja muut menossa ohi (Volvoilla ei edes toimi vilkut). Ja olipa tänään taas yksi näppärä aavistuksen tuunannu tojota mikä kiilasi kiihdytyskaistalta eteen, että piti ihan jarruttaa.

                Toisella hätäisellä oli niin kiire, että piti oikean kautta mennä ohi, kun vaajakosken liikenneympyrään päin tulin jyväskylästä.

                Comment


                  Alkuperäinen kirjoittaja Jonsku__87 Näytä viesti
                  Yksi mikä ärsyttää mua kaikista eniten ohituksissa:

                  Ajat suht rajotusten mukaan oikiaa kaistaa moottoritiellä ja takaa lähestyy auto muutaman km/h kovempaa kun sinä.

                  Juuri sillä hetkellä kun sun eteen sattuu joku hidas kulkuneuvo esim. rekka tai muu vastaavaa ja pitäs alkaa vaihtamaan ohitus kaistalle niin sen toisen on pitäny väkisin päästä työntämään keula (hivenen ehkä jopa kiihdyttäen) ohituskaistalle sun vierellä että joudut jarruttamaan että toinen onnistuu lipumaan ohi.

                  Itse ainakin nostan hivenen kaasua tuossa tilanteessa ettei toisen tarvitse kovasti jarruttaa rekanperään. Joskus jopa väläytän valoja toiselle että "mene vaan" jos ei muuten älyä.
                  Enemmän ainakin Hki-Tre välillä törmää näihin jotka väkisin tulee siihen rekan vierelle ohittamaan 100-110km/h jonkun 5min ennen kuin olisi tarve ja saa ite polkea jarrua tai parhaimmassa tapauksissa ehtii oikeaa kaistaa oikeaa nopeutta ajamalla lipumaan näistä ohitse ja sitten siirtymään rekan ohitukseen...

                  Tuossa tilanteessa mitä Joni kertoi niin on kyllä sitten ohitusta arpovan oma vika jos ei pääse ohituskaistalle, aina voi peileihin katsoa ja tehdä kuten tuossa ylempänä kerroin, kummasta sitten enemmän tykkää :)

                  Kyllähän tuossa tilanteessa jos joku on sopivaa vauhtia sitten taas "väärälläkaistalla", eli kun ajetaan jonossa motarilla, niin onkin kohteliasta himmata ja yleensä itsekin tulee näitä katsottua tarkemmin, toisaalta eipä se mikään pakkokaan ole himmata ja voihan se takana tuleva vahingossa ajautua siihen vierellekin.. Monesti nuo vaan jotka lipuvat siellä vasemmalla kaistalla ilman syytä olen tavannut itse päästää ohi ja jatkaa tasaista vauhtia jo kohta mennyt heistä taas ohitse n.70% tapauksista.

                  Edit: Peileihin voi katsoa siis liikenteessä, en tarkoittanut sitä toista tarkoitusta tähän.
                  Viimeksi muokannut Jay; 16.9.2009, 22:29.

                  Comment


                    Itse yritin tehdä tuota, että hidastan vasemmalla kaistalla, ettei minua hieman hitaammin menevän tarvitse jarruttaa vielä hitaamman perään. Yhdeksän tapausta kymmenestä päätyi siihen, että se kenelle yritin antaa tilaa, jarrutti kuitenkin ja sitten arvottiin, että kuka menee. Lopputulos oli siis se, että hidastettiin molemmat sen hitaimman perään. Nykyään joko kiihdytän reippaasti alta pois tai jatkan sillä nopeudella kuin mitä olen koko ajan ajanut, riippuu vähän muusta tilanteesta.

