Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B6/B7 ostamassa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lipponen
    vastasi
    Itse tykkäsin B7 S4 +tippi yhdistelmästä paljon. Vaivatonta menoa. Ei toki mikään raketti mutta ohitukset hoituu kohtuudella.
    Myös jäärata räppäilyssä toimiva koska koneen voimat jaksoi jauhattaa joutavaa vaikka laatikko välistä voimaa hukkasinkin.

    Toisaalta nyt on ajossa sama BBK moottori mutta perässä manuaali. Ei sekään huono ole. Väännön turvin voi skippailla vaihteita ja käytössä on yleensä 1-2-6 kaava.

    Automaatti on hieman taloudellisempi niin paperilla kuin käytännössäkin. Jos sillä siis mitään merkitystä on.

    Leave a comment:


  • LauriJT
    vastasi
    Jo b6 ässä oli 6hp zf tipillä, samalla kuin b7.

    Leave a comment:


  • Killeri
    vastasi
    On se ZF.n tekele.

    Leave a comment:


  • mikaha
    vastasi
    Onko S4 B7:n automaatti ZF:n valmistama tippi? Kovasti on moinen ruvennut houkuttelemaan kun on nyt 1,5v ajellut BMW:n 5-sarjalaisella pelkän takavedon turvin.

    Edellinen A4 B7 oli kuitenkin niin hyvä paketti ja muotoilultakin valtavan kaunis että, kovasti tekisi mieli moista mutta, isommalla koneella nyt. Tuohon minkä bongasin on ketjuremppa tehty pari vuotta takaperin ja muutenkin kohtuu säntillisesti pidetyn oloinen laitos.

    Leave a comment:


  • Calle
    vastasi
    Saikohan TT-Fanaatikko hommattua tuon ässän alle?
    Tässä pitkästä aikaa tulin selailemaan juttuja ja kun ässä4 B6 oli aikoinaan Pitempään ajossa niin toki nämä jutut edelleen kiinnostaa ?
    Tekniikkaa ei kannata pelätä ja virosta saa vaihtokoneita tarvittaessa ?
    Räminää tuo kyllä kestää, sit kun alkaa meneen öljyä sen lisäksi, kannattaa vakavasti harkita koneen pois nostoa keulalta/läpi mittaista tutkimusta. Oma aikoinaan räsähteli about 20tkm ennen ku ketju hyppäs ja pilkkoi 1 pytyn imuventtiilin mukaan pyttyyn ? hirveällä tuurilla oli auto jo liikkeen hallussa ja hajosi heillä. No konerempan jälkeen melkein laitoin ostohousut jalkaan kun kuulin miten ässä nyt kävi ja lähti käymään.
    Muuten kyseisen laitoksen jos aikoo ostaa, niin ehdottomasti miltek tms putkisto kiinni! On edelleen auto jonka poliisin pysäyttäessä tulee poliisilta käsky antaa ”hieman” hanaa, kun juttelee kasi konepellin alla niin mukavasti ?
    Kaikesta ”harrastamisesta” huolimatta yksi auto jota edelleen kaipaan!

    Leave a comment:


  • Kraftwerk
    vastasi
    B6/7-koreista tarkistaisin ruosteet ovilistojen alta (irroittamalla), pyöränkaarista ja roiskeläppien alta, takapuskurin ja takakaaren väli, rekisterikilven valojen ympäristö, akkukaukalo, apurungot, alusta varsinkin tajaousien seudusta ja taka-apurungon alta, sekä takaa huopalokasuojien alta. Tuulilasinpyyhkimien vivusto ruostuu ja jumiutuu/jäykistyy, mutta se nyt on halpa vaihtaa. Takapään aurauksen tangot menevät helposti jumiin. Lisäksi VilleP kuvasi hyvin nuo etutukivarsiasiat. Valeon xenon+ umpiot B6:ssa ja AL:n Xenon+ B7:ssa tuppaavat keräämään kosteutta sisälleen. Allekirjoittaneen kokemukset toki pohjaavat tavismalleihin, mutta samat pätevät varmasti konsonantteihinkin. Hyvän historian omaava saksantuonti on varmasti alustaltaan parempi mitä suolassa ja hiekkateillä kylpenyt suomiauto.
    Viimeksi muokannut Kraftwerk; 8.2.2020, 14:54.

    Leave a comment:


  • RS2
    vastasi
    Ja E65 rumuuden lisäksi on äänekkäämpi sisämelultaan kuin E38.