                    Comment


                    • Mä en taas siitäkään oikein tykkää että vaihdan sinne ohituskaistalle jo paljon ennen kuin on aika ja jään "tulpaksi" ohituskaistalle. Omalta kannalta kyllä olisi parempi että vaihtaa "liian aikaisin". Ainahan voi tietysti kiihdyttää mut vois ton tilanteen mun mielestä helpomminkin hoitaa :D

                      Alkuperäinen kirjoittaja nomoreford Näytä viesti
                      Itse yritin tehdä tuota, että hidastan vasemmalla kaistalla, ettei minua hieman hitaammin menevän tarvitse jarruttaa vielä hitaamman perään. Yhdeksän tapausta kymmenestä päätyi siihen, että se kenelle yritin antaa tilaa, jarrutti kuitenkin ja sitten arvottiin, että kuka menee. Lopputulos oli siis se, että hidastettiin molemmat sen hitaimman perään. Nykyään joko kiihdytän reippaasti alta pois tai jatkan sillä nopeudella kuin mitä olen koko ajan ajanut, riippuu vähän muusta tilanteesta.
                      Noinhan siinä kyllä tuppaa käymään.

                      Ohitus järjestyshän menee jonossa ajaessa luonnollisesti että viiminen ohittaa ensin ;)

                      Comment


                        Ite tulee motarilla ajettaessa katottua varmaankin enemmän peileihin kun eteenpäin. Sit kun tulee ite ajettua suht tasaista vauhtia, oli se sit 120 tai 140 km/h niin rekkojen yms. ohituksiin painan silti joka kerta reippaasti kaasua jos vaan takana joku tulee.

                        Yleensäkin tulee arvottua vähän sen mukaan että mitä siellä peilissä näkyy. Jos siellä joku fiesta on kinkeämässä ohi niin sen tietää melko suurella varmuudella että ei se enää satasen vauhdissa hirveän kovaa voi kiihtyä eli ite ehtii vielä mainiosti edestä pois.

                        Comment


                        • Alkuperäinen kirjoittaja nomoreford Näytä viesti
                          Itse yritin tehdä tuota, että hidastan vasemmalla kaistalla, ettei minua hieman hitaammin menevän tarvitse jarruttaa vielä hitaamman perään. Yhdeksän tapausta kymmenestä päätyi siihen, että se kenelle yritin antaa tilaa, jarrutti kuitenkin ja sitten arvottiin, että kuka menee. Lopputulos oli siis se, että hidastettiin molemmat sen hitaimman perään. Nykyään joko kiihdytän reippaasti alta pois tai jatkan sillä nopeudella kuin mitä olen koko ajan ajanut, riippuu vähän muusta tilanteesta.
                          Ajelen noita motareita aika paljon ja yhdessä vaiheessa kokeilin tätä tilan antamista aivan samalla lopputuloksella. Nykyään joko vaihdan oikealle kaistalle sen taakse, jolle haluan antaa tilaa, jolloin yleensä tajuavat lähteä ohittamaan, tai ennakoin tilanteen painamalla lisää kaasua. Tosin tossa kaasuttamisessa on aina riskinsä saada pikavoitto, kun viisari huitelee jo sakkonopeuksissa.

                          Liikenteessä on kyllä uskomattoman paljon ihmisiä, jotka täysin tyytyväisinä ajelevat tuon tietämättöminä ympärillä tapahtuvista asioista. Suurin osa ei todellakaan tahallaan esim. bloki motareilla toisten ohitustarvetta - jengi ei vaan yksinkertaisesti tule ajatelleeksi, että senkin asian olisi voinut ottaa huomioon! Olen tullut siihen tulokseen, että suurin osa autoilijoista ei osaa eikä tajua ajaa ennakoivasti ja siten keskittyvät pelkästään omaan ajamiseensa jättäen muut kanssa-autoilijat täysin huomioimatta, ellei meinaa kolahtaa. Ja silloinkin se on aina toisen vika. Mutta tämä ennakoivan ajattelun puute taitaa olla ihmisen perusluonteeseen kuuluvaa, koska ei ihmiset yleisesti ottaen osaa miettiä asioita yhtä pykälää pidemmälle.

                          Comment


                            Alkuperäinen kirjoittaja PanuH Näytä viesti
                            Ajelen noita motareita aika paljon ja yhdessä vaiheessa kokeilin tätä tilan antamista aivan samalla lopputuloksella. Nykyään joko vaihdan oikealle kaistalle sen taakse, jolle haluan antaa tilaa, jolloin yleensä tajuavat lähteä ohittamaan, tai ennakoin tilanteen painamalla lisää kaasua. Tosin tossa kaasuttamisessa on aina riskinsä saada pikavoitto, kun viisari huitelee jo sakkonopeuksissa.
                            Joo tota oikeelle kaistalle siirtymistäkin tulee kanssa joskus harrastettua, vähän tilanteesta riippuen. On vaan tuo kohteliaisuus liikenteessä vissiin senverran harvinaista, ettei ihmiset uskalla luottaa, että "se ihan oikeasti antaa tilaa, eikä yritä hankkia vaan uutta peltiä".

                            Comment


                              Tänään joku reteä pakettiautokuski ajoi ruuhkassa motarilla ihan puskurissa kiinni, välillä kävi sivulta katsomassa huutaen varmaan "ei voi kestää" ja eihän se jono nyt sen kovempaa menee vaikka kuinka yrittää hiostaa :)

                              Seurailin taustapeilistä sen sooloilua, rööki toisessa kädessä ja näytti ettei pahemmin katso itse liikennettä vaan sähläsi jotain autossa. Tulipa sitten normaalia kovempi haitarijarrutus, jonka omalla turvavälillä näin kauempaa tulevan.

                              Vaikka tilanne tuli ja meni todella nopeasti, oli aivan pakko tiirata peilistä miten puskurissa tuleva reagoi, kun tulee tiukka jarrutus. Vaikka aloitin jarrutuksen ennakoivasti hiljempaa, kaveri katseli muualle ja huomasi vasta tiukemmassa jarrutuksessa ja sitten oli ohjaamo täynnä käsi ja todella lähellä perään ajo :)

                              Tämän jälkeen kaveri ilmeisesti keräili tavaroita lattialta pidemmän aikaa reilulla turvavälillä :)

                              Comment


                                Tuon ennakoimattomuuden huomaa ihan missä vaan missä liikkuu pikkasenkaan enemmän autoja. Kun tuota kehä1:stä tulee suhattua pihlajamäki-säteri väliä päivittäin (ei täyttä ruuhkaa, mutta jonoutunut jo kumminkin), niin hyvin erottaa ihmiset jotka ajaa pelkästään edessä olevan auton valojen perusteella, tappituntumalla. Itse tulee enempi ajeltua katse sinne "niin pitkälle" kuin näkee pälyillen, niin eipä montaa kertaa jarruihin tarvitse koskea koko matkalla. Toki, voi ärsyttää sitä takana tulevaa kun mulla onkin se *gasp* jopa pahimmillaan 30m rako ellei pidempikin edellä ajavaan. Sen jonon pää tulee kumminkin noin 30 sek päästä jarruvalot vilkkuen vastaan, mutta yleensä itse kerkiää hidastaa ihan vain kaasua nostamalla (vaikka eihän tuo automaatti edes kunnolla jarruta). Toki poistun edestä jos siinä vieressä sattuu tilaa olemaan, yleensä vain ei ole.

                                Ennakointi säästää hermoja, toki välillä joutuu jarruttamaan ihan tosissaan, kun edessä onkin kolahtanut tai joku tuikannut kävelyvauhtia sen liikkuvan jonon väliin.

                                Comment


                                  Ennakointi on kohdillaan, mutta toki ruuhkassa enemmän kuin yhden auton välin jättäminen ei oikein paranna menoa millään tavoin. Päinvastoin, tielle mahtuu vain vähemmän autoja ja jossain vetää vielä huonommin.

                                  Tuo siis oikeassa ruuhkassa, jossa tie ei vaan vedä enempää autoja.