    Leave a comment:


  • VilleP
    vastasi
    B7:kan perus synnit eli korin ruosteet syyniin ja alustasta tukivarret, jos yhtään kolisee tai kiemurtelee suoralla tiellä tai täristää, niin vaihtokunnossa ovat. En kyllä itse niiden takia jättäisi ostamatta. Tukivarsien siis, ovat tavallaan perus huoltoa.

    Leave a comment:


  • TT-Fanaatikko
    vastasi
    Kiitoksia kaikista vastauksista. Kyllä tuo Audi on tällä hetkellä E65:sta korkeammalla seuraavista syistä: luotettavampi, kauniimpi, sporttisempi ja edullisempi/helpompi huoltaa. Ei tosiaankaan järkevän kuuloista ole vaihtaa 2014 vuoden autoa 2006 vuoden autoon, mutta tarkoitus olisi nauttia niistä suht vähäisistä kilometreistä mitä tulee ajettua lähinnä moottoritietä työpaikalle ja viikonloppukruisailua. Itse en ole niin tekniikan perään, joten itse käyttöjärjestelmällä ei ole itselle niin suurta merkitystä, lähinnä sillä miltä auton ajaminen tuntuu ja saa tuntemaan.

    Täysin tunnepohjainen vaihto siis mahdollisesti kyseessä. Itse pidän vielä tuosta sinisestä väristä ja pienillä muutoksilla (takalasien tummennukset, maalipinnan kiillotus ja pinnoitus, rs maskin vaihto ja kunnon vanteet) saa aikaan jo aika suuren eron itse auton ulkonäköön. Teen sivutyökseni maalipinnan kiillotuksia/pinnoituksia, eli siitä huolehtiminen on ennemminkin nautintoa itselle :) Myöskin sisusta laitettaisiin lähes uudenveroiseen kuntoon.

    Edelleen saa kertoa mahdollisia vikoja itse BBK moottorin kanssa ja itse korin/alustan mahdollisia vikoja/vikakohtia.

    Leave a comment:


  • Kraftwerk
    vastasi
    Vaikka E65 750i olisi varmasta ulkoista muotoilua lukuunottamatta erittäin hieno auto, en näe sitä millään tasolla järkevänä käyttöautona, jos autolla on joskus tarkoitus kulkea töihin. Mitä nyt Youtubista muutamaa autonkorjauskanavaa tullut seurattua, niin E60 M5:n ohella varmasti yksi kalleimpia ja epäluotettavimpia Bemareita korjata. Intohimoisesti autoihin suhtautuvat BMW-harrastajatkin välttelevät noita ylläpidon työläyden takia. S4 on jo pari pykälää yksinkertaisempi. Lisäksi oman kokemukseni perusteella B6/7 korit ovat pääosin moottoreita lukuunottamatta erittäin luotettavia ja helppoja korjata.

    Tuo sun nykyinen 518d toimisi varmasti kyllä luotettavampana ja taloudellisena käyttiksenä, että itse kyllä pitäisin harrasteauton erillisenä. Myöskään polttoaineen hinta ei ole ensi kesänä laskemaan päin, vaikka kulutuksella ei toki 5000 km vuosikilsoilla paljoakaan ole merkitystä.

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Ja kalliiksi käy muutenkin e65-sarjalaisen pitäminen kun ei sitä selvinpäin pysty katselemaan :D

    Leave a comment:


  • VilleP
    vastasi
    Ja tuommoinen hyvin varusteltu 750 kun alkaa temppuilemaan, niin tili hupenee senkin kanssa hyvää tahtia:)

    Leave a comment:


  • +RISU
    vastasi
    En pida jarkevana vaihtaa merkittavasti uudempaa hyvaa kayttoautoa vanhempaan harrasteautoon. Nama konsonanttimallit on vahan semmosia, et pitaa olla toinen auto sitten varsinaiseksi dailydriveriksi. Eli lainataan ylilautaa: suihkuun, nukkumaan ja aamulla toihin, muuta neuvoa ei tule. ;)

    Leave a comment:


  • TT-Fanaatikko
    vastasi
    Joo, kyllä tuon diesel koneen kuuntelu alkaa riittämään, varsinkin kun ajoa tulee nykyisin vähemmän (5-8tkm/vuosi). Tässä hieman kahden auton vaiheilla, eli E65 750i:n ja tämän S4 B7:n... Aivan eri kategorioissa autot, mutta toiseen luultavasti päädyn. BMW:n etuna olisi se, että monien tuhansien korjauksia tehty laatikkoon ja moottoriin ja kaikki tyyppiviat korjattu, tämä menisi päittäin omaan autoon. Aivan tajuttomasti paremmin varusteltu (aktiivi vakkari, imuovet, comfort istuimet, webasto, säätyvät iskarit, aktiivinen vakaajan tanko yms.). Molemmat autot saman ikäisiä ja bmw 25tkm enemmän ajettu. Toki Audi olisi huomattavasti mukavampi kaupungissa kokonsa puolesta ja varmaan hieman paremmin lähtee, tosin joutuu tuohon 500€ kuulemma väliä laittamaan, jonka voisi laittaa korjauksien varalta säästöön. BMW:n etuina on taas ajomukavuus ja paremmat varusteet... Kyllä BMW:n ratissa viihtyy taas paremmin moottoritiellä (Kehä 3 ja 1), jota tulee ravattua enemmän kuin kaupunkiajoa...

    Pitää kovaan miettiä, että kumpaa autolta haluaa, enemmän sporttisuutta ja luotettavuutta, vai ajomukavuutta ja parempia varusteita...
    Viimeksi muokannut Killeri; 7.2.2020, 20:34. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    No kehitystähän tuossa tapahtuu takaveto -> quattro, mopodiesel -> kunnon bensakrematorio v8. Muuten tuo onkin sitten paluu antiikinaikoihin bemarin puikoista. Järjellähän tuollaista on vaikea selittää, vaikka käyttökulut luultavasti pysyvätkin ennallaan. Kyllä tuon Seinäjoen yksilön uskaltaisi ostaa, jos oikeasti haluaa tuollaisen ässän automaattina.
    Käy vertailun vuoksi kokeilemassa muutamaa vastaavaa ässää (ja kylmänä käyntiin) ja vaikkapa öljynkulutus-korjattua 2.0tfsi quattro B8:sia (samassa hintaluokassa) ja mieti sen pohjalta mikä olis sopivin.

    Leave a comment:


  • TT-Fanaatikko
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viesti
    Voiko tuo pitää paikkaansa, jos b7 RS4:n keraamiset etulevyt on 380mm. B7 S4:n vakiolevyt taisi olla 345mm. Lipsahtanut jonkun uudemman RS6:n koodin selitys tuohon listaan?
    Hae googlella vaikkapa 'audi b7 ceramic brake disc'.

    E. Jos tämä kyseinen auto on 237tkm ajettu seinäjoen ässä niin ei siinä ainakaan mitään 420mm keraamisia levyjä ole.
    Sitä hieman itsekin ihmettelin. Ei varmastikkaan voi pitää paikkaansa. Kyseessä on juurikin tuo Seinäjoella oleva S4 B7 hieman erikoisemmalla värityksellä ja oksettavalla ledibaarilla.

    Nyt vaan pitäisi hieman pohtia, että lähteäkkö vaihtamaan nykyinen BMW F10 LCI 518d M-Sport -14 tuohon S4.... Omalla bemarilla rullattu 395tkm, eli on jo elämää nähnytkin, mutta lieneeköhän kyseessä sitten enemmän downgrade...

    Uskaltaisitteko ostaa kyseisen auton ? Ilmeisesti hammastanko on hiljattain autoon vaihdeltu kuluvien osien sivussa.

    Leave a comment:


  • Paranormalix
    vastasi
    Juu, tuo 345mm kuulostaakin tutummalta, vakiokokoisia jarruja tarkoitin kuitenkin.

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Voiko tuo pitää paikkaansa, jos b7 RS4:n keraamiset etulevyt on 380mm. B7 S4:n vakiolevyt taisi olla 345mm. Lipsahtanut jonkun uudemman RS6:n koodin selitys tuohon listaan?
    Hae googlella vaikkapa 'audi b7 ceramic brake disc'.

    E. Jos tämä kyseinen auto on 237tkm ajettu seinäjoen ässä niin ei siinä ainakaan mitään 420mm keraamisia levyjä ole.
    Viimeksi muokannut vV8m5; 7.2.2020, 18:10.

    Leave a comment:


  • TT-Fanaatikko
    vastasi
    Joo, tuossa kuvankaappaus varustelistasta, jonka pyysin suoraan Audilta. Joo 17" kanssa näyttää olevan juuri ja juuri muutama milli tilaa itse jarrusatulalle, levyillä on hieman enemmän tilaa.