                                  Comment


                                    Tänään nähtyä:
                                    Varaosa reissulla kun olin niin edessä ajoi rellu (scenic tms) kattelin hetkeä ennen varaosa liikettä kun savua pukkaa niin v*tusti auton alta, sekä liekkiä perää! No ei siinä, tuli auto myös samaan liikkeeseen ja mentiin kaverin kanssa viereen ilmoittamaan että sun autos pukkaa liekkejä liikenteessä. Kaiken huippu oli se että kuskina oli joku karvakäsi ja ilmoitti että hän tietää, puolassa on vikaa :D
                                    Sanottiin sitten ettei se kyllä liekkejä aiheuta auton alle ja heitettiin auton kauemmaksi parkkiin ettei mene kaverin auto sekä sen koirat mukana jos ne liekit jatkaa elämää siellä alla.

                                    Että silleen, erään teorian mukaan puola vika aiheuttaa tulipaloa auton alla.

                                    Comment


                                      Tulipahan taas itse "tötöiltyä" liikenteessä, kun muut on niin V* pihalla ettäh...
                                      Pyyhkäsin siis motarilla oikealta ohi, kun mamma puhuu puhelimessa vasemmalla kaistalla, samaan aikaan syöden nuudeleita. Kerkesin kuitenkin ohittaa kyseisen hasardin ennen kunnes oikealla kaistalla oleva +55 oleva äijä öpelissä körötteli hesaria lukien. tämä siis klo 17 aikaan 3-tiellä. Parasta tietenkin touhussa on se että ei ole meinaan ensimmäinen kerta.

                                      Notta hyvät immeiset, tarkkailkaa peilejä, edessä liikkuvia hörhöjä ja painakaa se talla pohjaan ja karkuun moisista hasardeista.. eiköhän poliisitäti/setä sitten ymmärrä miksi näin teit kun perästä tulee pari olohuoneessa/keittiössä matkustavaa kuskia.

                                      Comment


                                      • Kuulin aamulla radiosta, taisi olla juttu jostain brittiläisestä tutkimuksesta tjsp.
                                        Tasaista nopeutta etenevään autojonoon tunkee joku rampista niin, että kohdalle sattuva auto joutuu hidastamaan. Jos tätä autoa seuraava ja ketjureaktiona kaikki muut jonossa ajavat hidastavat kukin vuorollaan, jossakin vaiheessa jonon pää pysähtyy kokonaan. Ilmiölle ei kuulemma ole keksitty fysikaalista selitystä.

                                        Comment


                                          Huoh. Kyllä näitä tekstejä lukiessa tulee mieleen että saispa ottaa monelta kirjoittajalta samantien kortin ja auton pois ja passittaa asennekasvatukseen, tai ainakin kotiin kasvamaan...

                                          Noh, eilen Oulun motarille tulin Iskon liittymästä, perässä kaks Audia. Itse en yleensä kiihdytyskaistalle tukkeeksi jää, mutta molemmat porhalti reilulla vauhdilla ohi ja ajattelin että samapa tuo on seurata. No eikun perään, niin about silloille asti meni hyvin kunnes audijonon eteen pöllähtää joku täti-ihminen? tojoomikorollalla ja köröttelee nätisti mittarisatasta. Edellä ajaneet kaks Audia (A6 ja A4 B7) eivät tätä sulattaneet ja painoivat oikealta koukaten ohi. Huvittavinta tässä episodissa oli se, että ajoin seuraavasta liittymästä pois motarilta noin kilometrin päässä, jossa A6 olikin nokan edessä valoissa.

                                          Ei se muiden autoilijoiden viha audikuskeja kohtaan ole ihan tuulesta temmattua, kun tällaista näkee tapahtuvan.

                                          Comment


                                            Jasso, senpä takia itselläni tuolla tarkenne, että tuota teen silloin kun jonot vielä oikeasti liikkuu...

                                            Comment


                                              Ei se muiden autoilijoiden viha audikuskeja kohtaan ole ihan tuulesta temmattua, kun tällaista näkee tapahtuvan.
                                              Joo, itsekin pitänyt tuolla nuhapumpulla pari kertaa mennä väkisin tojotan ohi, kun merkki velvoittaa.

                                              Jari, eikös tuo ole tiedetty jo vuosia kokemuspohjaisesti, ilman mitään brittitutkimuksia?

                                              Comment


                                                Noh omasta mielestä tuntuu jokseenkin kohtuulliselta ohittaa toinen oikealta puolelta jos on 5 km tullut ko kuskin perässä ja ei tee elettä siirtyä oikealle kaistalle. vaikka seuraava auto on jo 1km päässä ohitettavana. Jotkut vaan rakastaa ajaa motarilla vasenta laitaa karvan alle 120km/h. Koska jossain vaiheessa oikealle kaistalle saattaa tulle rekka tai jotain mistä pitää mennä ohi. Ei hän silloin pysty vilkkua käyttämään tai tarkistelemaan peiliä kun samalla pitää tarkastella ettei nuudelit mene rinnuksille ja päätä ei pysty kääntämään kun kännykkä on sopivasti pään ja olkapään välissä.

                                                Katsoin tuolloin tuon ohituksen olevan melkein laillinen. Niin katsoi about 10 muutakin autoa. kunhan olivat päässeet hesaria lukevan kaverin ohi.

                                                Yleensä koitan ajaa niin kuin kuuluisi ajaa sääntöjen ja kohteliaisuuden mukaan ja jos joku ei noudata ,niin ei se minun proppujani polta. Mutta en kyllä näitä hasardeja kauan katsele. Eräskin rouva ajeli tyytyväisenä about 15km motarilla eteenpäin ennen kuin joutui torvisoittelun jälkeen tarkistamaan, notta onpahan fillari tipahtanut näköjään telineestä. Siellähän se oli 15 km aikaisemmin perässä tuleen auton keulassa.

                                                Comment


                                                • Tossa joku aika sitten oli hasardia kanssa Jyväskylästä Palokkaan motarilla. Lähdin juuri ohittamaan maasturitojotaa missä oli korotettu perävaunullinen laudan ja listan pätkiä (ja jotain pressua päällä, mutta perä oli auki). Juuri sillä sekunnilla, kun pääsin toiselle kaistalle kuormasta lensi vauhdilla pomppien muutama lista. Helposti ois ollu tuulilasista läpi. Toivottavasti ei myöhemmin perässä tulleet kovin ajaneet niiden päälle.

                                                  Sen verran alko pompottaa tuo tilanne (oli kuin hidastetusta elokuvasta), että heti seuraavasta rampista parkkipaikalle ja soitto hätänumeroon vaarallisesta lastista.. soittavatpa vielä takasin ja varmisti ettei mitään käynyt ja pari tarkentavaa tuntomerkkiä kuljetuksesta kysyi. Se jäi arvoitukseksi saiko poliisipartio tuota lastia kiinni. Listoja en mielestäni motarilla enää myöhemmin nähnyt, että ainakin ne oli korjattu nopeasti pois.

                                                  Comment


                                                    Alkuperäinen kirjoittaja perrier Näytä viesti
                                                    Noh omasta mielestä tuntuu jokseenkin kohtuulliselta ohittaa toinen oikealta puolelta jos on 5 km tullut ko kuskin perässä ja ei tee elettä siirtyä oikealle kaistalle. vaikka seuraava auto on jo 1km päässä ohitettavana. Jotkut vaan rakastaa ajaa motarilla vasenta laitaa karvan alle 120km/h. Koska jossain vaiheessa oikealle kaistalle saattaa tulle rekka tai jotain mistä pitää mennä ohi. Ei hän silloin pysty vilkkua käyttämään tai tarkistelemaan peiliä kun samalla pitää tarkastella ettei nuudelit mene rinnuksille ja päätä ei pysty kääntämään kun kännykkä on sopivasti pään ja olkapään välissä.