    Minkä näköiset keraamiset levyt mahtaa olla? Onko reikiä täynnä vai?

    Leave a comment:


  • vV8m5
    vastasi
    Olisko vaan kirjoitusvirhe ja etulevyjen oikea koko 340mm? Eri valmistajilta voi saada porattua ja uritettua levyä, tehtaalta lähtiessä ne on luultavasti olleet sileät. Sopivista levyistä/jarrupaloista löytyy hyvää infoa esim. RistoEen S4b6-projektitopikista.

    Leave a comment:


  • Paranormalix
    vastasi
    420mm etulevy mahtuu juuri ja juuri 17" vanteen sisään, kokeiltu. Riippuu varmaan vanteestakin. Jospa tuo yksilö on tullut tehtaalta keraamisilla jarruilla ja jälkeenpäin vaihdettu teräslevyt? Meinaan nuo keraamiset on jonkin verran kalliimmat. Vakiolevyt ei ole uritettuja.

    Leave a comment:


  • TT-Fanaatikko
    vastasi
    Mietin vaan, että pakko olla jokin virhe joko varusteissa tai sitten vaihdettu jälkeenpäin, mutta autossa on 17" aluvanteet, joten eihän mitenkään voi mahtua 420x40mm levyt tällöin? Levyt on myöskin uritetut, niin tämänkin perusteella epäilen... Vakiolevyt ei taida olla uritettuja?

    Leave a comment:


  • Paranormalix
    vastasi
    Monesti se ensimmäinen vikakoodikin tulee jo liian myöhään, minulla kävi tuuri.
    Ei tiheä öljynvaihto ainakaan haittaa, itse onlen vaihtanut vuoden välein riippumatta kilometreistä. Kahta talvea ei samoilla öljyillä.
    Keraamisista jarruista ei kokemuksia.

    Leave a comment:


  • TT-Fanaatikko
    vastasi
    Selvä homma, eli huomaa tuosta ääntämisestä, jos jatkuu pidempään, kuin muutaman sekunnin? Ja alkaa ilmoittelemaan vikakoodeja ajoitukseen liittyen?


    Huomasin auton varustelistasta, että autossa oli varuste:

    - 1KE Levyjarrut takana
    - 1LJ Etujarrulevyt - keraaminen 420x40mm

    Eli onko autossa edessä keraamiset levyt? Ihmettelin hieman, kun oli huoltokirjassa vaihdettu etupalat 179tkm kohdalla ja takapalat 204tkm kohdalla, tarkoittaako tämä sitä, että on edessä ja takana keraamiset levyt, jonka vuoksi paloja tarvitsee vaihtaa noin pitkillä väleillä ? Milloin mahtaa tulla levyjen vaihto eteen ja paljonko mahtaa maksaa levyt ? Onko palat jotai erilaisia normaaleihin paloihin verrattuna ?

    Autoa on käytetty öljynvaihto huollossa aika usein, 5-15tkm välein vaihdettu öljyt, joka tekee hyvää ketjulle?
    Viimeksi muokannut Killeri; 7.2.2020, 17:37. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu. Viestit yhdistetty.

    Leave a comment:


  • Paranormalix
    vastasi
    Mutuna heittäisin että ketjun venyminen ei ole ongelma. Ei tullut verrattua vanhaa ja uutta ketjua vierekkäin.
    Ja käynnistyksessä kuuluva lyhyt rämäys ei ole ongelma, liittyy kiristimien öljynpaineen katoamiseen. Pitempää räminää en omastani jäänyt odottelemaan vaan kun tuli ensimmäinen vikakoodi imunokka-akselin ajoituksesta niin aloin tilailemaan osia.

    Leave a comment:


  • TT-Fanaatikko
    vastasi


    Kiitoksia vastauksesta. Jos joillakin muilla on vastausta automaatin kestävyyteen, kiinnostaisi tämä. Onko ongelmana sitten ihan vaan ketjun venyminen vähitellen , jolloin alkaa rallattamaan? Ilmotteleeko ketju antautumistaan hyvissä ajoin ääntämällä startatessa?
    Viimeksi muokannut Killeri; 7.2.2020, 17:35. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

    Leave a comment:


  • Paranormalix
    vastasi
    Käsittääkseni laahaimet vaihtuivat juuri tuossa faceliftissä eli b7:ssa on metallirunkoiset. Samalla kun julkaistiin RS4:sen BNS niin BBK päivitettiin jakopään osalta samanlaiseksi. Muoviset pinnat mutta ainakin omassa 171tkm ajetussa 15 vuotta vanhassa jakopäässä ne pinnat ei olleet ongelma, jälkiä näkyy mutta ei mitään suurta kulumista, Ne laahaimien muoviset rungot ovat se ongelmakohta.