                                                    Katsoin tuolloin tuon ohituksen olevan melkein laillinen. Niin katsoi about 10 muutakin autoa. kunhan olivat päässeet hesaria lukevan kaverin ohi.

                                                    Yleensä koitan ajaa niin kuin kuuluisi ajaa sääntöjen ja kohteliaisuuden mukaan ja jos joku ei noudata ,niin ei se minun proppujani polta. Mutta en kyllä näitä hasardeja kauan katsele. Eräskin rouva ajeli tyytyväisenä about 15km motarilla eteenpäin ennen kuin joutui torvisoittelun jälkeen tarkistamaan, notta onpahan fillari tipahtanut näköjään telineestä. Siellähän se oli 15 km aikaisemmin perässä tuleen auton keulassa.
                                                    Moottoritiellä ohi ajaminen oikealta on laillista, ohittaminen ei. Se on sitten hiusten halkomista että missä vaiheessa ohittaminen on muuttuu ohi ajamiseksi. Kuitenkin välittömästi ennen ja jälkeen tapahtuneet kaistanvaihdot siten että nopeampi siirtyy oikealle kaistalle, ovat varmasti ohittamista. Jos ajat oikeaa kaistaa ja saavutat vasemmalla kaistalla hitaammin ajavan ajoneuvon niin voit ajaa siitä ohi omaa kaistaasi ihan laillisesti (jos nopeutesi ei ylitä rajoitusta..).

                                                    Comment


                                                      Oulun seudulla oli ensimmäinen pakkasyö ja monen näköistä iglua oli aamulla liikenteessä. Osalla lasit huurussa sisältä ja jäässä ulkoa. Siihen vielä puunlatvojen korkeudelta paistava aamuaurinko, niin hupi oli taattua...

                                                      Comment


                                                        Eikö se brittitutkimus johdu juuri siitä, että tielle ei vain mahdu enempää autoja? Jos laittaa vaikka leikkiautoja peräperään seinästä alkaen kiinni ja työntää väliin vielä yhden, niin kaikki siitä taaksepäin olevathan siirtyvät sen yhden änkeävän verran taaksepäin. Jos taaksepäin ei pääse, pitää pysähtyä ja odottaa, että edessä liikkuvat eteenpäin.

                                                        Toki myös jarrutus kertautuu ihan semijonossakin, kun jokainen menettää aina sen reaktiohetken. Ensimmäinen vain himmaa, toinen huomaa vähän myöhemmin ja joutuu jo jarruttamaan jne. jne. Tarpeeksi pitkällä ollaaankin sitten jo paikoillaan tai toisen takaluukussa ja paikoillaan :)

                                                        Comment


                                                        • ÖÖH!

                                                          Toissapäivänä kaks mannea "rakensivat" hepalle aitausta ja leif&leiffillä oli päässä kokardilakki, jaloissaan pussihousut ja käsissään TYÖHANSKAT SEKÄ VASARA!!! eikä sitä kameraa tietenkään ollut mukana...

                                                          Mannetko laiskoja HÄ!?

                                                          Comment


                                                            Tuusulantielläkin porukka ryhmittyy vasemmalle kaistalle jo Riihikallion kohdalla, koska kääntyvät Mäkelänkadulta Strenkadulle itään....

                                                            Comment


                                                            • Eilen (perjantaina) Lahden launeen cittarin parkkarilla musta farkku 3c passat talvirenkailla. Näky olevan kesäkiekot takapaksissa, joten liekkö ostanut just auton ja pyytänyt laittamaan talvirenkaat jo valmiiksi? Ei siinä mitään jos meinaa odotella pakkasia ajamatta tai suuntana pohjoinen, mutta muuten tuntuu hölmöltä ja hiton laiskalta jos meinaa körryytellä normaalisti täällä etelässä pakkasiin asti.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X