    Ainakin omassa viimeisen seitsemän vuoden ja 60tkm mitään ongelmia itse moottorin kanssa ei ole ollut mitään ongelmia.

    VAG:n huolto-ohjelmaan ei kuulu voimansiirron öljyjen vaihto käsittääkseni missään henkiläautoissa.

    Sähköpuolella ollut koko aikana kaksi ongelmaa:
    -laturi hajosi ja piti uusia kokonaan. Kunnostettu purkuosa jäi halvemmaksi mutta melko työläs vaihtaa, joutuu mm. apurungon irroittamaan.
    -moottorin lämpotila-anturi antautui. Sama vihreä kuin kaikissa VAG:n vapaastihegittävissä eli ei hinnalla pilattu mutta vaihto onkin yllättäen hankalampaa mutta tehtävissä.

    Omassa keskikulutus parilta viime vuodelta(18400km) 13.558l/100km. Varmaan enempi tulee mulla kaupunkiajoa kun töissä kuljen.

    Automaattilaatikoista en osaa sen paremmin sanoa kun oma on manuaali mutta eiköhän tieto löydy muiltakin.

    Leave a comment:


  • TT-Fanaatikko
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja Paranormalix Näytä viesti
    Ei noissa myöhäisemmissä se jakopää ole niin arka, niissä kun on laahaimet jo valmiiksi metallirunkoiset, B6 arempi jakopääviolle. Viime viikolla omaan tehtiin jakopää ja onneksi tehtiin, alimmaisen ketjun laahain melkein poikki. Automaatitkin on tietääkseni ihan kestäviä jos öljyjä on joskus vaihdettu, toki noilla kilometreillä se ensimmäinen öljynvaihtokin on riski.

    Toki tuon ikäiset on jo yksilöitä, vaikea sanoa näkemättä.
    Onko näissä vuoden 2006 peleissä päivitetty jakopää? Eli laahaimien rungot on metallia, kuten rs koneissa? Onko niissä kuitenkin muovinen pinta, joka kuluu vähitellen pois? Ei kuulemma jakopää äännä mitenkään, mutta onko oletettavaa, että 50tkm sisään tulee jakopääremppa eteen?

    Miten muuten koneen luotettavuus ? Laatikon öljyt ei ilmeisesti kuulu huolto-ohjelmaan harmillisesti? Onko autossa muita vikakohteita mitä katsoa, esim sähköpuolella tai muuta vastaavaa?

    Paljonko näillä mahtaa kulutus olla 80% maantie 20% taajama ajossa normaalissa ajossa?

    Onko laatikkona ZF 6HP19 ? Ensimmäisen sukupolven 6HP? Eikö turbiini ja mekatroniikka ole ongelmana ?

    Leave a comment:


  • Paranormalix
    vastasi
    Toivottavasti kytkin ja vauhtipyörä on myös uusittu jakopäärempan yhteydessä.

    Ohjaustehostimen paluuputki menee kaikista joskus, putki halpa mutta työläs vaihtaa. Samalla kannattaa puristella raidetangon kumit onko sinne vuotanut öljyä.
    Öljyvuodot moottorista edestä, saattaa näyttää altapäin että tulee kampiakselin etupään stefalta mutta voi (todennäköisemmin) tulla välikannen tiivisteeltä.

    Normaalit tukivarsien heiluttelut, samaa kuraa kuin kaikissa VAG-kulkineissa.

    Ja kannattaa tunnustella koeajolla jarrutellessa onko levyt suorat, tuntuvat olevan aika herkkia menemään kieroiksi ihan normiajollakin.

    Leave a comment:


  • turpiini
    vastasi
    Moro!

    Olis tässä mahdollisuus ostaa yksi 170tkm ajettu manuaali B6 S4 suht halvalla (8500e). Jakopää siihen on tehty(ketjut, kiristimet, laahaimet ja säätimet) ja vcds ei näytä vikakoodeja. Mitä muuta näistä kannattaa katsella paikan päällä? Noin niin kuin tekniseltä puolelta.
    Tätä ketjua kun lukee, niin melkein pitäisi kone nostaa pois ja katsoa mitä vikaa siinä on :D

    Leave a comment:

Working...
X